Gå til innhold

Willma's treningshverdag


Gjest willma

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :hoppe: 

Her kommer jeg til å skrive om noe som med tiden er blitt min aller største interesse, trening. Jeg trener som regel hver dag/5-6 ganger i uken og trives så godt. Jeg føler meg bedre på utsiden og innsiden rett og slett.

Jeg er 21 år, og har et karbohydratredusert kosthold, det startet jeg med i februar 2015, da jeg bestemte meg for å bytte ut drittmaten med mat som fikk meg til å føle meg bedre og se bedre ut. Det nye kostholdet hjalp mye, og flere kilo forsvant, og jeg så det på kroppen etter hvert. Det var ikke før i august jeg startet å trene for fullt, da meldte jeg meg inn på treningssenter, etter det ble jeg helt hektet.  Det at kg forsvant pga kostholdsendringen ga meg en ekstra boost til å stramme opp ved hjelp av trening også. Og det begynner jeg både å merke og se på kroppen nå :)

2015 var året da jeg endret livsstilen min, og kom godt på veg mot målet mitt, og jeg gleder meg masse til å se hva 2016 bringer også :Nikke: 

- Startvekt (feb 2015) 69 kg

-25 februar 2016 gikk jeg over fra lavkarbo til lavkaloridiett. (60 kg)

- 12 mars 2016 (57 kg)

 

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger ved et bilde fra mars og nå. Gøy å se hva jeg har klart hittil. Det som er, er at jeg har hørt flere har sagt at de ser endringer på kroppen min, men det er ikke like lett å se det selv. Men glad jeg har tatt bilder underveis, for når man sammenlikner bilder slik så ser jeg det faktisk selv også :) 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen, starter dagen med å dra til treningssenteret, hadde en god og lang treningsøkt, og det var superdeilig :hoppe: 

Jogget 2,60 km på 18 min og forbrant 260 cal (ca)

Styrke for i dag (legday) : 

3x15 knebøy med 20 kg kettlebell

3x15 steg opp på middels høy krakk

4x11 benpress - 9 kg

4x11 benspark/eselspark - 5 kg

4x11 Legcurl (liggende)  3 kg

3x15 innside lår apparat - 6 kg

 

 

Edit: er foresten ikke så god på å forklare øvelsene med navn, da jeg ikke har sett helt etter hva de heter. 

 

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten noen her som vet hvordan man legger inn dagboklinken i siganturen? Fått det til en gang før, men husker ikke, prøvde å google men ble ikke mer klok gitt.. Ser også at kvinneguiden har blitt oppdattert med nytt design, så finner heller ikke "signatur" noe sted i redigeringen.. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så var det tid for å trene overkroppen, hadde ikke så god tid i dag, men ble nå en kjapp treningsøkt da, og kjenner jeg er støl i magen :)

 

Oppvarmin: 5 min jogg i 8,5 kmt

Styrke: div mageøvelser som planken, situps, benhev osv. 

Brukte to appetater også, men kan ikke navnet på dem. 

 

Eller så trente jeg ryggen og armene.

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening onsdag og torsdag. Men i dag så fikk jeg trent igjen, og det føltes så godt. 

Ble kun cardio i dag. 3 km på 18 min. Speed: Begynte på 8.0 og gikk opp til 9.5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og sier hei, og gratulerer med knallresultat i 2015!

Signaturen fikser du ved å trykke på nicket ditt oppe til høyre, velge Kontoinnstillinger og så signatur helt til høyre. Her. :)

Signatur.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. januar 2016 at 22.20, Zzyzx skrev:

Bare innom og sier hei, og gratulerer med knallresultat i 2015!

Signaturen fikser du ved å trykke på nicket ditt oppe til høyre, velge Kontoinnstillinger og så signatur helt til høyre. Her. :)

Signatur.PNG

Hei :) så hyggelig å høre, tusen takk skal du ha!

Og takk for at du tok deg tid til å forklare meg det med signaturen, skal prøve på det nå :)

Den 17. januar 2016 at 22.30, Plaskebrus skrev:

Veldig imponerende!

Kult å se :)

hei på deg :vinke: tusen tusen takk! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har rett og slett glemt helt av å skrive her i det siste jeg.. Men har trent en god del iallefall :) 

Også har jeg kommet meg et hakk videre, ENDELIG. Vekten har nemmlig stått ganske stille på 60 en stund nå (til yross for at jeg har gått ned i cm..) men nå i dag var vekten 59,7, og jeg ble sååå happy :duskedame: nå håper jeg virkelig den holder seg under 60 og går videre ned! :) 

 

Håper alle har hatt en fin helg :jepp: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere (hvis noen faktisk leser her :fnise: ) 

I dag så tok jeg treningsøkten rett etter jobb, altså litt over 15.00, hater egentlig å trene på den tiden, da det nesten alltid er stappfullt av folk der. Men var overaskende få.. Haha nesten litt kompisk det med at det kryr av folk der rett ette nyttår, også blir det færre og færre, hmmm hvorfor det tro? :fnise: 

 

Hadde overkopp i går, og sliter med å løfte armene, baah sliten!

I dag så var det tid for bena å få kjørt seg. Både elsker å hater legday på samme tid... Men jeg er vel ikke den eneste, regner jeg med :plystre:

 

Edit: vet ikke om det er så mye vits å skrive hva jeg trente egenglit, da jeg ikke husker helt hvor mange repetisjoner uansett.

Men startet med smith-maskinen og kjørte vel 10x4 ca 30 kg. så knebøy med kettlebell 4/5x10 20 kg, så legcurl og benpress 5/6x10, husker ikke kg.. 

 

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her vil jeg følge! Så flink du er til styrketrening! Jeg burde få til det mer også. Hva er favorittøvelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, malicious skrev:

Hei!

Her vil jeg følge! Så flink du er til styrketrening! Jeg burde få til det mer også. Hva er favorittøvelsen?

Hei :)

Ja, er veldig glad i styrketrening. 

Av styrke på nedre del av kroppen så er jeg veldig glad i helt vanlig knebøy med kettlebell, knebøy i smith-maskin og benpress. Når det kommer til overkroppen så er jeg glad i å trene på pull-ups, div mageøvelser, div arm-øvelser osv. Vet ikke helt hva alt heter jeg, haha. Men har funnet meg en god rutine med øvelser jeg tar hver gang :) 

 

Pleier du mest å trene carido eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, willma skrev:

Hei :)

Ja, er veldig glad i styrketrening. 

Av styrke på nedre del av kroppen så er jeg veldig glad i helt vanlig knebøy med kettlebell, knebøy i smith-maskin og benpress. Når det kommer til overkroppen så er jeg glad i å trene på pull-ups, div mageøvelser, div arm-øvelser osv. Vet ikke helt hva alt heter jeg, haha. Men har funnet meg en god rutine med øvelser jeg tar hver gang :) 

 

Pleier du mest å trene carido eller? :) 

Cardio er egentlig ganske nytt for meg. Ble vervet av svigermor som spinner en del, så har blitt med på hennes timer. Vi bor vegg-i-vegg, så er ganske praktisk. Tidligere har jeg drevet med styrketrening. Hadde PT for noen år siden som jeg fikk skikkelig godt utbytte av, så savner det litt må jeg innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, malicious skrev:

Cardio er egentlig ganske nytt for meg. Ble vervet av svigermor som spinner en del, så har blitt med på hennes timer. Vi bor vegg-i-vegg, så er ganske praktisk. Tidligere har jeg drevet med styrketrening. Hadde PT for noen år siden som jeg fikk skikkelig godt utbytte av, så savner det litt må jeg innrømme.

Ah, kjekt å ha noen å trene sammen med da :) trener veldig ofte sammen med venninnen min selv, godt å motivere hverandre litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så hadde jeg planlagt å bare jogge, men er så sliten i bena etter i går, så ble bare litt over 1 km på ca 9 min, På mølla hjemme hos mamma. Ikke all verdens, men litt er vel bedre enn ikke noe? :klo::fnise: 

Får heller ta litt ekstra i, i morgen tenker jeg.

Endret av willma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så utrolig sliten for tiden, har begynt i en jobb hvor jeg i tilegg har annerledes arbeidstider enn før, som gjør det vanskeligere å trene på gunstige tider i forhold til trening på treningssenteret. Blir helt oppgitt bare av tanken på hvor mange det sikkert er der akkurat nå.. 

Men alikevell, jeg er kjempemotivert til å trene, men klarer bare ikke trene når det er stappfullt av folk rundt meg. Men trenes skal det, må bare la middagen synke litt til så får jeg komme meg dit å se om det er plass der :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro aldri til treningssenteret i går, men fikk heller med meg samboeren på å gå en tur. Vi gikk 3 km, og var mye oppoverbakker og ulent terreng, så var en god tur :) 

 

I dag så fikk jeg faktisk til å trene før jobb. Jogget først 2 km på mølla, og så ble det overkropps-styrkeøkt.  fokus på mage, rygg og armer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så ble det kveldstrening med to venninner :) var faktisk en del der, til tross for at det er lørdag OG kveld, gir helt opp treningssenteret for tiden, men satser på at det blir mindre folk snart (haha). 

Varmet opp med å gå i 10 min (1km) på stigende bakke-instillingen, Speed var på 6,5. 

Styrke: Legday :) 

Smithmaskin, squats med kettlebells, benpress, benspark med strikk og legcurl. Ca 5 repetesjoner på hver økt. 

 

Har planlagt å få til en økt i løpet av morgendagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim ble en gåtur sammen med samboeren, 3,5 km ute i mildt vær og sol, var litt glatt da men kjempegod tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...