Gå til innhold

Hvilke spisestuestoler har dere?


melatonin

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Sunhands skrev:

Vi har en god blanding av Eames med lyse treben, Hay og noen arvede stoler i noe jeg tror er teak. Hvor kjøper dere puter til Eames-stolene?

Vi har kjøpt putene på Vitra. Husker ikke hva produsenten av putene heter, men de er spesialdesignet for å passe stolene og kommer i et hav av farger. De vi kjøpte er fryktelig dyre, 700 kr pr stk :ohmy: Men de både beskytter stolen, er myke å sitte på og det føles lunere (særlig på vinterstid).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvite eames med trebein. Jeg har kjøpt små saueskinn til stol på jysk, mener jeg det var. Får tak i sånne mange steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henriksdal fra IKEA ;-)
Billige, veldig gode å sitte på og lette å vaske. I tillegg er det både enkelt og billig å endre farge da man kan kjøpe løse trekk og bytte ut etter smak, årstid og når de blir slitte.
Har hatt de i 5-6 år nå og de er fortsatt like gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har transparente Tobias-stoler fra Ikea. Gode å sitte i, og veldig enkle å holde rene selv med to små barn i hus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, MiniMjau skrev:

Så fjonge dyre stoler dere har! Kjøper dere alle samtidig? Eller sparer/ønsker til jul etc? 

Vi spanderte på oss splitter ny spisestue da vi kjøpte nytt hus, for vi har bare hatt arvet og brukt tidligere :-)

Anonymkode: 57985...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Har akkurat byttet ut Eamesstolene våre med stoler laget av en møbelsnekker.

De er i mørkt tre, med stoff i sete og rygg, og med armelener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 13. april 2016 at 7.56, Mischa skrev:

Vi har kjøpt putene på Vitra. Husker ikke hva produsenten av putene heter, men de er spesialdesignet for å passe stolene og kommer i et hav av farger. De vi kjøpte er fryktelig dyre, 700 kr pr stk :ohmy: Men de både beskytter stolen, er myke å sitte på og det føles lunere (særlig på vinterstid).

 

Takk! Kan sy selv, men er kjekt med tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har nylig kjøpt fire dsw stoler fra Voga til en god pris, de ser og føles helt grei og jeg kan sterkt anbefale dem! 
http://www.voga.com/no/stoler/design-spisestoler/eames-dsw-stol.html

Har alltid vært interessert i designermøbler men prisene er vanligvis svært høy uansett om vi snakker om sofaer, bord eller stoler så var veldig fornøyd. Ja, jeg vet de selger replica møbler, men jeg tenkte jeg skulle ta en sjanse og "so far so good" :) 

Har tidligere kjøpt disse stoler fra Jysk som jeg var veldig fornøyd med: http://jysk.no/stue/stoler/spisestoler/stol-ballerup-svart-imitert-skinn, men følte det var på tide med noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stoler (og bord) fra Faro serien i stuen. De er gode å sitte på, men siden det er skinn (imitasjon tror jeg) så kan det bli litt klamt utover kvelden hvis man blir sittende lenge. Men bortsett fra det så er de gode :) 

fargo-spisebord-og-stoler-selges-i-sett-

På kjøkkenet har vi Ikea sine Henriksdal stoler, og er veldig fornøyd med dem også. God å sitte på, og jeg elsker at man kan bytte trekk på stolene! 

 

Anonymkode: a8282...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Philip79 skrev:

Vi har nylig kjøpt fire dsw stoler fra Voga til en god pris, de ser og føles helt grei og jeg kan sterkt anbefale dem! 
http://www.voga.com/no/stoler/design-spisestoler/eames-dsw-stol.html

Har alltid vært interessert i designermøbler men prisene er vanligvis svært høy uansett om vi snakker om sofaer, bord eller stoler så var veldig fornøyd. Ja, jeg vet de selger replica møbler, men jeg tenkte jeg skulle ta en sjanse og "so far so good" :) 

Har tidligere kjøpt disse stoler fra Jysk som jeg var veldig fornøyd med: http://jysk.no/stue/stoler/spisestoler/stol-ballerup-svart-imitert-skinn, men følte det var på tide med noe nytt.

Koster en stykk dsw eames 11000,-, det kan jo ikke stemme. Her tror jeg Voga opererer med litt kunstige "før"-priser?  Eller er det pakke med flere stoler? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.4.2016 at 7.52, MiniMjau skrev:

Så fjonge dyre stoler dere har! Kjøper dere alle samtidig? Eller sparer/ønsker til jul etc? 

Mine bare ser litt dyre ut :fnise:

Og akkurat nå er de på salg hos Skeidar. Jeg liker dem (mine er svarte da).

Hele spisestuen ble så rimelig at folk har problemer med å tro meg når jeg forteller hva den kom på totalt med bord og stoler (1500 for bordet og 399 per stol da jeg kjøpte i fjor høst) :ler:

Stolene er gode å sitte på.

Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Jeg har noen som heter "pamela" fra Trademax. Billige greier, men superkomfortable og slitesterke.

Ønsker meg dog et litt lengre bord, for setene er litt brede. Har brukt timesvis på å pusse ned bordplata, så er ikke klar for å bytte bordet enda 😝

Screenshot_2016-05-27-10-42-15~2.jpg

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sobril skrev:

Jeg har noen som heter "pamela" fra Trademax. Billige greier, men superkomfortable og slitesterke.

Ønsker meg dog et litt lengre bord, for setene er litt brede. Har brukt timesvis på å pusse ned bordplata, så er ikke klar for å bytte bordet enda 😝

Screenshot_2016-05-27-10-42-15~2.jpg

Du har det skikkelig fint dersom dette er din spisestue:rodmer:

Anonymkode: 04cd5...c8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har det skikkelig fint dersom dette er din spisestue:rodmer:

Anonymkode: 04cd5...c8c

Det er det. Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, MiniMjau skrev:

Koster en stykk dsw eames 11000,-, det kan jo ikke stemme. Her tror jeg Voga opererer med litt kunstige "før"-priser?  Eller er det pakke med flere stoler? 

Jeg tror at en ekte dsw stol fra Charles Eames, den opprinnelige designeren, koster rundt 11000,- men det er definitivt ikke hva vi betalte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse i blått. God å sitte på, fine og se på og fin pris :)

normal.v1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Philip79 skrev:

Jeg tror at en ekte dsw stol fra Charles Eames, den opprinnelige designeren, koster rundt 11000,- men det er definitivt ikke hva vi betalte :)

Feil. En original DSW, produsert av Vitra koster i dag ca. 3.500,-. 

Anonymkode: 77637...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...