Gå til innhold

Offisielt førstegangsprøvere


Heldiggris

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Heldiggris skrev:

Begynte å ta temp på meg selv for 4 dager siden, fordi jeg leste her en plass at noen drev og gjorde det. Jeg forstår det slik at jeg burde tatt temp hver dag denne pp for at det skulle vært nyttig, men men.

tempen de tre første dagene (6-8 dpo) var ca 0,1-0,2 mer enn den vanlige tempen jeg mener jeg har. Idag var den 0,6 mer. Vet ikke hva det betyr... Får fortsette å ta temp sånn at jeg kan se om det er noe mønster

Tempen blir jo høyere ved graviditet ja :) For tempen mener jeg skal synke før mens igjen etter el. Så dette vil jeg tro er et veldig godt tegn! Jeg tipper du er gravid jeg 😀 mn husk å ta tempen til samme tid hver dag, mener jeg har hørt at tempen er litt forskjellig iløpet av et døgn. 

Nå nærmer det seg TR for oss begge!! Dette blir så spennende! Jeg leser så mye om symptomer på nette! Og kjenner meg igjen i mye av de! Jeg håper så inderlig det har klaffet!! Tror vi hopper over prøvingen i februar og mars, for da blir babyen født så sent på året :)  Har hatt mye med min helse siden jeg var lita, så jeg synes det hadde vært vellfortjent å kunne blitt gravid ganske fort i prøvingen! Men med en kronisk sykdom så er det med på å minke sjansen for å bli det så fort etter vi startet! Har også gått på cellegift som muligens har ødelagt kvaliteten på eggene! Så bekymringen kommer til å bli større og større hver gang TR eventuelt kommer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Jeey skrev:

Tempen blir jo høyere ved graviditet ja :) For tempen mener jeg skal synke før mens igjen etter el. Så dette vil jeg tro er et veldig godt tegn! Jeg tipper du er gravid jeg 😀 mn husk å ta tempen til samme tid hver dag, mener jeg har hørt at tempen er litt forskjellig iløpet av et døgn. 

Nå nærmer det seg TR for oss begge!! Dette blir så spennende! Jeg leser så mye om symptomer på nette! Og kjenner meg igjen i mye av de! Jeg håper så inderlig det har klaffet!! Tror vi hopper over prøvingen i februar og mars, for da blir babyen født så sent på året :)  Har hatt mye med min helse siden jeg var lita, så jeg synes det hadde vært vellfortjent å kunne blitt gravid ganske fort i prøvingen! Men med en kronisk sykdom så er det med på å minke sjansen for å bli det så fort etter vi startet! Har også gått på cellegift som muligens har ødelagt kvaliteten på eggene! Så bekymringen kommer til å bli større og større hver gang TR eventuelt kommer.. 

Jeg tror det ikke før jeg får se det. Typisk hvis jeg har mange svake symptomer på alt mulig også kommer TR likevel. Jeg våkna faktisk idag med en følelse av at jeg ikke kom til å bli gravid denne gangen. Hadde en litt freaky drøm om at jeg var på undersøkelse på et sykehus og fikk vite at jeg var gravid med en gutt. Johnny Depp var der også for å si det sånn :fnise: 

vi tenker likt ift å vente med pp2 til april. Hvordan går det med deg ig symptomer nå? Høres ut som du fortjener klaff på pp1, siden du har slike bekymringer som helt sikkert ikke blir bedre over tid. Jeg heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Heldiggris skrev:

Jeg tror det ikke før jeg får se det. Typisk hvis jeg har mange svake symptomer på alt mulig også kommer TR likevel. Jeg våkna faktisk idag med en følelse av at jeg ikke kom til å bli gravid denne gangen. Hadde en litt freaky drøm om at jeg var på undersøkelse på et sykehus og fikk vite at jeg var gravid med en gutt. Johnny Depp var der også for å si det sånn :fnise: 

vi tenker likt ift å vente med pp2 til april. Hvordan går det med deg ig symptomer nå? Høres ut som du fortjener klaff på pp1, siden du har slike bekymringer som helt sikkert ikke blir bedre over tid. Jeg heier på deg! 

Har jo lest at dem som ikke tenker på det så mye og ikke kjenner så my symptomer at det er da de er gravide, så er jo likson litt typisk at når man har masse symptomer, så er man ikke gravid ;/ men har også lest flere som har symptomer og er gravide! Så er jo begge deler, så tror egentlig ikke at det har noe å si 😊 

hehe 😂  tror vi tenker så mye på graviditet og babyer at man drømmer om det. jeg drømte faktisk forrige natt at jeg ammet, og det var en babygutt. Hehehe 😂 men sånne drømmer er jo så koselige ❤️ Kanskje du drømte det for at kroppen selv vet at du er gravid på en måte, hvem vet 😀 

Jeg har ømme bryster, stikninger neders i magen som kommer og går, mye mere trøtt, økt utflod og mere humørsvingninger.  Har du fått flere symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

dere vet den svimle følelsen man har når man vokner etter å ha sovnet på sofaen?

idag har jeg den følelsen konstant!

Nå skal jeg på skitur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var herlig føre og jeg gikk en lang skitur på 2 timer. Ganske utslitt. Den svimle følelsen av å nettopp ha våknet midt på dagen er her enda. Faktisk så rar følelse at jeg fikk litt trang til å dra og kjøpe en test. Men jeg skal holde ut og se om TR kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå tror jeg TR kommer ila uka som kommer. Jeg tok temp på meg selv og først så det ut som temp hadde gått veldig ned. Så sjekket jeg igjen og da var den nesten på det samme som igår. Har kun øretermometer så det fungerer sikkert ikke slik det skal. Grrr

googler masse babyting hele tiden, og mannen spør meg hva jeg holder på med. Sier jeg leser div ting. Hadde han visst hvor mye babyrelatert jeg har lest den siste uka tror jeg han hadde blitt skremt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Heldiggris skrev:

Var herlig føre og jeg gikk en lang skitur på 2 timer. Ganske utslitt. Den svimle følelsen av å nettopp ha våknet midt på dagen er her enda. Faktisk så rar følelse at jeg fikk litt trang til å dra og kjøpe en test. Men jeg skal holde ut og se om TR kommer. 

Jeg også har så trang for å ta en test 😆 hvis jeg skal, så gjør jeg det i morgen tili! Åh, klarer ikke å vente noen dager til! 

19 minutter siden, Heldiggris skrev:

Nei nå tror jeg TR kommer ila uka som kommer. Jeg tok temp på meg selv og først så det ut som temp hadde gått veldig ned. Så sjekket jeg igjen og da var den nesten på det samme som igår. Har kun øretermometer så det fungerer sikkert ikke slik det skal. Grrr

googler masse babyting hele tiden, og mannen spør meg hva jeg holder på med. Sier jeg leser div ting. Hadde han visst hvor mye babyrelatert jeg har lest den siste uka tror jeg han hadde blitt skremt :P 

Hmm.. Men skal tempen stige mer å mer fram imot TR hvis man er garvid? Sånn for hver dag? Jeg sto å vasket på kjøkkenet tidligere ikveld, så fikk jeg sånn plutselig menssmerte lignende, det har kommet og gått resten av kvelden. Jeg kjenner godt at noe er annerledes, sånn hele meg, begynner å bli veldig sikker på at jeg er gravid nå.. Samtidig så må jeg stoppe meg selv å ikke være for sikker, for da blir jeg så skuffa. Vurderer mer å mer å ta test på morgenurin i morgen, har en liggende, men vet ikke om jeg tørr 😯 

jeg også søker såå mye på babyting 😂 glad han ikke vet hvor mye jeg sitter og leser og babyer og graviditet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tempet før forrige graviditet, noe jeg ikke får gjort nå. Jeg står opp flere ganger om natta og ofte til ujevn tid på morgenen, så jeg får ikke tid til å tempe til fast skjema. Men det jeg lærte da var at tempen steg = eggløsning har funnet sted. Dersom ikke gravid, så går tempen tilbake til det som var normalen eller gjennomsnittet frem til EL. Dersom gravid, så holder den ny linje på den forhøyede tempen da EL fant sted. Så den skal ikke stige mer, bare holde seg på den nye nivået. Det er ofte snakk om tempforskjeller på 0.2 grader før og etter EL, så dette er ikke lett å tolke. Jeg tempet, og først i tredje måned følte jeg at jeg hadde kontroll til å tolke resultatet.

 

Googlesyken kjenner jeg godt. Også dagdrømming om navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i mårest, negativ -,-  mn er vel for tidlig å teste! Men nedtur var det uansett! Har fortsatt alle de symptomene. Venter du med å teste til TR dagen? Jeg skal ikke teste noe mer før forhåpentligvis TR ikke dukker opp... Jeg tror sjansen er liten for at jeg er gravid nå. 😔 får prøve igjen i april 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve å holde ut i 3 dager til. Har så innmari lyst til å sprekke og kjøpe meg en test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 3 hele dager før jeg vet om det er noe vits i å ta test! 

Jeg er kvalm og trøtt, men det kan jo bety at jeg har spist noe dårlig også, så det er som så. På badet la jeg plutselig merke til at huden min har klarnet veldig opp. Bedre enn den har vært på mange måneder! Så rart. Bruker å få verre og verre utbrudd i dagene opp mot mensen. Så begynner det sakte men sikkert å avta fra dag 2 ca i mensen. Så jeg forventet at det skulle begynne å bli ganske jævli rundt denne tiden. 

Ble invitert ut for å feire svigermor og svigerfars bryllupsdag i helga som kommer. De har tydeligvis planlagt en stund å ta oss med på en bra restaurant og det blir bare oss fire. What to do?? Om jeg tester positivt så kan jeg vel ikke fortelle dem det når jeg et 4+2 !? Og jeg har aldri sagt neitakk til hverken ett eller to glass vin så lenge jeg har kjent dem. De har ingen barnebarn fra før og er høysensitive på alle slags tegn tror jeg. Har jo ikke lyst til å fake syk eller noe når denne dagen betyr så mye for dem heller. 

Om TR kommer er det selvsagt en enkel sak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Heldiggris skrev:

Fortsatt 3 hele dager før jeg vet om det er noe vits i å ta test! 

Jeg er kvalm og trøtt, men det kan jo bety at jeg har spist noe dårlig også, så det er som så. På badet la jeg plutselig merke til at huden min har klarnet veldig opp. Bedre enn den har vært på mange måneder! Så rart. Bruker å få verre og verre utbrudd i dagene opp mot mensen. Så begynner det sakte men sikkert å avta fra dag 2 ca i mensen. Så jeg forventet at det skulle begynne å bli ganske jævli rundt denne tiden. 

Ble invitert ut for å feire svigermor og svigerfars bryllupsdag i helga som kommer. De har tydeligvis planlagt en stund å ta oss med på en bra restaurant og det blir bare oss fire. What to do?? Om jeg tester positivt så kan jeg vel ikke fortelle dem det når jeg et 4+2 !? Og jeg har aldri sagt neitakk til hverken ett eller to glass vin så lenge jeg har kjent dem. De har ingen barnebarn fra før og er høysensitive på alle slags tegn tror jeg. Har jo ikke lyst til å fake syk eller noe når denne dagen betyr så mye for dem heller. 

Om TR kommer er det selvsagt en enkel sak 

Jeg testet positivt lille julaften og har som du "aldri" takket nei til et glass vin. Sa at jeg hadde sluttet å drikke da vi prøver å bli gravid. Tror ikke jeg lurte så mange, men familien er godt nok oppdradd til ikke å spørre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 DPO

ikke noe mensmurring akkurat men jeg føler meg oppblåst og tjukk egentlig. Gleder meg til torsdag uansett utfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneei!

nå kom mensmurringer eller noe tilsvarende. Smerter i korsryggen og jeg føler at TR kanskje kommer straks  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her jeg. Ønsker deg lykke til med IKM/TR (forhåpentligvis IKM og TB!)  Det er synd at symptomene er så like, men jeg kjenner også til den følelsen av at nå er TR rett rundt hjørnet, og da dukker hun ofte opp etterhvert også. De dagen er egentlig verst, for man har jo fortsatt det bittelille håpet helt til TR er i gang for fullt. 

Selv er jeg 9DPO i dag, og ekstremt utålmodig for mandag som er IKM... så uåolmodig at jeg var innom og bestilte meg sånne sensitive graviditetstester i går, sånn at jeg kan jukseteste litt om et par dager når de kommer i posten (selv om det egentlig bare er selvpining om de er negative). 

 

Lykke til heldiggrisen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Heldiggris skrev:

Åneei!

nå kom mensmurringer eller noe tilsvarende. Smerter i korsryggen og jeg føler at TR kanskje kommer straks  

Jeg også har hatt noe som ligner menssmerter siden søndagskveld. Men håpet er der fortsatt! Jeg pleier ikke å ha menssmerter så lenge før TR ska konme heller ;o så jeg håper på at d er et symptom x) men det er det jo mest trulig ikke ;o vi får ha håpet til eventuelt TR skulle dukke opp! Lykke til i dagene fremover! Krysser fingrene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jeey skrev:

Jeg også har hatt noe som ligner menssmerter siden søndagskveld. Men håpet er der fortsatt! Jeg pleier ikke å ha menssmerter så lenge før TR ska konme heller ;o så jeg håper på at d er et symptom x) men det er det jo mest trulig ikke ;o vi får ha håpet til eventuelt TR skulle dukke opp! Lykke til i dagene fremover! Krysser fingrene :) 

Takk! Og lykke til til deg også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marimba skrev:

Slenger meg inn her jeg. Ønsker deg lykke til med IKM/TR (forhåpentligvis IKM og TB!)  Det er synd at symptomene er så like, men jeg kjenner også til den følelsen av at nå er TR rett rundt hjørnet, og da dukker hun ofte opp etterhvert også. De dagen er egentlig verst, for man har jo fortsatt det bittelille håpet helt til TR er i gang for fullt. 

Selv er jeg 9DPO i dag, og ekstremt utålmodig for mandag som er IKM... så uåolmodig at jeg var innom og bestilte meg sånne sensitive graviditetstester i går, sånn at jeg kan jukseteste litt om et par dager når de kommer i posten (selv om det egentlig bare er selvpining om de er negative). 

 

Lykke til heldiggrisen :) 

Ahh, husker da jeg var 9 dpo :P skjønner meg svært godt på utålmodigheten! Krysser fingrene for deg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering (fortsatt 12 DPO)

gikk fra relativt symptomfri dag til å få murringer, og må bare krype til korset og si at jeg har vært helt bitch mot mannen idag. ALT irriterer meg! Jeg føler meg også som en flodhest. Føles ut som jeg har gått opp 5 kg de siste dagene og bla i brystene! 

Alle disse tingene kunne jo være sterke indikasjoner på pms og at TR kommer straks!

MEN idag når jeg tempet så hadde jeg veldig høy temp. Ca 1 grad høyere enn hva som er det vanlige for meg. Jeg føler meg ikke febersyk i det heletatt! 

Dessuten har jeg prøvd å kjenne etter denne livmortappen nå for tredje dag men jeg når såvidt fram til den og jeg kan ikke fatte og begripe at noen klarer å kjenne et hull i den 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...