Gå til innhold

Hva ville dere betalt for en slik? (bilde)


Llise

Anbefalte innlegg

Har en bekjent som driver med strikking m.m. Hun har laget disse her, og er nysgjerrig på hva dere ville gitt for én sånn?
Alt er laget for hånd; klærne er strikket, kroppen er sydd, ansiktet er lagd i cernit. Håret er saue-ull.

Edit: De er ca 37cm.

 

 

 

Endret av Llise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten så har de en hempe på ryggen, så det er meningen at de skal henge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en moderator kanskje flytte denne tråden til generell debatt? Det er litt lite aktivitet på denne delen av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
5 minutter siden, Tibbie skrev:

Har du fjernet bilde? Ble så nysgjerrig!

Har det ute igjen nå en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger jo av materialkostnaden. Om materialene koster 200, så må hun iallefall ta 300. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine strikkeprosjekter regner jeg med tråd. Dersom jeg kjøper tråd selv, regner jeg tråd x 2. Tar jo tid å lage det også :) Dersom mottaker kjøper tråd selv, ser jeg litt på størrelsen på prosjektet og antall arbeidstimer!  Strikket nylig en genser størrelse 1 år der jeg brukte 4 nøster. Hvert nøste kostet 47,-, så da rundet jeg av til 50,- pr nøste x4 = 200,- i garn x 2 (arbeid) = 400,- totalt.

Erfaring teller også. Er man nybegynner tar man oftest ikke like mye som en erfaren strikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 9.1.2016 at 20.03, Llise skrev:

Kan en moderator kanskje flytte denne tråden til generell debatt? Det er litt lite aktivitet på denne delen av forumet.

Men det er jo på denne delen av forumet tråden hører hjemme. Og det blir ikke akkurat mer aktivitet her om de trådene som hører til her skal flyttes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Llise skrev:

Her er to litt andre.

bilde (2).JPG

Disse var kjempefine! Jeg er på utkikk etter julepynt som kanskje ikke alle andre har, og disse var jo ypperlige. At de er håndlaget er jo nettopp det som gjør dem så spesielle. 2-400 kr per stk hadde jeg gitt. 

Her hos oss er det et nokså stort julemarked hvert år (på lysstøperiet i Kristiansand), der hadde de nok vært lette å selge f.eks. Der finner man diverse håndlagde ting hvert år, sist jul kjøpte jeg en nydelig lue, vanter og sokker som matchet :-)

Anonymkode: 3fddc...53d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Med tanke på at du lager alt selv, så ville jeg tatt ca. 4-600 kroner for dette. Kan jeg få spørre hva du har i arbeidskostnader og hvor lang tid du bruker på en "dukke"? 

Selv om enkelte mener at man kan kjøpe lignende i butikk (masseprodusert i et eller annet land), så er dette faktisk et håndverk. Hver "dukke" er et unikat. Det ligger tid, erfaring, planlegging, materialer, penger osv. til grunne her, og slikt bør (etter min mening) faktisk tas høyde for når man setter en pris. Samtidig bør man heller ikke prise seg selv ut av markedet og kreve ågerpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke min stil. Hadde nok heller kjøpt dem om klærne var litt mer detaljerte. Nå ser det ut som om dukkene har på seg en vrengt lue...

Men er det ikke 2-300,- for slikt da? Må tenke på at mange nok ønsker å kjøpe to stk for å få et "par". Da blir det fort mye penger om de koster 450,- eller mer for stykket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Ikke min smak, men de er jo fine, og det ser ut som godt håndverk, så jeg ville tatt og lagt til 150 kr i tillegg til materialkostnader. Kanskje litt mer, pga den tiden det tar å lage dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Jeg synes de var søte. Ekstra sjarmerende at de er laget for hånd.. Ville betalt mellom 150 og 200 pr stk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...