Gå til innhold

Hva kostet bryllupet deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det går fint an å ha et billig bryllup når man ikke har utgifter til verken mat eller alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 000 for festen inkl alkohol og 20 000 for klær til oss to og tre store barn. Ble skikkelig stil over bryllupet uten at det kostet skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitajoner kr 400

Mat og drikke for 35 gjester kr 16.300,-

Kjole + sko/slør/bukett kr 7.500,-

Hår og sminke kr 800,-

Dress kr 1.900,-

Lokale kr 2.200

Blomster og pynt kr 4.200,-

Musikkanlegg + DJ kr 4.500,-

Koreograf kr 800

Flybiletter for forloveren kr 1.000,-

Fotograf kr 0,-

Ringer kjøpt i utlandet kr 800,- 

Annet kr 1.600

Totalt kr 42.000,-

 

Alle tallene er avrundet.

 

Anonymkode: 8d749...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miamia23 skrev:

å herremin! jeg ser du kommer med negative kommentarer jevnt over. bare fordi gjester må betale opphold selv behøver det ikke bety det som åpenbart er underliggende i din kommentar. Det er _vanlig_ å ha bryllup et annet sted, en annen by til og med et annet land. da blir bryllupet en opplevelse i seg selv for både gjester og brudepar, særlig om de planlegger aktiviteter etc. Det er ikke mye å be om at gjester må dekke eget opphold mot at man feks ikke ønsker seg noe i gae. Men selv det blir vel galt for deg. Jeg må si, jeg er svært nysgjerrig på bryllupet ditt- hvordan var det?

Det du kaller vanlig er en uting. Det er å Presse gjestene til noe de ikke nødvendigvis ønsker. Det er kanskje greit om paret ikke ønsker seg gaver, eller de betaler hotell mm. Men det gjør de færreste.

Anonymkode: a9d56...182

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 4300 for ringer, og tok med oss forloverne på kafe etterpå. Omtrent 5000 kroner, med andre ord. Lunsjbryllup på Tinghuset, barna kom i parkdresser fra skolen <3

Anonymkode: ec07b...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/25/2016 at 8.48, AnonymBruker skrev:

Det du kaller vanlig er en uting. Det er å Presse gjestene til noe de ikke nødvendigvis ønsker. Det er kanskje greit om paret ikke ønsker seg gaver, eller de betaler hotell mm. Men det gjør de færreste.

Anonymkode: a9d56...182

Ønsker de det ikke, så trenger de heller ikke å komme i bryllupet.. 

Eller så kan de delta i bryllupet og si at det er gaven, ettersom de må ut med penger for overnatting. 

Det ER vanlig, og ikke en uting, å ha bryllupet slik at noen må komme langveis fra, og da overnatte på hotell. Norge er et langstakt land, og mange finner hverandre på tross av avstandene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.6.2016 at 20.10, miamia23 skrev:

å herremin! jeg ser du kommer med negative kommentarer jevnt over. bare fordi gjester må betale opphold selv behøver det ikke bety det som åpenbart er underliggende i din kommentar. Det er _vanlig_ å ha bryllup et annet sted, en annen by til og med et annet land. da blir bryllupet en opplevelse i seg selv for både gjester og brudepar, særlig om de planlegger aktiviteter etc. Det er ikke mye å be om at gjester må dekke eget opphold mot at man feks ikke ønsker seg noe i gae. Men selv det blir vel galt for deg. Jeg må si, jeg er svært nysgjerrig på bryllupet ditt- hvordan var det?

Det du kaller vanlig er en uting. Det er å Presse gjestene til noe de ikke nødvendigvis ønsker. Det er kanskje greit om paret ikke ønsker seg gaver, eller de betaler hotell mm. Men det gjør de færreste.Pb

 

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Ønsker de det ikke, så trenger de heller ikke å komme i bryllupet.. 

Eller så kan de delta i bryllupet og si at det er gaven, ettersom de må ut med penger for overnatting. 

Det ER vanlig, og ikke en uting, å ha bryllupet slik at noen må komme langveis fra, og da overnatte på hotell. Norge er et langstakt land, og mange finner hverandre på tross av avstandene.. 

Jeg snakker ikke om bryllup som er der noen kommer fra. Jeg snakker om de 'denne byen er så fin, der vil jeg gifte meg. Og så heldige gjestene mine er, de får en grunn til å dra dit'-bryllupene. Å ha bryllup der en kommer fra er ikke å ha det et annet sted for folk flest.

Anonymkode: a9d56...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du kaller vanlig er en uting. Det er å Presse gjestene til noe de ikke nødvendigvis ønsker. Det er kanskje greit om paret ikke ønsker seg gaver, eller de betaler hotell mm. Men det gjør de færreste.Pb

 

Jeg snakker ikke om bryllup som er der noen kommer fra. Jeg snakker om de 'denne byen er så fin, der vil jeg gifte meg. Og så heldige gjestene mine er, de får en grunn til å dra dit'-bryllupene. Å ha bryllup der en kommer fra er ikke å ha det et annet sted for folk flest.

Anonymkode: a9d56...182

Men herlighet. Igjen; syns gjestene det blir for langt unna/for dyrt og what not, så drar de ikke.

Folk må da få bestemme selv hvor de vil gifte seg? 

Selv gifter jeg meg i Hemsedal. Det er midt mellom alle som kommer. 3t unna. De må betale for overnatting selv (500 kr fra fredag til søndag inkl mat og drikke), men igjen så ønsker vi oss ingen ting. 

Hvis man syns det er så ille å bli bedt i et bryllup hvor det blir lang avstand, og brudeparet er så "frekke" å sende med ønskeliste/be de om å betale overnatting selv,  så får de holde seg hjemme. Eller så kan de si at de gerne kommer i bryllupet, men at de desverre ikke har råd til å gi gave i tillegg. Jeg tror de aller fleste har forståelse for dette når de forelsker seg i et likale som er utenbys.

Selv har jeg ingen ønsker om å gifte meg i Oslo. Vi ønsket vinterbryllup og fant ingen lokaler med vinterfølelse her som var billige og fine. Dermed ber vi folk utenbys. (Og vi betaler faktisk noe av overnattinga-så jeg er vel ikke helt en slik du babler om, men litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sinsiew skrev:

Men herlighet. Igjen; syns gjestene det blir for langt unna/for dyrt og what not, så drar de ikke.

Folk må da få bestemme selv hvor de vil gifte seg? 

Selv gifter jeg meg i Hemsedal. Det er midt mellom alle som kommer. 3t unna. De må betale for overnatting selv (500 kr fra fredag til søndag inkl mat og drikke), men igjen så ønsker vi oss ingen ting. 

Hvis man syns det er så ille å bli bedt i et bryllup hvor det blir lang avstand, og brudeparet er så "frekke" å sende med ønskeliste/be de om å betale overnatting selv,  så får de holde seg hjemme. Eller så kan de si at de gerne kommer i bryllupet, men at de desverre ikke har råd til å gi gave i tillegg. Jeg tror de aller fleste har forståelse for dette når de forelsker seg i et likale som er utenbys.

Selv har jeg ingen ønsker om å gifte meg i Oslo. Vi ønsket vinterbryllup og fant ingen lokaler med vinterfølelse her som var billige og fine. Dermed ber vi folk utenbys. (Og vi betaler faktisk noe av overnattinga-så jeg er vel ikke helt en slik du babler om, men litt)

Min erfaring er at man ikke orker å si nei, for det er ikke gode nok grunner for bruden. Så man drar i langsdistanse bryllup for å unngå surmuling. 

Og jeg tenker ikke på deg, 500 er ikke mye, og du ber ikke om gave, men trenden nå er flere tusen for en helg oh at man venter gave.

Anonymkode: a9d56...182

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. januar 2016 at 14.31, AnonymBruker skrev:

Brukte lite på klær,
Fikk billig mat gjennom venner
Valgte å leie kokk(som vi fikk billig) i stedet for å ha det på hotell
Valgte et grendehus/festlokale
kjøpte billig alkohol i utlandet
Brukte pynt fra naturen
Fikk ei venninne til å fotografere

 

Anonymkode: a9d56...182

Åååååååh, syntes noen av disse svarene er så fantastiske. "Treretters middag, fri bar, 90 gjester" - "tok noen lure valg"

altså... Når jeg hører treretters, åpen bar og 90 gjester.. Så ser jeg (og mange med meg) for meg et wowbryllup, og for 60 000 så er det jo bare uvirkelig. Og det er det jo, for dere hadde et grendehusbryllup med drikkevarer handlet på harryturer. Sier ikke at ikke bryllupet var fint, for all del, men å legge det frem slik som du gjorde før du spesifiserte blir jo litt rart. 

Blir litt som å kjøpe seg en svææær enstensring til forlovelsesring og legge denne ut på sosiale medier. For så at noen spør om steintypen og man må spesifisere at det er Zirkonia. 

Anonymkode: 56641...2aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååååååh, syntes noen av disse svarene er så fantastiske. "Treretters middag, fri bar, 90 gjester" - "tok noen lure valg"

altså... Når jeg hører treretters, åpen bar og 90 gjester.. Så ser jeg (og mange med meg) for meg et wowbryllup, og for 60 000 så er det jo bare uvirkelig. Og det er det jo, for dere hadde et grendehusbryllup med drikkevarer handlet på harryturer. Sier ikke at ikke bryllupet var fint, for all del, men å legge det frem slik som du gjorde før du spesifiserte blir jo litt rart. 

Blir litt som å kjøpe seg en svææær enstensring til forlovelsesring og legge denne ut på sosiale medier. For så at noen spør om steintypen og man må spesifisere at det er Zirkonia. 

Anonymkode: 56641...2aa

Det var et wow-bryllup, selv om det var det du poengterer. Det var proff kokk, som kjøpte maten gjennom sine fobindelser, vennen som fotograferte er proff fotograf, hvor alkoholen er sier jo ikke noe om kvaliteten.

Så skjønner ikke helt kritikken din.

 

Hva legger du i wow-bryllup siden dette ikke passet inn?

Anonymkode: a9d56...182

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et wow-bryllup, selv om det var det du poengterer. Det var proff kokk, som kjøpte maten gjennom sine fobindelser, vennen som fotograferte er proff fotograf, hvor alkoholen er sier jo ikke noe om kvaliteten.

Så skjønner ikke helt kritikken din.

 

Hva legger du i wow-bryllup siden dette ikke passet inn?

Anonymkode: a9d56...182

Wowbryllup er flotte lokaler (gård, slott, restaurant, fint hotell.. Ikke grendehus eller "festlokale" (steder hvor man holder konfirmasjoner, bursdager ol.). 

Én kokk til 90 gjester, med 3retters? Tror akkurat den står og faller på sin egen urimelighet. Kvalitet koster, og da også et kjøkken med 3-4 mann som står på og lager mat til disse 90 gjestene. 

Alkohol kjøpt over grensa, servert i en "bar" på et grendehus er ikke det samme som i en bar på et sted med skjenkebevilling. Jeg ville heller ikke kalt det "fri bar" da det utvanner begrepet, som betyr at man spanderer drikke kjøpt i BAR. Ikke at man spanderer vin kjøpt i Sverige på harryhandel. Skulle dere liksom tatt betalt? 15kr per vinglass og 10kr per øl? 

Men for all del, du skal få leve i fantasien om at det er et = tegn her. Selvom det etter min oppfatning er milevis forskjell på "brudeparet ordner alt selv"-bryllup og faktiske steder som er profesjonelle på bryllup. Har vært i begge deler, hvor begge er gjennomførte.. Men igjen. Wowfaktoren finnes ikke, i mine øyne, i grendehusbryllup. (Selvom de er aldri så fine, og koselige). 

 

 

Anonymkode: 56641...2aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wowbryllup er flotte lokaler (gård, slott, restaurant, fint hotell.. Ikke grendehus eller "festlokale" (steder hvor man holder konfirmasjoner, bursdager ol.). 

Én kokk til 90 gjester, med 3retters? Tror akkurat den står og faller på sin egen urimelighet. Kvalitet koster, og da også et kjøkken med 3-4 mann som står på og lager mat til disse 90 gjestene. 

Alkohol kjøpt over grensa, servert i en "bar" på et grendehus er ikke det samme som i en bar på et sted med skjenkebevilling. Jeg ville heller ikke kalt det "fri bar" da det utvanner begrepet, som betyr at man spanderer drikke kjøpt i BAR. Ikke at man spanderer vin kjøpt i Sverige på harryhandel. Skulle dere liksom tatt betalt? 15kr per vinglass og 10kr per øl? 

Men for all del, du skal få leve i fantasien om at det er et = tegn her. Selvom det etter min oppfatning er milevis forskjell på "brudeparet ordner alt selv"-bryllup og faktiske steder som er profesjonelle på bryllup. Har vært i begge deler, hvor begge er gjennomførte.. Men igjen. Wowfaktoren finnes ikke, i mine øyne, i grendehusbryllup. (Selvom de er aldri så fine, og koselige). 

 

 

Anonymkode: 56641...2aa

Tror du bare det var en som jobbet på kjøkkenet? Så det at jeg kjenner kokker som gjør det som en gave gjør at bmaten ikke var like god som om jeg hadde hatt bryllupet der de jobber vanligvis?

Ikke enig med deg om bar definisjonenen, når det står noen bak baren/det serveres ved bordet. Har det noe å si hvor alkoholen er kjøpt?

Nesten alle konfirmasjoner jeg har vært i har vært på steder du beskriver som flotte lokaler, som refnes gods mf. Refnes gods og Losby ville jeg også omtalt som festlokale. Så der har vi tydligvis ulik definisjon. Mange restauranter har også egne festlokaler hvor du kan leie lokalet alene eller med mat fra restauranten, jeg ser ikke forskjell på det og et festlokale heller. 

Fortsatt ikke enig med deg. Og det er ikke gjestene mine heller med tanke på responsen. 

 

Anonymkode: a9d56...182

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SerTror du bare det var en som jobbet på kjøkkenet? Så det at jeg kjenner kokker som gjør det som en gave gjør at bmaten ikke var like god som om jeg hadde hatt bryllupet der de jobber vanligvis?

Ikke enig med deg om bar definisjonenen, når det står noen bak baren/det serveres ved bordet. Har det noe å si hvor alkoholen er kjøpt?

Nesten alle konfirmasjoner jeg har vært i har vært på steder du beskriver som flotte lokaler, som refnes gods mf. Refnes gods og Losby ville jeg også omtalt som festlokale. Så der har vi tydligvis ulik definisjon. Mange restauranter har også egne festlokaler hvor du kan leie lokalet alene eller med mat fra restauranten, jeg ser ikke forskjell på det og et festlokale heller. 

Fortsatt ikke enig med deg. Og det er ikke gjestene mine heller med tanke på responsen. 

 

Anonymkode: a9d56...182

Hehe. Du kan være så uenig du bare vil.. :-) et "DIY"bryllup får aldri samme wowfaktor som bryllup holdt på f.eks Refnes Gods. Men igjen, man kan absolutt holde fine bryllup. Poenget er bare at det er stor forskjell på "treretters, fri bar og 90gjester" på Refsnes.. Enn på Skredderåsen borettslag sitt grendehus. Å skryte av "treretters, fri bar og 90 gjester" (uten å samtidig si at det var på et grendehus) etter å ha feiret bryllupet på sistnevnte blir bare litt rart. 

Anonymkode: 56641...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Du kan være så uenig du bare vil.. :-) et "DIY"bryllup får aldri samme wowfaktor som bryllup holdt på f.eks Refnes Gods. Men igjen, man kan absolutt holde fine bryllup. Poenget er bare at det er stor forskjell på "treretters, fri bar og 90gjester" på Refsnes.. Enn på Skredderåsen borettslag sitt grendehus. Å skryte av "treretters, fri bar og 90 gjester" (uten å samtidig si at det var på et grendehus) etter å ha feiret bryllupet på sistnevnte blir bare litt rart. 

Anonymkode: 56641...2aa

Da er vi uenige og det er greit. Og fordi vi er uenige skjønne rjeheller ikke at det var viktig å få med hvor det var i opprinnelig innlegg. Men det var et ganske så erverdig lokale, som engang har vært restaurantdrift på, men nå bare leies ut som festlokale/grendehus.

Anonymkode: a9d56...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200.000,- Vi betalte 160.000 selv, og fikk hjelp av mine foreldre til resten. Veldig takknemlig for det. Bryllupet vårt var en Drømmedag❤️

Anonymkode: a695b...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selve festen, inkl overnatting kostet rundt 280 000

kake 5000

kjolen 25 000

brudgom 40 000

fotograf 15 000

reisen 180 000 + lommepenger

Frisør 10 000 tok med venninnene for styling

Begge har fått "bryllupspenger" fra foreldrene. Enebarn begge to og begge foreldrene har satt av penger til brud/brudgom.  Sånn sett kostet det oss ingenting, bortsett fra bryllupsreisen. Men dette fikk vi i gave også. 

De fikk stortsett bestemme hvordan bryllupet skulle være og hvem de ønsket å invitere. Heldigvis gikk det fredelig for seg😊 De fikk oppfylt drømmebryllupet sitt via oss, for vi ønsket egentlig ikke å gifte oss. Så det var vinn-vinn situasjon. 

 

 

 

 

Anonymkode: 817c5...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 25.000 til sammen, alt inkludert. 30 gjester. Leid lokale, kjøpt inn mat/drikke selv. 

Brudekjole 2000

Dress til brudgom 2000

Ringer 6000

Leie av lokale 1000

Mat ca. 5000

Alkohol ca. 6000

Kaker ca. 2000

Duker, blomster, pynt etc ca. 1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på ca 260 0000 kr. 
Ingen lån, men vi var i en økonimisk situasjon som gjorde at vi klarte å spare opp så mye på et år. Og betalte alt selv.
70 gjester, 3 retters middag og fri bar

Vi droppet ting som ikke var vikgit for oss å bruke penger på. Som f.eks "fin" bil fra kirken. 
Andre ting som fotograf og bra musikk var viktigere men det var dyre poster. 

Hennes antrekk 20 000 kr 
Hans antrekk 12 000 kr 
Fotograf 30 000 kr
Band 30 000 kr
Mat, drikke, lokale 150 000 kr
Fri bar 15 000 kr

Pluss mye småting

Anonymkode: 9c11c...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ca 20000kr. Og da fikk vi akkurat det bryllupet vi ville ha. Fint, men ikke for mye stæsj. 

Foreldrene mine betalte lokalet, litt av maten og brød/rundstykker. Vi lagde koldtbord selv. 

Svigerforelde spytta i litt penger til drikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...