Gå til innhold

Hva kostet bryllupet deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mat til 80: 30 000,-

drikke til mat og fri bar: 20 000,-

leie av lokaler: 15 000,-

kjole og sko osv brud: 19000,-

smoking og sko osv brudgom: 13000,-

blomster(buketter og knapphull og peoner til lokale): 4000,-

bryllupskake: 2500,-

ringer: 10000,-

musikere: 9000,-

 

betalte 85000,- selv (sparte opp ila året vi var forlovet)

resten delte svigerforeldrene og mine foreldre 50/50

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
Den 8.1.2016 at 2.56, AnonymBruker skrev:

Hvordan?

Anonymkode: 90e0a...211

Hvordan, det skal jeg fortelle deg. Friendless vel! ;D

Anonymkode: 711d3...336

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

175000, betalte en tredjedel selv, mine foreldre en tredjedel og hans foreldre en tredjedel. Husker ikke alt spesifikt, men brukte mest på skikkelig kvalitetsmat laget av kokk på stedet og god vin, da dette var det viktigste for oss. 80 gjester og selvfølgelig fri bar! 

Anonymkode: bb307...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de alkoholprisene regjeringen har bestemt skjønner jeg godt at ikke alle har fri bar.  Syns det holder å få alkohol til maten, samt 2-3 bonger.  De fleste har råd til å kjøpe et par øl selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit uten fri bar. Nå har jeg bare vært i ett bryllup hvor det faktisk var bar, men ingen reagerte på at det var betalbar. Man fikk så mye man ville til maten. I to av de andre var det kun til maten, noe som også var greit, og i det siste jeg har vært i var det ikke alkohol i det hele tatt. Det var kjipt (særlig når jeg er litt sjenert, og ikke ble plassert med noen av de jeg kjenner til middagen...)

Anonymkode: a8a8a...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4.5.2016 at 22.35, DreamOn skrev:

Med de alkoholprisene regjeringen har bestemt skjønner jeg godt at ikke alle har fri bar.  Syns det holder å få alkohol til maten, samt 2-3 bonger.  De fleste har råd til å kjøpe et par øl selv.

Vi hadde fri bar det kostet maks 20000. Billigere for meg i Norge enn venninnen min som gifter seg i Skottland

Anonymkode: a9d56...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært gift n1 gang før, og da hadde vi mega bryllup, 450 gjester, kjole fra dyreste firma i usa, spes designetr fra designer tilknyttet kleinfeldt, gjester fløyet inn, eget band, masse dill og dall, kom på ca 750 000+++++

vi var gift i 5 år, sdkilt ved dom,

giftet bmeg på nytt i 2010, totalt 90 gjester kom på velø ca 55000

Anonymkode: 619af...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ca 200 000 (halvparten var planlagt, mye av det praktiske som koster, men vi har drømmebryllupet vårt). Kjolen kostet rundt 20 000 inkl skredder, slør og underskjørt. Gjestene dekker ca 40 000, da det er helgebryllup. Vi har felles økonomi.

Anonymkode: a050c...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 200 000 (halvparten var planlagt, mye av det praktiske som koster, men vi har drømmebryllupet vårt). Kjolen kostet rundt 20 000 inkl skredder, slør og underskjørt. Gjestene dekker ca 40 000, da det er helgebryllup. Vi har felles økonomi.

Anonymkode: a050c...361

Den må du forklare bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og drikke for ca 60 gjester kr 80.000,-

Kjole + sko/slør/bukett kr 15.000,-

Dress kr 5.000,-

Blomster og pynt kr 4.000,-

Musikkanlegg + DJ kr 3.000,-

3 hotellsuiter for oss og forlovere kr 5.000,-

Fotograf kr 15.000,-

Ringer kr 8.000,- 

Totalt kr 135.000,-

Og så kom bryllupsreisa på ca 50.000,- 

Sikkert noe jeg har glemt nå da..🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O.G. skrev:

Den må du forklare bedre.

Jeg gjetter på at gjestene må betlae overnattingen på hotellet hvor bryllupet skal være, og kanskje mat de andre dagene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev:

Jeg gjetter på at gjestene må betlae overnattingen på hotellet hvor bryllupet skal være, og kanskje mat de andre dagene

Sånn det har blitt, brudeparet overfører kostnadene på gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, O.G. skrev:

Sånn det har blitt, brudeparet overfører kostnadene på gjestene.

:fnise: flaks du ikke skal dra da! 

 

Det er ikke hotell, men turisthytte. Flesteparten blir lenger av EGEN FRI VILJE :hakeslepp: kan du tru! Vi ønsket ikke en gymsal med bryllupskake i langpanne for at gjestene skal kunne sove i egen seng. Vi betaler mesteparten av oppholdet deres av egen lomme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Eighth Planet skrev:

:fnise: flaks du ikke skal dra da! 

 

Det er ikke hotell, men turisthytte. Flesteparten blir lenger av EGEN FRI VILJE :hakeslepp: kan du tru! Vi ønsket ikke en gymsal med bryllupskake i langpanne for at gjestene skal kunne sove i egen seng. Vi betaler mesteparten av oppholdet deres av egen lomme.

Selvfølgelig er det noen som blir lenger. Jeg blir lenger der venninnen min skal gifte seg til sommeren. Det er ikke fordi jeg egentlig vil dit, men når jeg uansett skal bruke tid og penger på å komme meg over dit blir jeg jo lenger. Håper da ikke hun ser på det som en positiv side ved å gifte seg langt unna, for de fleste er ganske oppgitt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyanie

Ca. 300 000,-  Ringer 40 000,- Brudekjole 25 000,-  Bryllupsreise 30 000,-  Overnatting bryllupsnatt 6000,- Overnatting for gjester 60 000 + + + Resten husker jeg ikke på stående fot.  :)

Hva andre har brukt er vel egentlig ikke så viktig. Viktigste er å finne ut hva ens egen lommebok tåler, og hva man faktisk er villig til å betale.  Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 23.5.2016 at 15.14, O.G. skrev:

Sånn det har blitt, brudeparet overfører kostnadene på gjestene.

å herremin! jeg ser du kommer med negative kommentarer jevnt over. bare fordi gjester må betale opphold selv behøver det ikke bety det som åpenbart er underliggende i din kommentar. Det er _vanlig_ å ha bryllup et annet sted, en annen by til og med et annet land. da blir bryllupet en opplevelse i seg selv for både gjester og brudepar, særlig om de planlegger aktiviteter etc. Det er ikke mye å be om at gjester må dekke eget opphold mot at man feks ikke ønsker seg noe i gae. Men selv det blir vel galt for deg. Jeg må si, jeg er svært nysgjerrig på bryllupet ditt- hvordan var det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppriktig sjokkert når jeg leser hvor mye penger som brukes på bryllup.  Er det virkelig verd det?  Det mest storslåtte bryllup jeg har vært i var faktisk det minst personlige.  Så var da også brudeparet bare gift i ett år.

Da jeg giftet meg hadde vi 60 gjester.  Mine svigerforeldre holdt hardnakket på at alle tanter, onkler, søskenbarn osv. måtte inviteres.  Min manns familie dominerte fullstendig gjestelisten, mennesker jeg så vidt hadde hilst på.  Foreldrene våre betalte 50/50.  Urettferdig overfor mine forelde, men rettferdig overfor oss.  Vi to ønsket i utgangspunktet kun de aller nærmeste tilstede.  

Mine beste minner fra dagen er alt som gikk "galt".  Håret mitt som ikke tok krøll (jeg var jo dritnervøs), kirketjeneren som ikke så oss da vi satt i vår lille Folkevogn utenfor kirka, engstelsen blant foreldrene våre da vi ikke kom da musikken startet (mamma sa til svigermor at jeg sikkert hadde ombestemt meg!)  og beina mine som skalv så kjolen ristet under vielsen :) 

Nå har vi vært gift i 40 år, og barnebarna våre elsker når vi forteller om vårt "tragiske" bryllup! :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5800kr for ringene :) 

Ingen andre utgifter, giftet oss borgerlig uten å ha stor feiring! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 40 000, vi betalte selv, ca 90 gjester

12000 på musikk

6000 på hjemmebrygget øl

4000 på lokale

1000  på ringer 

3500 på kirke (vi giftet oss ikke i den kirka vi sognet til)

2000 på fotograf

5000 på dress til brudgommen

1500 på kjole til bruden

1000 på kake 

3-4000 på div pynt og duker/bestikk etc

gjestene tok med maten (istedet for gaver)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...