Gå til innhold

22 år og RYNKER :(


glovarm

Anbefalte innlegg

Hei!

Har oppdaga, i en alder av 22(!!) år at jeg har rynker som om jeg skulle vert minst 10 år eldre. her snakker vi ordentlige kråkeføtter rundt øynene og linjer i pannen.

Jeg soler meg aldri, og har alltid solkrem. Har hatt 2 festrøyker annenhver måned i et år, men ikke mer enn det. Drikker lite alkohol og har vert ekstremt nøye med hudpleie. Følger "paulas Choice" sine anbefalinger slavisk.

utrolig frustrerende, og flaut. Noen som vet hva man kan gjøre, som ikke innebærer botox og restylane?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme tipset som alle kommer med: kosthold, kosthold, kosthold. Og ikke glem livsstil. Husk også at desto mer du "roter" med huden - altså desto oftere du renser og sminker den - desto fortere eldes den. Hud kommer med fett av en grunn. Den grunnen er regenereringsevne. Fjerner du fett får du kvisefri men eldet hud.

Men aller, aller viktigst er selvsagt et kosthold med nok næringsstoffer, nok fett og nok vann. Uten et bunnsolid kosthold kan du like godt kutte ut hele hudpleierutinen din - den er ikke engang 1/10 så effektiv som mat.

Anonymkode: 6bebf...751

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det samme tipset som alle kommer med: kosthold, kosthold, kosthold. Og ikke glem livsstil. Husk også at desto mer du "roter" med huden - altså desto oftere du renser og sminker den - desto fortere eldes den. Hud kommer med fett av en grunn. Den grunnen er regenereringsevne. Fjerner du fett får du kvisefri men eldet hud.

Men aller, aller viktigst er selvsagt et kosthold med nok næringsstoffer, nok fett og nok vann. Uten et bunnsolid kosthold kan du like godt kutte ut hele hudpleierutinen din - den er ikke engang 1/10 så effektiv som mat.

Anonymkode: 6bebf...751

Tror kosthold har minimalt å si.  Gener derimot har nesten alt å si...i tillegg til rens og god pleie. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collagen tabletter i kombinasjon med kremserie med collagen, hyaluronsyre osv.  Kråketær blir man ikke kvitt uten botox..  Gå til de som driver med fillere og hudbehandling og få de til å se på huden din.  Og fortell hva du ønsker, og at du ikke har lyst til å ta botox osv.  De kan hjelpe deg bedre enn kg. 

Anonymkode: 6a953...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville snakket med hudlegen. 

Hvordan ser moren din ut for alderen? Hudtype er genetisk og det teller langt mer enn kosthold - dessverre. Det betyr ikke at man ikke kan ødelegge et godt utgangspunkt med elendig kosthold, men at de største variasjonene rett og slett ligger i vår genetiske hudtype. Noen har fet hud og noen tørr og selv om man kan hjelpe til kan man ikke endre den naturgitte hudtypen.

Det er selvsagt alltid bra å gjøre de rette tingene - få i seg nok sunt fett, bruke dagkrem med solfaktor hver dag, ikke sole seg uten faktor eller for mye generelt, ikke røyke, få i seg nok vitaminer osv. Bruk en mild peeling i ansiktet nå og da for å fjerne døde hudceller, men ikke overdriv.

Ang. rådet over så skal du ikke kaste bort penger på collagenpiller eller kremer. Collagen er et stoff som gir elastisitet og som gradvis reduseres med alderen, men det kan ikke absorberes i huden via mat eller hudkremer. 

Anonymkode: 37461...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener du mye? Omtrent alle jeg kjenner som trener type hver dag ser langt mer slitne ut i huden enn de som ikke gjør det. For all del, stramme og fine, men ikke direkte glatte.

Anonymkode: 5ad85...32a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.amepure.com/no/ansikt/face-roller.html

Du burde prøve denne! Mange som har gode erfaringer, og koster ikke mer enn tusenlappen. Les litt om det :-) Jeg har den, men den jeg har er den med korteste pigger, så den tar ikke eventuelle rynker. Noe jeg ikke sliter med da. Men verdt et forsøk, og du får uansett penere hud! Arret jeg fikk av kutt av glasskår, som endte med fem sting over nesa, ble borte etter fire (!) gangers bruk. Kort forklart: den rullen du ser på nettsiden er fylt med små pigger som "skader" huden, slik at den fornyes.

Så er det vel verdt å nevne at jeg merket som 17-åring at jeg hadde fått fine linjer i pannen. Dette er jo egentlig helt sykt. Jeg kjøpte bio-oil, og det fjernet problemene mine nokså raskt! Vet jeg høres ut som en skikkelig selger her, haha, men disse tingene har jeg hvertfall gode erfaringer med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville snakket med hudlegen. 

Hvordan ser moren din ut for alderen? Hudtype er genetisk og det teller langt mer enn kosthold - dessverre. Det betyr ikke at man ikke kan ødelegge et godt utgangspunkt med elendig kosthold, men at de største variasjonene rett og slett ligger i vår genetiske hudtype. Noen har fet hud og noen tørr og selv om man kan hjelpe til kan man ikke endre den naturgitte hudtypen.

Det er selvsagt alltid bra å gjøre de rette tingene - få i seg nok sunt fett, bruke dagkrem med solfaktor hver dag, ikke sole seg uten faktor eller for mye generelt, ikke røyke, få i seg nok vitaminer osv. Bruk en mild peeling i ansiktet nå og da for å fjerne døde hudceller, men ikke overdriv.

Ang. rådet over så skal du ikke kaste bort penger på collagenpiller eller kremer. Collagen er et stoff som gir elastisitet og som gradvis reduseres med alderen, men det kan ikke absorberes i huden via mat eller hudkremer. 

Anonymkode: 37461...cf7

Søk på collagen plis..  

Anonymkode: 6a953...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Søk på collagen plis..  

Anonymkode: 6a953...cec

Har lest masse om collagen og har diskutert dette med flere leger.

Det er ikke snakk om effekten av collagen, men muligheter for å absorbere det. Du kan ikke oppnå mer collagen i huden ved å svelge en pille. 

Anonymkode: 37461...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest masse om collagen og har diskutert dette med flere leger.

Det er ikke snakk om effekten av collagen, men muligheter for å absorbere det. Du kan ikke oppnå mer collagen i huden ved å svelge en pille. 

Anonymkode: 37461...cf7

Åja såpass. Det gjør deg til expert? Jeg har også lest masse og snakket med hudleger og hudterapeuter..  Uten å være expert fordet.  Bare informerte om det.  Og selvfølgelig er ikke en pille alene nok.  Man må vel ikke gi folk med teskje heller da akkurat.  Antioksidanter, c vitaminer osv har jo også effekt. 

Anonymkode: 6a953...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, glovarm skrev:

Hei!

Har oppdaga, i en alder av 22(!!) år at jeg har rynker som om jeg skulle vert minst 10 år eldre. her snakker vi ordentlige kråkeføtter rundt øynene og linjer i pannen.

Jeg soler meg aldri, og har alltid solkrem. Har hatt 2 festrøyker annenhver måned i et år, men ikke mer enn det. Drikker lite alkohol og har vert ekstremt nøye med hudpleie. Følger "paulas Choice" sine anbefalinger slavisk.

utrolig frustrerende, og flaut. Noen som vet hva man kan gjøre, som ikke innebærer botox og restylane?

Lurt å følge Paula sine råd, det gjør jeg også. Merk at hvis det er snakk om smilerynker og rynker i pannen er dette først og fremst mimiske rynker og avhenger av hvordan du bruker ansiktsmuskler. Da er det kun Botox som gjelder. I tillegg kan du prøve glykolsyreserum. Det kan øke kollagenproduksjonen i huden. Ellers kan også A-vitaminsyre på resept fra legen hjelpe, spør etter airol. Det er da veldig viktig å bruke solkrem hver dag, hvis ikke risikerer du pigmentflekker. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det bare er sånn genene dine er.. 

Anonymkode: 2f13d...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde rynker da jeg var litt over tjue jeg også. Nå, som jeg er midt i tredveåra ser jeg at jeg tok feil, for nå begynner de nemlig å komme. Få noen andre til å se på deg, gjerne nøye, nærme, usminket og i sterkt lys. Velg en venninne eller slektning du kan stole på at er ærlig og spør om du har rynker. Jeg mistenker sterkt at det du mener er skikkelig kråketær omtrent er innbilning/selvbedrag. Nyt heller det å være ung nå som du er det, ikke kast bort tiden på å bekymre deg for "feil" som bare du kan se.

Og hør på denne nittitallsklassikeren, han har flere gode poenger!

Baz Luhrmann - Everybody is free to wear sunscreen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja såpass. Det gjør deg til expert? Jeg har også lest masse og snakket med hudleger og hudterapeuter..  Uten å være expert fordet.  Bare informerte om det.  Og selvfølgelig er ikke en pille alene nok.  Man må vel ikke gi folk med teskje heller da akkurat.  Antioksidanter, c vitaminer osv har jo også effekt. 

Anonymkode: 6a953...cec

Jeg har ikke sagt at jeg er noen ekspert, jeg informerte ganske enkelt om at piller som inneholder collagen ikke har noen bevist effekt. 

Anonymkode: 37461...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trener du mye? Omtrent alle jeg kjenner som trener type hver dag ser langt mer slitne ut i huden enn de som ikke gjør det. For all del, stramme og fine, men ikke direkte glatte.

Anonymkode: 5ad85...32a

Er ikke mange av dem som er freshe i fjeset nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Den 7.1.2016 at 14.57, glovarm skrev:

Hei!

Har oppdaga, i en alder av 22(!!) år at jeg har rynker som om jeg skulle vert minst 10 år eldre. her snakker vi ordentlige kråkeføtter rundt øynene og linjer i pannen.

Jeg soler meg aldri, og har alltid solkrem. Har hatt 2 festrøyker annenhver måned i et år, men ikke mer enn det. Drikker lite alkohol og har vert ekstremt nøye med hudpleie. Følger "paulas Choice" sine anbefalinger slavisk.

utrolig frustrerende, og flaut. Noen som vet hva man kan gjøre, som ikke innebærer botox og restylane?

Du bør bruke en krem mot rynker, men helst ikke en som lover mye, bare en som vil gi deg helt konkrete løsninger. Jeg brukte Lefery i noen måneder nå og må si at huden er strammet opp og "freshere". Når det gjelder rynker, så er det aldri for tidlig å forebygge, selv om man slutter å åprodusere mye kollagen først når man blir 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7. januar 2016 at 14.57, glovarm skrev:

Hei!

Har oppdaga, i en alder av 22(!!) år at jeg har rynker som om jeg skulle vert minst 10 år eldre. her snakker vi ordentlige kråkeføtter rundt øynene og linjer i pannen.

Jeg soler meg aldri, og har alltid solkrem. Har hatt 2 festrøyker annenhver måned i et år, men ikke mer enn det. Drikker lite alkohol og har vert ekstremt nøye med hudpleie. Følger "paulas Choice" sine anbefalinger slavisk.

utrolig frustrerende, og flaut. Noen som vet hva man kan gjøre, som ikke innebærer botox og restylane?

Hei ts. Nå kjenner ikke jeg "Paulas Choice", men jeg har en følelse av at du kanskje plukker for mye på huden din. Ei anna her var inne på det, hun nevnte også kosthold, og jeg er enig. Men, når du er bare 22 og følger et hudpleie program slavisk, ringer det noen bjeller, spm sier meg at du plukker for mye på huden din. 

Jeg er mye eldre enn deg, og jeg har INGEN rynker naturlig. Jeg vet at jeg har veldig gode gener, men jeg plukker også lite på huden min, jeg lar den være mest mulig ifred. Enig med hun som også var inne på for mye trening ( jeg gjentar for mye, jeg synes lange økter hver dag er absolutt for mye, 5-6 dager i uka også, best med ca 1-3 dager i uka så kroppen får tid til å restituere seg, da tenker jeg på trening man tar endel i, ikke lett trening som yoga, spaserturer osv, de kan man selvsagt gjøre oftere )

Mitt tips : spis næringsrikt med nok fett, sov nok og godt ( minst 8 timer pr natt, noen ganger mer, søvn er superviktig og ndervurderte, den fungerer langt bedre enn alskens kremer! ) Og som sagt, ikke plukk og jeg ville heller ikke peelet huden noe særlig. 

Og for all del, hold deg laaangt unna Botox og den dritten der. Jeg ville også holdt meg unna collagenkapsler. 

Du er 22, nyyyt at du er ung og vakker! Sikker på at det også kan ligge i hodet ditt, at andre ikke vil oppfatte det på samme måte som deg.

Og til slutt ville jeg droppa den festrøyken. Røyk er IKKE bra for huden. Ser det så godt på venninner som røyker. 

Anonymkode: c2107...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har tro på er gener.

sett en 80 åring med minimalt lite rynker. Nesten ferskenhud.( fikk lettere sjokk, men det er sant)

Anonymkode: df8b3...a4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener har dessverre nesten mer å si enn livsstil når det kommer til hud. 

Anonymkode: 52743...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...