Gå til innhold

Mesternes Mester - Sesong 7


dreamerspalace

Anbefalte innlegg

Flesteparten av øvelsene favoriserer menn, men det er jo noen disipliner hvor kvinner er minst like gode. Balanseøvelser, intelligens, stabling av steiner (så fremt det ikke er snakk om stable tunge steiner), bueskyting (med mindre man tar med at det er tungt å trekke buen), kaste ting på presisjon, den hopp frem/tilbake/stå stille øvelsen f.eks. 

Men det jeg reagerer på er at i den nattesten hvor man skal gripe en ting først, har de med lange armer en stor fordel. Det er dårlig gjort, i en sånn test. 

Anonymkode: 45488...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flesteparten av øvelsene favoriserer menn, men det er jo noen disipliner hvor kvinner er minst like gode. Balanseøvelser, intelligens, stabling av steiner (så fremt det ikke er snakk om stable tunge steiner), bueskyting (med mindre man tar med at det er tungt å trekke buen), kaste ting på presisjon, den hopp frem/tilbake/stå stille øvelsen f.eks. 

Men det jeg reagerer på er at i den nattesten hvor man skal gripe en ting først, har de med lange armer en stor fordel. Det er dårlig gjort, i en sånn test. 

Anonymkode: 45488...2c8

Ja, man stiller likt. Men om gutta har fordel i 50% av øvelsene og de stiller likt i 10% av de (fiktive tall brukt til eksempel) vil det jo være umulig for ei jente å vinne? 

Anonymkode: fac99...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Sagen kan ikke ha trent spesielt tøft, eller opplevd mye hardt, når det å trille den "badeballen" er det tyngste hun har gjort noensinne :)

For øvrig er det vel Roy som skal ut i natt-test i kveld, siden profilen hans vises nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trille en tung ball er vel ikke akkurat en øvelse hoppere driver mye med, spesielt ikke en ball som veier like mye eller mer enn de selv. 

Anonymkode: 7d931...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å trille en tung ball er vel ikke akkurat en øvelse hoppere driver mye med, spesielt ikke en ball som veier like mye eller mer enn de selv. 

Anonymkode: 7d931...71f

Skihopping er ikke skikkelig idrett. I OL i 1924 var ikke hopp med på øvelsesprogrammet, men kombinert var med. Moralen var selvsagt at man ikke fortjener noen premie om man bare hopper på ski, man må kunne gå på ski i tillegg.

Skihoppere er noe av det minst atletiske som finnes blant idrettsutøvere.

Anonymkode: 1b84d...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skihopping er ikke skikkelig idrett. I OL i 1924 var ikke hopp med på øvelsesprogrammet, men kombinert var med. Moralen var selvsagt at man ikke fortjener noen premie om man bare hopper på ski, man må kunne gå på ski i tillegg.

Skihoppere er noe av det minst atletiske som finnes blant idrettsutøvere.

Anonymkode: 1b84d...370

OK. 

Anonymkode: 7d931...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK. 

Anonymkode: 7d931...71f

Fint at du er enig!

Anonymkode: 1b84d...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint at du er enig!

Anonymkode: 1b84d...370

Det har jeg ikke sagt. 

Dersom du vil diskutere hva som regnes som idrett, kan du starte en egen tråd om det. 

Anonymkode: 7d931...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig poenget med at en deltaker skal ryke ut hver uke? Kan fint ha en finale mellom de beste sammenlagt i siste program uanz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke sagt. 

Dersom du vil diskutere hva som regnes som idrett, kan du starte en egen tråd om det. 

Anonymkode: 7d931...71f

Det er selvsagt relevant som en forklaring på hvorfor Anette Sagen har gjort det så sykt dårlig i årets Mesternes Mester. Hun er dårligere trent enn en middels mosjonist. Var best i hopp den gangen ingen damer deltok. Straks det ble litt flere damer greide hun ikke engang å kvalifisere seg til OL. Hadde ingenting i dette programmet å gjøre.

Anonymkode: 1b84d...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette var kanskje ikke det beste valget for denne serien, men synes de kunne tilpasset øvelsene litt bedre også. Anette måtte trille en ball som var 10kg tyngre enn henne, mens Andreas hadde en ball som var 14 kg lettere enn seg. Det samme med skranken, er vel mye tyngre å måtte holde bredere grep? Guttene holdt jo armene mer inntil kroppen, mens jentene fikk ekstra belastning pga bred skranke. Kanskje umulig for ei jente å vinne, men NRK kunne jo prøvd å tilpasse litt mer?

Anonymkode: fac99...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes denne sesongen er litt skuffende iforhold til gamle sesonger.. Det er et eller annet med klippingen eller noe jeg ikke helt kan sette fingeren på.. Men jeg skal se alikevel for "elsker" mesternes mester:hoppendeglad: men det er ett eller annet "rart" med dette året.. :vetikke::klo:

Anonymkode: 9d250...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes denne sesongen er litt skuffende iforhold til gamle sesonger.. Det er et eller annet med klippingen eller noe jeg ikke helt kan sette fingeren på.. Men jeg skal se alikevel for "elsker" mesternes mester:hoppendeglad: men det er ett eller annet "rart" med dette året.. :vetikke::klo:

Anonymkode: 9d250...ff5

Tror noen har nevnt det allerede men det er jo ganske lange klipp om hver enkelt deltager - dette vil jo gå ut over tiden til alt annet.

For jeg mener det var litt mer om 'livet i huset' før og det synes jeg var like gøy å se på som konkurransene.

Ang. Anette Sagen og hennes 'nær døden opplevelse' så ble jo flere av de andre slitne på slutten med den ballen. De som har drevet med med kondisjospregede idretter har jo klar fordel i den type øvelse. 

Ellers veldig enig i de som nevner at det er litt urettferdige konkurranser mtp. fysiske forskjeller mellom menn og damer. 

Men ingen av gutta var jo spesialt bra i skranken - de blir sanns. litt for tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra da Thor parodierte seg selv fra den gangen han sutret over at han hadde vondt i armen fordi noen berørte ham lett på armen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kenta skrev:

Bra da Thor parodierte seg selv fra den gangen han sutret over at han hadde vondt i armen fordi noen berørte ham lett på armen :) 

Syns han var en sutrekopp hele sin karriere. Hvis noen andre vinner Mesternes mester er det sikkert fordi de jukset :tongue:

Anonymkode: f690c...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...