Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016


N.Tonks

Anbefalte innlegg

Var hos legen i går! Sjekka med UL og så det var noe som sprelte der, og vi fikk bare småpratet litt og satt opp time til første kontroll (han "gidder" ikke før uke 12 pga sykehuset) men ... det er noe i magen min! :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nymphadora skrev:

Var hos legen i går! Sjekka med UL og så det var noe som sprelte der, og vi fikk bare småpratet litt og satt opp time til første kontroll (han "gidder" ikke før uke 12 pga sykehuset) men ... det er noe i magen min! :D 

Gratulerer med sprelling! Hei hvor langt du er du på vei nå? Og stemte dine beregninger med det legen så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer med sprelling! Hei hvor langt du er du på vei nå? Og stemte dine beregninger med det legen så?

Takk :D Appen jeg har sa vel 9+1 den dagen og legen målte den til 9+4 ca :) 

Fortalte det akkurat til barna våre, på fire og seks år .... Jeg har hatt latterkrampe, for suksess er vel det siste det ble. Begge bare satt der, eldstemann himla med øya, minste sa bare "neeeeeeeeei" og lo av oss så.. Hahaha:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nymphadora skrev:

Takk :D Appen jeg har sa vel 9+1 den dagen og legen målte den til 9+4 ca :) 

Fortalte det akkurat til barna våre, på fire og seks år .... Jeg har hatt latterkrampe, for suksess er vel det siste det ble. Begge bare satt der, eldstemann himla med øya, minste sa bare "neeeeeeeeei" og lo av oss så.. Hahaha:) 

hehe, for en bra reaksjon :P Det går vell opp for han når magen begynner å bli stor ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i rekken her jeg også :goodbye: Fikk uventet en positiv test i dag 🙋 Er sånn ca i uke 4+1. Så da er det vel bare å krysse fingrene! :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lily7 skrev:

Melder meg inn i rekken her jeg også :goodbye: Fikk uventet en positiv test i dag 🙋 Er sånn ca i uke 4+1. Så da er det vel bare å krysse fingrene! :danse:

2 minutter siden, Lily7 skrev:

Melder meg inn i rekken her jeg også :goodbye: Fikk uventet en positiv test i dag 🙋 Er sånn ca i uke 4+1. Så da er det vel bare å krysse fingrene! :danse:

HERREGUD SOM JEG SLITER MED DENNE SITERINGEN :sprettoy::sprettoy: Gratulerer og VELKOMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Lily7 skrev:

Melder meg inn i rekken her jeg også :goodbye: Fikk uventet en positiv test i dag 🙋 Er sånn ca i uke 4+1. Så da er det vel bare å krysse fingrene! :danse:

HURRA! :D Gratulerer med positiv test :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 19.23, Fiberhusk skrev:

Yess! Det har vi! Vært på kontroll og sendt inn masse papirer i dag :) Skjønte ikke så mye jeg, men svarte ja på en hel masse spørsmål, tok noe som føltes som en liter i blodprøver (har nåleskrekk), og skal ta med urinprøve neste gang. Ble veid, og har gått ned i vekt! Var hele seks kilo lettere enn forventet. Det var jo ikke så verst altså :fnise: 

Nå må jeg bare få ut fingeren og bestille UL. Noen som har sted å anbefale i Oslo? :rolleyes:

Anbefaler Austad Diagnostikk som ligger på Majorstua, de har akkurat åpnet kontorer i Oslo, så tror det fortsatt er introduksjonspris :) Utvendig ultralyd med ny maskin som ga veldig klare bilder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 07/02/2016 at 11.20, frk.fersken skrev:

Anbefaler Austad Diagnostikk som ligger på Majorstua, de har akkurat åpnet kontorer i Oslo, så tror det fortsatt er introduksjonspris :) Utvendig ultralyd med ny maskin som ga veldig klare bilder :) 

Da har jeg fått time der! Neste uke. Gleder meg :laugh:

Nå er terminen justert til 1/9 av legen min. Får se hav det blir etterhvert da. Passer akkurat inn her nå :tongue:

Hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.2.2016 at 10.04, Fiberhusk skrev:

Da har jeg fått time der! Neste uke. Gleder meg :laugh:

Nå er terminen justert til 1/9 av legen min. Får se hav det blir etterhvert da. Passer akkurat inn her nå :tongue:

Hvordan går det med dere? 

Jeg skal på første svangerskapskontroll på tirsdag som kommer. Blir kjekt å endelig snakke med fastlege min. Har ca samme termin som deg (31.08 til 03.09 avhengig av terminkalkulator). Det er skikkelig deilig at de har endret barnehagereglene, så jeg slipper tenke på hvilken side av 1. September det blir 😁

Og samme dag er det tidlig UL  etter jobb. Er så spent at jeg nesten ikke klarer å glede meg over at det er helg 😉 Og 12 uker nærmer seg med stormskritt.  

Formen for stabil, er fyllesyk og sliten hele tiden, og sover dårlig. Men jeg er på en måte vant med det nå,  og så lenge det ikke blir verre skal jeg være veldig fornøyd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ny ultralyd i dag, målt til 10+1 med termin 13/09. Litt klaging på at mini sprella hele tiden å han ikke fikk helt klare og tydelige bilder, men sålenge det spreller som det skal og det er liv så klager ikke jeg vertfall! :hoppendeglad:

Nå begynner det så smått å kanskje gå litt opp for meg ja, hva i alle dager er det vi har begitt oss ut på? :sjokkbla::fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎02‎.‎2016 at 9.54, Bokdamen skrev:

Jeg skal på første svangerskapskontroll på tirsdag som kommer. Blir kjekt å endelig snakke med fastlege min. Har ca samme termin som deg (31.08 til 03.09 avhengig av terminkalkulator). Det er skikkelig deilig at de har endret barnehagereglene, så jeg slipper tenke på hvilken side av 1. September det blir 😁

Og samme dag er det tidlig UL  etter jobb. Er så spent at jeg nesten ikke klarer å glede meg over at det er helg 😉 Og 12 uker nærmer seg med stormskritt.  

Formen for stabil, er fyllesyk og sliten hele tiden, og sover dårlig. Men jeg er på en måte vant med det nå,  og så lenge det ikke blir verre skal jeg være veldig fornøyd! 

Lykke til på kontroll og UL!! Gleder meg stort til å høre hvordan det har gått i dag :)

Sover også dårlig fremdeles, men kanskje det er pga. hosteanfallene denne gangen. En ting kommer sjelden alene, akk :sprettoy:
Det blir nok bedre for deg veldig snart, det krysser jeg fingrene for!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, vea skrev:

Var på ny ultralyd i dag, målt til 10+1 med termin 13/09. Litt klaging på at mini sprella hele tiden å han ikke fikk helt klare og tydelige bilder, men sålenge det spreller som det skal og det er liv så klager ikke jeg vertfall! :hoppendeglad:

Nå begynner det så smått å kanskje gå litt opp for meg ja, hva i alle dager er det vi har begitt oss ut på? :sjokkbla::fnise:

Så stas! Veldig koselig å høre :) Så herlig å kunne få se liv :rodmer:

Vi skal også på UL til uken, jeg har et lite behov for å se at det faktisk er noe... :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Så stas! Veldig koselig å høre :) Så herlig å kunne få se liv :rodmer:

Vi skal også på UL til uken, jeg har et lite behov for å se at det faktisk er noe... :rolleyes:

Ja det var utrolig godt å få bekreftet at det har fått veien :)

du må si fra hvordan det gikk så vi får en oppdatering! Er så spent på alles vegne :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og det var rett og slett en fantastisk opplevelse! Alt var som det skulle og vi så et lite minimenneske som beveget seg masse og så helt perfekt ut <3  Ble skikkelig rørt og fikk tårer i øynene! Er fortsatt 11+6 (som jeg hadde regnet meg til selv) og termin er satt til 4. september. 

Veier litt for mye i utgangspunktet, så selv om jeg ikke har lagt på meg noe så langt fikk jeg beskjed om at jeg ikke bør gå opp mer enn det svangerskapet veier (ca 8 kg). Regnet med det kom, men håper jeg får litt mer energi så jeg får bevegd meg mer fremover. Fikk også beskjed om at jeg må ta en glukosetest for å sjekke for svangerskapsdiabetes. Menmen, det er jo min egen skyld som ikke trente mer mens vi prøvde. Så det får jeg bare ta som det kommer. 

Alt i alt en strålende dag, perfekt foster, lykkelig mann, 12 uker i morgen og et skritt lenger på veien. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Bokdamen skrev:

Da har vi vært på ultralyd og det var rett og slett en fantastisk opplevelse! Alt var som det skulle og vi så et lite minimenneske som beveget seg masse og så helt perfekt ut <3  Ble skikkelig rørt og fikk tårer i øynene! Er fortsatt 11+6 (som jeg hadde regnet meg til selv) og termin er satt til 4. september. 

Veier litt for mye i utgangspunktet, så selv om jeg ikke har lagt på meg noe så langt fikk jeg beskjed om at jeg ikke bør gå opp mer enn det svangerskapet veier (ca 8 kg). Regnet med det kom, men håper jeg får litt mer energi så jeg får bevegd meg mer fremover. Fikk også beskjed om at jeg må ta en glukosetest for å sjekke for svangerskapsdiabetes. Menmen, det er jo min egen skyld som ikke trente mer mens vi prøvde. Så det får jeg bare ta som det kommer. 

Alt i alt en strålende dag, perfekt foster, lykkelig mann, 12 uker i morgen og et skritt lenger på veien. 

 

Åååå nå ble jeg bare så lykkelig og rørt på deres vegne :rodmer: har nesten lyst til å se bilder, men det er hakket mer privat :fnise: Så bra, godt å høre alt var fint! 

Venter også på samme beskjed ang. vekten, som du fikk. Gruer meg litt til det, men det får gå :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fiberhusk skrev:

Venter også på samme beskjed ang. vekten, som du fikk. Gruer meg litt til det, men det får gå :lol:

Var hos fastlegen i morges, han var litt forsiktig: "du har litt høy BMI, så du må ta en glukostest. Jeg sender deg et brev om når det blir."Men da jeg var hos gynekolog etter jobb var det mer direkte tale: "du har for høy BMI og må ikke gå opp mer enn det svangerskapet veier." Det var egentlig litt greit med direkte tale. Hun lurte på når legen hadde sagt det ble, men han sa jo ikke noe tid. Men fikk beskjed om at det skulle være så tidlig som mulig, så får ringe legen og høre når det blir. 

Gikk på en liten smell nå og leste om svangerskapsdiabetes, det skulle jeg ikke gjort (det blir jo bare stress) :dry: Men jeg får jo bare ta ansvar hvis det er sånn det blir og gjøre det beste ut av det. 

Hadde du fått time til UL denne uken? Jeg fikk neste ikke sove i natt, la bare og tenke på alt mulig som kunne skje. Drømte at det var tvillinger++++ Hadde skyhøy puls da vi kom til legen, men hun var bare et funn og ga masse god informasjon. Det ble forresten innvendig ultralyd. Jeg hadde nevnt for mannen at det var en mulighet, men han ble litt satt ut av det ;) Men som legen sa, det er ikke det verste han må være med på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...