Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016


N.Tonks

Anbefalte innlegg

9+0 i dag! Føles godt for hver uke som er overstått  (selv om det fortsatt er lenge til 12). Hvor langt er dere i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Bokdamen skrev:

9+0 i dag! Føles godt for hver uke som er overstått  (selv om det fortsatt er lenge til 12). Hvor langt er dere i dag? 

Samme som deg! :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bokdamen skrev:

9+0 i dag! Føles godt for hver uke som er overstått  (selv om det fortsatt er lenge til 12). Hvor langt er dere i dag? 

8+2! Vet ikke om det går fort eller sakte..  :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Samme som deg! :danse:

Blir spennende å se om vi er like langt etter UL eller om en av oss/begge blir flyttet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere det mht søvn? Jeg er kjempesliten hele tiden, og gleder meg til å legge meg hver kveld. Men sliter med å sovne, og om jeg sovner våkner jeg midt på natten, må tisse og har vanskelig med å sovne igjen. 

Sliter skikkelig med å komme meg opp når vekkerklokken ringer og er kvalm og uggen på morgenen. Merker det tar veldig mye lenger tid å komme meg ut døren om morgenen. Der jeg tidligere kunne være klar på 20-30 min, bruker jeg fort en time nå. 

Har heldigvis fleksitid på jobb, men når jeg kommer sent, må jeg jo bli lenge og etter tre er jeg skutt...

(I tillegg må jeg ha med matpakke for å spise etter lunsj, ellers kommer jeg meg ikke gjennom dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27/01/2016 at 17.43, Bokdamen skrev:

 

Får ikke fjernet denne siteringer av en eller annen grunn :ohmy:

Men søvn ja. Har det akkurat som deg Bokdamen! Men jeg sliter ikke så mye med å sovne, men å sove. Mareritt og drømmer, våkner hele tiden pga. stress nettopp fordi jeg drømmer så levende. 

Må bare tisse én gang når jeg våkner. Stå opp er tungt, må ligge og dra meg en time, og bør ikke ha planer før kl 13, da jeg er kjempekvalm frem til kanskje 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiberhusk skrev:

Får ikke fjernet denne siteringer av en eller annen grunn :ohmy:

Men søvn ja. Har det akkurat som deg Bokdamen! Men jeg sliter ikke så mye med å sovne, men å sove. Mareritt og drømmer, våkner hele tiden pga. stress nettopp fordi jeg drømmer så levende. 

Må bare tisse én gang når jeg våkner. Stå opp er tungt, må ligge og dra meg en time, og bør ikke ha planer før kl 13, da jeg er kjempekvalm frem til kanskje 11.

Uff, jeg misunner deg absolutt ikke. Jeg føler meg fyllesyk på tiende uken, men ikke sånn spm deg. Regner med du fortsatt er sykemeldt? Er du like dårlig, eller er det noe bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alt for sent oppe om morgenen så jeg må haste på jobb, på jobb er jeg ikke oppegående før i 10tiden, stuptrøtt igjen rundt 13-14. Kan lett sove noen timer etter jobb og hele natten gjennom. Og jeg lider opprinnelig av insomnia :fnise:

må forsåvidt spise ritzkjeks eller mariekjeks gjennom hele dagen så jeg ikke blir supersulten eller småkvalm. Merker det er lite mat som frister, også blir det veldig små porsjoner.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, vea skrev:

Er alt for sent oppe om morgenen så jeg må haste på jobb, på jobb er jeg ikke oppegående før i 10tiden, stuptrøtt igjen rundt 13-14. Kan lett sove noen timer etter jobb og hele natten gjennom. Og jeg lider opprinnelig av insomnia :fnise:

må forsåvidt spise ritzkjeks eller mariekjeks gjennom hele dagen så jeg ikke blir supersulten eller småkvalm. Merker det er lite mat som frister, også blir det veldig små porsjoner.,

Godt jeg ikke er den eneste. Og jeg føler jeg må ha mat tilgjengelig hele tiden. Lunsj 11 og da er jeg skrubbsulten, 13 må jeg spise noe frukt og 15 ta meg en skive så jeg holder ut resten av dagen uten å være latterlig hangry til middag. Men eneste måltidet jeg har skikkelig apetitt er lunsj. Har blitt litt bedre den siste uken, men blir veldig sprengmett og det skal ofte lite til. 

Går mye i ritz på hjemmefronten, tror jeg skal legge en boks i vesken til i morgen ;) Fortalte det til en tidligere kolleger/venninne og hun da at hun alltid kan se hvem som er gravid på jobb. Det er de som spiser før lunsj :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det forresten "bare" 14 dager til 1. svangerskapskontroll OG tidlig UL (kjører på med alt på samme dag). Skulle ønske jeg kunne melde meg ut frem til det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min er noe for seg selv. Hun så visstnok for litt over 2 uker siden at jeg var gravid, hun klarte ikke vente lenger med å spørre. Bare jeg som synes dette er småskummelt og freaky? :sjokkbla: Nå snakker vi at hun har sett meg typ 3 ganger i forbifarten, to ganger før testen viste positiv og en gang etter. Snakket med min mor som sa at "slik er hun bare, hun så det på meg også før jeg visste at jeg skulle få baby selv". Sixth-sense baby style :fnise:

Noen som har sagt noe om graviditet til familie, venner osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, vea skrev:

Bestemoren min er noe for seg selv. Hun så visstnok for litt over 2 uker siden at jeg var gravid, hun klarte ikke vente lenger med å spørre. Bare jeg som synes dette er småskummelt og freaky? :sjokkbla: Nå snakker vi at hun har sett meg typ 3 ganger i forbifarten, to ganger før testen viste positiv og en gang etter. Snakket med min mor som sa at "slik er hun bare, hun så det på meg også før jeg visste at jeg skulle få baby selv". Sixth-sense baby style :fnise:

Noen som har sagt noe om graviditet til familie, venner osv?

Så freaky! Og litt "koselig spesielt" på en måte :)
Husker da jeg var gravid med andremann, innenfor tolv uker, mannen min og jeg var innom bestemoren min en kort tur. Første hun hadde spurt pappa om da de hadde snakket på telefonen . "Er hu gravid?" :fnise:

 

Har ikke fortalt noen det enda! Jeg var på nippet til å fortelle barna det på søndag, tenkte at shit au, er ni uker på vei.. Men så vil jeg ta en tur med ultralyden før de får vite noe. Men ingen hast med noen andre, for min del hadde ingen trengt å få vite det :D

Legen i morgen da! Bare sjekke ståa i magen, redd han spør meg hvordan det går på jobb, da kommer jeg sikkert til å gråte fordi jeg er helt utslitt.. :laugh:

Endret av Nymphadora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en liten freaky opplevelse i dag, begynte å flimre foran øynene, og synet mitt ble skikkelig uklart. Fikk veldig sterk hodepine og følte meg generelt uvel. Det gikk over,  men det tok en stund. Snakket med legekontoret og jeg skal komme innom en tur i morgen for å sjekke blodtrykk.

Noen andre som har opplevd noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bokdamen skrev:

Hadde en liten freaky opplevelse i dag, begynte å flimre foran øynene, og synet mitt ble skikkelig uklart. Fikk veldig sterk hodepine og følte meg generelt uvel. Det gikk over,  men det tok en stund. Snakket med legekontoret og jeg skal komme innom en tur i morgen for å sjekke blodtrykk.

Noen andre som har opplevd noe lignende? 

Noe lignende, ja. Blodtrykksfall! Så stjerner og ufattelig uvel. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bokdamen skrev:

Hadde en liten freaky opplevelse i dag, begynte å flimre foran øynene, og synet mitt ble skikkelig uklart. Fikk veldig sterk hodepine og følte meg generelt uvel. Det gikk over,  men det tok en stund. Snakket med legekontoret og jeg skal komme innom en tur i morgen for å sjekke blodtrykk.

Noen andre som har opplevd noe lignende? 

Får slike "anfall" rett før migreneanfall. Det er grusomt :icon_frown: 

Vi har sagt det til familie, og noen venner. Med forbehold om at det kan gå galt, men da vet de i hvertfall hvorfor jeg er så asosial og dårlig. Det er egentlig derfor jeg sa det, fordi jeg trengte hjelp med en masse fordi jeg ikke fungerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er noe dritt, jeg har rett og slett vært ustlitt resten av dagen, lurer på om jeg snart skal gå og legge meg. Merker jeg er mye mer svimmel i kveld enn jeg har vært før. Får se hva legen sier i morgen. 

Har sagt det til noen venner og en kollega, men ikke familie. Det føles verre å fortelle min far at han skal bli morfar og så går det galt, enn at jeg forteller en god kollega hvorfor jeg ikke er på topp. Men lurer på om jeg skal si det til sjefen min i morgen, er ikke helt i slaget på jobb og merker at alt går i litt saktere tempo. Kan være greit å informere om hvorfor jeg ikke er på topp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bokdamen skrev:

@Fiberhusk 10+0 og vi har gått fra embryo til foster 😊

Yess! Det har vi! Vært på kontroll og sendt inn masse papirer i dag :) Skjønte ikke så mye jeg, men svarte ja på en hel masse spørsmål, tok noe som føltes som en liter i blodprøver (har nåleskrekk), og skal ta med urinprøve neste gang. Ble veid, og har gått ned i vekt! Var hele seks kilo lettere enn forventet. Det var jo ikke så verst altså :fnise: 

Nå må jeg bare få ut fingeren og bestille UL. Noen som har sted å anbefale i Oslo? :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fiberhusk skrev:

Yess! Det har vi! Vært på kontroll og sendt inn masse papirer i dag :) Skjønte ikke så mye jeg, men svarte ja på en hel masse spørsmål, tok noe som føltes som en liter i blodprøver (har nåleskrekk), og skal ta med urinprøve neste gang. Ble veid, og har gått ned i vekt! Var hele seks kilo lettere enn forventet. Det var jo ikke så verst altså :fnise: 

Nå må jeg bare få ut fingeren og bestille UL. Noen som har sted å anbefale i Oslo? :rolleyes:

Så greit å være ferdig med første kontroll! Og ned så mye? Da kan du jo fråtse når kvalmen gir seg :fnise:

Er dessverre i feil del av landet for UL anbefaling. Jeg har 12 dager igjen til jeg skal og føler meg plutselig lettere desperat etter å se om det er noe. Hvorfor skal tiden gå så sakte mot 12 uker!!!

Var en rask tur hos legen i går, ikke mon vanlige. Helt normalt blodtrykk, tok noe prøver på blodprosent og jern, så får vi se om det er noe der. Hun sa det kunne høres ut som migrene, men at det ikke var vanlig når man ikke hadde  det før svangerskapet. Ikke vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...