Gå til innhold

Dubai som reisemål? Hva synes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å få kjæresten til å bli med til Dubai/De forente arabiske emirater til sommeren/høsten. Tingen er at han vil ikke på grunn av deres kultur. Hvordan er det å være på ferie der? Blir de sint fordi man bruker sommerklær osv? Er det noen plasser man helst bør dra til osv? :)


 

Anonymkode: 4eff4...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har en annen kultur i Emiratene, ja, og når man reiser er det jo greit å respektere denne. Å gå i korte shorts/skjørt og singlet er derfor ingen god idé akkurat her. På hotellområdene (inkl. deres strender) kan man selvsagt gjøre det, men ikke ellers offentlig.

Det er jo en del spennende å se, i alle fall i Dubai hvor jeg har vært, men det er nok likevel ikke et sted jeg ville dratt på "sol og badeferie". På sommeren er det uansett altfor varmt. Ikke blir man nedkjølt i havet heller, som holder nesten samme temperatur som luften. Er dere festglade er kanskje ikke Emiratene heller det beste valget. Dessuten er det temmelig dyrt for det meste der nede. Ønsker dere derimot å dra på en kortere byferie (med ørkenopplevelser) om våren/høsten vil nok Dubai være ganske kult å oppleve!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er få turister som dekker seg til i Dubai. Turister går kledd i vanlig shorts og singlet, og bikini på stranden og ved bassenget. Eneste stedet man bør dekke seg til er om man skal inn i en moské. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver til sitt, men kan ikke huske at jeg så noen turister gå på gata i Dubai kledd slik du beskriver. Dessuten synes jeg det er greit å vise respekt til kulturen man besøker ved å ikke gå altfor leddkledd rundt omkring. På hotellområdet er det selvsagt en annen sak. Men hvis ikke vi respekterer kulturene vi reiser til, så har vi heller ingenting vi skulle ha sagt om de som reiser hit og velger å ikke respektere vår kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt å reise til et muslimsk land for min del. Jeg vil drikke, gå i hotpants ogsole meg i bikini uten å få stygge blikk. Holder meg til Sør-Amerika ass, der blir man oppfordret til å kle seg sexy, uten at man blir tvangsfingra. 

Anonymkode: 5ca05...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle europeere burde holde seg langt unna alle disse diktaturene på den Arabiske halvøy!  Dubai, Abu Dhabi, Qatar og Bahrain er bare siviliserte og vennlige på overflaten. Saudi er ikke det en gang. Antar du har lest om hva vestlige kvinner har blitt utsatt for i disse landene. F.eks blitt fengslet etter å ha anmeldt voldtekt, f.eks. Eller fengslet for å ha hatt sex med kjæresten, de var jo ikke gift. I samme slengen kan jeg jo oppfordre til å unngå flyselskapene fra den delen av verden, Emirates, Etihad og Qatar airlines. Råtne arbeidsvilkår bl.a.

Jeg har vært en del i Saudi, Qatar og Dubai i forbindelse med jobb,  har og reist mye med Qatar airways og Emirates, men det er ikke etter eget ønske. Jeg kommer neppe til å legge igjen noen av mine egne penger i de landene, så sant jeg kan unngå det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig vil jeg ikke legge igjen pengene mine i et land som lever etter sharialovene.

Anonymkode: f3047...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.1.2016 at 14.41, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg prøver å få kjæresten til å bli med til Dubai/De forente arabiske emirater til sommeren/høsten. Tingen er at han vil ikke på grunn av deres kultur. Hvordan er det å være på ferie der? Blir de sint fordi man bruker sommerklær osv? Er det noen plasser man helst bør dra til osv? :)


 

Anonymkode: 4eff4...048

Be han se på denne så forstår han sikkert bedre hvorfor du ønsker å oppleve eksotiske Dubai. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2859734/The-Dubai-DON-T-want-tourists-Photos-desperate-conditions-endured-migrant-labourers-forced-work-50C-heat-pittance.html

Det er alltid bra å tenke prioriteringer som du gjør. Jeg vet ikke om disse mennene ville blitt veldig sinte om du spradet rundt i de korte sommerklærene dine. Tror de har annet å tenke på enn de lekre leggene dine. Bør du dra til plassene disse mennene som er avbildet? Det er ikke godt å si. Men på en annen side så tror jeg du ikke trenger å tenke på det for du får mest sannsynlig ikke lov til å besøke disse stedene. Så da er det bare å gå for turistløypa i Daubai så slipper du å tenke på dette. For det er jo litt kult å fortelle folk i trauste Norge at du har sett alt det fine i Dubai som vi ikke har her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil for et par år siden syntes jeg Dubai var et perfekt sted å dra til for sol- og badeferie + shopping og byliv. Men etter at de har stengt av hele "Russian Beach" i begynnelsen av Jumeirha til fordel for et kanal byggeprosjekt så har det tapt seg. Ihvertfall for de som søker en mer billig sol- og badeferie. Så kanskje vente noen år når de er ferdig med byggingen? Om de ikke da har ødelagt det som jeg syntes var den beste delen av Jumeirha open beach. Den stranda var virkelig fin og kort vei til de mer billigere hotelllene i den gamle bydelen. Nå er du mer prisgitt de dyrere hotellene i den andre enden av den åpne stranda. Om du da ikke vil innstille deg på en lengre busstur eller taxitur.

I det hele tatt ville det kanskje være best å vente med å avlegge et besøk til Dubai til de er ferdig med de største byggeprosjektene til EXPO 2020. Deler av byen ser nå ut som en jævla byggeplass. Selv om du nå kan få sett fine steder der, så vil byen se mye mer helhetlig ut i 2020. Da tror jeg det blir som å reise til en by av 2001 natt. Ganske spektakulær med andre ord.

Når det gjelder klesstil i Dubai så kan du praktisk talt ha på deg det du vil. De gidder ikke stoppe turister som vandrer ute lettkledd lenger. Til det er turistindustrien blitt for viktig. Du kan endatil gå rundt i Dubai Mall hvor du ser dumme turister i hotpants, singlet og utringinger der puppene er på utstilling. Når jeg sier dumme så er det fordi de viser liten respekt. De har sin kultur og regler der borte og da må man prøve å respektere dette enten du liker det eller ikke. Men skulle du først havne i trøbbel der borte, hvor du trenger hjelp av politiet, så vil de ta deg mindre seriøst og ikke respektere deg like mye om du står der med puppa på utstilling.

Skulle du derimot dra til noen av de 6 andre emiratene i dette landet er det selvfølgelig andre kutymer og regler som gjelder. Om du feks blir stoppet med alkohol i blodet eller alkoholvarer i Sharjah så ender du rett i fengsel, da alkohol er forbudt der.

Anonymkode: a1a5b...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...