Gå til innhold

Mammakroppen - forbedret utgave (pågår)


Nautika

Anbefalte innlegg

Jessda, kanskje det begynner å bli på tide å bli kvitt de såkalte mammakiloene? Avkommet har rukket å bli 7 måneder gammelt, og vekta har stått på stedet hvil de siste 6 månedene. Det sies jo at man ikke skal slanke seg mens man ammer, og den filosofien har jeg etterlevd ved å spise altfor mye søtsaker :arwen:Så dette blir nok først og fremst en dagbok med sukkerabstinens :Knegg:

Planen er altså å kutte ut unødvendig sukker i hverdagen, men jeg har bestemt at jeg skal ha lov til å drikke Pepsi Max i helgene sammen med potetgull eller lignende. Jeg skal absolutt prøve å bli mer aktiv, men med en gjenstridig betennelse i foten begrenses det litt av seg selv. :sur: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende, lykke til! :) 

men a tenker du om svømming? Er det noe du har tid og mulighet til nå? Jeg har betennelse under begge føttene, så jeg har svømt mye for å få vært aktiv ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cambria skrev:

Så spennende, lykke til! :) 

men a tenker du om svømming? Er det noe du har tid og mulighet til nå? Jeg har betennelse under begge føttene, så jeg har svømt mye for å få vært aktiv ihvertfall :) 

Jeg har svømt litt tidligere, men syns det er vanskelig å få tid til det i hverdagen. Det beste hadde jo vært om jeg kunne gått noen lengre turer med bikkje og vogn, men det funker dårlig. Jeg trente vannaerobic da jeg var gravid, og det syns jeg var ganske morsomt. Får sjekke ut tilbudet denne våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helå, her skal jeg følge med! så kan vi motivere hverandre! :nigo: skal begynne å trille turer igjen hvis det bare blir litt mildere i været. og enig med deg i at svømming er et ork i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med nye følgerne :nigo: 

En liten update herfra: jeg klarte meg uten sukker-godis i helga, men har ikke kuttet sukkeret helt. Jeg måtte jo drikke opp kaffedrikkene med sukker i, også har jeg måttet ha litt sukker i teen og på havregrøten :sjenert:  En liten forbedring er dog bedre enn ingen forbedring! 

Aktivitetsmessig har det vært så som så. Det har jo blitt en del snø her, og med en overivrig bikkje pga løpetid i den ene hånda og vogn i den andre har det ikke akkurat fristet å gå så mye lengre enn nødvendig. Fitbiten min registrerte at jeg gikk opp 17 etasjer i går da :biggrin: Fordelen med å ha vaskerom i en annen etasje enn soverommene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med!

Treningsbagen ligger langt inni skapet og den burde nok ta den frem snart. Det har blitt få trilleturer her og etter at snøen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her går det så som så. Spiser betydelig mindre sukker enn før, men har ikke kuttet det helt ut. På den positive siden har jeg gått ned et halvt kilo, så det bidrar jo til litt mer motivasjon. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se resultater, og det er mulig at jeg har gått ned enda et halvkilo, men jeg stoler ikke helt på vekta :P I så fall kan de siste par dagene bidra til at jeg går opp igjen. Har nemlig en datter som ikke har sovet så veldig bra siden oktober, men de siste ukene har vært verre enn vanlig, og da overlever mammaen på kaffe og sukker :sjenert: 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig søvn og sukker henger sammen altså, iallfall her i huset. Vil gjerne følge med forresten,  jeg holder vel litt på med det samme prosjektet som deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...