Gå til innhold

husk, uansett hvor sakte du løper.. så knuser du alle på sofaen!


missdior

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sjekka det opp. Frykten forsvant med minkende farge på blåmerket. Men skal ta det når jeg trenger ny resept på p-piller.

 

Videre. Jeg har gått opp i vekt igjen. Men også litt ned. Jeg prøver å begense godisinntaket på lørdagene, og helga har en tendens til å vare fra torsdag til søndag. Jeg går minst 5 km om dagen, og snart er forhåpentligvis kostholdet også på plass. Vurderer å bli med på et nettkurs i livsstilsendring, men vi får se. Penger står det dårlig til med om dagen, spesielt siden butikken jeg jobber i skal legge ned. Så jeg får vel oppsigelsen min straks. Hipp hurra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er så flink til å gå på tur. Blir litt småstresset når jeg ser på snapene dine (som oftest når jeg ligger flatt ut på sofaen🙈). Du er så flink!

så kjedelig med jobben.  Er det vanskelig å skaffe seg jobb der oppe for tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 6.7.2016 at 18.41, Pentu skrev:

Du er så flink til å gå på tur. Blir litt småstresset når jeg ser på snapene dine (som oftest når jeg ligger flatt ut på sofaen🙈). Du er så flink!

så kjedelig med jobben.  Er det vanskelig å skaffe seg jobb der oppe for tiden? 

Har ikke blitt noe tur i det hele tatt i det siste, så nå trenger du ikke å bli småstressa! 😂  

 

Ordentlig ræva arbeidsmarked.  Har fortsatt ikke funnet noe, men har vært på et intervju og blitt tilbudt stillingen, men jeg takket nei. Var for liten stilling (35%) og 96 kroner timen, så den utgikk med glans. Skal på intervju på tirsdag for en 60% stilling, så krysser fingrene for den. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren i år består av fråtsing.. Fyfaen, jeg blir kvalm av meg selv. Gleder meg til ferien er over og vi kommer inn i hverdagen igjen. Tror jeg skal prøve PSMF-dietten.  Kan jo ikke skade iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og innbiller meg at turene våre veier opp for sjokoladeinntak. Gjør jo ikke det, ugh. :sjenert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott
23 timer siden, missdior skrev:

Sommeren i år består av fråtsing.. Fyfaen, jeg blir kvalm av meg selv. Gleder meg til ferien er over og vi kommer inn i hverdagen igjen. Tror jeg skal prøve PSMF-dietten.  Kan jo ikke skade iallefall :)

Det kan faktisk skade ganske mye, så jeg ville heller meldt meg inn i nettklubb for livsstilsendring eller bare lasta ned en app hvor en må være flink til å legge inn og faktisk bli obs på hvilke ting som er unødvendig.

Jeg skjønner det er mer motiverende å ta korte ekstremøkter hvor man ser lettere resultater, men utfordringen er jo at man raser opp i vekt og ødelegger forbrenningen. Den er frarådet i omtrent alle tilfeller.

Jeg synes apper som Lifesum osv er mer brukbare fordi de legger opp til mer varig endring - og som du sier: det som saboterer mange er jo hva som skjer fra tors-søn og en hel sommer.

Men det der er lettere sagt enn gjort ass, poenget er vel bare at: "It`s a reason why diet has the word "die" in it" som det ble sagt på Oprah :P

Det minnet meg på at jeg skal på trening idag -. men jeg finnr vel på en unnskyldning for å droppe det :ler:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke den eneste som fråtser, hvis det er noen trøst. Jeg klarer heller ikke finne noe motivasjon for å slutte å spise dritt. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste! Jeg krysser fingrene for at matlysten forsvinner når jeg blir gravid sånn som sist gang :ler: 

Hilsen hun ligger på samme vekt som da hun var høygravid for 1 år siden :sjenert: 

Edit: og nå fikk jeg endelig meldt meg på vannaerobic til høsten :trene: 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Jeg kan anbefale alle som trenger motivasjon til å få angst for sukker og småspising til å oppsøke tannlegen.

Det gjorde jeg, og riktignok var jeg ei tynn underspist flis som gravid - men konstant småspising(fordi jeg hadde så sjukt dårlig matlyst og måtte tvinge i meg det lille som ikke smakte Jif)+småspising under permisjon fordi man jo ikke rekker faste måltider = helt åndssvak JÆVLIG dyr tannlegeregning. Og jeg holdt på å dra på meg ei rotfylling med krone og, men den kan jeg vente litt med :roll: Der sparte jeg sånn 12.000, enn sålenge - utenom alle de andre tusenlappene som bare flyr ut av vinduet.

Så nå er jeg på melon&bærkjøret, og blir livredd for Karius og Baktus bare jeg ser en sjokolade eller inntar noe som helst annet enn vann mellom de vanlige måltidene.

Tannlegen folkens, tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2016 at 9.36, Fjott skrev:

Det kan faktisk skade ganske mye, så jeg ville heller meldt meg inn i nettklubb for livsstilsendring eller bare lasta ned en app hvor en må være flink til å legge inn og faktisk bli obs på hvilke ting som er unødvendig.

Jeg skjønner det er mer motiverende å ta korte ekstremøkter hvor man ser lettere resultater, men utfordringen er jo at man raser opp i vekt og ødelegger forbrenningen. Den er frarådet i omtrent alle tilfeller.

Jeg synes apper som Lifesum osv er mer brukbare fordi de legger opp til mer varig endring - og som du sier: det som saboterer mange er jo hva som skjer fra tors-søn og en hel sommer.

Men det der er lettere sagt enn gjort ass, poenget er vel bare at: "It`s a reason why diet has the word "die" in it" som det ble sagt på Oprah :P

Det minnet meg på at jeg skal på trening idag -. men jeg finnr vel på en unnskyldning for å droppe det :ler:

 

 

Jeg er vel i den eneste gruppen mennesker denne dietten er anbefalt for: svært overvektig. Jeg har en BMI på over 40, og trenger en kickstart. Syns det er kjempevanskelig hele greia! :( Også det å "bare laste ned en app" er ikke så enkelt som det høres ut som. Like demotiverende det vel, når man har gått halve dagen og har får rød runding på matinntaket? :P Man skulle gjerne spist litt kveldsmat også, men de tilmålte 1500 kaloriene røyk for lenge siden. Det er dritvanskelig å finne noe som funker, men man må jo prøve. Jeg vurderer å melde meg opp til livsstilsendring på nett, men det koster penger. Penger jeg ikke har. Hilsen frk Snart Arbeidsledig. :ler:

 

Hater slanking, og kroppen min. Er ofte kvalm over meg selv. Men jeg har ikke styrken til å gjøre noe. Jeg er svak, og det er så jævlig flaut.

Den 25.7.2016 at 9.55, Favole skrev:

Må si meg enig med hun smarte dama over her. :Nikke: 

Hun ekke så dum nei!

Den 25.7.2016 at 10.07, Nori skrev:

Du er ikke den eneste som fråtser, hvis det er noen trøst. Jeg klarer heller ikke finne noe motivasjon for å slutte å spise dritt. :sur:

Jeg kjenner ingen grenser. Overrasker stadig meg selv!  Men nå Nori, nå må vi slutte. Etter i morgen, for da skal jeg feire bursdag, og skal spise kake ! :D

Den 25.7.2016 at 10.22, Nautika skrev:

Du er ikke den eneste! Jeg krysser fingrene for at matlysten forsvinner når jeg blir gravid sånn som sist gang :ler: 

Hilsen hun ligger på samme vekt som da hun var høygravid for 1 år siden :sjenert: 

Edit: og nå fikk jeg endelig meldt meg på vannaerobic til høsten :trene: 

Åh ja, graviditeten var fin. Var plutselig 5 kg lettere en uke etter fødsel enn jeg var før graviditeten :ler:

19 timer siden, Fjott skrev:

Jeg kan anbefale alle som trenger motivasjon til å få angst for sukker og småspising til å oppsøke tannlegen.

Det gjorde jeg, og riktignok var jeg ei tynn underspist flis som gravid - men konstant småspising(fordi jeg hadde så sjukt dårlig matlyst og måtte tvinge i meg det lille som ikke smakte Jif)+småspising under permisjon fordi man jo ikke rekker faste måltider = helt åndssvak JÆVLIG dyr tannlegeregning. Og jeg holdt på å dra på meg ei rotfylling med krone og, men den kan jeg vente litt med :roll: Der sparte jeg sånn 12.000, enn sålenge - utenom alle de andre tusenlappene som bare flyr ut av vinduet.

Så nå er jeg på melon&bærkjøret, og blir livredd for Karius og Baktus bare jeg ser en sjokolade eller inntar noe som helst annet enn vann mellom de vanlige måltidene.

Tannlegen folkens, tannlegen!

Jeg spiser ikke så mye søtt. Jeg spiser bare tre porsjoner middag og sørlandschips til kvelds :ler: Har hatt ett eneste hull i tanna i mitt liv! Så tannlegen er ikke effektiv for meg desverre... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men asså... 1500 kalorier synes jeg høres ganske lite ut. Jeg sjekka en sånn kalkulatorsak som regner ut hva man må ha om man ikke gjør noe som helst ila en dag, niks, nada, null. Og om man ønsker ei varig endring tror jeg ikke man skal legge seg så sjukt mye under basalbehovet. 

Jeg skjønner veldig godt at du ønsker en kickstart, men samtidig vet jeg hvor demotiverende det også kan være, siden man ikke kan leve med det over tid. Og en kalori er ikke en kalori heller, det spiller en vesentlig rolle hvor de kommer fra og hva kroppen kan nyttegjøre seg av. 

Jeg ville funnet ut av basalbehovet i forhold til kalorier og hatt det som et utgangspunkt, og så loggført absolutt alt du spiser iløpet av et par dager for å se hvor du faktisk ligger. Jeg ville ikke lagt meg så langt under det behovet kroppen har for å kunne fungere om man bare sitter på ræva en hel dag. Man skal jo helst ha energi og hjernekapasitet til å komme seg gjennom dagene. 

Jeg prøver å tenke at jeg vil spise sunt og være i aktivitet fordi jeg vil være et godt forbilde for ungene mine, fordi jeg vil være her lenge for dem og å kunne delta aktivt med dem. Og tenke mindre på cm og kg. 

Det er hva jeg prøver å trykke inn i skallen min ihvertfall. Fra ei anna ei som også er supersized og kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjott

Jeg klarer heller ikke så lite som 1500 kalorier, som du sier mangler liksom kveldsmaten der. Pluss litt ekstra på dager man trener. 

Men du må minne deg selv på at når er er i den "hate kroppen" fasen så er det fort å tenke sort hvitt(må bli superslank, må leve på slankings, orker ikke leve asketisk)- men løsninga for helsens skyld er jo noe mellom det og "3 middager og sørlandschips". Ikke enten eller, det er selvsabotering. 

Som du sier: uansett hvor sakte du løper knuser du alle på sofaen :nigo: 💪

Jeg har ikke troa på slanking, men jeg har troa på middelvei 😀 Den man ser ut som med ca 2000 kalorier daglig og moderat trening 3 ganger i uka er the way you are meant to be lissom. Og det resultatet vil jeg tippe grovt det tar 1-2 år å se et slags snitt av. Tror jeg iallefall. 

Men ja, lettere sagt enn gjort- spesielt om det ligger masse vonde følelser og saboterer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de andre har mange gode råd,  og jeg føler med deg -  og kjenner meg igjen.  Husk at du ikke er noe dårlig menneske selv om du har en bmi over 27, det er ikke slik at grensa for hvem som er verdt noe og ikke går der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 26.7.2016 at 19.30, Favole skrev:

Men asså... 1500 kalorier synes jeg høres ganske lite ut. Jeg sjekka en sånn kalkulatorsak som regner ut hva man må ha om man ikke gjør noe som helst ila en dag, niks, nada, null. Og om man ønsker ei varig endring tror jeg ikke man skal legge seg så sjukt mye under basalbehovet. 

Jeg skjønner veldig godt at du ønsker en kickstart, men samtidig vet jeg hvor demotiverende det også kan være, siden man ikke kan leve med det over tid. Og en kalori er ikke en kalori heller, det spiller en vesentlig rolle hvor de kommer fra og hva kroppen kan nyttegjøre seg av. 

Jeg ville funnet ut av basalbehovet i forhold til kalorier og hatt det som et utgangspunkt, og så loggført absolutt alt du spiser iløpet av et par dager for å se hvor du faktisk ligger. Jeg ville ikke lagt meg så langt under det behovet kroppen har for å kunne fungere om man bare sitter på ræva en hel dag. Man skal jo helst ha energi og hjernekapasitet til å komme seg gjennom dagene. 

Jeg prøver å tenke at jeg vil spise sunt og være i aktivitet fordi jeg vil være et godt forbilde for ungene mine, fordi jeg vil være her lenge for dem og å kunne delta aktivt med dem. Og tenke mindre på cm og kg. 

Det er hva jeg prøver å trykke inn i skallen min ihvertfall. Fra ei anna ei som også er supersized og kvalm. 

Jeg sjekka også en sånn kalkulator, og den foreslo 3300 kalorier per dag. Men det er vel for å opprettholde vekta mi.. Tenker jeg prøver meg på rundt 2000 kalorier? Høres ikke det kjekt ut?

 

Du sier mye klokt, og jeg er enig i alt. Jeg vil jo gå ned i vekt av flere grunner, en av dem er absolutt M. Tenker på det når vi går fjelltur og bruker en time lenger enn svigers gjorde på samme turen. M kjeder seg jo i meisen etterhvert...

 

Hvordan finner jeg ut basalbehov osv?

Den 26.7.2016 at 19.36, Grastusta skrev:

:blomst: 

helååå! :nigo:

Den 26.7.2016 at 20.26, Fjott skrev:

Jeg klarer heller ikke så lite som 1500 kalorier, som du sier mangler liksom kveldsmaten der. Pluss litt ekstra på dager man trener. 

Men du må minne deg selv på at når er er i den "hate kroppen" fasen så er det fort å tenke sort hvitt(må bli superslank, må leve på slankings, orker ikke leve asketisk)- men løsninga for helsens skyld er jo noe mellom det og "3 middager og sørlandschips". Ikke enten eller, det er selvsabotering. 

Som du sier: uansett hvor sakte du løper knuser du alle på sofaen :nigo: 💪

Jeg har ikke troa på slanking, men jeg har troa på middelvei 😀 Den man ser ut som med ca 2000 kalorier daglig og moderat trening 3 ganger i uka er the way you are meant to be lissom. Og det resultatet vil jeg tippe grovt det tar 1-2 år å se et slags snitt av. Tror jeg iallefall. 

Men ja, lettere sagt enn gjort- spesielt om det ligger masse vonde følelser og saboterer. 

Jeg er en enten eller person. I fjor på denne tiden levde jeg på rugsprø med magerost og tomater. Gikk ned 5-6 kg kjempefort, også stoppa det opp. Også slutta M å legge på seg, for melka mi var jo bare skvip. Og siden  har det gått sakte men sikkert opp igjen. Ikke helt til utgangspunktet, men nesten. Jeg hater min egen selvkontroll, den er så dårlig! Trening med kropp er ikke like viktig som å trene opp selvkontroll. Selv om begge deler er meget nødvendig. Nå sykler jeg til jobb hver dag da, det er jo positivt.

 

MASSE vonde følelser ja. Hvorfor er mat en trøst?

Den 26.7.2016 at 20.32, Porcelain skrev:

Jeg syns de andre har mange gode råd,  og jeg føler med deg -  og kjenner meg igjen.  Husk at du ikke er noe dårlig menneske selv om du har en bmi over 27, det er ikke slik at grensa for hvem som er verdt noe og ikke går der. 

Nei, jeg vet jo det, men allikevel, man tenker jo på det. Har nettopp kjøpt meg ny turjakke. Den eneste de hadde i min størrelse var dritstygg,. Så stygg at jeg nesten ikke vil bruke den. Får være en slags straff frem til jeg passer inn i ei finere jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok. I dag har jeg spist for lite.

Frokost - to rugsprø med magert kalkunpålegg, masse agurk, paprika og cherrytomater. Pluss et blad krispisalat på hver rugsprø.

Middag- denne gryta med røde linser og diverse annet digg. Spiste en porsjon. Det handler om å ta kontroll!! (hva?? :ler: )

Mellommåltid på jobb - En tine14 havregrøt, en aprikos og snart ett eple.

Kveldsmat - hvem vet hva kvelden bringer. Må først sykle hjem. 3,5 km i oppoverbakke. #killme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare googla BMR, basalbehov/forbrenning ol., husker ikke hvilken jeg brukte. Ville nok lagt meg rundt 2000 ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...