Gå til innhold

Hvis du må velge én favoritt-scene fra alle filmer du har sett...


Gjest Franke Ann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 26. desember 2015 at 12.52, AnonymBruker skrev:

Harry Potter and the deathly hallows part 2. Snape´s memory. 

Hele sekvensen er bygget opp så bra, stemningen, leiet, alt..  Så kommer scenen hvor Snape finner Lilly, Harry som gråter.. Den er sterk altså, spesielt etter at jeg ble mor selv. Har grått av den faktisk. Spesielt for Potter-fans :)

https://www.youtube.com/watch?v=mr3LNY2B-gU

Anonymkode: 32eac...112

 

Den 29. desember 2015 at 1.28, Faith- skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=Q9I5tlU4Kuo

 

Jeg bare elsker Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 - Protecting Hogwarts Scene. Jeg får tårer i øyene og gåsehud av den (mest fra 1:12 og utover). Maggie Smith er en fantastisk skuespiller og det er så rørende å se alle tilbake på Hogwarts for å kjempe for det og dem de er glad i. Liker også veldig godt musikken. 

 

Ja! Jeg er så enig! Jeg synes det er fryktelig mange gode scener i Harry Potter, men disse er nok et par av de beste. Filmmusikken gjør opplevelsen også mye sterkere.I tillegg til dette liker jeg godt dansescenen mellom Harry og Hermione i Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1. Denne scenen inngår for øvrig ikke i bøkene. 

https://www.youtube.com/watch?v=DFe0OR-Vaww

 

 

 

Anonymkode: 9835a...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, cheshirecat skrev:

Når mamma Dumbo sitter i fengsel og vugger Dumbo med snabelen sin.. 

En vakker scene, jeg griner som en drittunge hver gang. :rodme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex and the City - the movie....

Når Miranda er alene på nyttårsaften og Carrie løper ut døra og hjem til Miranda og sier You are not alone. 

Eller fra samme film... Når Miranda og Steve skal møtes på Brooklyn Bridge for å se om de begge er interessert i å fortsette forholdet.  Griner like mye hver gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny
Den 31.12.2015 at 12.44, Ella Grisella skrev:

 

Dån... <3

Helt enig  :).

Jeg har sett mange bra filmer de senere år - men "En offiser og en gentleman" fra 1982 sitter brent fast i hukommelsen fra ungdommen. Og da spesielt sluttscenen og "Up where we belong" med Joe Cocker og Jennifer Warnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når Setsuko dør i Grave of the Fireflies.:sjokkbla: 

For øvrig er jeg særdeles svak for reale 80-talls happy endrings, som Dirty Dancing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningscenen i Evig solskinn i et plettfritt sinn, hvor han snakker på vei til jobb, men tar toget til montauk i stedet, ringer inn syk til jobben. Går på stranda, og hvordan Han møter Clem på toget tilbake. 

 

Det et er noe med stemningen, og hvordan hun på en merkelig måte kommer med ny frisk stemning samtidig som det gir lov til å føle seg deppa. Som når man er ganske trist, men kommer på et godt minne og ting er bra for noen sekunder. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker scenen fra 'Independence Day' der presidenten taler til dem som skal delta i angrepet på romskipet. Menneskeheten står overfor total utslettelse, og presidenten maner til kamp for retten til å overleve - til å eksistere.

Today we celebrate our Independence Day!

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎31‎.‎12‎.‎2015 at 1.17, AnonymBruker skrev:

Nei, du har ikke flere. Du har kun en favorittscene. Hvilen av de fire du nevner er favoritten? Finn ut av det, eller lag din egen tråd med navn: "fortell om alle mulige bra filmscener du klarer å komme på".

Anonymkode: a7f8e...803

Nå skrev jeg jo at den øverste var prioritert høyst, siden jeg så du ble så opprørt over at en annen hadde nevnt flere enn en, leste du ikke det? Men man kan ha flere favoritter so kommer på delt førsteplass, fordi de er innenfor flere kategorier og derfor ikke mulig å rangere. SOm at vi kan ha flere verdensmestere på ski. 

Men uansett; jeg føler for å diskutere med alle andre her i tråden, ikke med deg. Selv om du startet den, eier du den ikke. Hvis du vil regjere 100 % over en egen tråd, så foreslår jeg at du starter en blogg. Kom forresten på en favorittscene til, fra Monthy Pyton: Always look at the bright side of life. Kanksje noe for deg?

Anonymkode: f205e...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shaun of the dead: Don't stop me now

Ler bare jeg tenker på den😂

Timingen er helt fantastisk... og så den sangen til settingen da

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Havmus: Den topper ikke forfølgelses-scenen i Hot Fuzz :skratte: Eller ALT i Paul. De to gutta der as, de er så utrolig morsomme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
Den 30. desember 2015 at 16.10, Franke Ann skrev:

Edit: Tenkte først på Ukulele-scenen fra Waking Life, men når jeg tenker meg om er det en annen scene fra en annen film som jeg tror er min favoritt:

Dette er desverre bare en liten bit av scenen, og inneholder etter min mening ikke de aller beste bitene. Resten kan ses her:

http://www.novamov.com/video/ne5c2kkiuec1z (fra 14 minutter)

Grunnen til at jeg liker denne scenen er for det første at det er noe så sjelden som en velskrevet - og velspillt - dialog fra en norsk film, noe som for meg demonstrerer at det faktisk er mulig å lage gode norske filmer som ikke føles kleine og unaturlige.

Dessuten minner det meg om meg selv og min beste kamerat, om enn i en mer ekstrem versjon. Jeg kjenner meg igjen i Buhu-Stakkars-Priviligerte-Meg-Anders, og kompisen min er en sånn jordnær ta-det-på-kinnet-familiefar som minner meg mye om Thomas. Vi lever ganske forskjellige liv, men det hender titt og ofte at vi ender opp i slike "eksistensielle" samtaler med utgangspunkt i hverandres liv, og har til syvende og sist utrolig mye til felles rent intellektuelt sett. Thomas er - i likhet med min kompis - bare en så utrolig bra karakter, og jeg elsker den "deal with it" - holdningen han har når han f.eks. beskriver hvordan livet hans med dama og ungen er. Han klarer på en finurlig måte å legge frem A4-livet sitt som noe vakkert og fint, men uten å krydre det med en masse sukkersøtt kliss. Jordnært. Thomas representerer for meg den holdningen man bør inneha for å kunne være tilfreds i livet.

I det hele tatt snudde "Oslo 31. August" opp-ned på mitt syn på norsk film. Før den tid tenkte jeg som så at det sikkert var fordi jeg selv er norsk at jeg fant det så lett å "gjennomskue" det unaturlige i norske filmer, men denne filmen demonstrerte for meg at det handler om noe mer enn bare det, og at det er fullt mulig å lage norske filmer - for et norsk publikum - som oppleves som naturlige (bare manuset og skuespillerprestasjonene er gode nok).

En fantastisk film. Elsket den. Og også Reprise av samme Trier. Du beskriver denne scenen svært vakkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...