Gå til innhold

Netflix dokuserien "Making a Murderer"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pløyde igjennom alle 10 episodene i går. Helt sykt! Sjekk ut om du er glad i true crime type dokuserier  (Kanskje ikke anbefalt om du lett blir sint og frustrert.)

Netflix la faktisk ut første episode på youtube: 

https://www.youtube.com/watch?v=34M2zdLc-2U

 

Anonymkode: 0deac...bff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal begynne på episode 8 eller 9 nå. Utrolig spennende! Jeg kan ikke tro hvordan de behandler disse menneskene, og jeg synes spesielt synd på Brendan. Gutten er jo lettere tilbakestående, og det bruker de bevisst til sin fordel. Korrupte hele gjengen. Spesielt Kratz får det til å koke innvendig. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med episode 5 nå. Vet ikke om jeg skal se de så raskt som mulig (dør etter å google rundt saken, men er redd for spoilers) eller prøve å spare episodene.

Jeg trodde det skulle bli vanskelig for serien å leve opp til Serial og The Jinx, men jeg synes så absolutt at den leverer. Det eneste som er litt kjedelig er at de slapp alle episodene samtidig. Vanligvis elsker jeg å se flere episoder av gangen, men samtidig så var noe av det beste med Jinx/serial alle diskusjonene som dukket opp etter hver episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Viljaa skrev:

Holder på med episode 5 nå. Vet ikke om jeg skal se de så raskt som mulig (dør etter å google rundt saken, men er redd for spoilers) eller prøve å spare episodene.

Jeg trodde det skulle bli vanskelig for serien å leve opp til Serial og The Jinx, men jeg synes så absolutt at den leverer. Det eneste som er litt kjedelig er at de slapp alle episodene samtidig. Vanligvis elsker jeg å se flere episoder av gangen, men samtidig så var noe av det beste med Jinx/serial alle diskusjonene som dukket opp etter hver episode.

Det er diskusjoner av eppisene her om du er interessert https://www.reddit.com/r/MakingaMurderer/

Anonymkode: a0804...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med episode 4, og jeg er helt rasende over hvordan de blir behandlet! :bond: Tør nesten ikke lese her, er så redd for å lese noen spoilers! :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere dager siden jeg ble ferdig, og jeg tenker på saken hele tiden. Advokatene til Steven fortjener all ære, utrolig flinke og dyktige var de. Kunne ønske Brendan hadde de samme. Han første advokaten hans var utrolig creepy, har ikke sett makan. 

Anonymkode: a0804...208

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme sitering... Syns denne serien var utrolig frustrerende. Blir egentlig ikke sjokkert over hvor blåst systemet er der borte, men når man ser det sånn som dette, blir man likevel satt ut. Anbefaler dere Paradise Lost, noe ala det samme. Ser noen nevner Serial, hvor kan man se denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den ferdig i dag. Spennende, men synes hele serien er veldig ensidig, de ønsker åpenbart at vi skal ta stevens parti. Har googlet litt rundt og det er flere ting som peker mot ham, men som ble utelatt i serien.

Anonymkode: 92d3a...ea7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Nettopp ferdig med siste episode, og sitter her intet annet enn sint og provosert. Er det virkelig mulig?! Håper virkelig at denne doku-serien utløser engasjement hos noen som sitter på de rette kvalifikasjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chillpill
Den 29.12.2015 at 17.39, RedRobbin skrev:

Dumme sitering... Syns denne serien var utrolig frustrerende. Blir egentlig ikke sjokkert over hvor blåst systemet er der borte, men når man ser det sånn som dette, blir man likevel satt ut. Anbefaler dere Paradise Lost, noe ala det samme. Ser noen nevner Serial, hvor kan man se denne? 

Serial er ikke en serie, men en podkast. :) Første sesong kom i fjor, og de er nå i gang med andre (om en annen sak). Har ikke kommet helt i gang med andre ennå, men første er veldig spennende og anbefales! Men jeg lurer til gjengjeld på hva Paradise Lost er, og hvor det kan ses?

Endret av Chillpill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Chillpill skrev:

Serial er ikke en serie, men en podkast. :) Første sesong kom i fjor, og de er nå i gang med andre (om en annen sak). Har ikke kommet helt i gang med andre ennå, men første er veldig spennende og anbefales! Men jeg lurer til gjengjeld på hva Paradise Lost er, og hvor det kan ses?

Aha takk 😊 Paradise lost handler om 3 unge gutter som blir arrestert for drapene på 3 små barn. Midt i bibelbeltet, de ser annerledes ut, og blir enkle syndebukker. PL finner du på YouTube, 3 deler 👍🏼 verdt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chillpill
3 timer siden, RedRobbin skrev:

Aha takk 😊 Paradise lost handler om 3 unge gutter som blir arrestert for drapene på 3 små barn. Midt i bibelbeltet, de ser annerledes ut, og blir enkle syndebukker. PL finner du på YouTube, 3 deler 👍🏼 verdt å se!

Takk! Da regner jeg med det er "Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills" du mener. Er så mye ute og går med akkurat det navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nettopp ferdig med alle episodene og håper virkelig at det kommer ny rettsak, både for Steven og for Brendan.

Jeg har googlet litt rundt og har lest flere steder at det er bevis i dokumentaren mot Steven som ikke kommer frem. Blant annet det at han har kjøpt inn håndjern, kjetting osv noen uker før og disse ble funnet i trailervognen. Også at Steven ringte Teresa flere ganger, men brukte skjult nummer før han til slutt ringte henne en siste gang uten skjult nummer. Om dette er sant eller bare spekulasjoner aner jeg ikke, men det står på flere ulike nettsider.

Jeg personlig fikk min mistankte til eksen til Teresa. Ser også at flere som har sett dokumentaren har lagt merke til at han har sår på hendene som kan se ut som kloremerker i det første klippet av han der han leder søksgruppen. 

Han hadde også tilgang til svarene hennes og de virker som at noen av beskjedene var slettet. Spekulasjon, men jeg tenkte meg en gang at han var den som hadde terrorisert henne (i følge en kollega av Teresa var det noen som ringte gjentatte ganger) og ville slette disse bevisene, sjalu eks her altså. 

Hva tenker dere? 

Håper sannheten kommer for en dag, for som det ser ut nå virker det ikke rettferdig, 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest L´issi

Har nettopp sett hele serien ferdig, etter et hinsides maraton -og jeg er sjokkert!! 
MEN, kan noen fortelle meg hva greien var med de videoene av Theresa? "Hun var så glad i livet og hadde masse mennesker som var glad i henne og som hun var glad i +++ "
-Er det virkelig normalt å spille inn sånt? I begynnelsen av serien så tenkte jeg at "ja, kanskje om du skal ta livet av deg".. Men hun kan ikke klart å iscenesette dette selv, så enig med Alvea at eksen muligens var innvolvert? Eller broren (som ga meg en dårlig vibe..) 
Politiet ville vel ikke ødelegge Halbach-navnet, siden de var ressurssterke mennesker som bidro positivt til lokalsamfunnet, så var vel lettere å skylde på Avery´s siden de er mindre ressurssterke og allerede hadde en "kriminell" fortid.. 

Det koker inni meg nå... :bond:
HÅPER saken kommer opp igjen nå som den er på Netflix og har fått mye fokus!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, L´issi skrev:

Har nettopp sett hele serien ferdig, etter et hinsides maraton -og jeg er sjokkert!! 
MEN, kan noen fortelle meg hva greien var med de videoene av Theresa? "Hun var så glad i livet og hadde masse mennesker som var glad i henne og som hun var glad i +++ "
-Er det virkelig normalt å spille inn sånt? I begynnelsen av serien så tenkte jeg at "ja, kanskje om du skal ta livet av deg".. Men hun kan ikke klart å iscenesette dette selv, så enig med Alvea at eksen muligens var innvolvert? Eller broren (som ga meg en dårlig vibe..) 
Politiet ville vel ikke ødelegge Halbach-navnet, siden de var ressurssterke mennesker som bidro positivt til lokalsamfunnet, så var vel lettere å skylde på Avery´s siden de er mindre ressurssterke og allerede hadde en "kriminell" fortid.. 

Det koker inni meg nå... :bond:
HÅPER saken kommer opp igjen nå som den er på Netflix og har fått mye fokus!!! 

Ja, broren ga meg dårlige vibber også. Han så ut til å vite sannheten, men det kan han jo umulig. Han uttalte seg som at han var 100% sikker på hva som hadde skjedd, noe som bare fikk han til å virke tvilsom. Og i en av de første episodene etter at Brendan har kommet med "innrømmelsene" så står han blant pressen å sier noe sånt som "Alle som ser videoopptakene og dvdklippene av Brendan som forklarer ugjerningen ser jo at han snakker sant", og en journalist spør "Har du sett avhøret?" og broren svarer "Nei". hehe

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nevøen ble dømt uten et fnugg av bevis er fryktelig rart. Håper denne saken blir fu,Get mer opp. Det er mange løser tråder. 

Anonymkode: 47236...680

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At nevøen ble dømt uten et fnugg av bevis er fryktelig rart. Håper denne saken blir fu,Get mer opp. Det er mange løser tråder. 

Anonymkode: 47236...680

Som jeg har forstått det så kom ikke alle bevisene frem i dokumentaren, men man kan ikke vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...