Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høyde:170 cm
 
Startvekt for denne tråden: -68,1kg
Mål før påsken: 62 kg kg
 
 

Januar 2016

03.januar: 68,1kg
08. januar (0):  67,1 kg (-1kg)
15. januar (1): 66,3 kg (-0,8kg)

22. januar (2): -67,2 kg (+ 0,9 kg)
29. januar (3): 66,8 kg (- 0,4 kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): 67,4 kg (+ 0,6kg)
12. februar (5): 67,2 kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Jeg skal være fornøyd med at jeg ikke har gått opp siden sist... men syntes likevel at det er helt utrolig, at på over en måned har jeg ikke klart å komme meg ett helt kilo ned. Å gå ned til 62 kg på litt over en måned ser mørkt ut. Godt vi har sommeren også...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt litt trusediskusjon i tråden ;)

Trusene mine er fortsatt ikke for store. Men i dag måtte jeg ta inn et hakk på BH-en :hoppe:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Trusene og BHene er det samme her, men jeg kan holde beina samlet når jeg bøyer meg helt ned, noen dager hvertfall. Før måtte jeg sprike med beina for å gjøre plass til magen for å unngå følelsen at magen kommer i halsen ;)

 

MEN, frustrasjon. Selv med den gode helgen jeg hatt ernærings- og aktivitetsmessig så viser vekta opp!! På 67-tallet!! Gah!!! Til å bli gal av. Ikke trente jeg i går, lite karbohydrater, vært på toalettet. Ikke noe som skulle tilsi oppgangen!!! Har vært skada den forrige uken så ingen trening i det hele tatt. Mange av buksene er fortsatt trange, føler meg helt stappa.

Motivasjon, hvor er du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎01‎.‎2016 at 17.58, Wonderbitch skrev:

Wonderbitch
 
 
Startvekt fra tidligere: 80 kg (Juni 2015)
Høyde: 173 cm
 
Startvekt for denne tråden: 67,5
Mål før påsken: 62.0 kg
 
 

Januar 2016
01. Januar (0.0) 67.5

08. januar (0):  66.3 ( -1.2kg)
15. januar (1): 65.7( -0.6kg)

22. januar (2): 66.0kg (+0.3kg)
29. januar (3): 67 kg (+1kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): 66.3 kg (-kg)
12. februar (5): 65.7 kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Ikke verst! Håper det fortsetter sånn! Blir mye stress og lite trening fremover, heldigvis er jeg inne i en periode uten altfor store cravings, så da skal det vel gå ann å ha kontroll på matinntaket. Blir spennende å se hvordan dette utarter seg! Sist jeg var med i en sånn tråd gikk jeg vel opp 10 kg, men var heller ikke aktiv i tråden da. Så dette blir gøy :) Har faktisk fått flere kommentarer de siste ukene på at jeg har blitt tynn/gått ned i vekt, og det er overraskende motiverende. Man skulle tro det motsatte var tilfelle- "så tykk du har blitt"- motivasjon*1000, men for min del er det bare deprimerende. 

Lykke til alle sammen!

22.01- Jaja, litt opp, selvom jeg har spist det samme. Men gårsdagens vekt var hele 4 kg mer, så at jeg denne uken har en oppgang på 0.3 kg er jeg fornøyd med. Litt svingninger er jo uansett å forvente, er bare å fortsette med de gode vanene så går det seg til:-)

29.1 herregud da. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har vært kjempetøft å holde kostholdet riktig denne uka, og i går hadde jeg en kjempesprekk :( Klarte ikke å være fornuftig, og nærmest gaflet nedpå med usunne saker. Er litt deppa nå, og håper jeg ikke har blitt satt en uke tilbake...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått ned fra 83/82 kg til 77 kg siden 28. desember. Har trent litt men har gått flere uker hvor jeg ikke har gjort en dritt utenom å sitte stille hele dagen. Men har holdt meg på 1500-2000 kcal utenom lørdag for litt over en uke siden hvor det var juksedag og jeg spiste 3500 kcal. Planen var å ha denne såkalte juksedagen hvor jeg spiser for 1600 kcal ekstra annenhver lørdag, men jeg har ikke trent nok så da var det bare å utsette den :P    De neste to ukene skal jeg få trent bra og ta juksedagen med god samvittighet, så kutter jeg 300 kcal fra f. eks. mandag og 300 fra torsdagen i uken etterpå, noe som kun gjør at jeg gikk 1000 kcal over grensa (setter meg kun tilbake 2000 i løpet av en måned hvor underskuddet vil være på rundt 16.000 +/- avhengig av om jeg trener eller ei. 

Det går veldig bra og er egentlig ikke noe problem for meg. Elsker å spise sunt og være kreativ i matveiene. Spiser også taco flere ganger i måneden, trikset er bare å spise 2 lefser istedenfor 3, og lite mat ellers den dagen. Den tankegangen at pizza/taco er "fy-fy mat" på diett er jo bare ren BS

Anonymkode: df456...4d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell i går, tidenes travleste dag meg legebesøk med barna og hele greia i tillegg til å prøve å være på jobb ... 

Så ble ett knekkebrød i 6 tida om morgen, en stor porsjon med spagetti og kjøttdeig langt ut på dag, og enda en porsjon på kvelden ... Og noe sjokomelk da..av alle ting. 

Ikke sunt, og neppe nok og ikke bra ... Jaja ..

Knekkebrød og tran inntatt og klar for ny og sunn dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 1,5 uke siden 79,1 kg. fredag 79,2. I dag 79,9 kg! (mensen forrige uke så kan ikke skylde på den)

Holdt meg til matplanen også, trent har jeg og... og drukket vann.

 

Men sovet fryktelig dårlig, lå og tenkte på skoleoppgave som skal levereres kl 16 i dag. Bajs. Burde bare stått opp kl 04, er jo helt zombie i hodet alikavel.

 

Så np jeg er jeg veldig veldig nære å drite i alt. Hvorfor holde meg til den smale sti når det ikke hjelper?! Da kan jeg heller kose meg med brød, pasta, poteter, etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

For 1,5 uke siden 79,1 kg. fredag 79,2. I dag 79,9 kg! (mensen forrige uke så kan ikke skylde på den)

Holdt meg til matplanen også, trent har jeg og... og drukket vann.

 

Men sovet fryktelig dårlig, lå og tenkte på skoleoppgave som skal levereres kl 16 i dag. Bajs. Burde bare stått opp kl 04, er jo helt zombie i hodet alikavel.

 

Så np jeg er jeg veldig veldig nære å drite i alt. Hvorfor holde meg til den smale sti når det ikke hjelper?! Da kan jeg heller kose meg med brød, pasta, poteter, etc.

Det er nå du IKKE må gi opp. Gir du opp nå, vil vekta bare gå oppover. Jeg tror du bare har nådd et vektplatå nå. Kroppen prøver iherdig å holde igjen. Hold deg på den smale sti en uke til, så vil du nok oppleve at vekten gjør et hopp i riktig retning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

For 1,5 uke siden 79,1 kg. fredag 79,2. I dag 79,9 kg! (mensen forrige uke så kan ikke skylde på den)

Holdt meg til matplanen også, trent har jeg og... og drukket vann.

 

Men sovet fryktelig dårlig, lå og tenkte på skoleoppgave som skal levereres kl 16 i dag. Bajs. Burde bare stått opp kl 04, er jo helt zombie i hodet alikavel.

 

Så np jeg er jeg veldig veldig nære å drite i alt. Hvorfor holde meg til den smale sti når det ikke hjelper?! Da kan jeg heller kose meg med brød, pasta, poteter, etc.

Det er nå du IKKE må gi opp. Gir du opp nå, vil vekta bare gå oppover. Jeg tror du bare har nådd et vektplatå nå. Kroppen prøver iherdig å holde igjen. Hold deg på den smale sti en uke til, så vil du nok oppleve at vekten gjør et hopp i riktig retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og ned før påske! Men kommer ikke til å stoppe der, har tenkt å gå ned ca. 20 kilo totalt. Har lagt på meg sakte men sikkert de siste årene, men jeg har blitt ennå tyngre etter at jeg flytta inn hos kjæresten, har fått et såkalt "kjærestetillegg" :fnise:

Jeg spiser sunt og ikke for store mengder, jeg skeier nesten aldri ut med noe. Det går egentlig greit foreløbig for jeg er så motivert til å gå ned at jeg tar meg veldig lite friheter :) 

Jeg er arbeidsledig for øyeblikket men holder meg aktiv hver dag og trener på tredemølle, pluss tur hver kveld. Inntil nå har jeg gått ned 5 kilo siden jeg begynte i begynnelsen av januar :) Hadde som mål å gå ned 5-8 kilo til påske så det målet har jeg nådd allerede :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorn
 
 
Startvekt fra tidligere: 89 komma noe
Høyde: 168 cm
 
Startvekt for denne tråden: -77.3-
Mål før påsken: 70 kg

 

Januar 2016
01. januar (0):  -77.3-
08. januar (1): 76.1 kg (-1.2 kg)

15. januar (2): 75.7 kg (-0.4 kg)
22. januar (3): 74.9 kg (-0.8 kg)
29. januar (4): 75.1 kg (+0.2 kg)
 
Februar 2016
05. februar (5): -- kg (-kg)
12. februar (6): 75.1 kg (-0.0 kg)
19. februar (7): -- kg (-kg)
26. februar (8): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
04. mars (9): -- kg (-kg)
11. mars (10): -- kg (-kg)
18. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

Skal være fornøyd med ingen oppgang forrige uke. Denne uka blir nok ikke den beste, med mye stress og tilhørende trøstespising etterfulgt av morsdag og kaker i massevis...! På den lyse siden er stresset nå i all hovedsak over, og jeg har fått beskjed fra behandler at jeg kan gå rolige turer selv om knærne er litt vonde, så lenge jeg ikke presser meg når det gjør vondt. Så nå kan jeg bevege meg igjen! Har gått to korte turer i rusletempo, og det har gått veldig fint. Det er nok ikke all verden med kalorier jeg forbrenner på disse småturene, men alt er bedre enn ingenting. Og med mine knær så må jeg bare akseptere at det ikke blir de lengste og hardeste turene med det første. Nå er det bare en uke til MR, så får jeg forhåpentligvis et bra behandlingsopplegg videre. Nå klarer jeg i hvert fall å tenke positivt, så satser på at det vil gi resultater på vekta! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lite nytt
9 timer siden, BlendaSensitive skrev:

For 1,5 uke siden 79,1 kg. fredag 79,2. I dag 79,9 kg! (mensen forrige uke så kan ikke skylde på den)

Holdt meg til matplanen også, trent har jeg og... og drukket vann.

 

Men sovet fryktelig dårlig, lå og tenkte på skoleoppgave som skal levereres kl 16 i dag. Bajs. Burde bare stått opp kl 04, er jo helt zombie i hodet alikavel.

 

Så np jeg er jeg veldig veldig nære å drite i alt. Hvorfor holde meg til den smale sti når det ikke hjelper?! Da kan jeg heller kose meg med brød, pasta, poteter, etc.

Jeg føler med deg!!
PÅ fredag hadde jeg en skikkelig bunn vektmessig ser det ut som, 65,9 kg. Den var oppe på 67,5 tidligere i uka. Helga har gått, jeg har ikke spist over kcal-nivået. Vært skikkelig god, masse skritt og aktivitet. På søndag var jeg masse på do, skikkelig tømming. Menbåde mandag og idag viser vekta opp opp opp. Det er INGEN grunn til det. Jeg blir forbanna, trist, lei, oppgitt, frustret osv.
 

Det vi bør gjøre er å fortsette som tidligere, det må jo løsne og gå seg til etterhvert når man gjør alt rett. Det bare MÅ det!!

Sammen skal vi klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hulderen skrev:

Det er nå du IKKE må gi opp. Gir du opp nå, vil vekta bare gå oppover. Jeg tror du bare har nådd et vektplatå nå. Kroppen prøver iherdig å holde igjen. Hold deg på den smale sti en uke til, så vil du nok oppleve at vekten gjør et hopp i riktig retning.

 

2 timer siden, Lite nytt skrev:

Jeg føler med deg!!
PÅ fredag hadde jeg en skikkelig bunn vektmessig ser det ut som, 65,9 kg. Den var oppe på 67,5 tidligere i uka. Helga har gått, jeg har ikke spist over kcal-nivået. Vært skikkelig god, masse skritt og aktivitet. På søndag var jeg masse på do, skikkelig tømming. Menbåde mandag og idag viser vekta opp opp opp. Det er INGEN grunn til det. Jeg blir forbanna, trist, lei, oppgitt, frustret osv.
 

Det vi bør gjøre er å fortsette som tidligere, det må jo løsne og gå seg til etterhvert når man gjør alt rett. Det bare MÅ det!!

Sammen skal vi klare det!

 

 

Ikke sant. Valget er jo i allefall ikke å gå opp enda mer. Just keep on, keep on..

 

 

ps. var iaf å trente idag, så gav ikke heeelt opp. ;) Hodet klarna litt og ivet litt lysere.

Men så ble det litt bubbel til middagen  husets store svakhet. "Minuset" med tysk mann, vant med litt sekt/champagne i y og ne. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser vekta igjen over 90 kilo. Veit jeg ikke bør snikveie meg, men det gjør jeg altså likevel 😳 jeg har tenkt å bla litt i gamle tråder for å se hvordan vektnedgangen min har gått tidligere. Jeg begynte med å prøve å gå ned fra september 2014. Fra da til juli 2015 hadde jeg bare gått ned fra 99,1 til 93,9, drøye fem kilo på ni måneder. I denne perioden brukte jeg p-piller. Sluttet med det i midten av juli, og fra august (eller 31 juli) 15 til oktober 15 gikk jeg ned fra 93,9 til 88,6, drøye fem kilo på tre måneder, da uten p-piller i kroppen!! Begynne på p-piller igjen i oktober og har etter det gått opp til rundt 90, og vaket rundt det. Det viser jo klart at p-pillene har hatt innvirkning på vekta også, enten direkte eller indirekte. Det er bare knappe to uker siden jeg sluttet, og kroppen trenger vel noe tid på å få ut alle hormonene igjen. (beklager innlegg uten avsnitt, men "nye"  KG er noe herk å skrive kommentarer i på min smarttelefon)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lite nytt

Kun ett par dager til mensen kommer. Det merkes. Jeg er som en støvsuger. Alt spiselig burde hatt bein for å kunne løpe unna når jeg kommer!! Fy f***

Det har ikke blitt trening, men dagene fyker av gårde mellom snømåking og oppussing.

Dæven steike så lei jeg er av snø!! Får jo så vidt måket bort før det kommer nytt også kommer vinden og fyker all snøen rett foran huset vårt! *arg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra Japp, selvsagt kjedelig når ting tar tid. Men heller at det tar tid, enn at ingenting skjer og man gir opp. 

Det vil løsne til slutt på den ene eller andre måten. 

Har stått så veldig slik selv, trenger en mnd til prøving og feiling jeg hver gang, nå hadde jeg den mnd i november og det går noe enklere nå. Men ikke at det av den grunn er lett... Bare enklere.

Lykke til :)

 

 

Huff, snø ja, det er vi kvitt her. 

Men syke barn derimot, holdt på siden desember her, så jeg har ikke fått trent siste mnd og alt for lite sånn det siste halvåret jeg bestemte meg for å endelig begynne igjen etter svangerskap og fødsel.. jaja... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 6.44, MarianneE skrev:

Jeg er med.

Jeg veier mye, helsefarlig mye. Hvor mye vet jeg ikke enda, jeg skal veies på torsdag. Har meldt meg på treningssenter og igår skrev jeg under en avtale med en personlig trener. 

Jeg gleder meg til å få hjelpen jeg trenger, og gruer litt for å ut av komfortsonen. Samtidig så gleder jeg meg, har vært veldig flink tidligere og trent, gått ned... gått lei og gått opp igjen pluss litt ekstra. Men, nå har jeg en PT i ryggen- og det trenger jeg. 

Mitt løp blir litt annerledes enn deres, men satser på at det er rom for meg her allikevel. 

Første treningsdag med PT idag. Jeg skal og veies, måle fettprosent osv.

Kan jeg sende en vikar for den veiinga? 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall ikke 79,9 lengere, men 79,4. Fortsatt 300 gram over vekt tidligere for nesten to uker siden... bah!

MEN! Var på shopping igår (tok av sparepengene....) og kunne faktisk se at noe har skjedd. Strukturere trening gjør jo sitt. D Og kjøpte pencilskirt i str 42 og ikke 44/45. :hoppe: Riktignok temmelig trangt, kan ikke sitte, hehe! Men kommer dit snaaaaaaaart.

Og i midjen er alle skjørt og bukser blitt veldig vide. Har timeglass figur, om en overdimensjonert, rumpa er jo eeeeh..en liten elefant i seg selv. ;) Har sikkert str 40 i midjen, 44 i ovekropp og 44/46 rundt rumpa... Armer og legger er også smale. 

 

Hva vil jeg med dette? Ingen aning. Muligens trøste meg selv om at jeg ikke er "fedme" over hele meg, bare utvalte deler. ;)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...