Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Thorn skrev:

I dag tok jeg en "mental helse"-dag og droppet veiingen. Denne uka har gått rett i dass, og jeg er redd det lille jeg har klart å opparbeide meg av motivasjon de siste dagene vil forsvinne for alltid om jeg skal gå på vekta i dag. Jeg har overhodet ikke klart å finne de rette verktøyene å takle stress på, utover å spise, og denne siste uka har virkelig inneholdt nok stress (og sjokolade...)! På toppen av det mentale kjøret har jeg ødelagt det gode (vel, ikke nå lenger!) kneet mitt, så nå utgår omtrent alt av aktivitet på ubestemt tid. Skal på MR i slutten av februar, så en runde via fastlege for å se hva som skal gjøres videre. Forhåpentlig blir det bare fysioterapi en stund før alt er bra, men pessimistiske meg er redd for at det er verre enn som så. Har hatt kneproblem i nesten tyve år, og har aldri tidligere fått vondt av å gå oppover eller på flatmark, og i nedoverbakke bare etter lange, krevende turer. Nå gjør det vondt omtrent hele tiden. Og det er helt utrolig hvor mye sunt kosthold og trening påvirker hverandre! Jeg klarer tydeligvis ikke å følge opp den andre like godt når den ene utgår. Nå har jeg endelig klart, håper jeg, å overbevise meg selv om at det å trykke innpå med kalorier virkelig ikke hjelper på kneproblemene...

Prøver å komme sterkere tilbake neste uke! På mandag begynner også fasten, så kanskje jeg klarer å holde kaloriunderskuddet da :P

Håper det ordner seg med kneet ditt, synd at det skal ødelegge så mye! 
Men jeg heier på deg, dette klarer du! :hoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Sølvrosen skrev:

I dag kommer jeg ikke til å notere vekta. Den siste uka har jeg vært nødt til å prioritere andre ting en vektnedgang, og som et resultat av det har vekta krøpet oppover. I dag fikk jeg en dårlig nyhet som, til tross for at den sendte meg ut på en 8km skitur, ikke vil være til hjelp for å fortsette å prøve å gå ned i vekt. Jeg vil fortsette å begrense kaloriinntaket når jeg har mulighet til det, og jeg kommer til å fortsette å veie meg, men jeg kommer ikke til å notere ned vekta før jeg får ting under kontroll. Å se vekta sakte krype oppover vil ikke hjelpe  min nåværende situasjon.

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Japp skrev:

Japp
 
 
Startvekt fra tidligere: 99,1
Høyde: 169 cm
 
Startvekt for denne tråden: -90.6-
Mål før påsken: 85 kg

Januar 2016
01. januar (0):  -90.6-
08. januar (1):  90,0kg (-0,6kg)

15. januar (2): 89,4kg (-0,6kg)
22. januar (3): -- kg (-kg)
29. januar (4): -89,4kg (-kg)
 
Februar 2016
05. februar (5): 91kg (-kg)
12. februar (6): -- kg (-kg)
19. februar (7): -- kg (-kg)
26. februar (8): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
04. mars (9): -- kg (-kg)
11. mars (10): -- kg (-kg)
18. mars (11): -- kg (-kg)

 

Denne uka har vært en eneste stor nedtur. Jeg har gitt F i alt kostholdsmessig og frotset :( Det hjelper ikke akkurat situasjon min, men...

Ellers har jeg vært hos legen i dag, og i samråd med han så slutter jeg på p-piller med en gang. Jeg har fått behandlingsplan på hva, hvor mye, og hvodan jeg skal ta smertestillende for å forbygge menssmertene mest mulig. Nå gleder jeg meg bare til hormonene fra p-pillene er ute av kroppen!

Tenkte faktisk på deg i dag. :) Kom på en annen ting jeg prøvde for noen år siden for å redusere humørsvingnigene mine. Akupunktur! Kan være at jeg, som tidligere nevnt, er veldig lettlurt altså, men jeg syns faktisk at det funket litt. Eneste dumme var at jeg måtte inn å sette nåler en gang i mnd, og det ble litt dyrt. 

Håper at du får det bedre framover nå, både inni og uttapå! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn:  Reiseglad
 

 
Startvekt fra tidligere: 69,5 kg august 2014, 63,3 kg januar 2015, 60,6 kg april 2015
Høyde: 165 cm
 
Startvekt for denne tråden: 66,8 kg
Mål før påsken: 58 kg
 

Januar 2016

01. januar (0): 66,8 kg
08. Januar (1): 65,8 kg (-1,0 kg)
15. Januar (2): 65,3 kg (-0,5 kg)
22. Januar (3): 64,3 kg (- 1,0 kg)
29. Januar (4): 65,0 kg (+ 0,7kg)
 
Februar 2016
5. februar (5): 64,9 kg (- 0,1 kg)
12. februar (6): -- kg (-kg)
19. februar (7): -- kg (-kg)
26. februar (8): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (9): -- kg (-kg)
11. mars (10): -- kg (-kg)
18. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: - 1,9 kg

Huhei hvor det går: 100 gram, 100 GRAM! Enda har jeg trent både spinning, saltrening og fjelltur, tilsammen 5,5 timer. Jaja, om ikke annet så er jeg aktiv over målet mitt, som egentlig var to timer organisert trening av en eller annen type, eller tre timer gåtur pr uke.

Nå blir det to bursdagsfeiringer og ei lang arbeidsuke på hotell, og ikke veiing på to uker. Dette blir spennende.....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kroppen binder vann etter trening, så om du har trent dagen før veiing kan det virke som om du har gått opp/lite ned frem til vannet slipper 2-3 dager etter :)

Anonymkode: fcb3b...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa


 
 
Startvekt fra tidligere: 82
Høyde: 168 cm
 
Startvekt for denne tråden: 79,5
Mål før påsken: 73 kg
 
 

Januar 2016
07. januar (0):  79,5 kg
15. januar (1): 77,8 kg (- 1,7 kg)
22. januar (2): 77,1 kg (- 0,7 kg)
29. januar (3): 75,7 kg (- 1,4 kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): 76,0 kg (+ 0,3 kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 3,5 kg

 

At det ikke er verre forundrer meg stort!!! Jeg falt fullstendig av forrige fredag da jeg hadde besøk, og resten av uka har fortsatt på samme måte. Nå blir det igjen en helg med besøk (og fastelavnsboller), men jeg håper jeg klarer å hente meg inn igjen på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde:170 cm
 
Startvekt for denne tråden: -68,1kg
Mål før påsken: 62 kg kg
 
 

Januar 2016

03.januar: 68,1kg
08. januar (0):  67,1 kg (-1kg)
15. januar (1): 66,3 kg (-0,8kg)

22. januar (2): -67,2 kg (+ 0,9 kg)
29. januar (3): 66,8 kg (- 0,4 kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): 67,4 kg (+ 0,6kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg

 

Dette er så demotiverende :( Jeg går opp og ned som en jojo. Har aldri slitt så mye med vekten. Jeg tror stress har mye å si for den dårlige fremgangen, for jeg har så mye av det i livet mitt nå.

Jeg trener. Jeg trener intervall og i dag klarte jeg å løpe 5km for første gang i mitt liv. Jeg spiser karbohydrater, som jeg burde kutte ned på. Men jeg har aldri slitt så mye... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2016 at 12.41, Sharon90 skrev:

Lifesum er knallbra!! Scanner også strekkoder. Liker den bedre jeg, enn mfp. Mye vanen sikkert altså :)

Takk for tips :)  men ser ikke ut som at den er kompatibel med Windows telefon :sur: Det er det eneste dumme med denne telefonen; appene funker dårlig på den 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut og reise snart, og i den sammenheng tenkte jeg "spise meg" litt ut av kjøleskapet og frys. Så nå har eg lagt inn matvarene i MFP (via pc) og planlagt måltider for neste uke. Vet ikke hvorfor jeg sluttet med det egentlig, for det er veldig greit å kunne se hvor mange kalorier en middag blir på osv. :) Veldig motivert for kommende uke. Men jeg frykter at uken etter vil bestå av mange gode, lekre, kaloririke fristelser. Likevel, jeg mener at man må kunne unne seg litt selv om man prøver å gå ned noen kilo. Blir spennende å veie seg de kommende ukene :)

 

God helg! :klem:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ikke Windows telefonen støtter diverse apper :/

 

:laugh:

Jeg har vært særs flink til nå synes jeg 

Spiste en og annen vingummi godteri hos mamma å dem i går, og kjøpte til vesla og smakte noe der (altfor lenge siden mat,så var sulten- den er lei, men gikk bedre enn sist helg))

Så var det bursdagsfest, en sykt god kake, spiste ikke hele stykket en gang og delte en del av kakestykket i seg selv. 

Spiste liten porsjon middag der, og nattmat. 

 

Dette hadde jo vært vanskeligere om jeg hadde vært edru å få til.. Hehe :) 

Blandevannet var cola zero, men spriten er jo en ren sukker da. 

 

Men alt i alt fornøyd. Kom meg igjennom kvelden med æren å i behold og uten å ha tømt bordet for mat og kaker og kips. 

 

Så har tro på at søndagen blir bra - og ukene har gått rimelig knirkefritt, bare i helgene jeg har "glippet" så veldig :) 

 

Håper dere andre har hatt ei fin helg også så langt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sharon90 skrev:

Synd ikke Windows telefonen støtter diverse apper :/

 

:laugh:

Jeg har vært særs flink til nå synes jeg 

Spiste en og annen vingummi godteri hos mamma å dem i går, og kjøpte til vesla og smakte noe der (altfor lenge siden mat,så var sulten- den er lei, men gikk bedre enn sist helg))

Så var det bursdagsfest, en sykt god kake, spiste ikke hele stykket en gang og delte en del av kakestykket i seg selv. 

Spiste liten porsjon middag der, og nattmat. 

 

Dette hadde jo vært vanskeligere om jeg hadde vært edru å få til.. Hehe :) 

Blandevannet var cola zero, men spriten er jo en ren sukker da. 

 

Men alt i alt fornøyd. Kom meg igjennom kvelden med æren å i behold og uten å ha tømt bordet for mat og kaker og kips. 

 

Så har tro på at søndagen blir bra - og ukene har gått rimelig knirkefritt, bare i helgene jeg har "glippet" så veldig :) 

 

Håper dere andre har hatt ei fin helg også så langt :)

 

Om det var vodka så er det ikke så mye sukker i den. Men rom er det litt verre med. ;)

http://www.diabetes.no/Alkohol.9UFRHQ0_.ips

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 10 gram sukker per liter vare:
LITE øl, rødvin, tørr hvitvin, meget tørr sherry, tradisjonell vodka, konjakk, druebrennevin, whisky, akevitt, gin, rom, fruktbrennevin mfl

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 10-20 gram sukker per liter vare:
”Brut” musserende vin, hvitvin, tørr sherry, extra dry Vermut mfl.

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 20-50 gram sukker per liter vare:
Pils, halvtørr hvitvin, rosévin, musserende vin, ”dry” portvin mfl.

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 50-100 gram sukker per liter vare:
Alkoholfritt øl, fruktvin, svakvin, sherry, portvin, Madeira, sterkvin, lavprosentlig likør, bitter mfl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sus Scrofa

Høyde: 167 cm
 
Startvekt for denne tråden: 68.0
Mål før påsken: 63.0
 

Januar 2016

01. januar (0): 68.0

08. januar (1):  67.4 kg (-0.6 kg) 
15. januar (2):
 67.2 kg (-0.2 kg)
22. januar (3): 67.0 kg (-0.2 kg)
29. januar (4): 66.6 kg (-0.4 kg)
 
Februar 2016
5. februar (5): 66.4 kg (-0.2 kg)
12. februar (6): -- kg (-kg)
19. februar (7): -- kg (-kg)
26. februar (8): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (9): -- kg (-kg)
11. mars (10): -- kg (-kg)
18. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1.6 kg

 

Jaja! Går nedover sakte, men sikkert :fnise:

Jeg har redigert påskemålet i hodet mitt, men lar det opprinnelige stå her likevel. Vet selvsagt at jeg ikke klarer å nå det. Er faktisk veldig fornøyd om jeg komme ned på 65 kg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BlendaSensitive skrev:

 

Om det var vodka så er det ikke så mye sukker i den. Men rom er det litt verre med. ;)

http://www.diabetes.no/Alkohol.9UFRHQ0_.ips

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 10 gram sukker per liter vare:
LITE øl, rødvin, tørr hvitvin, meget tørr sherry, tradisjonell vodka, konjakk, druebrennevin, whisky, akevitt, gin, rom, fruktbrennevin mfl

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 10-20 gram sukker per liter vare:
”Brut” musserende vin, hvitvin, tørr sherry, extra dry Vermut mfl.

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 20-50 gram sukker per liter vare:
Pils, halvtørr hvitvin, rosévin, musserende vin, ”dry” portvin mfl.

Eksempler på drikkevarer med mindre enn 50-100 gram sukker per liter vare:
Alkoholfritt øl, fruktvin, svakvin, sherry, portvin, Madeira, sterkvin, lavprosentlig likør, bitter mfl.

Hm...

Har drukket Bacardi Razz, ut i fra smak må den jo være full i sukker, skal sjekke flaska etterpå :)

Men litt kult å vite da. 

 

Tenkte egentlig å drikke hvitvin for å være sunnere, men orka ikke stresse for å nå polet siden jeg hadde spriten hjemme uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5. februar 2016 at 0.06, AnonymBruker skrev:

Husk at kroppen binder vann etter trening, så om du har trent dagen før veiing kan det virke som om du har gått opp/lite ned frem til vannet slipper 2-3 dager etter :)

Anonymkode: fcb3b...cf7

Det var nytt for meg. Vekten min hopper opp og ned uten at jeg helt skjønner hvorfor. Men jeg har ikke satt det i sammenheng med trening.

Er det noen andre som har opplevd at kroppen binder vann i 2-3 dager etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hulderen skrev:

Er det noen andre som har opplevd at kroppen binder vann i 2-3 dager etter trening?

 Jeg gjør, når jeg begynner på med jevnlig trening igjen etter en lengre treningsfri periode går jeg opp 1,5-2,5 kilo. Veldig demotiverende når man skal ned i vekt, men det gjelder å holde ut til det løsner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale en catering som lager måltider tilpasset dine behov. dere kan velge kcal. de lager mat klar til å spise, leverer rett på døra. D samarbeider med en kostholdsveiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, CarolinaB skrev:

Jeg kan anbefale en catering som lager måltider tilpasset dine behov. dere kan velge kcal. de lager mat klar til å spise, leverer rett på døra. D samarbeider med en kostholdsveiledning.

Interessant. Særlig fra en med 1 innlegg på forumet. Dette skulle vel ikke være et reklamtriks? :P

Anonymkode: 29747...cf4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt
Den 5.2.2016 at 12.34, Japp skrev:

Ellers har jeg vært hos legen i dag, og i samråd med han så slutter jeg på p-piller med en gang. Jeg har fått behandlingsplan på hva, hvor mye, og hvodan jeg skal ta smertestillende for å forbygge menssmertene mest mulig. Nå gleder jeg meg bare til hormonene fra p-pillene er ute av kroppen!

Fantastisk!!! Da har du en plan :)

Krysser fingrene for at det bare går nedover nå, med vekta altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke med på veiinga, men har likevel fulgt med litt i tråden. 

Rett etter nyttår kjøpte jeg meg aktivitetsklokke (Fitbit Charge HR), og jeg er overrasket over hvor lite aktivitet som skal til for å endre kaloriforbruket. 

Hjemme en hel dag (syk):                                     Trasket en tur i byen:                          
56b883680f19e_ScreenShot2016-02-08at12.5             56b883666b61f_ScreenShot2016-02-08at13.0

Spinning og gikk til/fra trening:
56b883673e444_ScreenShot2016-02-08at13.0

Jeg er veldig fornøyd med klokka =), hjelper på motivasjonen. 

 

Endret av Micolina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strawberrygirl
 
 
Startvekt fra tidligere: 85
Høyde: -158cm
 
Startvekt for denne tråden: 85
Mål før påsken: 76 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  85kg
15. januar (1): 83,9  kg (-1,1kg)

22. januar (2): 83 kg (-0,9kg)
29. januar (3): 83, 9kg (+0,9kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): 82,1 kg (-2,9kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -- kg5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...