Gå til innhold

Frukt/grønnsaksblandinger som fåes kjøpt i butikken


Treningsglad

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvilke frukt/grønnsaksblandinger foretrekker dere?

Selv foretrekker jeg skogsbærblandingen fra Spar.

Ser etter et produkt som inneholder mange frukter i en og samme vare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker spinatputer fra Kiwi. 

Dersom du er ute etter frukt ville jeg styrt unna grønnsaksblandinger, de inneholder ofte grønnsaker som ikke må forveksles med frukt. Grønnsaker ser ofte forlokkende og gode ut, men skinnet bedrar, de er harde, smakløse og har nesten ingen av de gode karakteristikkene av frukt. 

Tomat er også en frukt, men man skal ikke bruke den i fruktsalat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene ambivalent.

Noen fler innspill her ? :)...

Anonymkode: fefdd...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.12.2015 at 13.55, ambivalentReaction skrev:

Jeg liker spinatputer fra Kiwi. 

Dersom du er ute etter frukt ville jeg styrt unna grønnsaksblandinger, de inneholder ofte grønnsaker som ikke må forveksles med frukt. Grønnsaker ser ofte forlokkende og gode ut, men skinnet bedrar, de er harde, smakløse og har nesten ingen av de gode karakteristikkene av frukt. 

Tomat er også en frukt, men man skal ikke bruke den i fruktsalat.

Tomat er egentlig et bær. (dog bær er jo frukt da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aller helst poser med en ingrediens 

Så jeg pleier å kjøpe en pose med brokkoli, en med blomkål, en med blåbær, en med bringebær osv. Slike poser med blandinger inneholder nesten alltid noe jeg ikke liker som jeg ender opp med å måtte plukke ut, eller så er innholdet skeivt fordelt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Wenda skrev:

Kjøper aller helst poser med en ingrediens 

Så jeg pleier å kjøpe en pose med brokkoli, en med blomkål, en med blåbær, en med bringebær osv. Slike poser med blandinger inneholder nesten alltid noe jeg ikke liker som jeg ender opp med å måtte plukke ut, eller så er innholdet skeivt fordelt :P

Enig!

Men jeg liker noen av Findus sine pakker, og den wokmixen til Rema 1000 som IKKE har sukkererter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 12/29/2015 at 13.24, peppermyntete skrev:

Enig!

Men jeg liker noen av Findus sine pakker, og den wokmixen til Rema 1000 som IKKE har sukkererter.

Må man vokke wokmixen? eller holdet det å for eksempel bare sette den i ovnen for at wokmixen skal bli spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Treningsglad skrev:

Må man vokke wokmixen? eller holdet det å for eksempel bare sette den i ovnen for at wokmixen skal bli spiselig.

Du kan varme den akkurat som du vil, men du vil jo få litt forskjellig resultat vil jeg tro. Jeg steker/wokker som regel alltid fryste grønnsaker. Bortsett fra erter, de koker jeg vann til med vannkoker og heller over. Har gjort det samme med blomkålblanding. Funker helt greit det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Treningsglad skrev:

Må man vokke wokmixen? eller holdet det å for eksempel bare sette den i ovnen for at wokmixen skal bli spiselig.

Om det er den ferske så kan du spise den rett fra posen om du vil.

 

Er den frossen så gjelder standard anbefalning som for absolutt alle frosne frukt, bær og grønnsaker: gi den et oppkok/gjennomvarm den så bakteriene dør. Særlig om du gir den til barn - vær så snill og ikke gi unger frossen mat ikke er kokt skikkelig. Dette er grunnen til at jeg ikke begriper konseptet smoothiemix: hva er målgruppen for et produkt som er ment å drikkes kaldt men som må kokes før konsum om en ikke vil risikere et tilfelle av alvorlig magesjau? :klo: Fatter det ikke. 

Anonymkode: 66a32...811

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er den ferske så kan du spise den rett fra posen om du vil.

 

Er den frossen så gjelder standard anbefalning som for absolutt alle frosne frukt, bær og grønnsaker: gi den et oppkok/gjennomvarm den så bakteriene dør. Særlig om du gir den til barn - vær så snill og ikke gi unger frossen mat ikke er kokt skikkelig. Dette er grunnen til at jeg ikke begriper konseptet smoothiemix: hva er målgruppen for et produkt som er ment å drikkes kaldt men som må kokes før konsum om en ikke vil risikere et tilfelle av alvorlig magesjau? :klo: Fatter det ikke. 

Anonymkode: 66a32...811

 

 

Hvor har du det fra at frossen frukt og bær bør oppkokes/gjennomvarmes før bruk? Kilde f.eks? Bare lurer siden jeg spiser frossen frukt og bær hver dag.

ProveMegWrong:)

Gir forøvrig ikke frossen mat til barn.

 

 

ProveMeWrong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er den ferske så kan du spise den rett fra posen om du vil.

 

Er den frossen så gjelder standard anbefalning som for absolutt alle frosne frukt, bær og grønnsaker: gi den et oppkok/gjennomvarm den så bakteriene dør. Særlig om du gir den til barn - vær så snill og ikke gi unger frossen mat ikke er kokt skikkelig. Dette er grunnen til at jeg ikke begriper konseptet smoothiemix: hva er målgruppen for et produkt som er ment å drikkes kaldt men som må kokes før konsum om en ikke vil risikere et tilfelle av alvorlig magesjau? :klo: Fatter det ikke. 

Dør ikke disse bakteriene/parasittene av frysing? 

Anonymkode: a768d...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en periode hvor man måtte det med noen bær fra en leverandør. Dette ble hevet og det har ikke kommet noen nye meldinger om dette.

Bare tøys at man må koke bær og grønnsaker før bruk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/6/2016 at 20.16, Treningsglad skrev:

 

 

Hvor har du det fra at frossen frukt og bær bør oppkokes/gjennomvarmes før bruk? Kilde f.eks? Bare lurer siden jeg spiser frossen frukt og bær hver dag.

ProveMegWrong:)

Gir forøvrig ikke frossen mat til barn.

 

 

ProveMeWrong :)

Har du noen kilder på at de bør oppkoke/gjennomvarmes?

Anonymkode: fefdd...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de fleste grønnsaksblandingene som er billigst og ikke blitt skuffet så langt. Kjøper alt av wokmix, brokkoli, erter osv som er billig.

Anonymkode: ee976...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker coop sin smoothiemix med mango, papaya og ananas. Med to spinatputer, og litt god appelsinjuice blir det knallgod smoothie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen kilder på at de bør oppkoke/gjennomvarmes?

Anonymkode: fefdd...c92

http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/gronnsaker_frukt_og_bar/skyll_eller_kok_frukt_baer_og_gronnsaker-1

Enkelte produsenter har også merket pakken med at det bør kokes.

Anonymkode: 69d9c...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også motsatt - en om gangen, takk! 

Frukt (bær): Jordbær, blåbær; og bringebær, men har ikke kjøpt det på lenge. Unntaket er skogsbærblanding, men det har jeg ikke kjøpt på lenge, heller.

Grønnsaker: Spinat, erter, aspargesbønner, rosenkål og edamame; og sopp, men jeg kjøper mest fersk sopp nå. 

Det meste av blandinger blir feil for meg, med grønnsaker er det greit nok, billige blandet med dyre, eller feil blandingsforhold, eller grønnsaker jeg allikevel spiser rå, men posene med frukt og bær har ofte mye rart i seg i tillegg. Hvis jeg skal lage min egen smoothie, så lager jeg den med ingredienser jeg velger selv, ikke en "smoothieblanding".

Jeg savner frosne maiskorn som er bare mais. De har det i Danmark.

Jeg foretrekker stort sett fryste grønnsaker framfor hermetiserte. Et unntak er wokmix på boks fra Eldorado - akkurat passe til middag for én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, augustmami skrev:

Liker coop sin smoothiemix med mango, papaya og ananas. Med to spinatputer, og litt god appelsinjuice blir det knallgod smoothie.

Vet du om det er banan i den? :) kunne tenkt meg å kjøpt noen poser med smothiemix, men alle jeg har sett på inneholder banan og jeg kan ikke fordra banan :P

Anonymkode: 7d605...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...