Gå til innhold

Reiseåret 2016


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I 2015 var jeg i Thailand og Kambodsja, store opplevelser! Så studerer jeg på Malta så det bli vel der pluss Sicilia (Italia)i  år :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2015 var heller labert på reisefronten. Var en helg i Bergen med kjæresten, og en tur til Gøteborg med mamma. Ellers bare en helg på hytta. 

2016 er det planlagt en uke til Bulgaria med mannen. I tillegg blir det nok en helg til Belfast eller Dublin med ei venninne. Kanskje det blir en tur til Midtøsten etter hvert også, men kommer helt an på flypriser og skole.

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 19. desember 2015 at 18.25, AnonymBruker skrev:

Reiseåret 2015 går mot slutten, og et nytt år med forhåpentligvis nye reiseopplevelser nærmer seg. Hva er deres beste reiseminne fra 2015, og hvilke planer står for tur i 2016?

Anonymkode: be5e9...007

2015 var et fantastisk reiseår, reiste mye i og utenfor Norge. Det begynte med jobbreise til Bodø i februar, fortsatte med weekendtur til København og jobbreise til Bergen i april.

I mai dro jeg en langhelg til London i forbindelse med jobb (men la også inn en shoppingdag til meg selv) og jobbtur til Stavanger.

I juni dro jeg til India i et bryllup og sommerferien ble tilbrakt i London (samboeren videreutdannet seg på en summer school) også var det jobbtur til New York i august, helt alene. Utrolig spennende å oppleve byen på egenhånd. 

Høydepunktet var likevel min og samboers 'rundtur' i India i desember, 3,5 uker fordelt på New Delhi/Agra, Mumbai og Goa. Har reist en del i India tidligere - men fantastisk å se så ulike deler av landet og med fokus på kultur og opplevelser. 

2016 blir mildt sagt mindre spennende. Har byttet jobb, så de eneste reisene jeg skal på er innad i Norge.

Gifter meg riktig nok i år, så skal en langhelg til London for å se på brudekjoler sammen med forloveren min, før vi gifter oss i Barcelona i oktober. Vi blir værende i 6 dager, fordi vi ønsker tid før og etter bryllupet. Må nesten planlegge bryllupsreise også, men tror vi tar det som en utvidet ferie neste år. 

Anonymkode: 32555...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Da blir det Spania i april. Satt hjemme og drakk og hørte på spansk musikk og fikk lyst til å dra, så bestilte billett til det billigste reisemålet i Spania (Santander). Blir gøy. 

Flytter tilbake til Norge i mai så håper jeg får reist litt med Ryanair før de slutter å fly fra Rygge. Æsj, er irriterende -.- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2015 var jeg i Spania, Frankrike, Island, Italia og Afrika. 

I 2016 skal jeg til Paris, Amsterdam, New York, Santorini og Dubai. 

Bruker ca bare penger på reiser. 

Anonymkode: b0b11...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Nikee

Kanskje litt utenfor tema, men når pleier dere å kjøpe billetter om dere skal reise i desember 2016 feks? Jeg er så usikker på om jeg burde ha is i magen og vente og se om billettene synker i pris. Eller om jeg bare burde slå til nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2015 ble det to turer til Spania,henholdsvis Cartagena og Sevilla,en tur til Marokko og en til Paris så 3 turer til Sverige (Stockholm,gøteborg og karlstad)

2016 blir det Spania,Marokko, England, Danmark, Sverige og ghana. Danmark,England og Spania reiser jeg til I perioden mars-mai så blir resten på høsten. Sommeren blir jeg I Norge da ingenting slår norsk sommer og alle reisemål er stappa på sommerstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SunnivaOslo skrev:

2015 ble det to turer til Spania,henholdsvis Cartagena og Sevilla,en tur til Marokko og en til Paris så 3 turer til Sverige (Stockholm,gøteborg og karlstad)

2016 blir det Spania,Marokko, England, Danmark, Sverige og ghana. Danmark,England og Spania reiser jeg til I perioden mars-mai så blir resten på høsten. Sommeren blir jeg I Norge da ingenting slår norsk sommer og alle reisemål er stappa på sommerstid...

Hvor var du i Marokko i fjor og hvor skal du i år? Jeg har vært der mange ganger, og kunne godt tenkt meg å reist tilbake. Elsker landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var I Rabat og Tanger ifjor (2 reiser)

Blir Casablanca og sikkert en tur til Tanger igjen☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Helena83 skrev:

Hvor var du i Marokko i fjor og hvor skal du i år? Jeg har vært der mange ganger, og kunne godt tenkt meg å reist tilbake. Elsker landet :)

Glemte å sitere deg.

Ja Marokko er Nice og ikke turistifisert som tunisia (bortsett fra noen byer da)har du vært I "den blå byen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i alle byene du har vært i, har stort sett vært overalt :) Chefchaoen er kjempekoselig, ser ut som man er i Hellas :) 

Endret av Helena83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2015 var jeg i De Forente Arabiske Emirater og Latvia. Begge var fantastiske turer som jeg aldri vil glemme! 

2016 ser ut til å bli et minst like bra år hva reising angår. Etter litt frem og tilbake, så er nemlig 5 dager på Island i mai booket med bestevenninna mi. Island har vært på min topp 5-liste over drømmereisemål i 10 år nå, så jeg klarer knapt å tro at det faktisk så smått begynner å nærme seg! :hjerte:

Og på høsten blir det 2 uker på Bali, noe som jeg også gleder meg utrolig masse til! :biggrin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miss_Sunshine* skrev:

I 2015 var jeg i De Forente Arabiske Emirater og Latvia. Begge var fantastiske turer som jeg aldri vil glemme! 

2016 ser ut til å bli et minst like bra år hva reising angår. Etter litt frem og tilbake, så er nemlig 5 dager på Island i mai booket med bestevenninna mi. Island har vært på min topp 5-liste over drømmereisemål i 10 år nå, så jeg klarer knapt å tro at det faktisk så smått begynner å nærme seg! :hjerte:

Og på høsten blir det 2 uker på Bali, noe som jeg også gleder meg utrolig masse til! :biggrin:

 

Gled deg!! Island er helt fantastisk! Regner med at dere skal være i Reykjavik? Jeg var der i fjor, og det var en av de beste turene jeg har hatt! I tillegg har de sinnsykt god mat (!). 

Bali er også fint, anbefaler å reise til Gili også hvis dere har mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2015 var jeg i Hellas og på Island i tillegg til en del bilturer rundt i Norge.

I 2016 tilbringer jeg 4 mnd i Canada, og 1 mnd i USA hvor vi bl.a. skal til San Fransisco, Las Vegas og Orlando. Skal heller ikke se bort i fra at det blir noen flere turer rundt i Norge heller. :-)

Endret av Snuppelupp23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LouiseL skrev:

Gled deg!! Island er helt fantastisk! Regner med at dere skal være i Reykjavik? Jeg var der i fjor, og det var en av de beste turene jeg har hatt! I tillegg har de sinnsykt god mat (!). 

Bali er også fint, anbefaler å reise til Gili også hvis dere har mulighet :)

Vi gleder oss utrolig mye, ja! :biggrin: Har hørt mange som har forelsket seg helt i Island, så forventningene blir jo ikke mindre, akkurat! Vi skal være i Reykjavik, ja. 

Takk for tips angående Gili, skal absolutt sjekke ut det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2015 var jeg i Karbien og USA. Nærmere bestemt Sint Maarten/St. Martin, Bahamas, Florida og Puerto Rico. 

 

I år skal jeg en langhelg til Lisboa og 2,5 uker til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

2015: Gran canaria, Nice, Monaco, Tyrkia, Sverige, Tyrkia. 2016: Mauritius & Dubai i påsken, så blir det Barcelona, Sverige, cruise i middelhavet & Las vegas. Elsker å reise😃

Anonymkode: 9586a...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reising er noe av det beste jeg vet, bare synd det koster så mye penger :) I 2015 hadde jeg min største opplevelse noen sinne, en drøm over lang tid som jeg endelig hoppet ut i! 2 uker i Namibia der jeg jobbet som frivillig med dyr som geparder, aper, løver, leopardet osv. Fantastisk opplevelse og spennende land. Håper på mange flere reiser til Afrika i fremtiden!

2016 startet med jobbreise til Italia, der jeg hadde to dager i Milano og 2 dager i Brescia. Neste reise blir i juni, da satser jeg på noen dager i Nice, Frankrike. Å så blir det 3 uker ferie i september, der har jeg ikke alt klart enda, men det ser ut til å bli nesten 2 uker i Kroatia og 4 dager i Krakow, Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Rundreise i Irland neste uke! Blir studietur til å begynne med, Dublin og Galway for å treffe andre gæliskstuderende og dra på treff i Galway og Inisheer, så skal jeg reise rundt alene. Blir utrolig gøy!

I juni skal jeg på islandskkurs på Island. Det gleder jeg meg helt sinnsykt til. Elsker landet og språket, og å få være der i hele junii, med nasjonaldag og deres første deltakelse i fotball-EM, blir helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2015:

-Diverse steder i Australia, mest i Queensland, men også Melbourne

-Bali

-Årsskiftet 2015/2016 var jeg i Brasil: Fortaleza og Rio

2016:

- Så langt har jeg vært i Australia: Flere steder i Queensland, bl.a. Great barrier reef. og Sydney

- Planlegger tur til Lofoten i sommer

- Håper på en langweekend i England i løpet av høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...