Gå til innhold

Reiseåret 2016


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiseåret 2015 går mot slutten, og et nytt år med forhåpentligvis nye reiseopplevelser nærmer seg. Hva er deres beste reiseminne fra 2015, og hvilke planer står for tur i 2016?

Anonymkode: be5e9...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste var jo da jeg flyttet til Skottland, ellers var turen min til Irland i september fantastisk, da jeg dro til Inisheer og gikk rundt øya mens været var nydelig, og hørte folk snakke irsk med hverandre.

Har ikke planer for hele 2016 ennå. Feirer nyttårsaften hjemme i Edinburgh, og så blir det fem dager i Irland i januar. Blir også en del bussturer i januar og februar, til Aberdeen, Dundee, Glasgow, Inverness, Aviemore, Kinross, Pitlochry, Newcastle, London og Manchester. I midten av februar drar jeg til Norge i noen dager.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Linaria skrev:

Det beste var jo da jeg flyttet til Skottland, ellers var turen min til Irland i september fantastisk, da jeg dro til Inisheer og gikk rundt øya mens været var nydelig, og hørte folk snakke irsk med hverandre.

Har ikke planer for hele 2016 ennå. Feirer nyttårsaften hjemme i Edinburgh, og så blir det fem dager i Irland i november. Blir også en del bussturer i januar og februar, til Aberdeen, Dundee, Glasgow, Inverness, Aviemore, Kinross, Pitlochry, Newcastle, London og Manchester. I midten av februar drar jeg til Norge i noen dager.

Heldige deg, så mye fint :) Jeg har også London og Skottland på planen for neste år.

Anonymkode: be5e9...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på bryllupsreise i år så det var et godt minne! Til neste år har vi ikke noen store planer annen enn at vi skal på en lang gåtur over flere dager og ligge i telt! Skal vi på utenlandstur så vil jeg ikke på chartertur, vil gjerne til skottland, irland eller leie feriehus i danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2015 har vært et veldig fint reiseår for min del. Startet litt sent med en tur opp til Trondheim i april. Jeg hadde aldri vært lengre nord i Norge enn Lillehammer, så det var litt stas å endelig besøke midt-Norge. 

I juni og juli besøkte jeg Roma (for tredje gang) og Paris. Jeg er Roma-frelst, så Roma var selvfølgelig en stor opptur. Paris var greit, byen levde ikke helt opp til forventningene. I september dro jeg og familien til Warszawa, og i Oktober/November besøkte jeg en venninne i Ljubljana (slovenia). Byen er definitivt en av de mest sjarmerende byene jeg har besøkt, med masse liv og vakre bygninger. 

Den største reiseopplevelsen var nå nylig i begynnelsen av desember hvor jeg reiste (for første gang) alene, til Roma. Jeg var der i bare 24 timer, men turen var helt fantastisk. Jeg fikk oppleve konserten til min favoritt komponist Ludovico Einaudi en av Romas beste konsertsaler. Jeg brukte dagen på å vandre rundt i de trange og koselige gatene i Roma, og alt var bare helt fantastisk. 

Har altså besøkt 3 hovedsteder i år, besøkt 4 nye steder, og fått reist til Roma 2 ganger. 2016 blir nok ikke like innholdsrikt, og har foreløpig enda ikke bestemt noe særlig. Blir nok en tur til Danmark med slekten i juni, og tur til Portugal i august. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar: Borlänge/Falun (Svenske skidspelen)

Februar: 5 dager Skeikampen

Juli Langweekend til London for å se RIAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Georgia og Armenia var nok to av de store høydepunktene i år, pluss Australia og Japan. Satser på at 2016 blir like innholdsrikt! Gleder meg blant annet til Israel og Cuba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.12.2015 at 18.25, AnonymBruker skrev:

Reiseåret 2015 går mot slutten, og et nytt år med forhåpentligvis nye reiseopplevelser nærmer seg. Hva er deres beste reiseminne fra 2015, og hvilke planer står for tur i 2016?

Anonymkode: be5e9...007

I 2016 skal jeg til Karibien første gang. Og Brasil, Argentina, Fiji, Australia, New Zealand, India, Kenya, Tanzania og Marokko. Gleder meg.

Anonymkode: e5562...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste reisen i 2015 var turen til New York i mars.

På planen for 2016 står jentetur til New York i mai,
også håper mannen og jeg på at vi kommer oss til Maldivene i november.:hjerte:

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎21‎.‎12‎.‎2015 at 10.17, Kjetil E skrev:

Februar: Borlänge/Falun (Svenske skidspelen)

Februar: 5 dager Skeikampen

Juli Langweekend til London for å se RIAT.

Forøvrig var høydepunktet mitt I 2015. Norge Rundt billetten med Widerøe. Hadde 58 flygninger I løpet av 2 uker. Hvor det definitive høydepunkt var da jeg fikk sitte på klappsete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror høydepunktene i 2015 var min årlige tur til Hellas og en langhelg i Wien.

Jeg skal til Budapest på nyåret, og så er planen Edinburgh og London på vårparten, så Gøteborg, Hellas og Portugal til sommeren før det sikkert blir en ny langhelg et eller annet sted til høsten igjen.

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre Oslo-turer, Drammen, Danmark og Gøteborg. 

Året som kommer er enda ikke planlagt, men sol og varme frister.

Anonymkode: 72148...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2015 blev det prag, London, Polen, new York, las vegas och tokyo! 

2016 så er turene til new york, Miami og Roma betalt, sen får vi se hva det blir fra sommeren/vinteren :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2015 var ikke så stort reiseår, det ble en tur til London og så en tur til Tyskland (Hamburg og Berlin). Det var fine, men korte turer. Nå i 2016 planlegger jeg en backpackingtur igjen :hoppe: Det blir ikke før i romjulen 2016 men det blir en fin fin tur å se frem til!

Jeg håper på å få til en kort interrail gjennom Europa i sommer, men jeg ofrer den heller for backpackingen om det blir nødvendig, så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skal til London skal jeg bo på hotell ved flyplassen, rom med utsikt over rullebanen er selvsagt bestilt. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste ferien i 2015 var turen til New York i September med 4 venniner. Ellers var sommerferien i Troms bra som vanlig. Full avslapping på hytta. 

For 2016 er kun sommerferien bestemt. Skal da på familieferie til Galveston utenfor Houston og New Orleans. Håper på å få til et par langhelger på tur utenom, men det tar en som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lekte turist på eget hjemsted i 2015, det var veldig moro!

I 2016 blir det Hiroshima, Osaka og.. Norge igjen, hehe. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med mamma til Island, det var en utrolig fin tur! Var der i 8 dager og fikk sett mye i Reykjavik og langs sørkysten.

I 2016 blir det et gjensyn med Tanzania, en tur til Oslo og ikke minst en tur til Peru og Panama til sommeren. Skal forhåpentligvis også bo i England noen måneder til høsten :) Dette blir et bra år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woow dere reiser mye! Flere dyre turer til andre kontinent, hvor mye kommer egentlig prislappen på om jeg får spørre?

Her gikk det i en chartertur til Bulgaria :fnise:

Anonymkode: 8d406...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*

I 2015 var vi i Italia og Sverige.

I 2016 skal vi til Montenegro og Albania, samt tre kortere weekendturer i Europa.

Vi er to voksne og to barn som reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...