Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Mini er laget før EL! Tror jeg. Jeg hadde avskrevet hele den måneden fordi vi ikke var sammen under EL. Vi hadde sex 3-4 dager før estimert EL og siden vi ikke var sammen så testet jeg ikke etter noe EL. Neste gang vi hadde sex var vel syklusdag 19 eller 20. Det kan såklart hende jeg hadde skrekkelig sen EL, eller uvanlig tidlig for å være meg. Men jeg tror mer på at vi vant i "sæden lever der inne og venter på egget"-lotteriet. :) Får håpe dere også får en jackpot!

Åh, det stemmer! Og jeg som prøver å holde forhåpningene nede. Det er jo fortsatt ikke sannsynlig... Jeg har nesten bestemt meg for å teste før IKM denne gangen. Jeg tror det er neste onsdag eller torsdag, så en test på søndag eller mandag, kanskje. Det er litt mindre skummelt når jeg ikke tror det er noe. Hvis jeg begynner å håpe for mye nå, trør jeg derimot sikkert ikke teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg sånn cirka 11 DPO. Kroppen oppfører seg akkurat som vanlig, og jeg har ikke noen spesielle forhåpninger. Tidligere tenkte jeg å prøve en strimmeltest i morra, men nå føles det bare teit. Det er liksom ikke så mye vits å plage meg selv med det når jeg vet resultatet.

IKM er på onsdag i følge meg, og Ovia mener tirsdag. Etter eggløsningstestene å dømme, er jeg vel egentlig 10 DPO, med IKM på torsdag. Jeg er litt skuffa over at Ovia ikke oppdaterer seg etter testene.

Da blir det august PP13! Søren, det er ikke noe gøy å kommer over PP12. Men sånn er det. Kanskje det hjelper med litt ferie nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, forstår følelsen. 

Legger du inn EL manuelt på ovia? 

Hurra for satsing på positiv test i  august! Jeg er med på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marimba skrev:

Æsj, forstår følelsen. 

Legger du inn EL manuelt på ovia? 

Hurra for satsing på positiv test i  august! Jeg er med på den!

Ja, august skal bli bra! :)  Jeg legger det ikke inn manuelt, så da sier ikke Ovia nøyaktig hvilken dag eggløsning er heller. Men de "grønne dagene" stemmer ikke helt med eggløsningstestene denne månden. Ovia sier at siste grønne dag er den dagen testen ble positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du setter EL manuelt den dagen du tolker det fra testene, så oppdaterer den seg. Krysser fingrene for denne PPen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hilser på, og selv om du ikke har noen forhåpninger nå lagde vi T en uke før EL.  Han var ikke planlagt da, så jeg har jo ikke helt kontroll, men jeg hadde 28 dagers sykluser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Om du setter EL manuelt den dagen du tolker det fra testene, så oppdaterer den seg. Krysser fingrene for denne PPen! 

Takk, det har jeg ikke tenkt på :) Skal gjøre det framover nå som jeg endelig har havnet på EL-test-kjøret. Dagen for TR oppdaterte seg ikke likevel denne måneden, men Ovia kan bare vente å se. Jeg er nesten 100 % sikker på at jeg har rett i at TR blir litt seinere enn vanlig. Om ikke annet blir man godt kjent med kroppen av å prøve lenge.

 

11 timer siden, Porcelain skrev:

Jeg hilser på, og selv om du ikke har noen forhåpninger nå lagde vi T en uke før EL.  Han var ikke planlagt da, så jeg har jo ikke helt kontroll, men jeg hadde 28 dagers sykluser. 

Takk for hilsen og oppmuntrende ord! Denne gangen har det nesten helt sikkert ikke gått, men fordi ofte er borte på hver vår jobb i tida rundt EL, er det godt å vite at vi kan ha en sjanse likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO, og jeg tok en test i dag likevel. Den var blendahvit :icon_frown: Jeg er litt stolt av meg selv som torte å teste. Nå var jeg jo nesten helt sikker, så det var ikke så skuffende. Men litt svir det alltids. Jeg har hatt høyere temperaturer i går og i dag. Det åpnet for en bitteliten tvil og noen små forhåpninger. Egentlig veldig greit å få avktreftet de forhåpningene før de begynte å vokse. Jeg har det skikkelig travelt på jobb nå i innspurten til ferien. Da har jeg ikke lyst til å sitte på jobbdoen og grine over TR! Nå er jeg i hvert fall mentalt forberedt på hun kommer selv om hun er aldri så lite invitert.

Nå satser jeg på august :) Jeg har fått en liten bekymring der. Det er en viss fare for at neste EL kommer på flyet til New York. Men det finnes definitivt verre ting å bekymre seg for! Vi får bare legge inn masse aksjer før vi drar. Ja til positiv test på et hotellrom i NY!:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt med hvit test :( Men yes for "made in New York"! Jeg har ei venninne som er made in China, og det er hun veldig fornøyd med, altså ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. juli 2016 at 10.44, Weebs skrev:

Dritt med hvit test :( Men yes for "made in New York"! Jeg har ei venninne som er made in China, og det er hun veldig fornøyd med, altså ;) 

Ja, made in New York hadde vært topp! Det er verdt å vente på. Ovia snakker jo stadig om "baby makation" også, så nå satser vi på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på TR, og det kjennes ut som hun nærmer seg (kjenner det på puppene, som vanlig!). Hvis TR kommer i morra, er jeg fornøyd med tanke på egne spådomskunster. Da er jeg bedre enn Ovia. 

Vi har snakket mer om IVF, og det blir nok slik til høsten. Privat, fordi det er lettere å tilpasse etter arbeidstider. Jeg regner med at jeg må igjennom noe mer utredning først. Vi vet jo tross alt ikke om egglederne er åpne en gang, det er ikke noe en ser på ultralyd. 

Akkurat i dag er jeg drittlei jobben, og har lyst til å bli gravid så jeg snart kan slutte! Det var en kollega som sa at ting ikke fungerer, og jeg oppfattet det som han mente det var mitt ansvar. Nå vet jeg at det ikke er bare mitt ansvar, og at jeg har jobbet og jobbet med ting kollegaen ikke ser så godt, fordi det ikke er hans område. Han hadde noen poenger, men det betyr ikke at jeg bør si opp og finne noe nytt å gjøre fordi jeg ikke takler jobben. Men vel, jeg har PMS. Jeg hadde faktisk sett for meg å si opp rundt disse tider, eller i hvert fall vite at nå har jeg bare 4 mnd. igjen og så er det permisjon, eller noe slikt. Men dette er typisk for PMS, altså. Noen dager ut i tantebesøket bruker jeg å vite at jeg gjør en god jobb, at ting ordner seg, og se lysere på livet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Illy skrev:

Jeg venter på TR, og det kjennes ut som hun nærmer seg (kjenner det på puppene, som vanlig!). Hvis TR kommer i morra, er jeg fornøyd med tanke på egne spådomskunster. Da er jeg bedre enn Ovia. 

Vi har snakket mer om IVF, og det blir nok slik til høsten. Privat, fordi det er lettere å tilpasse etter arbeidstider. Jeg regner med at jeg må igjennom noe mer utredning først. Vi vet jo tross alt ikke om egglederne er åpne en gang, det er ikke noe en ser på ultralyd. 

Akkurat i dag er jeg drittlei jobben, og har lyst til å bli gravid så jeg snart kan slutte! Det var en kollega som sa at ting ikke fungerer, og jeg oppfattet det som han mente det var mitt ansvar. Nå vet jeg at det ikke er bare mitt ansvar, og at jeg har jobbet og jobbet med ting kollegaen ikke ser så godt, fordi det ikke er hans område. Han hadde noen poenger, men det betyr ikke at jeg bør si opp og finne noe nytt å gjøre fordi jeg ikke takler jobben. Men vel, jeg har PMS. Jeg hadde faktisk sett for meg å si opp rundt disse tider, eller i hvert fall vite at nå har jeg bare 4 mnd. igjen og så er det permisjon, eller noe slikt. Men dette er typisk for PMS, altså. Noen dager ut i tantebesøket bruker jeg å vite at jeg gjør en god jobb, at ting ordner seg, og se lysere på livet generelt.

Bah, så kjedelig med sånt.
Har det litt likt selv faktisk, har nesten basert meg på å bli gravid ila høsten så jeg etterhvert kan slippe å jobbe:P 
Håper den sitter for oss begge snart. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

22 timer siden, charmisss skrev:

Bah, så kjedelig med sånt.
Har det litt likt selv faktisk, har nesten basert meg på å bli gravid ila høsten så jeg etterhvert kan slippe å jobbe:P 
Håper den sitter for oss begge snart. :troest:

Godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke slik :) Humøret er litt bedre i dag, så da skal jeg da holde ut litt til. Tusen takk for det, vi satser på at vi straks kan begynne å telle ned månedene til permisjonen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også slik da jeg prøvde sist. Jeg tror faktisk ikke det hadde så mye med jobben å gjøre, men det var knyttet til at jeg så frem til barnet og det andre jeg skulle gjøre, så jobben føltes uviktig og jeg mistet litt motivasjon. For min del endte det med jobb-bytte mens jeg var å svangerskap, så jeg fikk komme tilbake til en helt ny verden og elsker det. Men tror jeg skulle funnet tilbake til motivasjonen på min gamle arbeidsplass også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg hadde det også slik da jeg prøvde sist. Jeg tror faktisk ikke det hadde så mye med jobben å gjøre, men det var knyttet til at jeg så frem til barnet og det andre jeg skulle gjøre, så jobben føltes uviktig og jeg mistet litt motivasjon. For min del endte det med jobb-bytte mens jeg var å svangerskap, så jeg fikk komme tilbake til en helt ny verden og elsker det. Men tror jeg skulle funnet tilbake til motivasjonen på min gamle arbeidsplass også. 

Ja, det er nok egentlig litt sånn for meg også. Det er mye jeg liker med jobben, samtidig som den er både stressende og frustrerende til tider. Men det handler antagelig mest om at jeg virkelig ønsker meg et lite barn å passe på. Både samboeren og jeg har jobber som innebærer at vi er hjemmefra både netter og flere døgn i perioder, noen ganger begge to samtidig. Så en av oss må bytte jobb om det kommer en baby. Jeg er helt innstilt på, og fornøyd med, at det blir meg :) 

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det? Fikk puppene rett...?

Har dere tanker om privat/offentlig ennå? Vi hadde begynt å prate om IVF og såvidt begynt å goggle emnet da jeg ble gravid første gang. Håpe dere "bare" er blant de som bruker litt tid og det klaffer for dere snart også. Ellers skal det nok føles greit å komme i gang med utredning, tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.7.2016 at 11.28, Havrekjeksen skrev:

Hvordan går det? Fikk puppene rett...?

Har dere tanker om privat/offentlig ennå? Vi hadde begynt å prate om IVF og såvidt begynt å goggle emnet da jeg ble gravid første gang. Håpe dere "bare" er blant de som bruker litt tid og det klaffer for dere snart også. Ellers skal det nok føles greit å komme i gang med utredning, tenker jeg?

Jepp, puppene visste hva de snakket om!

Vi har nesten bestemt oss for en privat klinikk, en pakkeløsning med tre forsøk. Da slipper vi ventetid, og det blir lettere å tilpasse etter jobb. Det koster jo, så det er kanskje dumt. Samtidig kjennes det som det kan bli litt mindre belastende ved å gjøre det privat.

På legen vi var hos, forstod jeg det nesten som han mente vi bare skulle starte rett på IVF i høst hvis det ikke hadde skjedd noe innen da. Det er jo litt rart, for selv om alt så fint ut hos meg på ultralyd og blodprøver, er det jo ikke alt de kan oppdage slik. Kanskje det de kan finne ved nærmere undersøkelser er sånt man måtte hatt IVF-hjelp for uansett? Det blir godt å starte opp med hjelp, og føle at det kan skje noe :) Samtidig er jeg livredd for at det ikke skal gå på den måten heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Jepp, puppene visste hva de snakket om!

Vi har nesten bestemt oss for en privat klinikk, en pakkeløsning med tre forsøk. Da slipper vi ventetid, og det blir lettere å tilpasse etter jobb. Det koster jo, så det er kanskje dumt. Samtidig kjennes det som det kan bli litt mindre belastende ved å gjøre det privat.

På legen vi var hos, forstod jeg det nesten som han mente vi bare skulle starte rett på IVF i høst hvis det ikke hadde skjedd noe innen da. Det er jo litt rart, for selv om alt så fint ut hos meg på ultralyd og blodprøver, er det jo ikke alt de kan oppdage slik. Kanskje det de kan finne ved nærmere undersøkelser er sånt man måtte hatt IVF-hjelp for uansett? Det blir godt å starte opp med hjelp, og føle at det kan skje noe :) Samtidig er jeg livredd for at det ikke skal gå på den måten heller!

Jeg har tenkt samme tanke, men samtidig prøver jeg å overbevise meg selv om at slik er det absolutt alt for tidlig å tenke, også tenker jeg på de som virkelig har slitt, men så jammen har det sitti på IVF allikevel, og det gir jo også litt håp. Hvor mye koster en sånn privat 3-forsøkspakke? 

Jeg har også tenkt litt tanken på privat, men så tenker jeg også: dersom man er ganske uheldig og det ikke klaffer på de to første forsøkene. Hvordan vil da presset rundt en bli på forsøk nr. 3? Når man har betalt så mye penger, også sitter man der og føler at "nå er det siste forsøk, nå MÅ det klaffe". Nei, jeg vet ikke jeg.. tror jeg må sette meg en del mer inn i disse greiene før jeg avgjør noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hdde bestemt oss for å prøve offentlig først, og deretter privat om det ikke gikk, men jeg var 29 da vi hadde prøvd i et år og lurte på ivf. Så jeg følte egentlig jeg hadde god tid, svigerinnen min hadde nettopp fått sin nr to og var 39. Så jeg ville sett på ventetider og kjent etter hvor lenge som var greit å vente. Og såklart, se an økonomi. Selv offentlig koster det mye i medisinering, dessverre :/

Jeg leste mye om scratching i sist pp og lekte med tanken på å oppsøke privat gyn for å teste, siden vi har et barn og vet at vi kunne få på et tidspunkt.. Finnes kanskje noen sånne "småting" å teste i en eventuell ventetid på behandling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...