Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Godt du tok en alvorsprat med venninnen din. De som tror et barn skal redde forholdet er de samme som tror at ting automatisk blir bedre hvis de gifter seg, tror jeg :P Javisst er det moro med et bryllup, men hverdagen kommer. Det er de dagene man skal leve med "for evig og alltid". 

Lykke til med disse nervepirrende dagene! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du tok en alvorsprat med venninnen din. De som tror et barn skal redde forholdet er de samme som tror at ting automatisk blir bedre hvis de gifter seg, tror jeg :P Javisst er det moro med et bryllup, men hverdagen kommer. Det er de dagene man skal leve med "for evig og alltid". 

Lykke til med disse nervepirrende dagene! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du sa hva du mente til venninna di. Sånne der tanker er rett og slett helt forkastelig. Vi får håpe hun våkner opp snart. 

Eksamenslesning på toppen av full jobb høre kjeeeeedelig ut. Men jeg håper det får dagene fram til ikm til å gå fortere. Lykke til med lesninga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba

"Glemme pillen" hørtes ut som en ekstremt dårlig ide! Kjenner meg sånn igjen i det du sier. Når man selv har hodet fokusert på baby-baby-baby, så får man forsterkede følelser når temaet nevnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24 Apr 2016 at 12.02, Weebs skrev:

Godt du tok en alvorsprat med venninnen din. De som tror et barn skal redde forholdet er de samme som tror at ting automatisk blir bedre hvis de gifter seg, tror jeg :P Javisst er det moro med et bryllup, men hverdagen kommer. Det er de dagene man skal leve med "for evig og alltid". 

Lykke til med disse nervepirrende dagene! :) 

Ja, det er antageligvis de samme folkene. Venninna tenker at fyren egentlig vil ha et forhold, men ikke tør, og at med et barn får hun bundet ham til seg, på en måte. Jeg tror ikke helt jeg fikk til å forklare hvorfor det var utrolig dumt, jeg var bare sinna. Men jeg vil tro hun forstår det selv, innerst inne.

Tusen takk for lykkeønskninger! :)

Den 24 Apr 2016 at 13.01, Snotra skrev:

Veldig bra at du sa hva du mente til venninna di. Sånne der tanker er rett og slett helt forkastelig. Vi får håpe hun våkner opp snart. 

Eksamenslesning på toppen av full jobb høre kjeeeeedelig ut. Men jeg håper det får dagene fram til ikm til å gå fortere. Lykke til med lesninga! :)

Jeg skulle sagt det på en litt hyggeligere måte, det ble vel kanskje et personangrep. Men jeg håper virkelig hun ikke gjør det, jeg er enig i at det er forkastelig.

Det er kjedelig og lese, men med jobb og lesing blir det mindre tid med venting :) Tusen takk!

19 timer siden, Elphaba skrev:

"Glemme pillen" hørtes ut som en ekstremt dårlig ide! Kjenner meg sånn igjen i det du sier. Når man selv har hodet fokusert på baby-baby-baby, så får man forsterkede følelser når temaet nevnes...

Ja man blir virkelig fokusert, og litt sårbar! Man, eller jeg i hvert fall, ser babyer overalt også. Det er nesten så de forfølger meg. For eksempel har de begynt med barseltreff på en av favorittkafeene mine :PBabyer er fryktelig søte, skulle bare så gjerne hatt en selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet helt til 7DPO. Da går det an å begynne å kjenne etter :biggrin: Jeg merker ingen gode tegn foreløpig. Bare de helt vanlige, som jeg har lært ikke er noe.

Men Ovia er god på å skape forhåpninger. I går var jeg sur, og irritabel, eller "cranky". Da sa den at "det kan godt være et tegn på graviditet, hvis det ikke er blant dine vanlige pms-symptomer". Og jippi, det er det ikke! Jeg blir ofte lettrørt og sippete rett før mensen (og særlig NÅR mensen kommer for tida, men da skyldes nok sippinga annet enn hormoner). Jeg måtte tenke etter hvordan dagen hadde vært. Og jo, jeg måtte ta meg sammen for å ikke svare kollegene mine for bryskt flere ganger, og ble sur (bare innvendig, håper jeg) når de ikke forstod hva jeg mente med en gang. Vanligvis blir jeg bare sur på dataen på jobb. Men typisk nok, i dag kjenner jeg meg blid og avballansert! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovia er veldig god på å skape forhåpninger. Kanskje litt for god til tider, siden det bare ender med at man blir fryktelig skuffa når TR endelig kommer :P Men samtidig er den jo god til å bruke til kartlegging, også blir man kanskje så godt kjent med seg selv etterhvert at man ikke lengre får forhåpningene like fort, siden det tross alt er sånn hver eneste måned. 

Jaja, 7DOP altså, da raser dagene avgårde mot IKM da :) (Og mot eksamen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO! Det er nesten 12!! ;) Så spennende! Det er så deilig å følge andre som venter på ting her inne, da går tiden fortere for meg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Marimba skrev:

Ovia er veldig god på å skape forhåpninger. Kanskje litt for god til tider, siden det bare ender med at man blir fryktelig skuffa når TR endelig kommer :P Men samtidig er den jo god til å bruke til kartlegging, også blir man kanskje så godt kjent med seg selv etterhvert at man ikke lengre får forhåpningene like fort, siden det tross alt er sånn hver eneste måned. 

Jaja, 7DOP altså, da raser dagene avgårde mot IKM da :) (Og mot eksamen ;) )

Man får bare realitetsorientere seg selv litt, når Ovia blir veldig positiv. Jeg har opplevd flere ganger at jeg har tenkt "åj, et symptom" og så bladd meg tilbake til samme syklusdag i forrige runde og sett at jeg faktisk hadde nøyaktig det samme da. Ikke så morsomt når det skjer, men samtidig bra :)

18 timer siden, Weebs skrev:

7 DPO! Det er nesten 12!! ;) Så spennende! Det er så deilig å følge andre som venter på ting her inne, da går tiden fortere for meg også :fnise:

Nesten 12, ja, da er jeg nesten på 13 i dag da! :biggrin: Venting altså, jeg trodde jeg var en tålmodig person, til og med skrevet det i jobbsøknader, men jeg har begynt å lure på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper litt i ventetida å skrive her. Men nå tror jeg hovedårsaken til at jeg skriver, er eksamen :sjenert: Det er vel et velkjent fenomen det, at det f.eks. aldri er så ryddig i huset som rett før en eksamen... Hver gang jeg tenker at nå må jeg virkelig lese, så tenker jeg også "jada, men jeg skal bare se i dagbøkene, og kanskje skrive et innlegg først" (eller, "jeg burde virkelig pusse vinduene, det gjør jeg!")

Ellers har jeg ingen spennende symptomer. Puppene er ikke så ømme, og de skulle hatt en runde med ømhet nå, det skjer i nesten hver eneste syklus. Men de ble ikke særlig ømme i februar eller når det nå var heller, husker jeg. Og så har jeg vondt i ryggen, på en ikke vanlig ryggproblemvondt-måte. Det er bare at det er ganske logisk, i og med at jeg omtrent bare har sittet på kontoret på jobb eller med ei bok hjemme i det siste. 

Denne gangen planlegger jeg å ta en test tidlig. Ikke fordi jeg har noen gode grunner til det, men fordi det er spennende. Jeg har en topakning med clearblue graviditetstester som jeg har hatt lenge. TR har kommet på IKM, så jeg har fått svaret på den måten og ikke rukket å ta noen test på mange måneder. Ikke at det er noe poeng å bruke dyre tester før IKM heller, men for én gangs skyld... Så nå må jeg jo forte meg før tanta er her. Jeg tenker det blir en test på fredag eller lørdag morgen. Da tar en negativ test bort det meste av forhåpningene. Samtidig kan det være likevel, så jeg slipper å miste håpet fullstendig og bli lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elphaba
Den 27. april 2016 at 14.40, Illy skrev:

Det hjelper litt i ventetida å skrive her. Men nå tror jeg hovedårsaken til at jeg skriver, er eksamen :sjenert: Det er vel et velkjent fenomen det, at det f.eks. aldri er så ryddig i huset som rett før en eksamen... Hver gang jeg tenker at nå må jeg virkelig lese, så tenker jeg også "jada, men jeg skal bare se i dagbøkene, og kanskje skrive et innlegg først" (eller, "jeg burde virkelig pusse vinduene, det gjør jeg!")

Ellers har jeg ingen spennende symptomer. Puppene er ikke så ømme, og de skulle hatt en runde med ømhet nå, det skjer i nesten hver eneste syklus. Men de ble ikke særlig ømme i februar eller når det nå var heller, husker jeg. Og så har jeg vondt i ryggen, på en ikke vanlig ryggproblemvondt-måte. Det er bare at det er ganske logisk, i og med at jeg omtrent bare har sittet på kontoret på jobb eller med ei bok hjemme i det siste. 

Denne gangen planlegger jeg å ta en test tidlig. Ikke fordi jeg har noen gode grunner til det, men fordi det er spennende. Jeg har en topakning med clearblue graviditetstester som jeg har hatt lenge. TR har kommet på IKM, så jeg har fått svaret på den måten og ikke rukket å ta noen test på mange måneder. Ikke at det er noe poeng å bruke dyre tester før IKM heller, men for én gangs skyld... Så nå må jeg jo forte meg før tanta er her. Jeg tenker det blir en test på fredag eller lørdag morgen. Da tar en negativ test bort det meste av forhåpningene. Samtidig kan det være likevel, så jeg slipper å miste håpet fullstendig og bli lei meg. 

Det er absolutt et velkjent fenomen :D Leiligheten vår hadde trengt en eksamensperiode nå merker jeg :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO, og jeg har ingen åpenbare symptomer på annet enn pms. Såre pupper kom i går kveld, litt senere enn vanlig, men det kjennes nøyaktig som vanlig. Siden jeg alltid får ømme eller såre pupper mellom el og ikm, ser jeg for meg at jeg ikke får det ved graviditet. Jeg skal ta en test i morra, for spenningas skyld. Og litt fordi en negativ test, selv om den ikke utelukker gleden fullstendig 11 DPO, kan forberede meg på TR, så jeg slipper å bli for knust på eksamensdagen.

Åhh, jeg syns egentlig testing er skummelt! Sånn digital clerablue-test skal jeg i hvert fall ikke ta med mindre jeg er helt sikker på at den blir positiv. Jeg syns det var nervepirrende nok mens de digitale el-testene blinka og gjorde seg klare for å vise resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet også med digital test til etter jeg hadde fått en klar positiv på billigstrimmel. Da hadde jeg nok hormoner så det var ikke tvil, liksom :) Test er drittskummelt! Ser fremdeles klart for meg sist jeg satt på badegulvet med nedtelling på telefonen og nektet å se på testen før alarmen ringte :ohmy: Så var det selvfølgelig en defekt test, så jeg måtte gjenta hele prosessen :fnise: Nei, fysj.  

Lykke til i morgen! 11 DPO er tidlig, men det kan jo være :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi, dette blir spennende! Masse lykke til i morgen ja - jeg sender deg mange gode tanker! Håper det er deres tur denne gangen. :)

Ps: jeg skjønner veldig godt at du vil teste i morgen. Jeg har heller aldri kommet dit at jeg har fått svidd av en test. Som du selv sier - alt håp er ikke ute skulle det bli negativt svar i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Weebs skrev:

Jeg ventet også med digital test til etter jeg hadde fått en klar positiv på billigstrimmel. Da hadde jeg nok hormoner så det var ikke tvil, liksom :) Test er drittskummelt! Ser fremdeles klart for meg sist jeg satt på badegulvet med nedtelling på telefonen og nektet å se på testen før alarmen ringte :ohmy: Så var det selvfølgelig en defekt test, så jeg måtte gjenta hele prosessen :fnise: Nei, fysj.  

Lykke til i morgen! 11 DPO er tidlig, men det kan jo være :jepp:

Godt jeg ikke er den eneste med litt testeskrekk. Jeg følger også med på telefonen, og legger testen bak noe sånn at jeg ikke kan se den før jeg skal :PDefekt test, det må ha vært fælt! Men hvis det var siste gangen, endte det jo godt på andre test i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Snotra skrev:

Oioioi, dette blir spennende! Masse lykke til i morgen ja - jeg sender deg mange gode tanker! Håper det er deres tur denne gangen. :)

Ps: jeg skjønner veldig godt at du vil teste i morgen. Jeg har heller aldri kommet dit at jeg har fått svidd av en test. Som du selv sier - alt håp er ikke ute skulle det bli negativt svar i morgen! :)

Tusen takk for det! Ah, godt det ikke bare er jeg som begynner å bli tullete :) Det er spennende å få muligheten for en gangs skyld, og det er definitivt godt at ikke svaret er helt endelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testen min var veldig negativ. Åh, jeg ble litt lei meg. Skal det aldri gå? :icon_frown: Hundre prosent sikkert er det jo ikke 11 DPO, men clearbluetestene skal være ganske nøyaktige allerede da. 88 % sjanse for at de påviser en graviditet 3 dager før mensen, står det på pakka. Da har jeg 12 % igjen å håpe på. Det gode med det, er at jeg gjør meg ferdig med det meste av tristheten og skuffelsen nå. 12 % skuffelse skal jeg klare å takle på eksamensdagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å bli skuffet og lei seg. Jeg ble også det hver gang jeg testet tidlig selv om jeg visste det ikke var helt sikkert :( Nå har du noen dager å fordøye skuffelsen hvis det skulle vise seg å være negativt på eksamensdagen også. Men det kan jo snu også dette da! :) Jeg krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen Illy, det er lov til å bli lei seg! :klem1:  Nå krysser vi alt vi har av fingre for at det skal være treff og at HCGen plutselig øker de neste dagene og dersom ikke det skulle gå så krysser vi fingre og tær for neste måned :) Blir det isåfall ny runde med el-tester da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Det er lov å bli skuffet og lei seg. Jeg ble også det hver gang jeg testet tidlig selv om jeg visste det ikke var helt sikkert :( Nå har du noen dager å fordøye skuffelsen hvis det skulle vise seg å være negativt på eksamensdagen også. Men det kan jo snu også dette da! :) Jeg krysser fingrene! 

Jeg skulle ønske at det kom ei høygravid dame og ringte på døra og sa "hei du, jeg testet negativt 11 DPO, men som du sikkert ser, var jeg gravid likevel" :P Men jeg tviler på at det skjer, og da er det bare å senke forventningene til et minimum. Skjønt, fingerkryssing hjelper nok litt på oddsene, tenker jeg. Takk! :)

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...