Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg, Illy? Har du fått til å ha ei fin helg eller er kvalmen så påtrengende at den overskygger alt? Huff, jeg føler virkelig med deg som har blitt rammet så hardt altså. Håper det snart roer seg for deg. :hjerte:

Hvor langt er du på vei igjen nå? Har du fått et koselig dyr i appen din? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.9.2017 den 11.14, Snotra skrev:

Hvordan går det med deg, Illy? Har du fått til å ha ei fin helg eller er kvalmen så påtrengende at den overskygger alt? Huff, jeg føler virkelig med deg som har blitt rammet så hardt altså. Håper det snart roer seg for deg. :hjerte:

Hvor langt er du på vei igjen nå? Har du fått et koselig dyr i appen din? :) 

Slenger meg på her jeg, hvordan går det? ❤️ Håper formen er litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/24/2017 den 11.14, Snotra skrev:

Hvordan går det med deg, Illy? Har du fått til å ha ei fin helg eller er kvalmen så påtrengende at den overskygger alt? Huff, jeg føler virkelig med deg som har blitt rammet så hardt altså. Håper det snart roer seg for deg. :hjerte:

Hvor langt er du på vei igjen nå? Har du fått et koselig dyr i appen din? :) 

 

På 9/26/2017 den 14.25, LoveTrain skrev:

Slenger meg på her jeg, hvordan går det? ❤️ Håper formen er litt bedre.

Jeg er fortsatt kvalm, og den kvalmestillende medisinen virker ikke så bra på oppkast mer. Set er kanskje kvalmen som blir sterkere med tida, og ikke virkningen som avtar. Jeg har dobbel nedtelling til uke 12 nå! Forventer (håper!) å føle meg bedre igjen da :Nikke::P

Nå er jeg 8+1, og har en pygmé-sjøhest i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe bra ut med den kvalmen :troest:. Hvordan fungerer du med valp og alt nå? Håper mannen stiller opp så du får slappet godt av i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2017 den 19.00, Illy skrev:

 

Jeg er fortsatt kvalm, og den kvalmestillende medisinen virker ikke så bra på oppkast mer. Set er kanskje kvalmen som blir sterkere med tida, og ikke virkningen som avtar. Jeg har dobbel nedtelling til uke 12 nå! Forventer (håper!) å føle meg bedre igjen da :Nikke::P

Nå er jeg 8+1, og har en pygmé-sjøhest i magen :hjerte:

Kjekt med sjøhest i magen❤️ litt mindre kjekt å være så dårlig :( Har du vurdert å prøve en annen medisin hvis denne ikke fungere lenger? 

Sjøhesten begynner vel snart å bevege litt på seg? 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9/29/2017 den 8.17, QBee skrev:

Høres ikke noe bra ut med den kvalmen :troest:. Hvordan fungerer du med valp og alt nå? Håper mannen stiller opp så du får slappet godt av i det minste. 

Nei, den er noe dritt! Jeg har veldig dårlig samvittighet overfor valpen. Det er egentlig en rase som ikke "lukter hund", men nå syns jeg den lukter fælt, og kan begynne å brekke meg hvis den hopper opp i fanget :icon_frown: Mannen passer godt på den da, og på meg. Han reiser en del i jobben, men er hjemme nå :)

7 timer siden, LoveTrain skrev:

Kjekt med sjøhest i magen❤️ litt mindre kjekt å være så dårlig :( Har du vurdert å prøve en annen medisin hvis denne ikke fungere lenger? 

Sjøhesten begynner vel snart å bevege litt på seg? 😍

Sjøhester er søte! Tirsdag er det nytt dyr, gleder meg :) Jeg var hos legen på torsdag, og fikk en annen medisin, men det virker  som den fungerer dårligere. Jeg skal fortsette på den fram til tirsdag, men er det ikke noe mer virkning da, går jeg tilbake til den forrige.

Appen sier at sjøhesten spreller rundt :hjerte: Jeg fikk tilbud om ny ul av klinikken, og sa selvfølgelig ikke nei til det, så på onsdag får jeg se!

----

Jeg er utrolig dårlig på å følge opp dagbøker nå, og satser på å komme sterkere tilbake i 2. trimester! Hverdagen går med på å spy, sove og tvinge i meg mat, spy og tvinge i meg maten en gang til.  Jeg går ned i vekt, så jeg har begynt med næringsdrikker fra apoteket. De smaker alt for mye, men det føles i hvert fall godt å spise noe jeg vet det er næring i. Sånn ellers er ristet loff det letteste å beholde, og det blir man ikke videre sterk av!

Ekstremversjonen av svangerskapskvalmen er skikkelig ugrei. Men det hjelper veldig mye at jeg er så takknemlig for årsaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til hos legen i dag. :) Jeg håper virkelig at den nye medisinen har tatt seg opp, hvis ikke så håper jeg du får noe annet som hjelper bedre på. Det høres virkelig trasig ut å være så kraftig rammet av kvalmen, men det letter selvsagt det hele når årsaken er som den er. 

Masse lykke til på UL i morgen også! Gleder meg til å lese neste oppdatering, selv om jeg har stor forståelse for at det ikke akkurat er det første du tenker på nå om dagen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med den kvalmen altså. Noen blir tydeligvis dårligere enn andre... :( Enig med det de andre skriver, håper du får en medisin som virkelig hjelper. 

Masse lykke til på UL i morgen <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snotra skrev:

Masse lykke til hos legen i dag. :) Jeg håper virkelig at den nye medisinen har tatt seg opp, hvis ikke så håper jeg du får noe annet som hjelper bedre på. Det høres virkelig trasig ut å være så kraftig rammet av kvalmen, men det letter selvsagt det hele når årsaken er som den er. 

Masse lykke til på UL i morgen også! Gleder meg til å lese neste oppdatering, selv om jeg har stor forståelse for at det ikke akkurat er det første du tenker på nå om dagen. :hjerte:

Jeg endte med en tur på legevakta i går, så nå er jeg grundig sjekket. Jeg besvimte og datt, tror ikke det er noen fare, men det passer veldig bra med ul i morra! Jeg har gått tilbake til den gamle medisinen igjen i dag, og den virker bedre, selv om jeg fortsatt kaster opp en del. Nå har jeg nettopp spist en pannekake, og tror det går bra 🎉

Tusen takk! Nå begynner jeg å bli nervøs igjen, men satser på en koselig ul :)

8 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Så kjipt med den kvalmen altså. Noen blir tydeligvis dårligere enn andre... :( Enig med det de andre skriver, håper du får en medisin som virkelig hjelper. 

Masse lykke til på UL i morgen <3 

Det skal være bare ca. 1 % av gravide som får diagnosen hyperemesis, men jeg syns egentlig det høres ut som ganske mange sliter med det. I hvert fall når man leser på forumer. Veldig slitsomt, men forhåpentligvis (!!!) bare tre uker igjen til de begynner å roe seg litt nå.

Tusen takk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var TUL nr. 2 unnagjort, og alt så fint ut :hjerte: Bønna hadde vokst masse, vi så små armer, og den lignet på et menneske hvis man la godviljen til.

Sånt gjør underverker for helsa når man er sliten! Frokostforsøk nr. 1 gikk i vasken på vei til klinikken, og frokostforsøk nr. 2 gikk minst like mye i vasken på vei tilbake. Heldigvis var mannen med og kjørte :P Og det var verdt det! Det var en utrolig koselig ultralyd. Jeg regnet ikke med at den var inkludert i pakken det er ikke noe de opplyser om noe sted. Men vi skulle ikke betale noe, og fikk masse lykkeønskninger. Det er nesten litt trist å ikke skulle tilbake til klinikken med det første. Vi drar nok dit med en stor blomst i mai en gang :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Illy skrev:

Da var TUL nr. 2 unnagjort, og alt så fint ut :hjerte: Bønna hadde vokst masse, vi så små armer, og den lignet på et menneske hvis man la godviljen til.

Sånt gjør underverker for helsa når man er sliten! Frokostforsøk nr. 1 gikk i vasken på vei til klinikken, og frokostforsøk nr. 2 gikk minst like mye i vasken på vei tilbake. Heldigvis var mannen med og kjørte :P Og det var verdt det! Det var en utrolig koselig ultralyd. Jeg regnet ikke med at den var inkludert i pakken det er ikke noe de opplyser om noe sted. Men vi skulle ikke betale noe, og fikk masse lykkeønskninger. Det er nesten litt trist å ikke skulle tilbake til klinikken med det første. Vi drar nok dit med en stor blomst i mai en gang :) 

Så kjekt!!❤️ Det er virkelig en fantastisk følelse å se et minimenneske for første gang. Tenk så lenge dere har ventet på det da! Da er det lettere å stå i alt det kjipe du må gjennom:) Håper de "gamle" medisinene fortsatt virker litt på deg, og at formen kommer seg om noen uker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Hvordan er formen? Noe bedring i sikte? ❤️*krysserfingrene*

Ikke bedring enda, men nå er jeg 10+5, så det må da snart gi seg litt :Nikke: Planen min er å være helt bra 12+1. Og går ikke det skal jeg være helt bra 16+1. Så det så! Jeg er veldig lei av å være kvalm, slapp og å spy, men hvis det er det som skal til, så greit. Nå har jeg fått en bitteliten klump på magen, som mannen også ser. Selv om jeg vet at det bare er luft og litt fortrengte indre organer foreløpig, og ikke den lille bønna (cardinal tetra - fisken) så er det koselig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese oppdatering om deg og lille søte fisken. :) Men selvsagt, det er ikke koselig å høre at kvalmen er like intens som den har vært. Håper virkelig at den gir slipp om et par ukers tid. Og tenk! Snart er du jo ferdig med første trimester, ffs! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Snotra skrev:

Så koselig å lese oppdatering om deg og lille søte fisken. :) Men selvsagt, det er ikke koselig å høre at kvalmen er like intens som den har vært. Håper virkelig at den gir slipp om et par ukers tid. Og tenk! Snart er du jo ferdig med første trimester, ffs! :blomst:

Takk, Snotra! I dag har den blitt en kolibri! :) Tirsdag er de beste dagene, med nytt dyr. Jeg sjekker appen kl. 00.01 :fnise: Det er veldig rart at uke 12 nærmer seg, og ikke er lenge til 2. trimester starter heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 21.39, Illy skrev:

Ikke bedring enda, men nå er jeg 10+5, så det må da snart gi seg litt :Nikke: Planen min er å være helt bra 12+1. Og går ikke det skal jeg være helt bra 16+1. Så det så! Jeg er veldig lei av å være kvalm, slapp og å spy, men hvis det er det som skal til, så greit. Nå har jeg fått en bitteliten klump på magen, som mannen også ser. Selv om jeg vet at det bare er luft og litt fortrengte indre organer foreløpig, og ikke den lille bønna (cardinal tetra - fisken) så er det koselig ❤️

Det kjennes sikkert ikke slik ut for deg, men herlighet så fort det går!! 11+1 i dag? En uke til kvalmen er over?! :fnise: Ti tusen ganger hurra for kolibri, magekul og nesten-2.semester:strix: Etter uke 12 syns jeg tiden har gått mye fortere, og man slipper jubelen mer og mer løs for hver dag som går:hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Tenk at du snart er i 2. trimester :yvonne:

Veldig merkelig! Og uforståelig, men fryktelig godt! :hjerte:

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Det kjennes sikkert ikke slik ut for deg, men herlighet så fort det går!! 11+1 i dag? En uke til kvalmen er over?! :fnise: Ti tusen ganger hurra for kolibri, magekul og nesten-2.semester:strix: Etter uke 12 syns jeg tiden har gått mye fortere, og man slipper jubelen mer og mer løs for hver dag som går:hjerte: 

11+1 i dag, ja :) Det er akkurat det jeg sier til meg selv, én uke igjen nå så spretter jeg rundt som om jeg aldri skulle vært kvalm :fnise: På én måte går det fort, og på en annen måte ulidelig sakte. Jeg er veldig slapp og trøtt, de kvalmestillende medisinene har det som bivirning også, så jeg har sovet bort en del av 1. trimester, syns jeg. Gleder meg til tiden går fortere, og det begynner å skje spennende ting, som mer mage og kanskje litt bevegelser til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...