Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Illy skrev:

Det var én liten, perfekt bønne med rett størrelse som pulserte av hjertebank:hjerte: Tror tårene kommer til å trille i hele dag! 

Så herlig :hjerte: Endelig! Hyperemesis virker helt grusomt :( God bedring, håper det gir seg raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Weebs skrev:

Pssst! 

  Skjul innhold

Hvordan er ståa? Svar hvis du vil, ignorer hvis du vil.

 

Akkurat nå er jeg dritkvalm og dritnervøs, jeg håper jeg er i skikkelig godt humør etter UL i morgen :sjokkbla: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er bedre etter å ha blitt "vannet" i natt, @Illy! Det er utrolig kjedelig å være på sykehus, så håper du slipper ut raskt og at medisinen virker :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig med hyperemesis! :( Håper du fikk reise hjem i dag allerede, med en god dose piller og sykemelding i noen uker. Er formen litt bedre nå? Selv om det er velkomment med symptomer, så holder det med mild kvalme liksom, trenger ikke dra den helt ut :P 

 

 

@miore, masse lykke til i morgen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Weebs skrev:

Oi! :ohmy: Du og prinsesse Kate :jepp: Nei, huff, det er såpass ja. Håper de tar godt vare på deg og at du er såpass i en lykkeboble at "alt er whatever, for bønna betyr alt" :hjerte:

God bedring! Og jeg er SÅ glad på dine vegne. Fy fader, får litt tårer i øynene her :fnise:

Haha, uff, det var jo @miore du siterte :sjenert: Nå føler jeg med skikkelig oppmerksomhetssyk her. Får skylde på dehydrering!

Men jeg er egentlig i en sånn lykkebolble, ja :hjerte: De sier til og med på sykehuset at sterk kvalme og oppkast er forbundet med redusert abortrisiko. Det er nok noe de sier for å trøste alle som kommer dit av denne grunnen, men det virker i hvert fall skikkelig bra på meg :Nikke: Tusen takk, er bedre nå!

22 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, fantastisk!!! :nordvesta:

 

:hjerte: Jeg gleder til å gratulere deg etter en fin TUL.

21 timer siden, Ruccula skrev:

Det er helt fantastisk!!  Gratulerer så mye! Vidunderlig når det klaffer for noen som har prøvd lenge!!

Tusen takk!! Helt fantastisk følelse, som er litt mer virkelig nå enn den har vært!

20 timer siden, sitronkake skrev:

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her inne, men jeg driver nå og snikleser fra tid til annen. Så da er det på sin plass med: Gratulerer så mye! :nordvesta: :hjerte: Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne! 

Og hyperemesis ja. I feel ya, sistah :dry: Krysser fingrene for at du blir bedre snart!

Tusen takk!! :hjerte: Jeg har fått noe kvalmestillende som stopper oppkast, og grundige spiseinstruksjoner, så nå blir nok formen bedre :)

13 timer siden, LillyBe skrev:

Dette er så fantastisk 😍 Ikke den sykehusbiten da, vel og merke! 

Tenker på deg ❤

Takk :hjerte: Jeg gleder meg til din TUL også, og det får ikke være lenge til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, miore skrev:

Akkurat nå er jeg dritkvalm og dritnervøs, jeg håper jeg er i skikkelig godt humør etter UL i morgen :sjokkbla: 

Jeg har veldig stor tro på at du også er lykkelig etter UL :hjerte: Kvalmen er noe dritt, men den tyder på at alt er bra også :)  Men ta godt vare på deg selv, og dra til legen hvis du får i deg for lite!!

11 timer siden, miore skrev:

Håper formen er bedre etter å ha blitt "vannet" i natt, @Illy! Det er utrolig kjedelig å være på sykehus, så håper du slipper ut raskt og at medisinen virker :klem: 

Det hjalp med vanning :) Og nå slipper jeg fri igjen! De fortalte at det var en del som kom inn for å få kvalmestillende intravenøst med jevne mellomrom. Det høres helt jævlig ut, særlig å gang på gang måtte spy til du er nede på det nivået at du må inn og vannes.

41 minutter siden, Snotra skrev:

Usj, god bedring til deg Illy. Godt å høre at alt står bra til med den lille! :klem:

 

PS: Masse lykke til i morgen @miore :hjerte:

Tusen takk :klem: Jeg har det mye bedre enn for ei uke siden, før jeg begynte å spy hele tida. Å vite at alt står bra til overdøver alt av kvalme!

13 minutter siden, LoveTrain skrev:

Nei så kjedelig med hyperemesis! :( Håper du fikk reise hjem i dag allerede, med en god dose piller og sykemelding i noen uker. Er formen litt bedre nå? Selv om det er velkomment med symptomer, så holder det med mild kvalme liksom, trenger ikke dra den helt ut :P 

 

 

@miore, masse lykke til i morgen! :hjerte:

Jeg fikk reise igjen nå :) Formen er bedre, og jeg har ikke den værste typen, for de fikk til å stoppe oppkast ganske raskt. Jeg blir utrolig trøtt av medisinen, og føler omtrent like kvalm, men det gjør underverker for allmenntilstanden at ikke mat og drikke bare kommer i retur. Og så må jeg bare tvinge i meg mat, selv om det ikke frister. Hjelper å tenke på at det tross alt er bra for bønna! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk dra hjem igjen :) Får du ha mannen hjemme litt slik at han kan pleie deg? Er du trøtt så er det jo bare til å sove med god samvittighet. Jo mer du sover desto fortere våkner du til litt mindre engstelige uker ;) 

Tenk at du er gravid da!!!:yvonne: Nå er du faktisk allerede halvveis til at det er mulig å kjenne små tegn til liv:rodmer: Og på en ultralyd om bare et par-tre uker er det en skikkelig miniatyrbaby inni der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No worries! Vil jo selvsagt høre hvordan ståa er med deg også ;) Går ikke an å være oppmerksomhetssyk i sin egen dagbok. Her er det meningen at alt skal handle om deg. Og bønna :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LoveTrain skrev:

Hvordan er formen? :) Fremdeles effekt av medisiner? 

 

 

  Skjul innhold

Håper alt gikk fint på tul @miore ❤️

 

Det gikk heldigvis bra for meg også :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, miore skrev:

Det gikk heldigvis bra for meg også :hjerte: 

Åh så bra!!:yvonne: Ble litt engstelig når det ble så stille😩. Da håper jeg på fin form for dere begge, og en ny dagbok snart;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, LoveTrain skrev:

Åh så bra!!:yvonne: Ble litt engstelig når det ble så stille😩. Da håper jeg på fin form for dere begge, og en ny dagbok snart;) 

Jeg burde ha oppdatert, men blir litt sløv av kvalmen (og de kvalmestillende pillene)! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9/20/2017 den 20.30, LoveTrain skrev:

Så bra at du fikk dra hjem igjen :) Får du ha mannen hjemme litt slik at han kan pleie deg? Er du trøtt så er det jo bare til å sove med god samvittighet. Jo mer du sover desto fortere våkner du til litt mindre engstelige uker ;) 

Tenk at du er gravid da!!!:yvonne: Nå er du faktisk allerede halvveis til at det er mulig å kjenne små tegn til liv:rodmer: Og på en ultralyd om bare et par-tre uker er det en skikkelig miniatyrbaby inni der! 

Ja, han blir hjemme til over helga hvertfall :) Det er faktisk et godt poeng, en skulle tro det var motsatt, men dagene går ganske fort når man går rundt i ørska eller sover hele tida.

Det er først etter ULen jeg får til å innse at jeg faktisk er gravid. Jeg hadde ikke noe tro på det forsøket her, siden så dårlig ut med få eggposer til å begynne med. Ikke var jeg helt sikker på at det faktisk var mulig for meg å bli gravid heller! Helt rart at det snart er en miniatyrbaby der inne. Lurer på hvem det er! :hjerte:

6 timer siden, LoveTrain skrev:

Hvordan er formen? :) Fremdeles effekt av medisiner? 

 

 

  Vis skjult innhold

Håper alt gikk fint på tul @miore ❤️

 

I går gikk det så bra at jeg lurte på om jeg skulle prøve uten medisinen. Det står nemlig at den ikke bør brukes av gravide i pakningsvedlegget, og selv om jeg skjønner at legene på sykehuset ikke hadde gitt meg den hvis det var grunn til bekymring, så syns jeg det er litt ekkelt. I dag begynte jeg å kaste opp igjen likevel, så da ble det dobbel dose i stedet :sukk:Det er slitsomt, men tusen ganger bedre enn blødninger!

 

På 9/20/2017 den 20.48, Weebs skrev:

No worries! Vil jo selvsagt høre hvordan ståa er med deg også ;) Går ikke an å være oppmerksomhetssyk i sin egen dagbok. Her er det meningen at alt skal handle om deg. Og bønna :nordvesta:

Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står slik i pakningsvedlegget for at selskapet skal slippe søksmål i tilfelle noe skjer. Bedre å søke opp info på Relis eller bare høre på legene. Det står sikkert noe på tryggmammamedisin også;) Takk og lov for medisiner sier nå jeg😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tryggmammamedisin er det samme som relis, så begge de kildene er sikre som LoveTrain sier :) De foreslår phenergan og postafen som førstevalgene for kvalme gravide, så du kan ta de små blå med god samvittighet! 

Se første spørsmål og svar her:

https://relis.no/Publikasjoner/2011/Trygg_Mammamedisin_nettjeneste_for_gravide/

Det samme sier nhi:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/svangerskapskvalme/

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, LoveTrain skrev:

Det står slik i pakningsvedlegget for at selskapet skal slippe søksmål i tilfelle noe skjer. Bedre å søke opp info på Relis eller bare høre på legene. Det står sikkert noe på tryggmammamedisin også;) Takk og lov for medisiner sier nå jeg😜

Ja, du har helt rett i det! Takk :) Det er enda godt at det finnes medisin, ellers hadde jeg hatt et stort problem nå  :Nikke:

16 timer siden, miore skrev:

tryggmammamedisin er det samme som relis, så begge de kildene er sikre som LoveTrain sier :) De foreslår phenergan og postafen som førstevalgene for kvalme gravide, så du kan ta de små blå med god samvittighet! 

Se første spørsmål og svar her:

https://relis.no/Publikasjoner/2011/Trygg_Mammamedisin_nettjeneste_for_gravide/

Det samme sier nhi:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/svangerskapskvalme/

Tusen takk! :) Det var noe sånt jeg trengte å lese for å roe meg ned litt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...