Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Weebs skrev:

Enig med Snotra. Vi må prøve å ikke tenke på det ;) Veldig lett å si når det gjelder andre når jeg selv sitter her og lurer på hvorfor puppene fremdeles tåler å få bank :fnise:

Hvordan er ståa i dag? :) Håper mensen har holdt seg vekke! 

Hehe, ja jeg prøver virkelig å la være å tenke på det og kjenne etter, men det går ikke helt bra. 

Ingen mens her enda, og ingen spotting eller følelse av at den er rett rundt hjørnet. Men nå har jeg også fått sånn vannaktig utflod, så kanskje det er normalt for meg likevel. Skrev inn i Ovia at "gas" var et symptom i dag, og da sa den at det kunne tyde på graviditet. Uff, jeg vet at det ikke gjør det for min den, jeg har en pinlig ømtålig mage. Litt stress eller uregelmessige måltider og den blåser seg rett opp med en gang. 

Jeg gruer meg litt til i morgen og fredag nå, jeg har på en måte litt trua, uten noen god grunn egentlig. Men jeg blir drittnervøs bare av å skrive det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ofte byttet symptomer etter hvilket svar Ovia har gitt meg. Sjekker liksom hvilket symptom som gir et svar jeg blir fornøyd med. "Gas eller bloating? Hmmm." ;) 

Håper dette ender med positiv test hos deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at det går din vei, Illy! :laugh:

Har forresten lastet ned den Ovia-appen jeg også. Er artig å få litt tilbakemelding på saker og ting. Selv om det så langt har vært tilbakemeldinger ala "You are feeling "blah", this is normal when you are having your period". :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Weebs skrev:

Jeg har ofte byttet symptomer etter hvilket svar Ovia har gitt meg. Sjekker liksom hvilket symptom som gir et svar jeg blir fornøyd med. "Gas eller bloating? Hmmm." ;) 

Håper dette ender med positiv test hos deg også!!

Jeg skal innrømme at jeg også blir fristet til å gjøre symptombytter. Jeg har funnet ut at Ovia som oftest sier noe om det første symptomet man registrerer, så det hender jeg tykker inn ett jeg er nyskjerrig på, selv om jeg ikke har det, bare for å se hva den sier (men jeg tar det bort igjen etterpå :engel:). Kjekt at den mener "gas" er så lovende. Endelig får noe hyggelige tilbakemeldinger på den vrange magen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snotra skrev:

Jeg krysser fingrene for at det går din vei, Illy! :laugh:

Har forresten lastet ned den Ovia-appen jeg også. Er artig å få litt tilbakemelding på saker og ting. Selv om det så langt har vært tilbakemeldinger ala "You are feeling "blah", this is normal when you are having your period". :fnise:

 

Takktakk! :biggrin: Det er hyggeligere når Ovia sier at humøret ditt kan være et tegn på graviditet! Men jammen er det litt greit når den er sympatisk mens en har mensen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks ferdig med 13 DPO, og det har gått bra. Altså ingen spor av blod enda. Jeg har ikke hatt noen sånn typisk mensenfølelse, så jeg har sluppet å fly på do ofte. Men jammen er jeg nervøs når jeg først står der og skal trekke ned buksa. 

Jeg har ikke noe særlig til symptomer. Det er den evindelige lufta i magen da, og så er puppene litt småømme. Småømme pupper er helt normalt for meg, og de har vært slik omtrent siden EL. Forskjellen er at de ikke ble betydelig ømme midt i lutealfasen denne gangen. 

I morgen skal jeg jobbe med en skoleoppgave og prøve å ikke tenke så hardt på at det er dagen for IKM. Kommer TR, skal jeg feire sluttført oppgave med et glass vin på kvelden! Det er lett å skrive at den kvelden skal nok bli fin uansett, men det spørs om jeg ikke må trøste meg med å skrive et sutreinnlegg her før jeg starter på den vinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dag uten blod er en god dag! Håper morgendagen blir likedan. 

Sutreinnlegg er alltid lov. Det er derfor disse dagbøkene finnes ;) Håper heller på et gledesinnlegg jeg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger an til sutring i dag... Ikke blod enda, og det kjennes ikke ut som det er på vei akkurat nå. Men da jeg våknet i morges var ikke puppene ømme mer, og de har krympet. Det tegnet er enda sikrere enn spotting. Mensen kommer til å komme enten i dag eller i morgen. Det er så strålende sol ute, og jeg har ikke menssmerter enda, så foreløpig er jeg i godt humør. Jeg skal ikke ønske TR velkommen akkurat, men det er ikke sikkert jeg går rett inn i sutrehjørnet. Og det ligger an til vin i kveld :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, krympede pupper slår ikke feil. Nå er jeg tilbake på syklusdag én. I tillegg til et terningspill, kjennes dette også litt som et stigespill med  "rykk tilbake til start".

Men egentlig er det jo fint at kroppen virker. Jeg har hatt ganske tullete sykluser før, til tross for at det er lenge siden jeg brukte hormonprevensjon, og det siste halve året har det blitt stadig mer forutsigbart. 

Så i dag skal jeg sutre og spise sjokolade. Men før eller siden skal dette gå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å rykke tilbake til start. Men det tok faktisk seks kast før jeg trillet seks! :Nikke: Dette går til slutt. Spis sjokolade til du blir kvalm :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Kjedelig å rykke tilbake til start. Men det tok faktisk seks kast før jeg trillet seks! :Nikke: Dette går til slutt. Spis sjokolade til du blir kvalm :hug:

Spise så mye sjokolade at jeg blir kvalm - check! Takk for trøst og oppmuntring :) Jeg ble ikke knust denne gangen. Ordentlig skuffet, ja, men ikke sånn på gråten. Det er sikkert fordi jeg har fri og ikke må omgås masse folk og late som alt er greit.  Jeg kan rett og slett konsentrere meg om sjokoladen mens jeg krysser fingrene for at det blir desemberbaby. Og så gir jo du meg håp nå da, jeg ser at det er mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å lese at mensen kom, Illy. Nok en fin metafor det der med stigespillet! Vi får håpe det ikke er så mange runder til før det blir å feire målgang. :) 

Da tolker jeg det slik at dere kjører på med vanlig prøving neste PP også? Leser jo at flere vurderer å droppe denne tida med "fare" for julebaby. Selv kjører vi på som vanlig, heldigvis. Mannen ble som et spørsmåltegn når jeg la fram "problemstillingen" for han. Tanken hadde aldri slått han. Han kunne ikke ha brydd seg mindre om det blir julaftenbarn eller nyttårsaftenbarn. Hurra for det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snotra skrev:

Kjedelig å lese at mensen kom, Illy. Nok en fin metafor det der med stigespillet! Vi får håpe det ikke er så mange runder til før det blir å feire målgang. :) 

Da tolker jeg det slik at dere kjører på med vanlig prøving neste PP også? Leser jo at flere vurderer å droppe denne tida med "fare" for julebaby. Selv kjører vi på som vanlig, heldigvis. Mannen ble som et spørsmåltegn når jeg la fram "problemstillingen" for han. Tanken hadde aldri slått han. Han kunne ikke ha brydd seg mindre om det blir julaftenbarn eller nyttårsaftenbarn. Hurra for det! :) 

Vi kjører på neste periode også, ja :) Mannen er ikke fan av å planlegge eller prøve aktivt, så han er ikke opptatt av fødselstidspunkt heller. For oss blir ikke hver periode en prøveperiode, på grunn av jobbene våre. Så jeg syns ikke at vi har "råd til" å hoppe over noen av dem hvor det kan klaffe. Jeg kjenner flere som har bursdag rundt jul og nyttår, og felles for dem er heldigvis at de syns det er helt ok :) Håper vi får julebabyer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Illy skrev:

Vi kjører på neste periode også, ja :) Mannen er ikke fan av å planlegge eller prøve aktivt, så han er ikke opptatt av fødselstidspunkt heller. For oss blir ikke hver periode en prøveperiode, på grunn av jobbene våre. Så jeg syns ikke at vi har "råd til" å hoppe over noen av dem hvor det kan klaffe. Jeg kjenner flere som har bursdag rundt jul og nyttår, og felles for dem er heldigvis at de syns det er helt ok :) Håper vi får julebabyer! 

Det håper jeg også! :laugh: Min mann er heller ikke fan av planlegging, men han er veldig med på å prøve aktivt. Særlig nå som det har gått ei stund, så begynner han å se at det kanskje ikke er så lett som det kan virke som når man ser til venner og bekjente. Altså de som tilsynelatende har blitt superraskt gravide uten problemer. Men hva vet vel egentlig vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for lykkeønskninger @carmabell og @Marimba

 

Det går litt i bølger hva jeg tenker om denne prøvingen, enkelte dager er jeg lei av hele greia. Nå er jeg tilbake i det "fruktbare vinduet", og litt forhåpningsfull igjen. Jeg har reist inn til Oslo og satt meg på kafe for å lese til eksamen. Her er det fullt av babyer. Det var like før jeg byttet kafé, men de er fryktelig søte, og bråker ikke så veldig. Så jeg ble sittende, og håper på at det kanskje smitter eller at baby-lydene påvirker eggstokkene mine eller noe sånt.

Dessverre kludrer jobb til prøvinga litt. Nå tror jeg at selve EL-dagen kommer etter at jeg har reist på jobb. Det blir en del ekstra penger av jobb fra torsdag og ut uka, men jeg hadde jo gjerne byttet dem mot en graviditet. Nå sier Ovia at jeg er fruktbar fra i dag da, så hvis den har rett, kan det jo gå, selv om vi går glipp av hoveddagen (som jeg tror blir på torsdag eller fredag). 

Om det ikke går denne gangen heller, noe jeg nesten har begynt å regne med nå, skal jeg tenke på at termin hadde blitt farlig nær julaften. Men går det, så gjør det absolutt ingenting, sånn egentlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive med snikpåvirkning av livmoren i form av å sette seg på steder med masse babypåvirkning rundt EL-dagene høres jo faktisk ut som en genial plan! :ler: Hadde vært fryktelig morsomt om det var det som skulle til! Kanskje det er en taktikk jeg skal kjøre rundt neste EL også? Synes jeg ser meg selv løpe/kjøre panisk rundt på leting etter en haug med babyer som jeg kan snikpåvirke meg selv med om en tre ukers tid :fnise:. Kommer faktisk ikke på noe godt sted rundt her for noe sånt... kanskje jeg må til Oslo jeg og? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med eksamensforberedelser! Håper det blir full klaff med både eksamen og prøving. ;)

Håper det hjelper på med å være i nærheten av småttiser også. Selv holdt jeg en baby i går, men den begynte å hylgrine så jeg vet ikke hva jeg skal tolke det som. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Marimba skrev:

Å drive med snikpåvirkning av livmoren i form av å sette seg på steder med masse babypåvirkning rundt EL-dagene høres jo faktisk ut som en genial plan! :ler: Hadde vært fryktelig morsomt om det var det som skulle til! Kanskje det er en taktikk jeg skal kjøre rundt neste EL også? Synes jeg ser meg selv løpe/kjøre panisk rundt på leting etter en haug med babyer som jeg kan snikpåvirke meg selv med om en tre ukers tid :fnise:. Kommer faktisk ikke på noe godt sted rundt her for noe sånt... kanskje jeg må til Oslo jeg og? 

 

Jeg syns det er en ganske koselig måte å øke fruktbarheten på, så jeg krysser fingrene for at den er effektiv. Oslo (og sikkert andre større byer), rundt lunsjtider på hverdager, der finner du babyene! :biggrin: Det er dårlig med kafeer rundt der jeg bor, og jeg er kaffesnobb, så i dag slår jeg tre fluer i en smekk - lesing, god kaffe og forhåpentligvis positiv livmorpåvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...