Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, LillyBe skrev:

Hahaha, det der var nok en typisk hormondrøm ja :P skal ikke se bort ifra at det var her frykten startet ;) svettingen og drømmingen har avtatt her, vet ikke om det er noe bra tegn men...

Huff, fikk du sove noe da? Da må du vel opp tidlig også? Deilig at du har en uke fri! Spørs jo hvis du får uttak på onsdag da, da blir det innsett av blasto på mandag ;) om du vil, hehe..kan vel også sette inn 2-dagers på fredag, og evnt dyrke resten videre. Jeg tror du får tidspkt for uttak i dag jeg, tirsdag ;) 

Hodet er håpløst igjen i dag...å kommer bølger av kvalme/uggenhet. Tror som sagt det skyldes hodepinen her...vi får bare holde ut så godt vi kan. Ibux bør man holde seg unna ja...

Hvis jeg finner noe grønt i menopuren i våken tilstand, skal jeg investere i en ny :PJeg har ikke hatt noen nattsvette, heldigvis, og det er bare denne ene drømmen jeg husker. Vi sier det er et bra tegn, murringer i eggstokkene er viktigere enn bisarre drømmer!

Klokka var vel nærmere 02 før jeg var ganske sikker på at jeg kunne sove, og tok på pysjen. Da sovnet jeg som en stein! Og så opp igjen 06.30. Jeg syns det er tidlig (jeg har jo ikke småbarn i hus :P). Men det er en fordel å våkne på jobb da, så slipper jeg i det minste å stå opp skikkelig grytidlig for å reise dit. Kan neseblod være en bivirkning? Jeg husker så vidt at jeg syns jeg hadde veldig rennende nese i natt, og tenkte det var allergi eller noe. Men det var jammen godt jeg ikke møtte noen på vei til badet i morges! Da jeg så meg i speilet, så ut som jeg nettopp hadde overlevd mordforsøk (evt. at jeg var morderen selv). 

Ellers våknet jeg med hodepine :dry:. Det er bare i høyre halvdel av hodet. Så det er på en måte migreneaktig, men samtidig ikke. Jeg blir litt despreat etter å ta ibux når ikke paracet virker. Heldigvis er det ikke noe møter eller sånt i dag, men det er lenge til mandag hvis ikke dette slipper litt! På den positive siden, det stikker i eggstokkene :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Hahaha, elsker logikken til mannen og kompisen :ler: 

Jeg kjøpte meg faktisk en grønn smoothie på vei til Oslo i dag, med utgangspunkt i samme logikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var berg- og dalbanen i en nedoverbakke igjen :icon_frown: Kontrollen er overstått. Høyre side så bra ut, men en av folliklene der hadde sakket akterut, så jeg har 5 man kan regne med. De var 12-13 mm. På venstre var det fortsatt ingenting. Så egentlig ligger jeg ganske likt som det forrige, dårlige forsøket da. Sist var det 4, kanskje 5 gode follikler på ul fredagen uka før uttak, og nå er det 5. "En halv" ekstra, til tross for doseøkning.

Legen sa at den ene eggstokken rett og slett ikke har blitt med denne gangen. Aner ikke hvorfor, eller hva det betyr. Den har virket før, så vidt jeg vet :PI det minste virket ikke legen så negativ eller skeptisk, og sa at det er kvaliteten som blir viktig her. Det skal jeg prøve å tenke hardt på! :) Lurer på om IVF-legene vet hvor mye pasienter kan legge i alt de sier, og ikke minst, hvordan de sier det? De har antagelig skjønt det :fnise:

Uttak onsdag da! Jeg kommer til å være så nervøs at jeg blir helt dårlig når det nærmer seg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Illy skrev:

Og da var berg- og dalbanen i en nedoverbakke igjen :icon_frown: Kontrollen er overstått. Høyre side så bra ut, men en av folliklene der hadde sakket akterut, så jeg har 5 man kan regne med. De var 12-13 mm. På venstre var det fortsatt ingenting. Så egentlig ligger jeg ganske likt som det forrige, dårlige forsøket da. Sist var det 4, kanskje 5 gode follikler på ul fredagen uka før uttak, og nå er det 5. "En halv" ekstra, til tross for doseøkning.

Legen sa at den ene eggstokken rett og slett ikke har blitt med denne gangen. Aner ikke hvorfor, eller hva det betyr. Den har virket før, så vidt jeg vet :PI det minste virket ikke legen så negativ eller skeptisk, og sa at det er kvaliteten som blir viktig her. Det skal jeg prøve å tenke hardt på! :) Lurer på om IVF-legene vet hvor mye pasienter kan legge i alt de sier, og ikke minst, hvordan de sier det? De har antagelig skjønt det :fnise:

Uttak onsdag da! Jeg kommer til å være så nervøs at jeg blir helt dårlig når det nærmer seg :bond:

Denne ivf-karusellen altså!! Men dr H har jo så rett...å han er veldig opptatt av det med KVALITET fremfor KVANTITET, og det er jo fordi han vet at det er det viktige her :) 1 gullegg er jo faktisk alt vi trenger...men man blir bare så ekstremt nervøs når det er "så lite å gå på". 

Jeg har stor tro på de eggene dine :) Det sies jo at Menopur gir bedre kvalitet! 

Tenk, egguttak på onsdag alt, da ligger du plutselig foran meg, hihi...tipper mitt blir fredagen! Om det ikke plutselig eksploderer nedi her :P i såfall blir det vel torsdag... Alt passer fint med friperioden din nå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, det her ER en thriller det! Det blir utrolig spennende Illy. Forhåpentligvis så går dette veldig bra. Tenk hardt og godt på at det er kvaliteten som gjelder ja, det støtter jeg deg i. Masse gode tanker overføres til deg. 

Men er det sånn at du ikke skal på flere kontroller før uttaket på onsdag da? Det kan jo hende at det er noen luringer som er vanskelige å se nå, og som lurer seg bak der :) 

På mitt forrige forsøk så tror jeg at jeg fikk beskjed om at det bare var 5-6 folliker på siste ultralyd. Men, jeg fikk ut hele 9 egg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, LillyBe skrev:

Denne ivf-karusellen altså!! Men dr H har jo så rett...å han er veldig opptatt av det med KVALITET fremfor KVANTITET, og det er jo fordi han vet at det er det viktige her :) 1 gullegg er jo faktisk alt vi trenger...men man blir bare så ekstremt nervøs når det er "så lite å gå på". 

Jeg har stor tro på de eggene dine :) Det sies jo at Menopur gir bedre kvalitet! 

Tenk, egguttak på onsdag alt, da ligger du plutselig foran meg, hihi...tipper mitt blir fredagen! Om det ikke plutselig eksploderer nedi her :P i såfall blir det vel torsdag... Alt passer fint med friperioden din nå da :) 

Skikkelig karusell! Denne gangen var jeg smånervøs, men gangske positiv, da jeg gikk inn til timen, og ganske lei meg etterpå. Jeg tror det er mye fordi det er cirka samme antallet som sist. Men jeg har også hørt (eh, lest på nett:P) at menopur kan gi færre egg og bedre kvalitet. Håper det stemmer! Hadde det ikke vært for at legen tok det med godt humør, og spøkte med at jeg måtte få bedre kontroll venstre eggstokk, så hadde jeg nok gått rett i kjelleren.

Det passer veldig bra med tanke på jobb :) Bortsett fra hvis jeg nå skulle få en blastocyst, for jeg tør nesten ikke si at jeg blir sykemeldt den mandagen (det passer virkelig ikke!).  Men med få egg tør jeg ikke vente heller. Nå håper jeg på å sette inn et flott todagers på fredag, og så dyrke de fire andre til perfekte blastocyster. Man må håpe!  :)

Hvis jeg faktisk får 5 egg ut, blir jeg lykkelig. Og det er jo muligheter for det :) Men jeg stoler ikke på folliklene mine mer! 

6 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Å herregud, det her ER en thriller det! Det blir utrolig spennende Illy. Forhåpentligvis så går dette veldig bra. Tenk hardt og godt på at det er kvaliteten som gjelder ja, det støtter jeg deg i. Masse gode tanker overføres til deg. 

Men er det sånn at du ikke skal på flere kontroller før uttaket på onsdag da? Det kan jo hende at det er noen luringer som er vanskelige å se nå, og som lurer seg bak der :) 

På mitt forrige forsøk så tror jeg at jeg fikk beskjed om at det bare var 5-6 folliker på siste ultralyd. Men, jeg fikk ut hele 9 egg :)

Ja, det hadde vært greit med litt flere follikler, for å slippe å sette all sin lit til de få man har, altså! Tusen takk for gode tanker! :)

Nå blir det ikke flere kontroller. De sa at langhelgen surret det til litt, jeg tror det hadde passet bedre med kontroll i morgen eller søndag. Men nå skal jeg ta menopur til og med søndag, og orgalutran til og med mandag, og så eggløsningssprøyte mandag kveld.

Jeg hadde også flere follikler på uttak enn siste kontroll forrige gang, men det ble likevel bare ett egg ut. Derfor misliker jeg strekt at denne siste ultralyden ligner på forrige siste ultralyd :PMen, jeg har jo ikke sett hva som er inni eggposene. Det er forhåpentligvis noen fine egg denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du tenker på forrige forsøk...det er jo ikke rart det! Jeg skulle ønske at 1 follikkel = 1 egg, det hadde gjort ting mye enklere ;) 

Jeg har både lest (Google) og hørt fra fagfolk at deres erfaring er at Menopur gir færre egg, men bedre kvalitet enn snittet :) vi sier at det stemmer! 

Det kan jo være fint å få inn et egg fredagen ja, å så dyrke resten til mandagen :) da er man trygg! Men det har sikkert klinikken en formening om også...tenk da, om 1 uke er du ruger!!! Wee :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! Så kjipt at det ikke gikk helt som du håpet på hos legen i dag, men vi andre får prøve å ha trua på dine vegne når det er ekstra tungt for deg. :klem:

Håper du får ei fin jobbhelg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir fem egg av de fem folliklene er det jo absolutt ikke dårlig! Jeg skulle også ønske at det var 1:1 mellom follikler og egg, for jeg hater jo alt som er uforutsigbart :ler:  Hvis det er noen trøst, varierer forholdet mellom tomme og fulle follikler veldig fra gang til gang for meg, i alle fall. Jeg ser bort fra den gangen med for tidlig eggløsning, da var alt bare baluba, men bortsett fra det var nesten alle fulle av egg på forsøk 1 og 3. På forsøk 4 innehold plutselig bare ca 1/3 av dem egg, uten av det var noen god forklaring på dét. Så det at du fikk dårlig uttelling sist trenger ikke å bety at det samme skjer denne gang! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg skjønner godt at du tenker på forrige forsøk...det er jo ikke rart det! Jeg skulle ønske at 1 follikkel = 1 egg, det hadde gjort ting mye enklere ;) 

Jeg har både lest (Google) og hørt fra fagfolk at deres erfaring er at Menopur gir færre egg, men bedre kvalitet enn snittet :) vi sier at det stemmer! 

Det kan jo være fint å få inn et egg fredagen ja, å så dyrke resten til mandagen :) da er man trygg! Men det har sikkert klinikken en formening om også...tenk da, om 1 uke er du ruger!!! Wee :) 

Det hadde vært veldig greit om det var sånn! Men at nesten ingen follikler gir egg er visst veldig uvanlig, så det skal være gode sjanser for å slippe det igjen, heldigvis! Så er det bekymringene rundt om de blir befruktet og deler seg fint når de først kommer ut og da. Ikke lett dette!

Åh, jeg håper menopur lever opp til ryktet!

Ja, de finner sikkert ut hva som er best når de ser hvordan eggene blir :) Jeg ville helst hatt inn en blastocyst, for å høyne sjansene. Men det kjennes urealistisk akkurat nå. Hvis de setter inn det som er finest, og prøver å dyrke resten videre før frysing, blir vel den totale sjansen lik på en måte? Hmh, det er litt godt det er klinikken som bestemmer! :)  Jobb var ikke superfornøyd med at jeg var borte i dag, og sykemelding akkurat på mandag, blir ganske dritt å gi beskjed om. Men skjer det, får jeg skylde på legen!

2 timer siden, Snotra skrev:

Usj! Så kjipt at det ikke gikk helt som du håpet på hos legen i dag, men vi andre får prøve å ha trua på dine vegne når det er ekstra tungt for deg. :klem:

Håper du får ei fin jobbhelg! :)

Tusen takk! :) Det er godt å få hjelp med troa! Jeg blir nok mer negativ enn jeg hadde trengt å være, det lå ikke an til mange egg på onsdag heller, og da var jeg fornøyd. Men å gå fra 6 til 5 var nok til at jeg mistet motet. Skylder på hormoner og hodepine!

Håper du får ei fin og avslappende helg! :)

1 time siden, miore skrev:

Hvis det blir fem egg av de fem folliklene er det jo absolutt ikke dårlig! Jeg skulle også ønske at det var 1:1 mellom follikler og egg, for jeg hater jo alt som er uforutsigbart :ler:  Hvis det er noen trøst, varierer forholdet mellom tomme og fulle follikler veldig fra gang til gang for meg, i alle fall. Jeg ser bort fra den gangen med for tidlig eggløsning, da var alt bare baluba, men bortsett fra det var nesten alle fulle av egg på forsøk 1 og 3. På forsøk 4 innehold plutselig bare ca 1/3 av dem egg, uten av det var noen god forklaring på dét. Så det at du fikk dårlig uttelling sist trenger ikke å bety at det samme skjer denne gang! 

 

Nei, det blir jo det femdobbelte av sist, så det er ikke værst! Men uforutsigbare follikler er bare fælt, skulle ønske det gikk an å se inni dem. Det er litt trøst det altså :) Jeg har lest (for) mye om tomme folliker etter forrige forsøk, og det heter visst empty follicle syndrom (efs). Jeg har skjønt at det er helt vanlig med noen tomme follikler, men blir det over 75 %, er det noe galt. Og det er drøssevis av teorier og lite håndfast informasjon om hvorfor det skjer. Noen får det visst igjen og igjen (skrekkhistoriene på Google! :sjokkbla:), men det er veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir altfor mange tanker dessverre...ikke rart man får hodepine og blir både frustrert og sint! Det er jo på grensen til umenneskelig pining! 

Åssen er hodet nå? 

Helt enig, veldig greit at det faktisk er klinikken som bestemmer...jeg tenker litt som deg, det må da bli ca det samme? Jeg har jo hatt to negative blasto-innsett så jeg setter gjerne inn et 2/3-dagers og dyrker evnt resten. Faktisk heller det kjenner jeg. Men nå havner jeg vel midt i helga :P argh!!! Typisk når man faktisk vil ha inn egg på dag to...det er jo kun 2-dagers jeg har hatt suksess med ;) 

Jobb er absolutt ikke lett oppi det her! Må si jeg gruer meg til uka, og nye forklaringer på fravær...begynner å bli lovlig sent å søke ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du normal amh @Illy? Rart at den ene eggstokken ikke responderer! Jeg hadde et dårlig forsøk i 2011, med to egg ut. Det var da sikkert minst 75% som var tomme. Forsøket etterpå endte vi med 8 egg.  Tror ikke det var mange follikler som var tomme da, for jeg har aldri hatt masse av dem :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du normal amh @Illy? Rart at den ene eggstokken ikke responderer! Jeg hadde et dårlig forsøk i 2011, med to egg ut. Det var da sikkert minst 75% som var tomme. Forsøket etterpå endte vi med 8 egg.  Tror ikke det var mange follikler som var tomme da, for jeg har aldri hatt masse av dem :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LillyBe skrev:

Det blir altfor mange tanker dessverre...ikke rart man får hodepine og blir både frustrert og sint! Det er jo på grensen til umenneskelig pining! 

Åssen er hodet nå? 

Helt enig, veldig greit at det faktisk er klinikken som bestemmer...jeg tenker litt som deg, det må da bli ca det samme? Jeg har jo hatt to negative blasto-innsett så jeg setter gjerne inn et 2/3-dagers og dyrker evnt resten. Faktisk heller det kjenner jeg. Men nå havner jeg vel midt i helga :P argh!!! Typisk når man faktisk vil ha inn egg på dag to...det er jo kun 2-dagers jeg har hatt suksess med ;) 

Jobb er absolutt ikke lett oppi det her! Må si jeg gruer meg til uka, og nye forklaringer på fravær...begynner å bli lovlig sent å søke ferie! 

Jepp, skikkelig pining! Hodet er fortsatt vondt, det går liksom aldri helt over, men blir verre mot kvelden når jeg er sliten. Jeg hadde det samme de siste dagene på sprayen forrige gang, men ikke på sprøytene. Gleder meg så utrolig mye til mandag kveld og "helg"! Jeg jobber med mennesker som sliter, og det kjennes ikke som jeg gjør en god jobb i dag! Stakkars mannen når jeg kommer hjem, for da har jeg samlet opp mye sinne/frustrasjon/tristhet, som jeg jobber hardt for å ikke slippe ut nå :P

Veldig typisk at det skal være så vanskelig å planlegge! Og at når du faktisk vil ha todagers så er det vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Har du normal amh @Illy? Rart at den ene eggstokken ikke responderer! Jeg hadde et dårlig forsøk i 2011, med to egg ut. Det var da sikkert minst 75% som var tomme. Forsøket etterpå endte vi med 8 egg.  Tror ikke det var mange follikler som var tomme da, for jeg har aldri hatt masse av dem :)

 

Ja, det er det som er litt rart. Jeg har amh på 11, så den er ikke akkurat høy for alderen, men innenfor normalen. FSH og de andre greiene de måler har fine verdier. Legen telte de antrale folliklene mine på nytt etter forrige forsøk, og sa at "det skal jo egentlig bli godt med egg av dette". Godt å høre at du fikk egg i alle etter et dårlig forsøk :) Det er tydelig at du har god eggkvalitet til vanlig og, så det gir håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Illy skrev:

Jepp, skikkelig pining! Hodet er fortsatt vondt, det går liksom aldri helt over, men blir verre mot kvelden når jeg er sliten. Jeg hadde det samme de siste dagene på sprayen forrige gang, men ikke på sprøytene. Gleder meg så utrolig mye til mandag kveld og "helg"! Jeg jobber med mennesker som sliter, og det kjennes ikke som jeg gjør en god jobb i dag! Stakkars mannen når jeg kommer hjem, for da har jeg samlet opp mye sinne/frustrasjon/tristhet, som jeg jobber hardt for å ikke slippe ut nå :P

Veldig typisk at det skal være så vanskelig å planlegge! Og at når du faktisk vil ha todagers så er det vanskelig :P

Skjønner godt at du gleder til "helg". Syns du et utrolig tøff jeg som jobber på 24/7 nå med denne formen, og alle tankene. Sikkert bra for tankene sin del å være opptatt, men slitsomt med sånn hodepine :( tror mannen tåler at du må ha ut litt frustrasjon...selv om jeg ikke helt tror min mann skjønner hva jeg faktisk gjennomgår, så vi blir bittelitt uenige gitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Skjønner godt at du gleder til "helg". Syns du et utrolig tøff jeg som jobber på 24/7 nå med denne formen, og alle tankene. Sikkert bra for tankene sin del å være opptatt, men slitsomt med sånn hodepine :( tror mannen tåler at du må ha ut litt frustrasjon...selv om jeg ikke helt tror min mann skjønner hva jeg faktisk gjennomgår, så vi blir bittelitt uenige gitt :P 

Jeg lever og holder ut på tanken om fri og uttak til uka! Det er ganske rolig på jobb akkurat nå, så det største problemet er lite/dårlig søvn. Hjelper ikke for hodet! 

Mannens syns sprøytene ser veldig ekle ut, og dermed får jeg lov til å være sur. Dessverre syns han det er litt morsomt, jeg blir ikke mindre sur av det :PDet gjør forøvrig kollegene mine og. Jeg er tydeligvis ganske komisk som sur:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Illy skrev:

Jeg lever og holder ut på tanken om fri og uttak til uka! Det er ganske rolig på jobb akkurat nå, så det største problemet er lite/dårlig søvn. Hjelper ikke for hodet! 

Mannens syns sprøytene ser veldig ekle ut, og dermed får jeg lov til å være sur. Dessverre syns han det er litt morsomt, jeg blir ikke mindre sur av det :PDet gjør forøvrig kollegene mine og. Jeg er tydeligvis ganske komisk som sur:bond:

Haha, litt komisk ja, da må du være komisk sur! Mannen blir oppgitt når jeg er sur ;) men jeg er nok laaaangt fra komisk sur, hihi. Men seriøst-han overreagerer! Om jeg ikke smiler eller skravler er jeg ikke nødvendigvis sur...det er visst vanskelig å forstå i blandt :P 

lite og dårlig søvn er jo drepen ja...jeg har jo lagt meg kl 21-22 de siste dagene og faktisk sovet greit (uten svetting), så kanskje derfor hodet er bedre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LillyBe skrev:

Haha, litt komisk ja, da må du være komisk sur! Mannen blir oppgitt når jeg er sur ;) men jeg er nok laaaangt fra komisk sur, hihi. Men seriøst-han overreagerer! Om jeg ikke smiler eller skravler er jeg ikke nødvendigvis sur...det er visst vanskelig å forstå i blandt :P 

lite og dårlig søvn er jo drepen ja...jeg har jo lagt meg kl 21-22 de siste dagene og faktisk sovet greit (uten svetting), så kanskje derfor hodet er bedre?!

Jeg er visst det, og blir ikke noe mindre sur av at folk humrer av meg! Men jeg tror jeg hadde blitt like sur av oppgitthet, altså. Jepp, han overreagerer! 

Åh, det hørtes godt ut med tidlige kvelder. Søvn skal være bra for eggkvaliteten og! (Noe jeg selvfølgelig stresser litt med nå, selv om jeg vet at det helt sikkert spiller veldig liten rolle :P). Jeg regner nesten med at hodet mitt er bra når jeg våkner på tirsdag, med nok søvn og en ivf-"fridag" uten noe medisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...