Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 15.10.2016 den 12.18, Marimba skrev:

Oi, så spennende med pergo da! Og så bra at du ikke har fått noe særlig med bivirkninger :) Krysser fingrene for denne prøveperioden! Og håper dere får timet alt dere skal rundt EL (men det virker jo som dere har gode planer). 

Det blir veldig spennende, kanskje det er det som skal til! :)

På 15.10.2016 den 13.12, Atziri skrev:

Så spennende med pergo! Håper virkelig det blir deres tur nå, krysser fingrene :)

Takk for det! Jeg vet jo at det virket veldig bra for dere :)

 

På 15.10.2016 den 14.43, Weebs skrev:

Åå, så spennende! Nå skjer det ting, ass :biggrin: Håper dere får gode nyheter på ultralyd. 

Jepp, endelig! Jeg hadde to store follikler på ultralyden, og det var akkurat det legen prøvde på å oppnå, så han.

På 16.10.2016 den 14.39, miore skrev:

Veldig spennende! Og så bra at du ser ut til å slippe unna bivirkninger :)

Jeg har visst vært veldig heldig der :) Klinikken sa at det var mange som fikk ganske plagsomme bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergo ser ut til å virke ganske bra på meg, foreløpig. Av en enkel kur, fikk jeg to egg, og det var visst passe. Så da satser jeg på litt over dobbel sjanse denne runden (for disse eggene bør jo helst være litt bedre enn vanlig også). Så denne måneden har jeg troa på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excellent, excellent! Denne måneden kommer ikke jobb i veien eller noe som helst, santvel? Jeg har troa jeg også! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Illy skrev:

Pergo ser ut til å virke ganske bra på meg, foreløpig. Av en enkel kur, fikk jeg to egg, og det var visst passe. Så da satser jeg på litt over dobbel sjanse denne runden (for disse eggene bør jo helst være litt bedre enn vanlig også). Så denne måneden har jeg troa på! :)

Det er jo konge! Blir det for mange egg får man ludo-forbud, nemlig. To høres helt perfekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Illy! Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg nå. Ekstremt mye jobbreising og annet stress har ført til at jeg stort sett har holdt meg borte fra KG. 

Så spennende å lese at du er igang med pergotime. Veldig bra at du har sluppet bivirkninger, og ikke minst at det ble to egg! Er det sånn å forstå at du er i DPO-land nå? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.10.2016 den 9.40, Weebs skrev:

Excellent, excellent! Denne måneden kommer ikke jobb i veien eller noe som helst, santvel? Jeg har troa jeg også! :biggrin:

Det stemmer! Denne gangen hadde til og med begge fri i dagene fram mot EL. Jeg jobbet på selve EL-dagen, men klarte faktisk å få sneket meg unna i lunsjpausen, og vel... jeg skal ikke gå i detaljer her! (jobber hele døgnet, så det var eneste muligheten). Så nå står det ikke på innsatsen i hvert fall :biggrin:

På 20.10.2016 den 9.51, miore skrev:

Det er jo konge! Blir det for mange egg får man ludo-forbud, nemlig. To høres helt perfekt ut.

Ludoforbud hadde ikke gått! Jeg er nesten på det punktet at jeg sier firlinger, ja takk (men bare nesten). Bare ett av eggene klarer å finne en sædcelle, eller motsatt, nå.

2 timer siden, Snotra skrev:

Heia Illy! Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg nå. Ekstremt mye jobbreising og annet stress har ført til at jeg stort sett har holdt meg borte fra KG. 

Så spennende å lese at du er igang med pergotime. Veldig bra at du har sluppet bivirkninger, og ikke minst at det ble to egg! Er det sånn å forstå at du er i DPO-land nå? :) 

 

Hei Snotra! Koselig å høre fra deg igjen :) Jeg merker at jeg er mindre aktiv selv enn jeg var tidligere, litt fordi det er en travel høst og litt for å prøve å tenke på andre ting.

Jeg er helt i begynnelsen av DPO-land. Har fortsatt litt vondt i magen etter dobbelteggløsningen. Men bortsett fra det kan jeg rapportere om at pergo kjennes bra og riktig denne runden. Legen mente det var gode sjanser for å lykkes nå eller i neste (pergofrie) syklus. (Og jeg prøver hardt å holde forhåpningene nede!). Jeg håper at du slipper unna, men hvis du skal  i gang med pergo, håper jeg at du får ultralyd og god oppfølging. Det syns jeg hjalp, og gjorde at det føltes bedre å spise pillene (jeg er ikke veldig glad i piller, særlig ikke etter å ha googlet dem).

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som at det er kjempegode sjanser for dere denne gangen - utrolig bra med sniking bort i lunsjpausen. :fnise:

Når er IKM, vet du det? Eller er det sånn at syklusen blir lengre nå med pergotime? (Syns nemlig jeg har lest det ett eller annet sted.) Var det sånn at du startet med pillene på dag fem i syklusen? Og så var det å ha sex annenhver dag fra en viss syklusdag? Og du hadde vondt under EL eller hele kuren? Og det er sånn at man skal ikke ha pergotimekur to pp på rad? 

Veldig mange spørsmål fra meg her, men jeg er litt nysgjerrig og det er noen uker siden sist jeg leste om temaet. Bare svar på det du orker. :) Jeg har kun har hatt en telefonsamtale med legen om pergotime og da fikk jeg en beskrivelse på hvordan det skal gjennomføres, samt resept på pergotime og en henvisning til legekontoret for å ta blodprøve på dag 22 eller hva det var. Det var ikke snakk om ultralyd eller en faktisk time med legen. Det føles litt skummelt å ikke ha hatt en time hos legen først må jeg innrømme. Men forhåpentligvis slipper jeg jo å tenke på dette. Må jo først se hva som skjer denne pp. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 10.21, Snotra skrev:

Det høres jo ut som at det er kjempegode sjanser for dere denne gangen - utrolig bra med sniking bort i lunsjpausen. :fnise:

Når er IKM, vet du det? Eller er det sånn at syklusen blir lengre nå med pergotime? (Syns nemlig jeg har lest det ett eller annet sted.) Var det sånn at du startet med pillene på dag fem i syklusen? Og så var det å ha sex annenhver dag fra en viss syklusdag? Og du hadde vondt under EL eller hele kuren? Og det er sånn at man skal ikke ha pergotimekur to pp på rad? 

Veldig mange spørsmål fra meg her, men jeg er litt nysgjerrig og det er noen uker siden sist jeg leste om temaet. Bare svar på det du orker. :) Jeg har kun har hatt en telefonsamtale med legen om pergotime og da fikk jeg en beskrivelse på hvordan det skal gjennomføres, samt resept på pergotime og en henvisning til legekontoret for å ta blodprøve på dag 22 eller hva det var. Det var ikke snakk om ultralyd eller en faktisk time med legen. Det føles litt skummelt å ikke ha hatt en time hos legen først må jeg innrømme. Men forhåpentligvis slipper jeg jo å tenke på dette. Må jo først se hva som skjer denne pp. :) 

Vi satser på at det var den snikinga som skulle til :lur:

Du må bare spørre, jeg skal svare så godt jeg kan! :) IKM skal være neste fredag. Jeg har også lest at syklusen blir lengre med pergotime. Men eggløsning kom i hvertfall til helt vanlig tid. Jeg tar crinone (progesteron) nå etter EL, og den kan visst gjøre at lutealfasen blir lengre. Jeg startet med pillene på dag fire. Dag tre eller fem er vanlig, og jeg forstod aldri helt hvorfor det ble fire hos meg, men kanskje fordi de ikke vet helt hva som er galt? Under den første konsultasjonen vi var på, i mai, fikk vi beskjed om sex annenhver dag. Det var sånn generelt i det fruktbare vinduet da, ikke ifbm pergo. Denne gangen sa ikke legen noe, men ba oss komme på ultralyd rett før forventet EL. Etter ultralyden sa legen at eggene slipper når som helst, og sex samme ettermiddag og neste dag var optimalt. Jeg mener at EL kom to dager etter den timen. Jeg hadde vondt bare akkurat under EL., og følte meg øm dagen etterpå. Jeg pleier å ha EL-smerter, og nå hadde jeg to egg på samme side, så det er sikkert derfor det ble mer intenst og varte litt lenger enn vanlig. Jeg fikk beskjed om å ta en pause en syklus, og om at det var større sjanser for graviditet også i pausemåneden. Det virker ikke som alle tar pause, men jeg vil tro det er bra for kroppen, og veldig greit når sjansene er større uansett.

Den blodprøven på dag 22, tenker jeg er for å sjekke at du har hatt EL. Jeg trengte ikke det fordi legen var helt sikker på at EL var på vei etter ultralyden. Ultralyden var for å se hvordan pergoen hadde virket, og at dosen var passelig. Om det bare hadde vært  ett lite egg, regner jeg med at jeg måtte gått opp til dobbel kur. Med flere enn tre, hadde vi antagelig fått sexforbud pga. stor sjanse for flerlinger. Men nå går vi til en privatklinikk som tjener penger hver gang vi er inne for kontroll da. Jeg syns det var godt å få se at det har virket og vite at det var to egg.

Kom på en ting til: Legen sjekket livmorslimhinna på ultralyden. Han sa at det var et problem at noen fikk tynnere slimhinne av pergo, og at det ble dårlige forhold for et evt. befrukta egg. Det hadde ikke skjedd hos meg, og det hørtes ut som dette var noe av grunnen til at han trodde sjansene var spesielt gode nå.

Så alt i alt, pergo trenger ikke å være så ille, men du skal helst være gravid nå og slippe unna :) Det hadde vært så fint om vi bare kunne blitt gravide nå, og snakket om symptomer og barnevogner framover! :)

Endret av Illy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Joe12 skrev:

Hurra for to egg :D 

Håper det klaffer denne gangen :D 

Tusen takk! :biggrin: Håper dette er måneden det klaffer for dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går alt for fort med tanke på alle jobb- og skoleting som skal gjøres, og alt for sakte med tanke på prøvergreier. Jeg skulle gjerne hatt en anretning som kunne spole fram til den dagen jeg får positiv test, om det så er om ei uke eller neste juli. Ikke hoppe over tida helst, men at alt gikk i superfart, sånn at jeg fikk skrevet alle oppgaver og rapporter og slikt på veien også.

I dag er jeg 6 dpo, så det er ikke noe spennende enda. Ikke noe poeng å teste (ja, jeg har blitt testetøs), og ikke symptomer. Ellers er verden forstsatt fylt med babyer og gravide. Det må være flere enn vanlig! Men det er kanskje fordi jeg har kommet i en alder hvor alle venner på min alder som ikke skulle ha unge plutselig har bestemt seg for å forte seg å få en likevel, før de blir for gamle. Jeg vil også! Jeg klynger meg fast til en ting fertilitetslegen sa sist. At vi helt sikkert kom til å få barn. Helt sikkert! (Jeg merket meg de ordene veldig grundig, det var like før jeg noterte dem på telefonen min på vei ut). Han kan ikke si det hvis det ikke er sant vel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om tre-fire dager er du med i TVNorge-programmet Ekstreme Testere du også :nigo: 

Tror jeg hadde fått lyst til å be om den garantien skriftlig i samme situasjon ;) Men vi VAR jo i samme situasjon, og jeg FIKK barn!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 19.20, miore skrev:

Om tre-fire dager er du med i TVNorge-programmet Ekstreme Testere du også :nigo: 

Tror jeg hadde fått lyst til å be om den garantien skriftlig i samme situasjon ;) Men vi VAR jo i samme situasjon, og jeg FIKK barn!

Jeg passer nok også godt inn i programmet er jeg redd :fnise: Og godt poeng, jeg skal be om å få det skriftlig neste gang. Det hjelper jo å høre at det stemte for dere da. Jeg velger å se det som et bevis på at leger har rett :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 8 DPO, og jeg tok en test. Jeg har funnet ut at den ene fordelen med å teste tidlig er at man får dratt skuffelsen utover i et tynt lag som er lettere å takle enn at den kommer som en diger bølge på mensdagen.

Testen var blendahvit. Men selvsagt puttet jeg den ned i posen sin og la den i skuffen i stedet for søpla. Og selvsagt så jeg på den igjen etter å ha spist frokost :sjenert: Da hadde den fått en spøkelsesstrek. Så, i stedet for å studere pakningsvedlegget spurte jeg google... Og på internett er det veldig mange som har fått skyggestreker etter tidsfristen på testene sine og vært tidlig gravide. Jeg gikk rundt og håpet på noe sånt i noen timer. Men så tok jeg til fornuft og fant fram pakningsvedlegget, som sa veldig klart og tydelig "IKKE les testen etter tidsfristen, for da kan de bli falskt positive". Søren også, jeg får bare prøve igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gir jo litt ekstra spenning likevel, da! Og ja, jeg er HELT enig i at det er bedre å la realiteten synke sakte inn gjennom dagevis av negative tester enn å få alt slengt i trynet på én gang etter at man kanskje har bygget seg opp litt håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennende!
 

Jeg tok også av og til vare på mine strimler i prøveperioden, og det ble aldri noe strek på de blendahvite der altså! 8 DPO er jo dessuten tidlig tidlig tidlig, så jeg krysser alt jeg har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...