Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, LoveTrain skrev:

Skjønner godt at du er elendig på oppdatering når formen din varierer sånn. Sykehus var pga HG "håper" jeg?

Tenk at du er under 100 dager da!:nordvesta:  Begynner det å synke litt inn at det kommer en liten baby om noen måneder? Jeg tror vi kommer til å få supersjokk her i huset når vi plutselig kommer inn døren med et lite menneske som plutselig inntar sjefsrollen:fnise: 

Jeg vet egentlig ikke hva det var, jeg fikk et slags anfall veldig mye oppkast og svimmelhet. Men det gikk over, var ikke noe farlig og heldigvis ikke noe som påvirket mageboeren.

Vi får nok supersjokk her også :fnise: Jeg syns jeg har blitt kjent med bolla på et vis, men hun skal liksom bo inni magen, og jeg klarer ikke å forestille meg en baby på utsiden. Det blir nok fort enda mer sjokk for mennene, som ikke kjenner sprellingen og stadig blir minnet på at det er noen der. Jeg regner med at det kommer til å være veldig skummelt, rart og uvirkelig, men koselig, å kjøre hjem fra sykehuset med det lille nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ekkelt ut!! Heldigvis er de små godt isolert inni hulen sin. Ser av oppdateringen din at du har fått det meste av plager som kan oppstå, så utrolig kjedelig :( Fremdeles fult sykemeldt? Syns du er skikkelig tøff som er så positivt innstilt på tross av alt :klem: Blodtrykksfall er kjipt i seg selv, halsbrann suger, søvnløshet går på psyken løs til slutt, og HG trenger jeg ikke nevne engang:trist: Syns det var gale nok med den vanlige kvalmen jeg, og her får du full pakke! Krysser fingrene for en easy-peasy fødsel og barselstid på deg ;) Noen grunn til at du frykter trangt bekken forresten? Hvis det er mye av det i familien går det kanskje an å ta rtg og sjekke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/3/2018 den 11.02, LoveTrain skrev:

Huff, det høres ekkelt ut!! Heldigvis er de små godt isolert inni hulen sin. Ser av oppdateringen din at du har fått det meste av plager som kan oppstå, så utrolig kjedelig :( Fremdeles fult sykemeldt? Syns du er skikkelig tøff som er så positivt innstilt på tross av alt :klem: Blodtrykksfall er kjipt i seg selv, halsbrann suger, søvnløshet går på psyken løs til slutt, og HG trenger jeg ikke nevne engang:trist: Syns det var gale nok med den vanlige kvalmen jeg, og her får du full pakke! Krysser fingrene for en easy-peasy fødsel og barselstid på deg ;) Noen grunn til at du frykter trangt bekken forresten? Hvis det er mye av det i familien går det kanskje an å ta rtg og sjekke? 

Babyen var veldig aktiv hele tiden, så det var betryggende! :) Jeg trøster meg med at jeg i hvert fall ikke har bekkenløsning, eller antydning til det. Og når har vært vanskelig å bli og være gravid så nå må jo fødsel og barseltid gå som en lek, ja :fnise:

Det er noen lave damer med trange bekken i familien, og jeg ligner på dem. Jordmoren jeg går til sa at de har sluttet å måle med mindre barnet ligger i seteleie. Hvis bekkenet er for trangt vil det mest sannsynlig være lite fremgang i fødselen, og så ender det med hastesnitt. Men jeg vil be dem være ekstra oppmerksomme på det. Det holdt på å gå galt med meg da jeg ble født, og det har jeg jo hørt en del om og blitt litt skremt av. Men det skal visstnok ikke gå an å bedømme på utsiden, så jeg krysser fingrene for en super innvendig fødekropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje veldig slemt å si, men når jeg leser dagboken din føler jeg meg heldig som har så få plager. :sjenert:

Nå er det noen år siden du ble født, og mye har nok blitt bedre på de årene med tanke på fødsel. Hvis de også er klar over på forhånd at det har vært problemer for andre damer i familien, er de vel ekstra obs på det? :klo: 

Håper formen din fortsetter å bedre seg (sånn cirka). :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trivelig å lese ei "storoppdatering". Tenk at dagene skal gå så raskt framover... Nå er det vel rundt 90 dager igjen for deg? :) 

Huff, jeg føler virkelig med deg som har fått kastet på deg alle graviditetsplagene altså. Det er helt utrolig at det skal være så varierende fra person til person hvor utslått og plaget man blir. Som alltid håper jeg dette tar en slutt for deg så raskt som mulig, og i det minste krysser jeg fingrene for at det blir en superfin fødsel når det nærmer seg mai. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2/5/2018 den 12.43, Tonio skrev:

Det er kanskje veldig slemt å si, men når jeg leser dagboken din føler jeg meg heldig som har så få plager. :sjenert:

Nå er det noen år siden du ble født, og mye har nok blitt bedre på de årene med tanke på fødsel. Hvis de også er klar over på forhånd at det har vært problemer for andre damer i familien, er de vel ekstra obs på det? :klo: 

Håper formen din fortsetter å bedre seg (sånn cirka). :klemmer:

Det er fullstendig lov å si! Og det er lov å nyte hver dag uten masse plager :) Så vidt jeg husker hadde du også mye kvalme i starten, så du har fått kjent på det. Jeg syns jeg er heldig selv som tross alt kjenner mye på lykkefølelse over å være gravid. Det er slett ingen selvfølge, og med alle hormoner ogstore endringer i livet og kroppen.

Jeg vil tro det er mye som er forbedret siden jeg ble født selv, ja. Og jeg fikk beskjed om at de noterer at jeg kan være disponert for å få problemer, de er visst uansett litt oppmerksomme på det fordi jeg er lav og mannen høy.

På 2/8/2018 den 10.10, Snotra skrev:

Så trivelig å lese ei "storoppdatering". Tenk at dagene skal gå så raskt framover... Nå er det vel rundt 90 dager igjen for deg? :) 

Huff, jeg føler virkelig med deg som har fått kastet på deg alle graviditetsplagene altså. Det er helt utrolig at det skal være så varierende fra person til person hvor utslått og plaget man blir. Som alltid håper jeg dette tar en slutt for deg så raskt som mulig, og i det minste krysser jeg fingrene for at det blir en superfin fødsel når det nærmer seg mai. ;) 

Side jeg er så veldig treig til å svare, er det bare 83 dager igjen nå. Og du er vel mer eller mindre ferdig akkurat nå! Heier på deg! :)

Det er rart hvor varierende det er med plager, og til og med fra svangerskap til svangerskap hos samme person. Det virker nesten ikke som noen i omgangskretsen min har spydd som gravide, men det er flere som har slitt med bekkenløsning, og det virker ikke gøy. På forhånd tenkte jeg at det kom til å bli tungt i 3. trimester, og at ellers var det nok hormoner og humørsvingninger som var problemet. Så det blir ikke alltid som man tror! Men til nå må jeg si at 3. trimester er favoritten min. Nå har jeg ikke vært i det lenge, akkurat, men større mage og mindre kvalme gjør det helt topp foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du føler at 3. trimesteret er favoritten! Det er jo ingenting som er bedre enn at ting føles litt lettere. Håper virkelig det fortsetter på det viset, for det fortjener du. :) Og er det en ting som jeg personlig har syntes om hele graviditeten, så er det at den har gått bare fortere og fortere for hver uke. Med unntak av den siste uka da, som har vært den lengste. :fnise: Men nå skal det jo sies at jeg har vært superheldig sammenlignet med mange av dere, så jeg har full forståelse for at andre føler det annerledes. :) 

Har du fått noen artige dyr i Ovia-appen? Selv fikk jeg ikke et nytt dyr i dag da jeg gikk over fra 40+6 til 41+0. Det virker som at appen ikke vil noe mer nå. :dry: (Beklager spoiler!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Snotra skrev:

Så bra at du føler at 3. trimesteret er favoritten! Det er jo ingenting som er bedre enn at ting føles litt lettere. Håper virkelig det fortsetter på det viset, for det fortjener du. :) Og er det en ting som jeg personlig har syntes om hele graviditeten, så er det at den har gått bare fortere og fortere for hver uke. Med unntak av den siste uka da, som har vært den lengste. :fnise: Men nå skal det jo sies at jeg har vært superheldig sammenlignet med mange av dere, så jeg har full forståelse for at andre føler det annerledes. :) 

Har du fått noen artige dyr i Ovia-appen? Selv fikk jeg ikke et nytt dyr i dag da jeg gikk over fra 40+6 til 41+0. Det virker som at appen ikke vil noe mer nå. :dry: (Beklager spoiler!) 

Hehe, jeg har akkurat samme opplevelse. Første trimester gikk ulidelig sakte, og nå syns jeg nesten det går litt for fort. Nå om dagen er formen veldig grei så lenge jeg ikke blir sliten, sulten eller kjører for mye bil, og da nyter jeg å være gravid. Vi klarte ikke å motstå fristelsen til å gå på 3D-ultralyd. Kjempegøy! Det ble mye mer virkelig at det er en ekte liten person der inne. Så nå har det gått fra at jeg syns det hele er ganske uvirkelig til at jeg vil at hun skal komme ut så vi kan hilse ordentlig! Og det er klart, det skal bli ganske godt å få kroppen tilbake i normalstand også. Jeg ser for meg at jeg kommer til å være rimelig nervøs når fødselen er så nær som din, og ønske meg litt ekstra tid. Men samtidig er det nok som du sier, godt å bare bli ferdig. De må jo ut uansett!

Nå er bolla en kanin :rodmer: Skuffende av Ovia at de stopper på uke 40, altså!  Nytt dyr er jo ukas høydepunkt. Like greit at du advarte meg om det der. Men da er vel din ferdig med å være dyr nå da, og så er det en kjempesøt baby som snart kommer ut :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går tida veldig fort, syns jeg. 75 dager igjen! :hoppe:

Kvalmen er fortsatt bedre, og så har det blitt mulig å forebygge litt. Ikke bli sulten og ikke bli sliten, da går det ganske bra. Jeg er skikkelig slapp om dagen, og trodde det skyldtes dårlig søvn, men det viste seg at blodprosenten var blitt lav. Nå håper jeg på at jerntablettene skal være en mirakelkur, og at jeg straks er superpigg :fnise:

Det blir ikke noe mer ordentlig jobb i svangerskapet. Selv når formen min er god nok, får jeg ikke pga. risiko. Det er helt greit på den en måte, jeg vil IKKE utsette bolla for noe risiko. Og samtidig er det ganske kjipt. For nå som jeg klarer å gjøre mer enn å bare stirre i veggen så er det kjedelig og jeg kjenner meg unyttig. Jeg prøver å beskjeftige meg med litt skolearbeid, og arbeidsoppgaver som jeg kan gjøre hjemmefra. Det går så som så, jeg sovner sittende ved pulten. Men akkurat det skyldes jernmangelen som skal kureres nå, håper jeg!

Det er så godt å kunne nyte graviditeten litt! Magen har tatt helt av, så jeg syns jeg ser høygravid ut. Det gjør jeg nok ikke, men den vokser raskt, og bare utover. Det var en ball, og nå har det blitt en tut. Jeg har gitt opp å håpe på å slippe strekkmerker for å si det sånn. Men jeg kunne godt tatt noen strekkmerker midt i fjeset også, hvis det nå var det som skulle til for å få den lille jenta i magen!

Ting begynner å komme litt mer på plass på babyutstyrsfronten. Neste prosjekt er å sette meg ordentlig inn i dette med bæretøy, og skaffe meg et eksemplar eller to. Jeg tror det kan bli uvurderlig når jeg er alene hjemme i permisjon og hunden vil på tur. Men jeg er veldig spent på om jeg er i stand til å lære de greiene, særlig sjal. Det ser kosligst og vanskligst ut. Jeg har meldt meg inn i norsk bæregruppe på fb, og jeg syns det hele virker ganske komplisert (jeg har problemer med omslagsbodyer og bleier, så det er ikke høyt nivå her :fnise:).

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med jobben, men med "bare" 75 (ish) dager igjen kan du jo prøve å ha noen prosjekter hjemme de dagene du orker mer enn å sovne ved pulten. :Nikke: Lage lister over alt fra mat du vil ha klar i fryser til steder du vil trille frøkna. Kanskje gå amok med nettshopping og finne fine ting som hvordan lage håndavtrykk. Når du får bæretøyet kan du prøve å øve på å ha en dukke eller melpose holdt fast så du er ekspert også videre. :fnise:

Har du forresten tatt noen magebilder underveis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Kjedelig med jobben, men med "bare" 75 (ish) dager igjen kan du jo prøve å ha noen prosjekter hjemme de dagene du orker mer enn å sovne ved pulten. :Nikke: Lage lister over alt fra mat du vil ha klar i fryser til steder du vil trille frøkna. Kanskje gå amok med nettshopping og finne fine ting som hvordan lage håndavtrykk. Når du får bæretøyet kan du prøve å øve på å ha en dukke eller melpose holdt fast så du er ekspert også videre. :fnise:

Har du forresten tatt noen magebilder underveis? 

Det var noen gode ideer der, ja! Bortsett fra at jeg ikke må oppmuntres til nettshopping :fnise: Jeg holder egentlig på med en oppgave som må leveres innen fødselen, og kan bidra med enkelte arbeidsoppgaver, så med litt mer konsentrasjon, skal jeg klare å holde meg opptatt. Jeg har lyst til å overtale hunden til å leke baby, men melpose er nok en bedre idé.

Jeg har prøvd å ta ukentlige magebilder. Det er noen store hull i periodene jeg var på det kvalmeste, mens nå er jeg veldig flittig. Jeg trodde jeg hadde skikkelig stor mage rundt OUL, men nå ser jeg på bildene at det var ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden fra under 100dager og frem til permisjon forsvant bare i et jafs, syns jeg! 

Like greit å slippe jobb med den formen du har hatt. Nå fortjener du å ha en fin siste del av svangerskapet slik at du og mannen kan nyte litt tid sammen før minisjefen inntar huset. :) Har du fått strekkmerker eller bare frykter du de kommer? Magen min er enorm, men foreløpig er det kun ett strekkmerker der jeg hadde navlepiercing for hundre år siden (takk for den, 15-årige meg!). Hører rykter om at det kan komme noen fine merker de aller siste ukene da 🙈. 

Bæretøy er noe jeg virkelig håper å få til. Hadde du kjøpt sånn kengurutopp? Jeg har elastisk sjal, og har blitt en kløpper på å knyte det. Går rundt med bamse i sjalet og øver meg 😂. Men tror sånn kengurugreie er best i starten. Close Caboo var det en del som anbefalte meg her inne, men da hadde jeg allerede kjøpt inn de andre greiene. Kanskje du er lurere enn meg der😉 

Hvilket dyr er hun blitt nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæretøy er fantastisk! Jeg og AM digger det og har gjort det helt fra starten. Neste gang skal det være med i fødebagen så vi kan starte kosen og tilknytningen allerede på barsel. 

 

Anbefaler deg å starte med et tynt elastisk sjal, feks sino eller aldoria. Koster ikke mye og kan også kjøpes brukt på kjøp salg bæretøy (egen Facebookgruppe). Close caboo er og greit, men kan fort bli litt varm. Det vanskeligste i starten er å få det stramt nok, og ikke minst putte den dyrebare lille babyen i noe du ikke føler deg helt trygg på :P. Men så fort man mestrer det er det helt fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, LoveTrain skrev:

Tiden fra under 100dager og frem til permisjon forsvant bare i et jafs, syns jeg! 

Like greit å slippe jobb med den formen du har hatt. Nå fortjener du å ha en fin siste del av svangerskapet slik at du og mannen kan nyte litt tid sammen før minisjefen inntar huset. :) Har du fått strekkmerker eller bare frykter du de kommer? Magen min er enorm, men foreløpig er det kun ett strekkmerker der jeg hadde navlepiercing for hundre år siden (takk for den, 15-årige meg!). Hører rykter om at det kan komme noen fine merker de aller siste ukene da 🙈. 

Bæretøy er noe jeg virkelig håper å få til. Hadde du kjøpt sånn kengurutopp? Jeg har elastisk sjal, og har blitt en kløpper på å knyte det. Går rundt med bamse i sjalet og øver meg 😂. Men tror sånn kengurugreie er best i starten. Close Caboo var det en del som anbefalte meg her inne, men da hadde jeg allerede kjøpt inn de andre greiene. Kanskje du er lurere enn meg der😉 

Hvilket dyr er hun blitt nå? :P

Ja, det er faktisk et helt annet tempo på 3. trimester enn de to andre!

Det er litt godt å slippe å tenke på jobb, for det hadde blitt en del fram og tilbake. Samtidig blir det utrolig lenge å være borte nå, først sykemelding og svangerskapspenger hele svangerskapet og så permisjon. Jeg tenker at jeg virkelig ikke er "flink" til å være gravid innimellom, dette er kroppen ment å takle, liksom. Men mannen minner meg på at lillemor i magen er helt frisk og passe stor, så det har ikke gått utover henne :hjerte:

Jeg har fått to strekkmerker på magen, ikke noe å klage over enda. Men noe sier meg at de får selskap snart :PDet er ganske lenge siden det første kom, og da var jeg furten. Jeg pleier ikke å vise magen til folk uansett, men har tenkt litt på om mannen kanskje ikke kommer til å like den mer. De tankene har jeg nesten klart å legge fra meg nå. Han vet jo godt hvordan det blir slik, og jeg tror han vil sette pris på hva magen fått til, strekkmerker eller ei. Og så har jeg fått noen veldig tynne på den høyre puppen. De er jeg nesten litt stolt over! Puppene mine har aldri vokst nok til å få strekkmerker før :fnise:

Ja, det stemmer, jeg har kjøpt kengurutopp. To faktisk, ved et uhell. De skal med i sykehusbagen, og så gjenstår det å se om jeg tør å prøve. Jeg har arvet en halv Close Caboo, faktisk, men jeg trenger jo den andre halve. Kanskje jeg må lete litt og se om det finnes noen som tilfeldigvis selger den delen jeg mangler. Ellers har jeg veldig lyst til å lære meg elastisk sjal. Jeg må nok skaffe meg en bamse med litt størrelse på!

Fortsatt en kanin her, men det blir nytt dyr i morgen. Gjett hvem som kommer til å sjekke appen kl. 00.01 :P

 

16 timer siden, Marimba skrev:

Bæretøy er fantastisk! Jeg og AM digger det og har gjort det helt fra starten. Neste gang skal det være med i fødebagen så vi kan starte kosen og tilknytningen allerede på barsel. 

 

Anbefaler deg å starte med et tynt elastisk sjal, feks sino eller aldoria. Koster ikke mye og kan også kjøpes brukt på kjøp salg bæretøy (egen Facebookgruppe). Close caboo er og greit, men kan fort bli litt varm. Det vanskeligste i starten er å få det stramt nok, og ikke minst putte den dyrebare lille babyen i noe du ikke føler deg helt trygg på :P. Men så fort man mestrer det er det helt fantastisk! 

Så bra at dere liker det! Det ser jo fantastisk ut! Jeg er bare bekymret for hvorvidt jeg får det til :PTynt, elastisk sjal høres ut som det rette da. Jeg har lest litt om det også, og skjønt at det er fint både til nyfødt og varme måneder, men så er det denne knytingen da. Det blir sikkert kjempeskummelt å putte babyen oppi. Men det må jo være vel verdt det når man får det til og blir trygg. Bruker du bæretøy på tur med hundene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke brukte sjal! Jeg kom altfor sent i "gamet" og prøvde meg på bæresele, men da hadde M allerede bestemt seg for at dette var noe dritt :tongue:

Og hun var (er) et ekstremt klistremerke, så sjal hadde vært en lifesaver her. 

Heia sjal! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia puppestrekkmerker i det minste :P Jeg fikk ganske mye av det i puberteten, og de har blitt så lyse med årene at det bare er meg som ser dem. Krysser fingrene for at det er slik med gravidmerkene også:fnise: Mennene får bare tåle at vi får bruksmerker! 

Jeg kjøpte en kjempefin moby wrap på finn til 200kr! Er jo bare å vaske det og prøve seg frem. Var virkelig lett å knyte, og så er det et pluss at man gjør alt klart før man putter babyen oppi👌 Men jeg tenker den også kan bli litt varm for en maibaby. De kengurutoppene, er det størrelser på dem? Eller er de onesize? 

Spennende å se hva som kommer etter kaninen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å lese at det går såpass mye bedre med deg altså. Og tida kommer virkelig til å fly framover, det garanterer jeg. (Sånn med unntak av når det virkelig nærmer seg fødsel da... Da skjer det noe med tida igjen. :tongue:

Jeg har investert i to bæreting selv: Close Caboo og Ergobaby 360. Mannen ble i stuss over begge greiene, men tror han ble litt mer sikker på Ergobabyen, fordi den har seler og greier. Litt mer maskulin kanskje. :ler: Han hadde knapt hørt om slike produkter, han tror at med barnevogn så har man alt man trenger. Og det kan jo godt hende at det blir sånn, men jeg liker å stille litt mer forberedt, og jeg har jo lest så mye positivt om både bæresjal og seler her inne. :) 

Strekkmerker blir jeg aldri klok på.. Har noen på lårene etter tenårene selv (de er riktignok veldig bleke nå), og helt utrolig nok så har jeg ikke fått noen under graviditeten enda. Men jeg har også lest at de kan dukke opp etter fødselen, så her er man ikke på "trygg grunn" enda. Uansett er det jo bare koselig syns nå jeg, det forteller jo bare om den fantastiske kroppen vår som faktisk klarer å produsere et lite menneske. Jeg blir fortsatt helt satt ut når jeg tenker på hvor mye som skal til for at alt skal klaffe og at den lille utvikler seg til å bli et ordentlig menneske! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke brukte sjal! Jeg kom altfor sent i "gamet" og prøvde meg på bæresele, men da hadde M allerede bestemt seg for at dette var noe dritt :tongue:

Og hun var (er) et ekstremt klistremerke, så sjal hadde vært en lifesaver her. 

Heia sjal! :biggrin:

Da skal jeg lære av deg og starte med én gang! Men det kan jo hende bolla har bestemt seg allerede inni magen da. Fostre skal liksom sovne når man går rundt, fordi de blir bysset i søvn, og det gjør ikke hun her. Det kjennes ut som hun går rundt selv der inne :P

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Heia puppestrekkmerker i det minste :P Jeg fikk ganske mye av det i puberteten, og de har blitt så lyse med årene at det bare er meg som ser dem. Krysser fingrene for at det er slik med gravidmerkene også:fnise: Mennene får bare tåle at vi får bruksmerker! 

Jeg kjøpte en kjempefin moby wrap på finn til 200kr! Er jo bare å vaske det og prøve seg frem. Var virkelig lett å knyte, og så er det et pluss at man gjør alt klart før man putter babyen oppi👌 Men jeg tenker den også kan bli litt varm for en maibaby. De kengurutoppene, er det størrelser på dem? Eller er de onesize? 

Spennende å se hva som kommer etter kaninen:) 

Mine pupper vokste nesten ikke i puberteten, så 14-åringen i meg syns det er stas nå! Jeg fikk noen strekkmerker på hoftene da, men de er det nok også bare jeg som ser i dag, og bare i direkte sollys. Jeg tror nok det er sånn at de blekner. De er lilla nå, så da syns de jo, men hvis de blir hvite etter hvert, må man jo studere nøye for å se det.

Det var lett, altså? Jeg er så dårlig på sånt :PEller, jeg sammenligner det med disse omslagsbodyene, som mannen skjønte raskere enn meg, og det at jeg ikke kan flette hår ordentlig. Det kan jo hende sjalknytting er noe eget, selv om man er klønete ellers. Kengurutoppene har størrelser, og det stod at man skulle kjøpe den størrelsen man vanligvis bruker. Nå bruker jeg ikke den størrelsen jeg vanligvis bruker mer da, så jeg lurer litt på om de blir for trange rett etter fødselen? Jeg tenkte jo ikke på dét da jeg fant dem på salg og syntes jeg var kjempesmart og forutseende. Men sånn ellers virker det veldig enkelt å greit, og ikke minst koselig å bruke dem!

2 timer siden, Snotra skrev:

Så koselig å lese at det går såpass mye bedre med deg altså. Og tida kommer virkelig til å fly framover, det garanterer jeg. (Sånn med unntak av når det virkelig nærmer seg fødsel da... Da skjer det noe med tida igjen. :tongue:

Jeg har investert i to bæreting selv: Close Caboo og Ergobaby 360. Mannen ble i stuss over begge greiene, men tror han ble litt mer sikker på Ergobabyen, fordi den har seler og greier. Litt mer maskulin kanskje. :ler: Han hadde knapt hørt om slike produkter, han tror at med barnevogn så har man alt man trenger. Og det kan jo godt hende at det blir sånn, men jeg liker å stille litt mer forberedt, og jeg har jo lest så mye positivt om både bæresjal og seler her inne. :) 

Strekkmerker blir jeg aldri klok på.. Har noen på lårene etter tenårene selv (de er riktignok veldig bleke nå), og helt utrolig nok så har jeg ikke fått noen under graviditeten enda. Men jeg har også lest at de kan dukke opp etter fødselen, så her er man ikke på "trygg grunn" enda. Uansett er det jo bare koselig syns nå jeg, det forteller jo bare om den fantastiske kroppen vår som faktisk klarer å produsere et lite menneske. Jeg blir fortsatt helt satt ut når jeg tenker på hvor mye som skal til for at alt skal klaffe og at den lille utvikler seg til å bli et ordentlig menneske! :rodmer:

Akkurat den aller siste tida der er nok veldig treig, ja! Jeg får sug i magen som minner litt om eksamensnerver når jeg prøver å forestille meg at det er mai. Du har min medfølelse som er der nå, samtidig som jeg er litt misunnelig.

Hehe, mannen her er også litt skeptisk. Men jeg tror han kommer til å prøve etter hvert. Det er så utrolig upraktisk å trille vogn der vi bor, så bæring kommer til å friste. Vi vet vel aldri helt hva som funger på forhånd, men jeg tror det er en god idé å være forberedet. Kan jo hende vi får vognhatere også. Sånn for noen år siden, så jeg for meg at alle babyer alltid sov søtt i vognene sine når de ble trillet, men jeg er ikke så naiv mer :fnise:

Ja, det er jo faktisk koselig med strekkmerker :) Jeg merker at jeg og tenker mer og mer sånn nå, hele den store magen er jo koselig. Det er veldig, veldig rart at det faktisk går an dette! Vi har jo sett bilde av den lille celleklumpen det startet med, og at det har klart å bli et menneske er så snålt at det er vanskelig å tro på :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Illy skrev:

 

 

Så bra at dere liker det! Det ser jo fantastisk ut! Jeg er bare bekymret for hvorvidt jeg får det til :PTynt, elastisk sjal høres ut som det rette da. Jeg har lest litt om det også, og skjønt at det er fint både til nyfødt og varme måneder, men så er det denne knytingen da. Det blir sikkert kjempeskummelt å putte babyen oppi. Men det må jo være vel verdt det når man får det til og blir trygg. Bruker du bæretøy på tur med hundene også?

Jepp, det er gull verdt på tur med hundene :) og på butikken! Og alle andre steder man ikke gidder drasse med seg vogn :ler: . Nå er det ordentlig morsomt siden hun kan sitte på ryggen og. Hun elsker å bli slengt opp bak der, mens folk som står rundt bare står måpende og ser på :P

Jeg anbefaler som sagt et tynt elastisk sjal, og kanskje en sele til å starte med. Pass på at selen kan brukes uten nyfødtinnlegg, så er den lettest å bruke. Tula free to grow selene er veldig fine og kan brukes fra spebarn og oppover. Og så når du begynner å komme litt inn i det er det genialt med ringslynge! Den tar veldig liten plass og er kjempekjapp på og av, så vi pleier alltid bruke det på kjappe turer inn på butikken. Eneste er at den er litt verre å lære seg. Vi fikk ikke dreisen på den før etter noen måneder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Jepp, det er gull verdt på tur med hundene :) og på butikken! Og alle andre steder man ikke gidder drasse med seg vogn :ler: . Nå er det ordentlig morsomt siden hun kan sitte på ryggen og. Hun elsker å bli slengt opp bak der, mens folk som står rundt bare står måpende og ser på :P

Jeg anbefaler som sagt et tynt elastisk sjal, og kanskje en sele til å starte med. Pass på at selen kan brukes uten nyfødtinnlegg, så er den lettest å bruke. Tula free to grow selene er veldig fine og kan brukes fra spebarn og oppover. Og så når du begynner å komme litt inn i det er det genialt med ringslynge! Den tar veldig liten plass og er kjempekjapp på og av, så vi pleier alltid bruke det på kjappe turer inn på butikken. Eneste er at den er litt verre å lære seg. Vi fikk ikke dreisen på den før etter noen måneder. 

 

Det virker jo ganske genialt! Det med å bære på rygg har jeg skjønt er skikkelig utfordrende, men det må jo være både gøy og veldig fint på tur når man får det til. Jeg er litt glad det er ei stund til lillemor her kan begynne å sitte på rygg :P Men kanskje jeg lærer så mye at det ikke er avskrekkende når vi kommer dit :)

Tusen takk for fine tips! Nå vet jeg mer om hva jeg kan kikke på, så jeg skal ta meg en tur til Oslo og Bæreglede-butikken en dag formen er god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...