Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Illy skrev:

Koselig med besøk i dagboka! Jeg kan anbefale grapefruktjuice i litt fine glass, kanskje vinglass. Den smaker litt bittert, men jeg hadde faktisk "oppdaget" grapefruktjuice på en ferie før jeg begynte å prøve og før jeg visste noe om at den var bra for fruktbarheten. Nå minner den meg om sol og sommer, og har blitt en liten, litt fancy godbit i hverdagen, i stedet for stress. Hostesaft skal også ha noe for seg, men det klarer jeg ikke late som jeg liker en gang:haar:

Takk for tips om juice i fancy glass! Har aldri smakt det før, så jeg er spent. :fnise: Har du andre tips på lur også, i tillegg til hostesaft? 

 

Håper det går bra med deg, selv om det er stressende på jobb med ny avdeling og greier. Venninna di har nok rett, stress er aldri bra - det gjelder jo uansett hva slags fase man går igjennom i livet. Håper det ordner seg! Ting går heldigvis ofte bedre enn man frykter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 10 Feb 2016 at 11.52, Snotra skrev:

Takk for tips om juice i fancy glass! Har aldri smakt det før, så jeg er spent. :fnise: Har du andre tips på lur også, i tillegg til hostesaft? 

 

Håper det går bra med deg, selv om det er stressende på jobb med ny avdeling og greier. Venninna di har nok rett, stress er aldri bra - det gjelder jo uansett hva slags fase man går igjennom i livet. Håper det ordner seg! Ting går heldigvis ofte bedre enn man frykter. :) 

Jeg har dårlig med andre tips. Vel det finnes jo mange da, men det er grapefruktjuicen jeg har mest tro på (antagelig siden jeg liker den!). Og så er det en enkel og grei dagligvare man kan ha stående i kjøleskapet som om det ikke var noen spesiell grunn til det. Jeg har vurdert å kjøpe greier på helsekosten, men så tenker jeg at det blir ekstra styr og stress av det. Foreløpig. Får se når jeg blir desperat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager igjen til IKM. Jeg har ingen antydning til symptomer. Jeg hadde håpet det var fordi jeg var travelt opptatt med jobb og ikke rakk å kjenne etter... Men nå har jeg et rolig øyeblikk her, og fremdeles ingenting. Søren også. 

Nå går jeg rundt og tenker på at hvis jeg blir gravid betyr det at jeg har ca ni måneder igjen i denne jobben. På grunn av skiftturnus lar den seg ikke kombinere med baby. Jeg trives, men jeg er også litt sliten og klar for noe nytt, så ni avslutningsmåneder hadde passet veldig fint nå. 

Men jobb er én ting, først og fremst så ønsker jeg meg et barn. Vel, det er bare å vente og se! Før eller siden så går det, håper jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting ser ikke så lovende ut :unsure: Dagens første dobesøk endte med stor skuffelse, rødt på papiret. Og sånn har det fortsatt. I tillegg har jeg litt antydning til menssmerter og ømhet i magen. Jeg prøver selvsagt å klamre med fast i fine tanker om festeblødnig og at småblødninger kan være et symptom. Men let's face it... Jeg tror jeg vet ganske nøyaktig når EL var, og det er for seint med festeblødning nå. Dessuten er det ikke første gang jeg spotter før mensen starter for fullt. Jeg har gått i fella før, og googlet som en gal på småblødning+gravid og slikt. Det skal jeg prøve å unngå denne gangen.

Uff så teit! Jeg tenkte jo at vi ikke traff helt denne gangen. Men jeg blir jo like skuffa likevel:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Jeg hadde virkelig håpet på full klaff for oss begge to. Det hadde vært så koselig! Vi kunne sammenlignet symptomer hver dag ;) 

Skal du teste bare for å være sikker? 

Neste måned, altså! Jeg er så forbanna over at klokkeguden skuffet oss :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Weebs skrev:

Æsj! Jeg hadde virkelig håpet på full klaff for oss begge to. Det hadde vært så koselig! Vi kunne sammenlignet symptomer hver dag ;) 

Skal du teste bare for å være sikker? 

Neste måned, altså! Jeg er så forbanna over at klokkeguden skuffet oss :sinna:

Jeg rakk ikke å teste. Søren altså, det hadde vært så gøy å sammenligne symptomer. Ikke verdt å stole på guder. Nå får det bli mars! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en utrolig teit dag! TR kom, og hun hadde med seg både kramper og hodepine. Og i tillegg var det en dust som kjørte inn i bilen min, ødela den og skremte vettet av meg. :grine:

Nå skal jeg ta et veldig stort glass vin :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! For en forbannet drittdag du har hatt! Du har virkelig gjort deg fortjent til et glass nå altså. Utrolig kjipt at du har fått mensen, men huff!! Hva skjedde med bilen? Alt gikk bra med deg håper jeg? :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit med meg (så greit det kan gå mens man blør som en foss da, av naturlige årsaker altså, ikke etter ulykken). Bilen min og jeg ble påkjørt bakfra av en som ikke fulgte med i det hele tatt. Bilen ble ganske ødelagt bak, og det er ikke noe greit, for jeg er veldig glad i den! Men nå krysser jeg alt for at verkstedet kan fikse. De ble sinte der også, og sa at jeg burde vurdere en anmeldelse. Jeg har litt vondt i ryggen, og har fått en sterk grad av angst for store biler som ligger for nært bak. Men så vidt jeg har hørt er det eventuelle nakkesmerter man skal bekymre seg mest for etter slike smeller. Det har jeg ikke, fordi den stakkars bilen tok det meste av støyten. Huff, helt siden foreldrene mine var dumme nok til å gi den første bilen jeg husker et navn, har jeg hatt det med å tenke at alle biler er litt levende. Siden jeg pleier å bli mer sippete enn sinna i den røde uka, er det hakket før jeg reiser ned på verkstedet og setter meg der og holder den i speilet og trøster den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, stakkar bilen. 

Da jeg var i en bilulykke rett etter jeg fikk lappen da jeg var 18, presset faren min meg ut å kjøre samme kveld så jeg ikke skulle få angst. Ganske drit, men tror det er noe i det at du må get back on the horse. Plagsomt når du ikke kommer på norske uttrykk! Vi har sikkert en greie vi sier i Norge også :fnise:

Nakken er skumle greier, godt å høre at det går bra med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Weebs skrev:

Åå, stakkar bilen. 

Da jeg var i en bilulykke rett etter jeg fikk lappen da jeg var 18, presset faren min meg ut å kjøre samme kveld så jeg ikke skulle få angst. Ganske drit, men tror det er noe i det at du må get back on the horse. Plagsomt når du ikke kommer på norske uttrykk! Vi har sikkert en greie vi sier i Norge også :fnise:

Nakken er skumle greier, godt å høre at det går bra med deg! 

Hehe, komme seg tilbake på hesten? Eller opp i salen igjen? Det er nok noe i det. Jeg drev med ridning da jeg var yngre, og da var det et veldig viktig poeng. Jeg skal be om å få en skikkelig stor og skummel leiebil sånn at alle holder seg unna meg i trafikken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner TR å roe seg ned, og jeg har klart å stille hjernen inn på at jeg er i PP7. Denne gangen ser det ut som EL kommer på et godt tidspunkt, hvor både mannen og jeg er hjemme. Det er jo en fordel!

Etter bilkrasjen har legen min utstyrt meg med masse smertestillende og betennelsesdempende piller for at jeg skal kunne være nok i bevegelse og ikke stivne i muskulaturen. Siden PP6 gikk i dass og jeg ikke er gravid, tenkte jeg at det var vel og bra. Men så leste jeg pakningsvedlegget på senga i går, og der stod det jammen at medikamentet kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, og at man skal informere legen om man planlegger eller har vansker med få barn :sjokkbla: Jeg sendte en mail og informerte legen med en gang, jeg. Nå regner jeg med at dette gjelder kun i perioden man tar pillene, og at de ikke skader fruktbarheten på sikt. Og én prøveperiode kan jeg saktens ofre for velfungerende nakke og rygg. Men jeg ble paranoid, og det var like før jeg droppet pillen til morgenen i dag, helt til nakken skrek at det kom ikke på tale. 

Jeg har jo forresten lest tidligere at man skal være forsiktig med en del smertestillende mens man prøver, blant annet ibux, voltaren og naproxen. Jeg bruker sjelden smertestillende (utenom i forbindelse med TR enkelte ganger), så jeg har ikke bekymret meg nevneverdig for dette. Men det kan være verdt å tenke på. Ta paracet mot menssmertene om det er mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paracet er gode greier, ja! Det var kun det jeg fikk utdelt på sykehuset etter kikkhullsoperasjonen min :) Så når nakke og rygg begynner å bli bedre så tror jeg nok du kan gå over til Paracet med god samvittighet :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg at denne prøveperioden føler jeg ikke for å prøve. Jeg ble plutselig lei av å håpe og stresse, og har kanskje behov for en helt avslappet måned hvor jeg ikke en gang tenker over når EL er.  Nå tar jeg en god del smertestillende som kan klusse til hele EL, så det er kanskje like greit å ikke tenke og regne for mye på det. Dessuten går det litt dårlig med sengevalsen. Det kjennes ut som noen har slått alt de klarer over hele ryggen min med en planke, og jeg hyler ganske høyt hver gang samboeren prøver å stryke over den, enten det er ment trøstende eller sensuelt. Antagelig er jeg bare litt sippete i dag, og ser annerledes på det lenger ut i perioden. Synd jeg ikke nærmer meg IKM og kan tolke det som et symptom.

Jeg skal loggføre i app, sånn for framtidig oversikts skyld. Men per nå er planen å ikke stresse med sex rundt EL denne gangen. Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar, det høres skikkelig vondt ut! Når ikke engang stryking er godt så er det fader meg vondt. 

Prøv å slappe av denne perioden, men jeg dømmer deg ikke om du plutselig regner litt på EL likevel ;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God bedring med rygg og nakke!  Er skummelt å bli påkjørt bakfra,  ryggen får en mye større smell enn det ofte kjennes ut som der og da.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Weebs skrev:

Stakkar, det høres skikkelig vondt ut! Når ikke engang stryking er godt så er det fader meg vondt. 

Prøv å slappe av denne perioden, men jeg dømmer deg ikke om du plutselig regner litt på EL likevel ;) Lykke til!

Takk for det! :) Ja, jo det kan jo skje at jeg renger litt likevel.... Jeg skal bare prøve å tenke at det ikke er noe must. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

God bedring med rygg og nakke!  Er skummelt å bli påkjørt bakfra,  ryggen får en mye større smell enn det ofte kjennes ut som der og da.. 

 

 

Tusen takk for det! Ja, det kjentes ut som det hadde gått helt fint først, men så ble det verre. Trøsten er at jeg har vært på smertetoppen nå, og er på vei ned, og at jeg tross alt ikke ble alvorlig skadet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å holde meg helt unna prøving likevel. Jeg har vært oppgitt, og ikke lest dagbøker på ei stund. Men nå er jeg cirka rundt EL igjen, og en liten mulighet for klaff blir det denne måneden også.

Hvordan det ligger an med sjansene, er det vanskelig å vite. Jeg skulle liksom kjøpe EL-tester fra Clearblue denne perioden. Men hvis jeg hadde gjort det, hadde det ikke blitt mye til prøvepause og avslapning. Samboeren og jeg brukte "hoppe av i svingen" som prevensjon tidligere. Noen ganger er gammel vane vond å vende. Jeg skal innrømme at jeg hadde problemer med å skjule frustrasjonen da samboeren plutselig fikk lyst til å "hoppe av" midt i det appene mine sier er den mest fruktbare perioden. For joda, jeg har sjekket appene... Stakkars mann. Han vet ikke når disse periodene er, og syns ikke at jeg skal vite det heller (så det lar jeg være å si noe om). Så vel...det har ikke blitt så mye aksjer som jeg skulle ønske denne perioden. Noen havnet på feil sted, for å si det rett ut. Men jeg kommer til å lete etter symptomer, håpe og innbille meg ting denne gangen også!

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...