Gå til innhold

- Innvandringskritikere er mordere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som ønsker å bremse masseinnvandringen fra Syria av frykt for terror er mordere, skal vi tro denne bloggeren. Ikke bare det, men vi er verre mordere enn Paris-terroristene. 

Jeg må si at dette var et smakløst innlegg i samfunnsdebatten. 

http://tjomlid.com/2015/11/15/kortpost-vi-er-alle-mordere/

Anonymkode: 7fc34...a3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Skulle til å skrive at vi alle er mordere etter den logikken, innvandring eller ikke. Men ser at det er en kommentar til det innlegget som allerede har dekt det.

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandringsmotstandere støtter seg på Dublinavtalen. Den samme avtalen europeiske ledere ignorerer. Merkelig at vi skal følge noen avtaler, mens vi driter i andre. Greit å være konsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke strengt talt de innvandringsliberale som er morderne? Hvis vi ikke slapp de inn så hadde ikke så mange tatt turen over hit og de hundrevis/tusenvis som har druknet på turen hadde fortsatt vært i live.

Anonymkode: e4317...01b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke strengt talt de innvandringsliberale som er morderne? Hvis vi ikke slapp de inn så hadde ikke så mange tatt turen over hit og de hundrevis/tusenvis som har druknet på turen hadde fortsatt vært i live.

Anonymkode: e4317...01b

Ingen er mordere. Hele den debatten er bare tull og tøys. Flyktningene er voksne mennesker, som kan vurdere risiko. De tar en risiko og den må de leve med. Det må bli slutt på å behandle innvandrerne som barn. De kan tenke selv, og de kan ta selvstendige avgjørelser.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjomlid er jo en fullstendig galning blitt. Kan ikke ta noe han sier for å være saklig eller eller riktig lenger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjomlid blir jo her fullstendig avkledd av Geir Evensen, og jeg regisrerer at Tjomlid ikke svarer på hans meget grundige og saklige innlegg. Det er lenge side jeg har sett en debattant blir så til de grader avkledd og knust av en meningsmotstander.

Selv om Tjomlid sikkert har noen gode innlegg, klarer jeg ikke å ta han seriøst lenger.

Anonymkode: 2e0b8...231

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjomlid blir jo her fullstendig avkledd av Geir Evensen, og jeg regisrerer at Tjomlid ikke svarer på hans meget grundige og saklige innlegg. Det er lenge side jeg har sett en debattant blir så til de grader avkledd og knust av en meningsmotstander.

Selv om Tjomlid sikkert har noen gode innlegg, klarer jeg ikke å ta han seriøst lenger.

Anonymkode: 2e0b8...231

Samme her. Jeg har pleid å følge blogge hans ganske så trofast de senere årene, mye på grunn av han er knallgod på debunke dårlig helsejournalistikk om vaksiner bl.annet. Men når radikaleren i ham våkner, ser det ikke ut til at han klarer å holde seg saklig.

Anonymkode: 08a4e...23f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ønsker å bremse masseinnvandringen fra Syria av frykt for terror er mordere, skal vi tro denne bloggeren. Ikke bare det, men vi er verre mordere enn Paris-terroristene. 

Jeg må si at dette var et smakløst innlegg i samfunnsdebatten. 

http://tjomlid.com/2015/11/15/kortpost-vi-er-alle-mordere/

Anonymkode: 7fc34...a3d

Lavmål fra denne bloggeren. Han burde roe seg ned, og innse at ikke-vestlig innvandring er å kaste bort ressurser som kunne blitt brukt på millioner flere som virkelig ER fattige og som faktisk trenger hjelp:

https://www.youtube.com/watch?v=TehIAwR5yXA

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tippet helt over for stakkars Tjomlid. Han er like på jordet som vaksinemotstandere han en gang likte å kritisere. 

Anonymkode: 67787...d72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Tjomlid sin logikk så er en nasjon som må prioritere enkelte i helsekøen foran andre en nasjon av mordere også. Slik er faktiskt Norge allerede i dag, helsevesenet er bundet av budsjetter som gjør at noen fagfelt får tilført mer penger enn andre og bedre behandlingstilbud og noen medisiner blir også prioritert ned fordi de er for kostbare. Interessant nok så vil den politikken som Tjomlid står for legge enda større press på nevnte helsetilbud, med nødvendigvis enda strammere budsjetter og dårligere helsetilbud - og enda flere mordere.

Tjomlid er genial når han går vaksinemotstandere og andre kvakksalvere i sømmene, for her har han vitenskapen å slå i bordet med, men her beveger han seg utenfor sitt fagfelt. Det blir for mye følelser og dårlig retorikk at det kan se ut som han nærmer seg samme debatteknikk som kvakksalverne som ikke har vitenskap å støtte seg til. De også, når de blir motbevist, går inn i seg selv og skaper enda skarpere retorikk basert på mer føleri og danner enda større distanse mellom seg og sine trosfeller og "de andre".

Anonymkode: 9c37e...01f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til Norge blir det nye Texas.. der alle kvinner må bevæpne seg, noe de allerede må nå med pepperspray og alarmer takket være det flerkulturelle samfunnet vårt. 

Det blir bare værre og værre hvis 90% av d norske folket tror at man hjelper på noen måte å ta inn flyktninger til Norge. Man kan ikke tro at disse flykningene plutselig endrer kultur og tankemønster med engang de krysser den norske grensen. 

 

Det skulle vært et visst minstemål før man kunne bruke stemmeseddelen i norge.. Altfor mange apekatter.

 

 

Anonymkode: 11dad...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er mordere. Hele den debatten er bare tull og tøys. Flyktningene er voksne mennesker, som kan vurdere risiko. De tar en risiko og den må de leve med. Det må bli slutt på å behandle innvandrerne som barn. De kan tenke selv, og de kan ta selvstendige avgjørelser.

Poenget er at hvis vi hadde vært knallharde og nektet noen som helst å komme hit så hadde det ikke vært noe poeng i å prøve, og dermed hadde langt færre tatt risikoen og dermed dødd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjomlid er jo en fullstendig galning blitt. Kan ikke ta noe han sier for å være saklig eller eller riktig lenger. 


Hva får deg til å tro at han noensinne har hatt rett om noe som helst? Tror du ikke at han cherrypicket data også da han skrev om alternativ medisin o.l.? Tror du ikke han hadde en politisk agenda også da? 

Det er helt åpenbart at mannen hele tiden har hatt en agenda, og at han har plukket ut data som passer til denne agendaen, uavhengig av riktigheten til dataene. Det begynner bare å bli tydelig for folk nå når han skriver om innvandring. 

Endret av Psilocybe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at han noensinne har hatt rett om noe som helst? Tror du ikke at han cherrypicket data også da han skrev om alternativ medisin o.l.? Tror du ikke han hadde en politisk agenda også da? 
Det er helt åpenbart at mannen hele tiden har hatt en agenda. Det begynner bare å bli tydelig for folk nå når han skriver om innvandring. 

Når han har skrevet om alternativbehandling, vaksinemotstand, osv. så har han ikke drevet kirsebærplukking men har tvert imot lent seg på den vitenskapelige konsensus og den kunnskap forskningen har brakt til overflaten. Når han skriver om alternativere og lignende ting så er agendaen hans å spre informasjon for å motvirke alternativeres løgner.

Det er ingenting å ta ham på i slike saker.

Det er veldig mye å ta ham på i innvandringsdebatten.

At en person har rett innenfor ett emne betyr ikke at han har rett innenfor alle emner. At han tar feil i innvandringsdebatten betyr ikke at han tar feil om forskning opp mot alternativbehandling m.m.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hvis vi hadde vært knallharde og nektet noen som helst å komme hit så hadde det ikke vært noe poeng i å prøve, og dermed hadde langt færre tatt risikoen og dermed dødd.

Men nå snakker ikke Tjomlid om innvandring spesifikt, Han snakker om alle de valgene vi tar som enkeltindivider og som samfunn, hvor vi prioriterer eget forbruk mens vi unnlater å tenke på hva de ressursene KUNNE vært brukt til. F.eks,kunne pengene vi bruker på en kaffe latte, kunne vært brukt til å kjøpe myggnett for en hel familie i et fattig u-land, og hindret at de fikk malaria.

Men vi foretrekker å la være, for vi vil heller ha en kaffe latte. Gjerne hver dag.

Så, han henviser til den etiske problemstillingen med den løpske vognen som vi kan sjalte over til et annet spor, og dermed berge et større eller mindre antall mennesker, og hvor det blir tydelig nok for de flleste at passivitet også er en handling som får konsekvenser.

Det er selvsagt en ubehagelig tanke at man på noe vis skulle være ansvarlig for at mennesker på et annet kontinent dør fordi vi kunne ha gjort noe for å hjelpe dem, men unnlot fordi vi heller ville kose oss med vår latte og kanskje noen nye sko. Sydentur, anyone? Men det er ikke en direkte gal tanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sluttet for lenge siden å lese ting han har skrevet. Det er jo bare bortkastet tid og man blir fort lei av venstrevridd propaganda.

 

Nå leser jeg dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ras-av-naboklager-og-trusler-om-soksmal-8282158.html

 

Og selv om det er røde Aftenposten som kommer med det, så er det en interessant lesing som viser akkurat hvor begeistret folk flest er for denne berikelsen der de bor. Hadde jeg også hørt noe om asylmottak i nabolaget, ville jeg også reagert. Jeg er opptatt av egen og familiens trygghet og vil ikke at boligen vår mister verdi på grunn av ukloke politiske vedtak jeg overhodet ikke har stemt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke strengt talt de innvandringsliberale som er morderne? Hvis vi ikke slapp de inn så hadde ikke så mange tatt turen over hit og de hundrevis/tusenvis som har druknet på turen hadde fortsatt vært i live.

Anonymkode: e4317...01b

Hadde hjulpen kommet til nærområdene hadde de fattige og mest forkomne fått større mulighet for hjelp. Det er kynisk å drive flyktningpolitikk slik som Sverige og Tyskland startet dette showet med lottogevinster til dem som klarer turen over havet og gjennom Europa. Hele Europa blir tvunget til å drive hjelpen hjemme på grunn av Sveriges og Tysklands rause invitasjon. Jeg vil påstå at Tyskland og Sverige står ansvarlig for en hel del liv som nå ligger på havets bunn. Total uansvarlig flyktningpolitikk.

Anonymkode: 4fcd1...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker innvandring er de som har delansvar for båtdrukningene. Det største ansvaret ligger hos dem som faktisk velger å ta risikoen og sette seg i ei lita jolle over havet.

Hadde Europa stengt grensene for innvandring, ville ikke folk kommet heller. Det er ganske enkelt, egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fortsette Tjomlids analogi med cruisebåten: Hvem anser han for å være mordere den dagen cruiseskipet tar inn for mye vann og synker?

Anonymkode: 9c37e...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...