Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Da er jeg ruger!

To egg inn og ett på frys :)

Masse lykke til dere andre og!

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, miore skrev:

Da ligger vi rimelig likt i løypa denne gang! Vi skal på samtale om litt over to uker, og ha forsøk i enten juni eller august :) Mulig det blir litt trangt å presse det inn i juni (klinikken har ferie i juli), men vi får se.

Så spennende :) Lykke til!

Hvordan er det med lille? 

Jeg syns nesten det er litt skummelt at de kanskje blir størst så fort.  

Anonymkode: b723b...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende :) Lykke til!

Hvordan er det med lille? 

Jeg syns nesten det er litt skummelt at de kanskje blir størst så fort.  

Anonymkode: b723b...63d

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende :) Lykke til!

Hvordan er det med lille? 

Jeg syns nesten det er litt skummelt at de kanskje blir størst så fort.  Ikke meningen å være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på Synarela spray i dag.

 

N.B.

Anonymkode: c65c5...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Askmeagain89 skrev:
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende :) Lykke til!

Hvordan er det med lille? 

Jeg syns nesten det er litt skummelt at de kanskje blir størst så fort.  Ikke meningen å være anonym

Takk det samme :)

Skjønner hva du mener! På en måte har hun jo blitt så stor og god - med språk og motorikk i en vanvittig utvikling løper hun jo plutselig rundt og er ordentlig "barn". Men på den andre så er hun jo egentlig fryktelig liten og sårbar også. Men når jeg tenker på hvor mye glede jeg og søsteren min med under 2 års aldersforskjell hadde av hverandre (etter en liten periode med sjalusi først, rett skal være rett) så tenker jeg at det egentlig blir fint for henne likevel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med tredje forsøk nå og har testdato rundt 8.juli. Jeg har veldig lyst å reise på ferie i slutten av august, men burde jeg vente til negativ test før jeg bestiller i tilfelle det klaffer og jeg er for kvalm til å reise? 

Anonymkode: 80c3f...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om Lutinus gir mensmurringer?

Er på rugedag 4 og har litt murringer i underlivet.. Håper det er lutinusen og ikke et dårlig tegn på at det ikke går bra (det er det vel for tidlig til uansett..). Hadde ikke noen murringer forrige forsøk. Ikke før rett før mensen kom, men det er det jo alt for tidlig til nå. 

Igår, på dag 3, så fikk jeg noen stikkninger, og idag murrer det. 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om Lutinus gir mensmurringer?

Er på rugedag 4 og har litt murringer i underlivet.. Håper det er lutinusen og ikke et dårlig tegn på at det ikke går bra (det er det vel for tidlig til uansett..). Hadde ikke noen murringer forrige forsøk. Ikke før rett før mensen kom, men det er det jo alt for tidlig til nå. 

Igår, på dag 3, så fikk jeg noen stikkninger, og idag murrer det. 

Anonymkode: a1542...ea7

Det kan gi mensmurringer ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Det kan gi mensmurringer ja. :)

Denne lutinusen asså.... en ting er hvit klissete utflod men nå også murringer! Jaja, den gjør nå forhåpentligvis god nytte for seg :) 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med hormonsprøyter nå, og skal ha egguttak i neste uke.

Leste gjennom papirene mine nå. Har lest de tidligere og, men har mistet setningen om at hvis man skal gå på klexane/Albyl-E skal man starte med dette da man startet med hormønsprøytene. Det har ikke eg gjort! 

Sist forsøk, som ble velykket, begynte eg med klexane dagen eg hadde uttak. Fikk resepten av sykepleier etter uttak. Derfor trodde eg at eg skulle dette denne gangen og. Har allerede kjøpt disse, så tok min første i dag. 

Litt stressa nå. Noen som vet omk dette kan ha noe å sei?

Anonymkode: 1c4ca...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Holder på med hormonsprøyter nå, og skal ha egguttak i neste uke.

Leste gjennom papirene mine nå. Har lest de tidligere og, men har mistet setningen om at hvis man skal gå på klexane/Albyl-E skal man starte med dette da man startet med hormønsprøytene. Det har ikke eg gjort! 

Sist forsøk, som ble velykket, begynte eg med klexane dagen eg hadde uttak. Fikk resepten av sykepleier etter uttak. Derfor trodde eg at eg skulle dette denne gangen og. Har allerede kjøpt disse, så tok min første i dag. 

Litt stressa nå. Noen som vet omk dette kan ha noe å sei?

Anonymkode: 1c4ca...e52

 Har hatt forsøk med albyl-e og klexane på to forskjellige klinikker og på begge klinikkene skulle jeg ikke starte med blodfortynnende før etter uttak pga blødningsfare under uttak, så jeg syns det er litt rart du skulle ta det samtidig som hormonsprøytene.

Om du er i tvil, tar du kontakt med klinikken. Har fått beskjed begge plassene jeg har vert om å ta kontakt om jeg lirer på noe

 

Anonymkode: 45625...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak på mandag. Ovitrelle i morgen. 

Har gjort dette før, men man glemmer så fort. Skal man ta synarela samme dagen man tar ovitrelle? 

Mener de sa at siste spray var i dag. Får nesten satse på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? :hjerte:k

 

Jeg har fått medisinen tilsendt fra sykehusapoteket. Jeg fikk regning med pakken, som jeg har betalt. Skal jeg sende inn krav til HELFO med en gang? Jeg regner med jeg tar kopi, og sender originalen... Skal det være med noe ekstra brev/søknadsskjema? Og så måtte jeg ha med erklæring fra legen om at vi må ha prøverør? Stemmer det?

 

Jeg har fått påvist gallestein, og nå mener legen min at jeg må vurdere å utsette prøverørsforsøket og ta galleblæreoperasjon først.. :S Hun mente jeg måtte ringe St. Olavs og høre hva de sier.. Jeg tenker det er uaktuelt å utsette... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, FlyBabe skrev:

Hvordan går det med dere? :hjerte:k

 

Jeg har fått medisinen tilsendt fra sykehusapoteket. Jeg fikk regning med pakken, som jeg har betalt. Skal jeg sende inn krav til HELFO med en gang? Jeg regner med jeg tar kopi, og sender originalen... Skal det være med noe ekstra brev/søknadsskjema? Og så måtte jeg ha med erklæring fra legen om at vi må ha prøverør? Stemmer det?

 

Jeg har fått påvist gallestein, og nå mener legen min at jeg må vurdere å utsette prøverørsforsøket og ta galleblæreoperasjon først.. :S Hun mente jeg måtte ringe St. Olavs og høre hva de sier.. Jeg tenker det er uaktuelt å utsette... :angry:

Det er bare å sende inn til HELFO straks du har hentet ut og fått alle kvitteringene :) Men, hvis du blir gravid å skal stå på støttebehandling endel uker etter så kanskje lurt å vente til du har hentet ut de medisinene? 

Jeg skal f.eks stå på Lutinus t.o.m uke 10 hvis jeg blir gravid. Lutinus i 10 uker=5000kr.. Så vi venter med å sende inn til etter testing. 

Jeg er fortsatt i ventemodus... Satte inn to egg forrige mandag, så ei uke og en dag siden. Har mensmurringer, er trøtt og føler meg litt uggen, men det kan være lutinusen som tuller med meg. Trøtt og uggen blir en gjerne etter alt det kroppen har vært igjennom også. Man presser jo kroppen til det ytterste med dette. Har heldigvis en veldig allright fastlege som har sykemeldt meg til rett etter testdato da jeg har en veldig fysisk og psykisk krevende jobb, og jeg fikk beskjed fra gynekologen om å unngå nettopp fysisk og psykisk stress disse ukene her. Så jeg prøver å slappe av, sitter ute i sola og leser bøker, går på tur med bikkja, gjør husarbeid, har seriemaraton om kveldene....

Lange uker. 

Ang gallesten: har du anfall som er smertefulle sånn at operasjon er aktuell? Da kan det være greit å utsette kanskje? Eller er det sånn at det går over, at det er små steiner? Har selv hatt gallestenanfall, men steinene passerte selv, så slapp å operere. Ved nytt anfall kan operasjon være aktuelt, men har (bank i bordet) ikke hatt det igjen. Gallestenanfall er sinnsykt smertefullt, så synes synd i deg! Det siste du trenger nå i denne prøverørsprosessen liksom. 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å sende inn til HELFO straks du har hentet ut og fått alle kvitteringene :) Men, hvis du blir gravid å skal stå på støttebehandling endel uker etter så kanskje lurt å vente til du har hentet ut de medisinene? 

Jeg skal f.eks stå på Lutinus t.o.m uke 10 hvis jeg blir gravid. Lutinus i 10 uker=5000kr.. Så vi venter med å sende inn til etter testing. 

Jeg er fortsatt i ventemodus... Satte inn to egg forrige mandag, så ei uke og en dag siden. Har mensmurringer, er trøtt og føler meg litt uggen, men det kan være lutinusen som tuller med meg. Trøtt og uggen blir en gjerne etter alt det kroppen har vært igjennom også. Man presser jo kroppen til det ytterste med dette. Har heldigvis en veldig allright fastlege som har sykemeldt meg til rett etter testdato da jeg har en veldig fysisk og psykisk krevende jobb, og jeg fikk beskjed fra gynekologen om å unngå nettopp fysisk og psykisk stress disse ukene her. Så jeg prøver å slappe av, sitter ute i sola og leser bøker, går på tur med bikkja, gjør husarbeid, har seriemaraton om kveldene....

Lange uker. 

Ang gallesten: har du anfall som er smertefulle sånn at operasjon er aktuell? Da kan det være greit å utsette kanskje? Eller er det sånn at det går over, at det er små steiner? Har selv hatt gallestenanfall, men steinene passerte selv, så slapp å operere. Ved nytt anfall kan operasjon være aktuelt, men har (bank i bordet) ikke hatt det igjen. Gallestenanfall er sinnsykt smertefullt, så synes synd i deg! Det siste du trenger nå i denne prøverørsprosessen liksom. 

Anonymkode: a1542...ea7

Hei og takk for svar! Jeg vet ikke noe om at jeg skal gå på noe etter, er det sånt jeg får vite før uttak/innsett? Kanskje jeg bare sender inn med en gang, så jeg er sikker...

Håper det går bra med deg! Jeg ser flere snakker om Lutinus, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.. Blir nok lange dager når man ikke gjør noe,ja.. :(  du er alene hjemme også? jeg kommer til å ha sommerferie,  og blir mest alene.. ser for meg at dagene blir som dine :)  Hvor gammel er du?

Jeg har hatt tre gallesteinsanfall, der jeg måtte ligge stille i alt fra noen timer til noen dager. Jeg skal klare å takle det, men saken er jo at jeg ikke kan bruke smertestillende om jeg er gravid. Jeg sier det får være øving til  en evt. fødsel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forsamtalen over. Kjenner jeg er veldig skeptisk.  De ville ikke følge det vanlige opplegget så skal gå på medisiner i lang lang tid. Føler meg rimelig motløs. De var også litt skeptiske til evt å sette inn to egg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Askmeagain89 skrev:

Da var forsamtalen over. Kjenner jeg er veldig skeptisk.  De ville ikke følge det vanlige opplegget så skal gå på medisiner i lang lang tid. Føler meg rimelig motløs. De var også litt skeptiske til evt å sette inn to egg. 

 

Hva mener du med "det vanlige opplegget"? Er det ikke lurt å prøve en annen vri dersom det ikke har gått før? Hvor mange forsøk har du hatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, FlyBabe skrev:

Hva mener du med "det vanlige opplegget"? Er det ikke lurt å prøve en annen vri dersom det ikke har gått før? Hvor mange forsøk har du hatt? :)

Vi hadde tre forsøk der det klaffet på det siste. Medisinene da fungerte,  men dosene ble økt til siste forsæk. Vi har en på ett år i dag, og vil gjerne følge det opplegget som fungerte.  Det å begynne nye forsøk med helt nye medisiner helt uten kunnskap om hvordan det fungerer føles håpløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Askmeagain89 skrev:

Vi hadde tre forsøk der det klaffet på det siste. Medisinene da fungerte,  men dosene ble økt til siste forsæk. Vi har en på ett år i dag, og vil gjerne følge det opplegget som fungerte.  Det å begynne nye forsøk med helt nye medisiner helt uten kunnskap om hvordan det fungerer føles håpløst

Åja,da forstår jeg frustrasjonen. Rart at de ikke gjør det som har funka før... får håpe du er like heldig denne gangen :) *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FlyBabe skrev:

Hei og takk for svar! Jeg vet ikke noe om at jeg skal gå på noe etter, er det sånt jeg får vite før uttak/innsett? Kanskje jeg bare sender inn med en gang, så jeg er sikker...

Håper det går bra med deg! Jeg ser flere snakker om Lutinus, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.. Blir nok lange dager når man ikke gjør noe,ja.. :(  du er alene hjemme også? jeg kommer til å ha sommerferie,  og blir mest alene.. ser for meg at dagene blir som dine :)  Hvor gammel er du?

Jeg har hatt tre gallesteinsanfall, der jeg måtte ligge stille i alt fra noen timer til noen dager. Jeg skal klare å takle det, men saken er jo at jeg ikke kan bruke smertestillende om jeg er gravid. Jeg sier det får være øving til  en evt. fødsel. :P

Lutinus er progesteron som er gunstig for at egget skal holde seg på plass inni der, det er et hormon. Vaginalkapsler. Jeg regner egentlig med at du skal stå på det etter innsett og frem til testdato. Man begynner med det, iallefall der vi går, dagen etter innsett. Jeg skal i tillegg gå på det som støttebehandling t.o.m uke 10 for å minske faren for sa skulle jeg være så heldig at det klaffer nå. 

Alene hjemme på dagtid jeg og ja :) Mannen på jobb og størstemann på skolen. Men dagene går på et vis relativt raskt likevel. Er alltids husarbeid å ta unna, går lange turer med hunden vår, leser bøker mens jeg soler meg (heldigvis fint være!!).. 

Anonymkode: a1542...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...