Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Singing cow skrev:

Ok ja tenker å gå på tidlig ul for å se om det er liv osv før jeg ringer, men var godt å lese at jeg ikke er den eneste så tenker på å vente med å ringe :) har også time i slutten av April :) da venter jeg med god samvittighet :) 

Litt kynisk må man være i dette gamet. Det er jo uansett lenge til april, så de får jo fint gitt timen til noen andre når du avbestiller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Sisti skrev:

Litt kynisk må man være i dette gamet. Det er jo uansett lenge til april, så de får jo fint gitt timen til noen andre når du avbestiller. :) 

Ja det er helt sant :) bare godt å få bekreftelse på det jeg tenker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet

Den 24.12.2015 at 13.23, Singing cow skrev:

Idag på selveste julaften fikk jeg posetiv test etter 2,5 år me prøving 😍 vi har visst vært snille i år. Er forsatt tidlig men herlighet så deilig. Følger forsatt med her i tilfelle. Håper det er i orden :)

En riktig god jul til dere alle🎅

Gratulerer så mye! :) Det var en fin julegave! Seff helt i orden at du er med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FlyBabe skrev:

Er det noen som vet hva medisinene koster (sånn ca) ved kort protokoll/regime? 

Egenandelen mener jeg er 15000 så dere må betale selv, så blir resten dekket av helfo tror jeg. Dere må legge ut så får dere tilbake betalt alt over 15000:) ei vennine av meg sa de hadde betalt ca 20000 for forsøket i medisiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Singing cow skrev:

Egenandelen mener jeg er 15000 så dere må betale selv, så blir resten dekket av helfo tror jeg. Dere må legge ut så får dere tilbake betalt alt over 15000:) ei vennine av meg sa de hadde betalt ca 20000 for forsøket i medisiner :)

Kjøper jeg all medisinen på en gang? Må jeg ha 15000 kr klar, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FlyBabe skrev:

Kjøper jeg all medisinen på en gang? Må jeg ha 15000 kr klar, liksom?

Ja, jeg mener det, men er vel litt etter hvor mye medisiner du trenger også :) vi sparer slik at vi har 20-25000kr klar til forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Singing cow skrev:

Ja, jeg mener det, men er vel litt etter hvor mye medisiner du trenger også :) vi sparer slik at vi har 20-25000kr klar til forsøket.

Noen andre som vet...? Og som vet om det er forskjell på kort og lang prosess/regime når det gjelder mengd medisin og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FlyBabe skrev:

Kjøper jeg all medisinen på en gang? Må jeg ha 15000 kr klar, liksom?

Kjøper ikke alt på en gang nei (det er ikke anbefalt siden du ikke vet nøyaktig hvor mye du trenger) og det er ikke sikkert du trenger medisiner for 15000. De fleste bruker ikke 15 000 på ett forsøk (men noen gjør det...). Vi brukte 8-10 000, betalte 5000 første gang vi var på apoteket. Medisineringen min ble endret underveis, så jeg er glad jeg ikke tok ut alt på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sisti skrev:

Kjøper ikke alt på en gang nei (det er ikke anbefalt siden du ikke vet nøyaktig hvor mye du trenger) og det er ikke sikkert du trenger medisiner for 15000. De fleste bruker ikke 15 000 på ett forsøk (men noen gjør det...). Vi brukte 8-10 000, betalte 5000 første gang vi var på apoteket. Medisineringen min ble endret underveis, så jeg er glad jeg ikke tok ut alt på en gang. 

OK, takk for info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FlyBabe skrev:

Kjøper jeg all medisinen på en gang? Må jeg ha 15000 kr klar, liksom?

Kommer ann på hvilke medisiner du skal bruke, hvilken dose du skal ha og hvor lenge du må gå på medisinene.

Jeg hadde to runder med kortprotokoll før vi kom til 15000, men på tredje forsøket brukte vi rundt 15000 på medisiner (de testet ut andre medisiner på meg).

Fikk anbefalt av klinikken å ta ut medisiner frem til første sjekk, siden de kanskje endret på medisinene / doseringen ( noe de gjorde på første og tredje forsøk)

 

 

Endret av Pebbles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at flere vet problemet vårt, men bare for trådens skyld: Vi har et barn på 6 år fra 1. ICSI (mannen har svært nedsatt kvalitet og antall pga. genfeil). Siden den gang har vi hatt ett avbrutt forsøk (alle sædcellene var uforklarlig borte) og ett negativt forsøk nå i høst (14 egg ut, 4 befruktet, kun ett inn og ingen på frys). Vi har 2 tellende forsøk igjen i den offentlige, går ikke det, må vi si oss ferdige med babyproduksjonen da vi ikke har økonomi til å gå privat eller adoptere).

De to forsøkene vi har hatt på jakt etter søsken, har begge vært med kort protokoll. Denne gangen skal jeg ha lang protokoll, og har begynt med nesespray nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Harlekin skrev:

Jeg regner med at flere vet problemet vårt, men bare for trådens skyld: Vi har et barn på 6 år fra 1. ICSI (mannen har svært nedsatt kvalitet og antall pga. genfeil). Siden den gang har vi hatt ett avbrutt forsøk (alle sædcellene var uforklarlig borte) og ett negativt forsøk nå i høst (14 egg ut, 4 befruktet, kun ett inn og ingen på frys). Vi har 2 tellende forsøk igjen i den offentlige, går ikke det, må vi si oss ferdige med babyproduksjonen da vi ikke har økonomi til å gå privat eller adoptere).

De to forsøkene vi har hatt på jakt etter søsken, har begge vært med kort protokoll. Denne gangen skal jeg ha lang protokoll, og har begynt med nesespray nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pebbles skrev:

Kommer ann på hvilke medisiner du skal bruke, hvilken dose du skal ha og hvor lenge du må gå på medisinene.

Jeg hadde to runder med kortprotokoll før vi kom til 15000, men på tredje forsøket brukte vi rundt 15000 på medisiner (de testet ut andre medisiner på meg).

Fikk anbefalt av klinikken å ta ut medisiner frem til første sjekk, siden de kanskje endret på medisinene / doseringen ( noe de gjorde på første og tredje forsøk)

 

 

Hmm, ok... Så da må jeg egentlig bare vente og se, da.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit. 

Nå ringte de nettopp fra Haugesund. Jeg skal begynne på spray på fredag! Så uttaket er flyttet så vi får det 5 uker tidligere! For en deilig overraskelse ♡ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, sastras skrev:

Shit. 

Nå ringte de nettopp fra Haugesund. Jeg skal begynne på spray på fredag! Så uttaket er flyttet så vi får det 5 uker tidligere! For en deilig overraskelse ♡ 

Oi så gøy 😊 masse lykke til. Kryssee fingrene for dere 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sastras skrev:

Shit. 

Nå ringte de nettopp fra Haugesund. Jeg skal begynne på spray på fredag! Så uttaket er flyttet så vi får det 5 uker tidligere! For en deilig overraskelse ♡ 

Åj, så bra! Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brevet i dag.. :D Trodde vi hadde tatt alle prøvene vi skulle, følte jeg har tatt så mange blodprøver i det siste, men må ha en hormonprøve og kromosomprøve også. Så da må jeg vente på mensen først.. Er så utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer! Denne tråden vil jeg følge. Jeg har ett vellykket, naturlig svangerskap  bak meg, men vært gravid utenfor livmor 3 ganger etter dette. Jeg har fjernet begge egglederne og måtte ha hjelp. Den siste egglederen ble fjernet i slutten av september. 

Vi fikk time hos fertilitetsklinikken i Porsgrunn 10.desember. Jeg holder nå på med Synarela nesespray, og skal begynne på sprøyter i midten av januar, ha uttak og innsett mot slutten av måneden! Vi er spente nå, men tør ikke å håpe for mye. Gleder meg til å følge dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...