Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Hei! Slenger meg med her :) Jeg og mannen har vært prøvere i noen år, kontaktet fastlegen i mars for utredning og mannen har azoospermi (ingen sædceller). Har likevel funnet noen få på siste prøve på sykehuset og har blitt godkjent for icsi :laugh: Vi skal ha første forsøk i januar og er sååå spent på om de finner nok sædceller til å gjennomføre forsøket! 

Velkommen hit :-)

Hvilket sykehus tilhører dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk etter flere år som prøvere og 5 prøverørsforsøk en liten gutt tidligere i år. :) 

Vi ønsker oss flere barn og kunne tenkt oss et nytt forsøk i 2016. Hører til sykehuset i Haugesund. 

Må vi til ny forsamtale for å prøve på å få søsken til gutten vår? Noen som veit? 

 

Anonymkode: 1c4ca...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, testen gikk veldig bra. Er nå 4+6 uker på vei. Har Ultralyd 4 januar, i Uke 8 :)

Så bra :) krysser fingrene for at du/dere får se bankende hjerte i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) krysser fingrene for at du/dere får se bankende hjerte i januar :)

Ja! Nå ønsker jeg disse to ukene skal fly avsted, hehehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fastlegen og tok celleprøve i dag, fikk spørsmål om når jeg hadde menstruasjon sist, svarte at det var etter sist forsøk vi hadde i oktober. Oi, er du gravid da? var svaret jeg fikk. Måtte (igjen) forklare at jeg bare har blødning noen få ganger i året på egenhånd, og at det ikke var noe system på syklusen min.. (Har PCOS)

Tydelig at legen ikke har lest i journalen før jeg kom inn..

 

På mandag starter jeg på provera for å få blødning, så jeg er klar til fryseforsøk i januar. 2016 nærmer seg med stormskritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) slenger meg inn her jeg :) dame på snart 26, mann på 32 å har en herlig gutt på 3år som kom uten problem:) men ting forandre seg fort, og etter 1,5 år var vi til utredning og mannen har under gjennomsnitt med sædceller. Så vi skal til forsamtale i slutten av april. Gleder og gruer meg. Noen som vet hvor lang tid etter vi starter? Tilhører haugesund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Singing cow skrev:

Hei :) slenger meg inn her jeg :) dame på snart 26, mann på 32 å har en herlig gutt på 3år som kom uten problem:) men ting forandre seg fort, og etter 1,5 år var vi til utredning og mannen har under gjennomsnitt med sædceller. Så vi skal til forsamtale i slutten av april. Gleder og gruer meg. Noen som vet hvor lang tid etter vi starter? Tilhører haugesund :)

I 2014 hadde vi forsamtale i slutten av januar og første forsøk i mai på Haukeland, men kjenner ikke til hvordan det er der nå eller andre steder i landet. (Men du får kanskje en liten pekepinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi endelig telefon fra St. Olavs. Må ta en blodprøve til, og så får vi innkalling til forsamtale. Så i løpet av jan-mars er vi vel i gang.. :)  Kjenner jeg gleder meg og gruer meg på samme tid.. :ohmy:

Er det noen som vet hvor lang tid det tar med kort protokoll, eller kan forklare hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. desember 2015 at 18.05, FlyBabe skrev:

Da fikk vi endelig telefon fra St. Olavs. Må ta en blodprøve til, og så får vi innkalling til forsamtale. Så i løpet av jan-mars er vi vel i gang.. :)  Kjenner jeg gleder meg og gruer meg på samme tid.. :ohmy:

Er det noen som vet hvor lang tid det tar med kort protokoll, eller kan forklare hva det er?

Jeg er usikker mtp hva forløpet til hver enkelt er- men jeg startet med hormoner i august, satte eggløsningssprøyte i starten av oktober og prøvde å bli gravid på egenhånd. Det fungerte ikke, så i starten av november startet jeg ny hormonkur, deretter ble det uttak, befruking og innsett og er nå 6+2 uker på vei :) så kan ta kort tid, kan ta lengre tid :) hormonkurene variere ettersom hvordan du reagerer på det. Så er det om du får egg som overlever befruktning, så 14 dager der du venter på å ta test. Enten sitter egget eller ikke. Så det føles av og til ut som en evighet med venting, men det er iallefall verdt det. 

 

Jeg venter selv nå på UL, og har da ventet i 3-4 uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Vente vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag på selveste julaften fikk jeg posetiv test etter 2,5 år me prøving 😍 vi har visst vært snille i år. Er forsatt tidlig men herlighet så deilig. Følger forsatt med her i tilfelle. Håper det er i orden :)

En riktig god jul til dere alle🎅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Singing cow skrev:

Idag på selveste julaften fikk jeg posetiv test etter 2,5 år me prøving 😍 vi har visst vært snille i år. Er forsatt tidlig men herlighet så deilig. Følger forsatt med her i tilfelle. Håper det er i orden :)

En riktig god jul til dere alle🎅

Så hyggelig ! Riktig god jul og gratulerer så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, heipåådeg skrev:

Så hyggelig ! Riktig god jul og gratulerer så masse :)

Tusen takk😊 er forsatt i sjokk, men gleder oss mer å mer :) blir vanskelig å ikke sitte å glise under julemiddagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spm. Står i brevet fra haugesund at jeg skal ringe om jeg blie gravid. Men er det egoistisk av meg og vente litt? Kan jo skje noe, å da er vi "bakerst" i køen igjen. Ikke snakk om å vente lenge, men kanskje 3-4uker?

Vil ha alle meninger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Singing cow skrev:

Et spm. Står i brevet fra haugesund at jeg skal ringe om jeg blie gravid. Men er det egoistisk av meg og vente litt? Kan jo skje noe, å da er vi "bakerst" i køen igjen. Ikke snakk om å vente lenge, men kanskje 3-4uker?

Vil ha alle meninger :) 

Jeg ringte med engang så jeg skulle få UL så tidlig som var mulig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, heipåådeg skrev:

Jeg ringte med engang så jeg skulle få UL så tidlig som var mulig for meg :)

Ja men vi ble gravide på egenhånd, så jeg er forsatt i kø for prøverør. :) så var det jeg tenkte på om jeg jeg ringe med en gang eller vente litt🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Singing cow skrev:

Ja men vi ble gravide på egenhånd, så jeg er forsatt i kø for prøverør. :) så var det jeg tenkte på om jeg jeg ringe med en gang eller vente litt🙊

Åja! Skjønner :) kanskje bare vente litt da evt (?) for å se om det setter seg. De første ukene er jo de mest kritiske (har jeg hørt) så :)

Endret av heipåådeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Singing cow skrev:

Et spm. Står i brevet fra haugesund at jeg skal ringe om jeg blie gravid. Men er det egoistisk av meg og vente litt? Kan jo skje noe, å da er vi "bakerst" i køen igjen. Ikke snakk om å vente lenge, men kanskje 3-4uker?

Vil ha alle meninger :) 

Jeg gikk privat mens vi står i kø for Haugesund. Har time der i slutten av april, og er nå 9 uker på vei. Kommer ikke til å avbestille timen i Haugesund før jeg har passert 12 uker og sett liv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg gikk privat mens vi står i kø for Haugesund. Har time der i slutten av april, og er nå 9 uker på vei. Kommer ikke til å avbestille timen i Haugesund før jeg har passert 12 uker og sett liv. :) 

Ok ja tenker å gå på tidlig ul for å se om det er liv osv før jeg ringer, men var godt å lese at jeg ikke er den eneste så tenker på å vente med å ringe :) har også time i slutten av April :) da venter jeg med god samvittighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, heipåådeg skrev:

Åja! Skjønner :) kanskje bare vente litt da evt (?) for å se om det setter seg. De første ukene er jo de mest kritiske (har jeg hørt) så :)

Ja venter litt med å ringe til jeg var vært på ul :) regner med å gå i uke 9ca :) da er vi i midten av januar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...