Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Omg, søknaden blir sendt neste uke! Jeg har gått ned 18 kg for å komme hit, og må fortsette å gå ned, men 2016 blir året... Jeg er livredd, men håper at forumet kan hjelpe meg og andre prøvere også i 2016.

 

 

Vil gjerne høre fra andre som skal ha prøverør 2016, og dele spørsmål og erfaringer med hverandre. Man trenger noen å betro seg til av og til.  Lykke til, alle sammen!

Endret av FlyBabe
Grunngivelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden vil jeg også følge :) Jeg er på rugedag 8 på vårt første IVF. Jeg er så altfor spent.

Min historie: 24 år og mistet mensen da jeg trente veldig mye og gikk ned 7kg og lå på en fettprosent på 7, i forbindelse med fitness-konkurranse. 1 og 1/2 år etter konkurransen hadde ei mensen min kommet tilbake, og jeg oppsøkte først privat GU som sendte meg til sykehuset for behandling, da hun så at kroppen min ikke gjorde jobben selv. Jeg hadde ikke målbart østrogen i kroppen og hormonene som gir eggløsning og eggmodning var lave. Jeg trener mye, både kardio og styrke og har vært streng med kostholdet fordi jeg liker å se trent ut..

 

Men i august startet jeg på menopur, og etter x antall sprøyter satt jeg ovitrelle og vi prøvde selv å bli gravide. Jeg fikk mensen i 1 og 1/2 dag, som var resultat av ikke-gravid såklart. Sammen med hele behandlingen har jeg også tilføyd kroppen mer mat, og har gått fra 59kg til 64 på hele perioden. Jeg vet jo hva jeg vil mest, men det har vært en påkjennelse såklart :) Så startet vi deretter ny hormonbehandling i samsvar med sykehuset og jeg endte med å ta ut 8 egg, hvor 7 ble befruktet. Hele uttaket gikk smertefritt: var ingenting å grue for. Kjente ingenting etterpå heller, men merket litt blod første dagen jeg skulle sette lutinusen. Jeg fikk satt inn et 3delt egg (tror jeg? Bilde). De fulgte eggene mine videre i 5 dager, og et ble en fin cystoblast, så dvs vi har et på frys. Jeg skal teste neste uke, og jeg er utrolig utålmodig dessverre..

image.jpeg

Endret av heipåådeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg lurer på... Vi bor et stykke fra St. Olavs, og jeg lurer veldig på hvor mye jeg må reise opp dit, og om jeg må belage meg på å bo der en periode..? Vet ikke hvor lang tid ting tar.

Jeg er livredd for alt som kan gå galt, og alt jeg skal igjennom fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg lurer på... Vi bor et stykke fra St. Olavs, og jeg lurer veldig på hvor mye jeg må reise opp dit, og om jeg må belage meg på å bo der en periode..? Vet ikke hvor lang tid ting tar.

Jeg er livredd for alt som kan gå galt, og alt jeg skal igjennom fremover..

jeg måtte dessverre mye dit, men ble fulgt opp med hormoner etter 10 dager, så 4 nye så 3 nye dager. Så tilbake å ts blodprøver, samme dag måtte vi tilbake for resultatene. Så ja- mye :/ men kanskje de legger opp det annerledes for folk som bor lengre unna. Vi bor bare 10 min unna med bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fire ferskforsøk (inkludert et som ble avbrutt) og tre fryseforsøk(inkludert et som ble avbrutt) siden mai 2014, skal ha nytt fryseforsøk i januar. Jeg hører til på Haukeland (satser på de tre eggene vi har i fryseren gir uttelling, ellers blir det sikkert Hausken iløpet av 2016) Er en berg og dalbane denne prosessen, av de forsøkene vi (jeg) har vært gjennom er to resultert i positive tester - som igjen har endt i SA rundt uke syv.

 

Om du bor veldig langt fra sykehuset kan det være du kan bruke en lokal gynekolog til kontrollene, så sender han/hun beskjed videre til sykehuset og du får svar fra de om hva som skjer videre. Kan bli noen turer viss ikke. Første forsøket vårt gjekk jeg på hormoner en uke lenger enn først planlagt, siden dosen var for lav til å begynne med. Hadde tre kontroller på sykehuset før uttak, så var det tilbake to dager senere for innsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal igang med søskenforsøk, fryseforsøk i februar. Oppstart av tabletter i slutten av januar. 

Vi har 5 embryo på frys fra forrige gang, da var det full klaff på første ICSI. 

Krysser fingrene for samme denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal inn til samtale innen april:) fryktelig spent og håper bare tiden går super fort! Blir mer og mer utålmodig kjenner jeg:p håper på noen avbestillinger så vi kommer inn før!:) 

 

masse lykke til alle sammen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel bli med her og, har vært med i både 2014 og 2015 tråden. Tar lang tid dette :haar: 

Jeg er 23 år gammel og har vært gift i 3 år. Vi har vært prøvere i snart 5 år.. Jeg har endometriose og mannen har litt nedsatt kvalitet. 

Vi hadde vårt første ICSI i oktober, men det var negativt og vi fikk ingen på frys. 

Neste forsøk er planlagt til mars. 

Vi hører til på sykehuset i Haugesund :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden vil jeg også følge :) Jeg er på rugedag 8 på vårt første IVF. Jeg er så altfor spent.

Min historie: 24 år og mistet mensen da jeg trente veldig mye og gikk ned 7kg og lå på en fettprosent på 7, i forbindelse med fitness-konkurranse. 1 og 1/2 år etter konkurransen hadde ei mensen min kommet tilbake, og jeg oppsøkte først privat GU som sendte meg til sykehuset for behandling, da hun så at kroppen min ikke gjorde jobben selv. Jeg hadde ikke målbart østrogen i kroppen og hormonene som gir eggløsning og eggmodning var lave. Jeg trener mye, både kardio og styrke og har vært streng med kostholdet fordi jeg liker å se trent ut..

 

Men i august startet jeg på menopur, og etter x antall sprøyter satt jeg ovitrelle og vi prøvde selv å bli gravide. Jeg fikk mensen i 1 og 1/2 dag, som var resultat av ikke-gravid såklart. Sammen med hele behandlingen har jeg også tilføyd kroppen mer mat, og har gått fra 59kg til 64 på hele perioden. Jeg vet jo hva jeg vil mest, men det har vært en påkjennelse såklart :) Så startet vi deretter ny hormonbehandling i samsvar med sykehuset og jeg endte med å ta ut 8 egg, hvor 7 ble befruktet. Hele uttaket gikk smertefritt: var ingenting å grue for. Kjente ingenting etterpå heller, men merket litt blod første dagen jeg skulle sette lutinusen. Jeg fikk satt inn et 3delt egg (tror jeg? Bilde). De fulgte eggene mine videre i 5 dager, og et ble en fin cystoblast, så dvs vi har et på frys. Jeg skal teste neste uke, og jeg er utrolig utålmodig dessverre..

image.jpeg

heipåådeg: har du ikke testdag snart, om du var på rugedag 8 den 3. Desember? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 2015 skulle bli vårt år, men det ble det ikke, så jeg måtte vist hoppe over til 2016 tråden jeg også :( Kan vell fortelle litt om meg selv.

Jente på 23 år som har vært prøver i 5 år nå, har alltid vist at jeg ikke kunne få barn. Har hatt en alvorlig og sjelden beinmargssvikt som liten, men det følger mye mer med enn bare en ødelagt beinmarg. Ett av de problemene er at jeg kommer tidligere i overgangsalderen, jeg har vært heldig som ikke allerede har vært gjennom det. Så sammen med min sykdom og max dose med cellegift så er det veldig liten sjanse for at jeg blir gravid.

Første IVF så fikk vi ut ett egg som ble befruktet, men ble ikke gravid. Prøvde en gang til men det ble avbrutt pga ingen egg. De var skeptisk på å gi oss en sjanse til, men pga min unge alder fikk vi en sjanse til. Dette er vårt siste sjans på å få vårt eget biologiske barn. Vi skal gjennom vårt siste IVF i januar eller februar.

Håper virkelig at 2016 blir vårt år :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 2015 skulle bli vårt år, men det ble det ikke, så jeg måtte vist hoppe over til 2016 tråden jeg også :( Kan vell fortelle litt om meg selv.

Jente på 23 år som har vært prøver i 5 år nå, har alltid vist at jeg ikke kunne få barn. Har hatt en alvorlig og sjelden beinmargssvikt som liten, men det følger mye mer med enn bare en ødelagt beinmarg. Ett av de problemene er at jeg kommer tidligere i overgangsalderen, jeg har vært heldig som ikke allerede har vært gjennom det. Så sammen med min sykdom og max dose med cellegift så er det veldig liten sjanse for at jeg blir gravid.

Første IVF så fikk vi ut ett egg som ble befruktet, men ble ikke gravid. Prøvde en gang til men det ble avbrutt pga ingen egg. De var skeptisk på å gi oss en sjanse til, men pga min unge alder fikk vi en sjanse til. Dette er vårt siste sjans på å få vårt eget biologiske barn. Vi skal gjennom vårt siste IVF i januar eller februar.

Håper virkelig at 2016 blir vårt år :)

Hvorfor deres siste sjanse? Dere kan jo gå privat? Ett egg ut av to ganger gir jo håp. Krysser fingrene for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg produserer så å si ingen egg, så sjansen for at jeg da skal få ut egg i fremtiden er så å si lik 0.

Vi har vurdert eggdonasjon, men vill jo gjerne ha ett barn som ligner på meg og som er mitt biologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke: Denne tråden vil jeg også følge Har begynt å tenke på søskenforsøk. Noen som aner hvor lang ventetid det er i Haugesund?  Vi har to embryo på frys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Denne tråden vil jeg også følge Har begynt å tenke på søskenforsøk. Noen som aner hvor lang ventetid det er i Haugesund?  Vi har to embryo på frys.

 

For vår del var det 7-8 mnd bare for å komme inn til forsamtale, vet ikke hvor lang tid etter det. Mon tro om det er kortere hvis man ikke skal ha uttak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Denne tråden vil jeg også følge Har begynt å tenke på søskenforsøk. Noen som aner hvor lang ventetid det er i Haugesund?  Vi har to embryo på frys.

 

Jeg måtte vente 10 mnd på forsamtale, 4 mnd til første forsøk og nå 5 mnd til andre forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søskenforsøk med frys på riksen i oslo er det ikke noe ventetid. Jeg ringte, de lurte på når vi ville prøve. Det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heipåådeg: har du ikke testdag snart, om du var på rugedag 8 den 3. Desember? Hvordan går det?

Jo, testen gikk veldig bra. Er nå 4+6 uker på vei. Har Ultralyd 4 januar, i Uke 8 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 2015 skulle bli vårt år, men det ble det ikke, så jeg måtte vist hoppe over til 2016 tråden jeg også :( Kan vell fortelle litt om meg selv.

Jente på 23 år som har vært prøver i 5 år nå, har alltid vist at jeg ikke kunne få barn. Har hatt en alvorlig og sjelden beinmargssvikt som liten, men det følger mye mer med enn bare en ødelagt beinmarg. Ett av de problemene er at jeg kommer tidligere i overgangsalderen, jeg har vært heldig som ikke allerede har vært gjennom det. Så sammen med min sykdom og max dose med cellegift så er det veldig liten sjanse for at jeg blir gravid.

Første IVF så fikk vi ut ett egg som ble befruktet, men ble ikke gravid. Prøvde en gang til men det ble avbrutt pga ingen egg. De var skeptisk på å gi oss en sjanse til, men pga min unge alder fikk vi en sjanse til. Dette er vårt siste sjans på å få vårt eget biologiske barn. Vi skal gjennom vårt siste IVF i januar eller februar.

Håper virkelig at 2016 blir vårt år :)

Lykke til!! Jeg krysser fingrene for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg med her :) Jeg og mannen har vært prøvere i noen år, kontaktet fastlegen i mars for utredning og mannen har azoospermi (ingen sædceller). Har likevel funnet noen få på siste prøve på sykehuset og har blitt godkjent for icsi :laugh: Vi skal ha første forsøk i januar og er sååå spent på om de finner nok sædceller til å gjennomføre forsøket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...