Gå til innhold

Skal jeg vente eller gå?


Lisa2491

Anbefalte innlegg

Hei!

I sommer begynte jeg å henge med en fyr, og jeg tok det hele knakende med ro. Han var også veldig klar over at jeg ikke stresset med noe forhold og han var den som virket mest interessert.

Når august kom hadde jeg klart å utvikle følelser og valgte å fortelle han dette. For det første ble han veldig sjokkert, og jeg fikk følelsen av at jeg nå ønsket mer enn han. Likevel forsikret han meg om at vi ikke var i så "ubalanse" som det kunne virke, men at han hadde bestemt seg for å ikke hoppe ut i med begge beina i frykt for å bli såret - noe jeg i ettertid forstår veldig godt. 

Vi valgte å fortsette og nå har vi "holdt på" offentlig hele høsten. Han har fortalt _hele_ familien om meg og alle venner av oss begge vet at det er oss to. Jeg har hintet litt til at jeg ønsker at vi skal bli offisielt kjærester og sagt at jeg ikke kommer til å spørre først. Mest fordi jeg alltid er den som berører slike temaer og vil at han må stå opp for seg selv om han vil ha meg.

Men nå begynner jeg å bli utålmodig. Vi er sammen flere ganger i uka, holder hender på gata, og har en kjemi og humor som jeg aldri har opplevd med noen andre. Han nusser på meg hele tiden og savner meg bare jeg er bortreist i noen dager. Men hvor lenge skal jeg la han holde meg på grass før han står opp for seg selv og sier at det er oss, på ekte?

Han har aldri vært i et forhold før, ei heller holdt på med noen særlig lenge. Så kjærestestatus er stort. Likevel føler jeg ikke at det er en unnskyldning når man virkelig liker noen. 

Skal jeg vente litt til og se om han endelig bestemmer seg? Eller skal jeg gå? Jeg kommer ikke til å spør om å bli kjærester, da det ville bli mer som et ultimatum - noe jeg synes er feil motivasjon for å gå inn i et forhold. Han vet godt hva jeg vil og har hintet til at det snart er "vår tur", men jeg setter pris på handling foran ord.

Han er 23 og jeg 24.

Blir uendelig glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greier du ikke spørr gutten selv, og legger alt ansvar på ham som den stereotypiske jenta du er, så får du bare gå. Makan til sutring. Det er du som skal stå opp for deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment som sutring og jeg har heller ikke krevd masse av han. Grunnen til at jeg ikke vil spør er fordi jeg er redd han kan føle seg presset til å gå inn i forholdet. Jeg trenger på en måte bekreftelsen på at han virkelig vil. Kanskje jeg heller burde jobbe med selvbildet mitt og stole på at han virkelig ønsker dette. 

Klarer dog ikke å legge fra meg tanken om at han ville hatt et forhold så hadde han spurt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier du ikke spørr gutten selv, og legger alt ansvar på ham som den stereotypiske jenta du er, så får du bare gå. Makan til sutring. Det er du som skal stå opp for deg selv.

Jeg er enig i det du skriver. Men om du virkelig likte en jente, hadde ikke du tatt initiativ da? Bare lurer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det da som dere ER kjærester??

Har han sagt dere ikke er det? Er dere ikke eksklusive?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...