Gå til innhold

Bror med lav selvtillit som slanker seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her med en litt vond følelse ang broren min. Han har i den siste tiden slanket seg mye - og er nå veldig slank. Selv mener han at han bør gå ned noen kilo til. Jeg synes han ser flott ut! Han har brede skuldre og smal midje, og bør nok ikke bli tynnere. Jeg er bekymret for at han ikke selv ser hvor slank han er blitt. Frem til tenårene var han overvektig, og fikk nok en del kommentarer på det fra "venner" og bekjente. Etter tenårene slanket han seg, men til en helt gjennomsnittlig størrelse. Det siste året har han imidlertid tatt slankingen til nye høyder. 

Jeg er altså redd for at broren min har utviklet en spiseforstyrrelse. Saken blir ikke bedre av at visse medlemmer i familien kommenterer vekten og matinntaket hans. Tidligere kommenterte de det om de syntes han spiste for mye. Nå sier de at han må ser ALT for tynn ut, at det IKKE ser fint ut, og at han må slutte å slanke seg. Sånne kommentarer blir jeg irritert av. Jeg synes ikke bør si at folk ikke ser pene ut. Har de dårlig selvtillit blir jo ikke den noe bedre. Er litt fortvilet. Vil hjelpe broren min til å være fornøyd med den han er. Noen råd?

Anonymkode: 3538e...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...