Gå til innhold

Dating og muslim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen muslimske jenter her som dater ikke muslimer? Forventer dere at dem skal konvertere? Være praktiserende? SLutte med alkohol, svin etc?

Kjenner dere noen eller er du ei som vil dele erfaring med oss?

IKKE DISKUTER RELGION, det er ikke det j er ute etter.. Men selve prosessen :)

Anonymkode: b1d5d...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ex-muslim men pga min opprinnelse så er det mange som ser på meg som muslim enda. Jeg dater alle andre menn enn muslimer og vil ihvertfall ikke at de skal konvertere fordi om det var min barnetro :)

Anonymkode: c320a...413

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo..Jeg kan fortelle deg så mye som at "muslimske" jenter som dater ikke-muslimske menn er gjerne jenter som ikke er noe spesielt religiøse selv, eller har innerst inne forlatt religionen. De færreste slike jenter vil at mannen skal konvertere.

Anonymkode: c320a...413

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en muslimsk jente i omtrent halvannet år for en del år siden. Vi drakk begge alkohol, men hun ønsket ikke at jeg skulle lage noe med svinekjøtt på kjøkkenet hennes da vi bodde hos henne. Hun hadde imidlertid ingen problemer med at jeg spiste svinekjøtt andre steder og det var aldri noe problem for henne å spise mate hjemme hos meg, hvor kjøkkenredskaper og kjøleskapet hadde blitt brukt til å lage retter med svin. Det var aldri noe problem at hun er muslim og jeg er kristen og ingen av oss ønsket å konvertere til den andres religion. At det ble slutt mellom oss hadde heller ingenting med religion å gjøre og i dag er vi gode venner og jeg har fortsatt kontakt med henne og søsknene hennes som venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en muslimsk jente i omtrent halvannet år for en del år siden. Vi drakk begge alkohol, men hun ønsket ikke at jeg skulle lage noe med svinekjøtt på kjøkkenet hennes da vi bodde hos henne. Hun hadde imidlertid ingen problemer med at jeg spiste svinekjøtt andre steder og det var aldri noe problem for henne å spise mate hjemme hos meg, hvor kjøkkenredskaper og kjøleskapet hadde blitt brukt til å lage retter med svin. Det var aldri noe problem at hun er muslim og jeg er kristen og ingen av oss ønsket å konvertere til den andres religion. At det ble slutt mellom oss hadde heller ingenting med religion å gjøre og i dag er vi gode venner og jeg har fortsatt kontakt med henne og søsknene hennes som venner. 

Kan jeg spør hvor hun var ifra? Noen land er ikke så harde på det, som feks iranere :)

Anonymkode: b1d5d...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør hvor hun var ifra? Noen land er ikke så harde på det, som feks iranere :)

Anonymkode: b1d5d...6c4

Du kan selvfølgelig spørre :). Dette er imidlertid et anonymt forum og jeg ønsker ikke å gi så mange opplysninger at jeg kan identifiseres. Hun er sunnimuslim og ikke fra Iran som hovedsakelig består av sjiamuslimer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jo..Jeg kan fortelle deg så mye som at "muslimske" jenter som dater ikke-muslimske menn er gjerne jenter som ikke er noe spesielt religiøse selv, eller har innerst inne forlatt religionen. De færreste slike jenter vil at mannen skal konvertere.

Anonymkode: c320a...413

Her trekker du frem et viktig poeng. 

Anonymkode: 40058...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim og har datet ikke-muslimer :) han jeg holder på med nå er også ikke-muslim. har ingen forventninger. Han får spise og drikke hva han vil så lenge jeg får gjøre det samme.

Anonymkode: 35caf...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim og har datet ikke-muslimer :) han jeg holder på med nå er også ikke-muslim. har ingen forventninger. Han får spise og drikke hva han vil så lenge jeg får gjøre det samme.

Anonymkode: 35caf...7c3

Er du u 20 år eller over? barer lurer 😊

Anonymkode: 56905...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ex-muslim men pga min opprinnelse så er det mange som ser på meg som muslim enda. Jeg dater alle andre menn enn muslimer og vil ihvertfall ikke at de skal konvertere fordi om det var min barnetro :)

Anonymkode: c320a...413

Hvilket land er du ifra? 

Anonymkode: 56905...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er du ifra? 

Anonymkode: 56905...9c0

Marokko.

Anonymkode: c320a...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

Noen muslimske jenter her som dater ikke muslimer? Forventer dere at dem skal konvertere? Være praktiserende? SLutte med alkohol, svin etc?

Kjenner dere noen eller er du ei som vil dele erfaring med oss?

IKKE DISKUTER RELGION, det er ikke det j er ute etter.. Men selve prosessen :)

Anonymkode: b1d5d...6c4

Dette synes jeg er et bra spørsmål! :)  

Hvis du møtte en med et annet livssyn som forventet det samme. Ta f.eks. En vegetarianer og han ønsket du skulle kutte ut kjøtt. Hvordan ville du stilt deg? :)  

Jeg tenker nemlig at hvis du skal date en ikke-muslim, så må du uansett regne med å inngå en del kompromisser. Dette om han skal konvertere eller ikke. Det vil kreve tålmodighet og åpenhet fra din side. Og kanskje at du ikke har store forventninger, siden han må kjenne på hva som blir riktig for hans side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen muslimske jenter her som dater ikke muslimer? Forventer dere at dem skal konvertere? Være praktiserende? SLutte med alkohol, svin etc?

Kjenner dere noen eller er du ei som vil dele erfaring med oss?

IKKE DISKUTER RELGION, det er ikke det j er ute etter.. Men selve prosessen :)

Anonymkode: b1d5d...6c4

Jeg kunne datet en muslim kanskje, men bare hvis han var moderat. Hvis han ber i moskeen, tror på Allah, ikke spiser ribbe, osv. så blir det bare slitsomt.

Anonymkode: fbf5a...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne datet en muslim kanskje, men bare hvis han var moderat. Hvis han ber i moskeen, tror på Allah, ikke spiser ribbe, osv. så blir det bare slitsomt.

Anonymkode: fbf5a...586

Hva slags muslim er det som ikke tror på gud?

Anonymkode: 43584...851

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags muslim er det som ikke tror på gud?

Anonymkode: 43584...851

Ganske mange faktisk. De fleste tror vel bare på en slags kraft, ikke på at det sitter en mann oppe i skyene og gir ordre om å drepe. 

Anonymkode: fbf5a...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jo dette motsatt av det du spurte om da, men jeg er jente og har en greie med en gutt som er muslim. Eneste forskjellen på han og ikke-muslimene jeg har datet er at han ikke spiser svin. Ellers drikker han alkohol, har sex før ekteskap og sånt. Er vel forskjell på folk regner jeg med. De som er dypt religiøse ville nok gjerne ha mer problemer med å date en ikke-muslim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til overraskelse for mange er finnes faktisk utrolig mange muslimskfødte i Norge, og Vesten for den saks skyld, som er mindre bokstavtro i praksisen av religionen. De fester, drikker, spiser og gjør det meste den "normale" mannen/kvinnen i gata gjør. Men mtp de mange innvandrer/asyltrådene som daglig postes på KG og andre steder, er kanskje en 'muslim' synonymt med å være Osama Bin Laden og kompani. 

Anonymkode: 19656...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...