Gå til innhold

Hvilket brettspill for voksne?


heidifrøkna

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe julegave til en god venn. Han er 22 år og ønsker seg brettspill.

Tenker da på brettspill som passer for voksne og er morsomme å spille i felleskap. Han er en sånn type som trives godt i sosiale settinger og tenker da gjerne et spill som passer for 4+ personer.

Har noen noe gode anbefalinger? Gjerne et litt utenom de aller mest kjente. 

(Ikke Alias, Monopol, Kokkelimonke, eller noen av de aller mest kjente for de har han fra før)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryktet går, Bezzerwizzer, Bananagram, 5 Second Rule, Idiotkunnskap, Settlers

Anonymkode: 654d8...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Settlers, carcassonne, ticket to ride, 7 worlds, risk, pourto rico, you name it. Sit jeg kjøpte slike spill til noen gikk jeg bare inn på outland og bestlite det første jeg syntes så gøy ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er enig med Yvonne og Mjaau; Ticket to Ride er et skikkelig artig brettspill som varmt anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet går er veldig kjekt brettspill :) 

enig! spilte det for første gang for noen uker siden og det står på ønskelista mi til jul nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticket To Ride er vel mer et barnespill? Ville gått for ett av de andre forslagene :) 

Definitivt ikke et barnespill. Da tror jeg du misforstår hvilket spill det er snakk om.

Anonymkode: 28180...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticket To Ride er vel mer et barnespill? Ville gått for ett av de andre forslagene :)

Nei? Det er et veldig artig spill som passer for både store og små. Det er egentlig det som gjør det så fint også: det er ikke kjedelig, uavhengig av alder. :) Jeg synes det er så morsomt at jeg til og med spiller det på pc'en. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp Cards Against Humanity. Supermorsomt! :)

Skriver under på dette. Men det er kun på engelsk da. Og ganske grovt :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticket To Ride er vel mer et barnespill? Ville gått for ett av de andre forslagene :)

Absolutt ikke et barnespill!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivial Pursuit, Pensum, Rummy, eventuelt et fint Scrabble 

Endret av Fredsmegleren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Definitivt ikke et barnespill. Da tror jeg du misforstår hvilket spill det er snakk om.

Anonymkode: 28180...c37

Fra 8 år står det på esken ihvertfall, samme som for monopol. Har spilt det flere ganger. Det er fint  å spille med barna, men når man spiller med voksne er det ofte gøy med noe som er litt mer taktisk/strategisk og mindre tilfeldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 8 år står det på esken ihvertfall, samme som for monopol. Har spilt det flere ganger. Det er fint  å spille med barna, men når man spiller med voksne er det ofte gøy med noe som er litt mer taktisk/strategisk og mindre tilfeldig :)

Har du spilt dette selv? For jeg vil abosolutt si at det er et ganske strategisk spill.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan si hva "Ticket to Ride" går ut på? Jeg ELSKER spill og jeg vil gjerne kjøpe et som kan passe til jenter i 20-årsalderen. Jeg foretrekker strategispill fremfor tilfeldige greier. 

Anonymkode: 8adb1...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...