Gå til innhold

Klarer ikke dele meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har 2 barn med 9 års mellom rom. Den eldste er veldig opptatt av trening og fokuserer på sport og sin idrett, dette betyr mye kjøring og venting for den lille på snart 3 år. Dagene er hektiske, jobb, husarbeid, unger, lekser, middag osv. Er alene med barna og får lite hjelp av familie. Men det som tærer meg veldig er at jeg føler ikke jeg klarer å tilfredsille noen av barna mine. Den ene trenger meg til kjøring/henting og den andre er så sliten etter barnehage/helgene og vil bare slappe av å gjøre så lite som mulig. Det blir ofte krangling og masing. I sta kjeftet jeg på den lille og det gjør så vondt inni meg. Sitter nå med en følelse av at jeg ikke mestrer noe. Hva kan jeg gjøre anderledes?? Den eldste kan ikke komme seg alene på treninger/kamper og det er dessverre ingen i hans vennegjeng som driver med samme sport. 

Anonymkode: 73740...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner følelsen... Her vi bor er det også for langt til at eldstemann kan sykle til treningen, og det er forferdelig mye kjøring. Tre år er for ungt til å være alene hjemme, selvsagt, men finnes det noen tenåringer i nærheten som kan være med det yngste barnet når du leverer, f. eks, slik at det blir litt mindre pes? Eller enda bedre - noen med lappen som kan leies til å frakte? Og at det sprekker av og til, er høyst normalt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig spesielt at mange klager på kvinner som dytter far ut av livet for å 'få masse penger' for det. DETTE er hverdagen til disse kvinnene som garantert ønsker å ha det annerledes! 

Kjære ts. Du gjør så godt du kan, og det er beundringsverdig. Du mestrer det på den beste måten du kan, og hverdagen er hektisk for de fleste (føler selv jeg ikke er tilstrekkelig, og vi er to). 

Finnes det mulighet for å ha en barnevakt de dagene eldste skal på trening? Alltid noen flotte og dyktige ungdomsjenter som ønsker å tjene litt på å sitte barnevakt. :) Skjønner at den minste er sliten og kunne tenke seg å slappe av. Håper det ordner seg, og aldri trekk deg selv ned. Det er lov å være sliten, det er lov å føle at man ikke strekker til, men jeg tror egentlig at du er en god mor som er mer enn god nok for barna <3

Anonymkode: a84e6...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor organisert er du?

Kan du kjøpe noen tjenester?

Feks Adams matkasse, matlevering generelt. Vaskehjelp? (husarbeid er det minst viktige av alt der. Det kan du ta på søndag eller en kveld i blant)

Venter du på treningen? Kan du gjøre noe mer ut av den timen? feks ha med matpakker? Så kan minste spise kveldsmat på trening? Ipad med barnetv?...Tenker, tenker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyttet 2 stk.menn en har barn med ut av livet?  Hva gjør dette? Det må være lov å spørre seg. Her er det mange år mellom  barna så TS.burde vite hva hun gikk til. Det nytter ikke bare skylde på fedre som ikke bor med mor. Mødre gjør også feil vurderinger som de må ta konsekvensene av. Jeg synes det er helt naturlig at det er som det er hos  TS. Ja dere må bare være sinte på meg og  synes jeg er umenneskelig.

Tenk litt etter så ser en  denne utfordringen eller det som nå er blitt et problem måtte komme. Ungdommer er krevende. De trenger foreldrenes tilstedeværelse. Ikke glem den eldste TS.ham trenger deg minst like mye som den yngste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste driver vel med sporten med noen og evt har en trener? Jeg ville forhørt meg med treneren om det er mulig å sitte på innimellom, evt finne noen foreldre som barnet kan sitte på med.

Alle føler de ikke er nok innimellom, jeg har bare ett barn og jeg føler også innimellom at jeg ikke strekker til i hverdagen på noen punkter. Sånn er det bare når man bryr seg. :)

Anonymkode: ca032...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyttet 2 stk.menn en har barn med ut av livet?  Hva gjør dette? Det må være lov å spørre seg. Her er det mange år mellom  barna så TS.burde vite hva hun gikk til. Det nytter ikke bare skylde på fedre som ikke bor med mor. Mødre gjør også feil vurderinger som de må ta konsekvensene av. Jeg synes det er helt naturlig at det er som det er hos  TS. Ja dere må bare være sinte på meg og  synes jeg er umenneskelig.

Tenk litt etter så ser en  denne utfordringen eller det som nå er blitt et problem måtte komme. Ungdommer er krevende. De trenger foreldrenes tilstedeværelse. Ikke glem den eldste TS.ham trenger deg minst like mye som den yngste. 

I alle dager.. Skjerp deg! 

Du vet ikke om det er snakk om to fedre eller om de er dyttet ut av livet hennes. Ser heller ikke at hun noe sted skylder på far? Egentlig vet du svært lite til å synse så mye som du gjør. 

Tenk litt etter, så ser du hvor lite intelligent det ser ut å ha så forutinntatte holdninger straks en kvinne med aleneansvar for barn ber om råd. 

Anonymkode: 90715...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo synd på disse barna, spesielt treåringen, når mor har stilt seg sånn som hun  har gjort. Du må jo prøve å finne en barnevakt/avlaster, du kan ikke dra en liten unge rundt på den måten, evt få noen til å kjøre den eldste for deg. Det er nok ikke så givende å tilbringe barndommen sin i en bil.

Anonymkode: 921d3...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette som kalles ekstremt dårlig planlegging?

Hvis eldste allerede bedrev denne sporten når ts ble gravid med minsten, så viste ts at den aktiviteten var krevende og at det ikke ville bli enkelt med en unge til.

Er dette en idrett eldste begynte med etter at minsten kom, så viste ts at det var en liten en til å ta hensyn til. 

Ts burde også vite at det ville by på utfordringer å få barn med 9 års mellomrom. Begge barna har sine behov, og de er på totalt ulike nivåer m.h.t alder og rutiner som legging. 

Anonymkode: 5e29e...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...