Gå til innhold

Pakkekalender til 5 år gamle gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere i pakkene? Jeg pakket inn en turtels tannbørste og godteri i den første pakken. Turtels er favoritt figurene hans. Trodde han skulle bli glad, men han sa " æsj så kjedelig pakke". Jeg skjønner jo at man ikke kan gjøre så mye med en tannbørste men det var jo godteri oppi der også. Jeg er ikke så gira på å gi han 24  nye småleker siden de blir bare slengende rundt om kring og jeg har en baby som putter alt i munnen om dagen. Det ligger noe kort, biler, klistremerker, selvlysende tatoveringer og slike ting inni pakkene også.  Er jeg kjip? Eller er det sånn at en pakkekalender skal ha 24 dyre gaver? Hva gir dere barna?

 

Anonymkode: dc977...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke meningen det skal være julaften hver dag i desember, jeg hadde ikke orket å gjøre noe svært ut av det. Kort, små figurer, klistremerker osv er helt kurant. 

Anonymkode: e574e...a8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min gutt på 4.5 år har jeg i tilegg til små gaver hengt på små lapper på noen av dagene med aktiviteter som skøytetur,  skattejakt med lommelykt i skogen, få lov til å være med å handle selvvalgt middag og baking av pepperkake hus. Han får også små ting i dagene før som kan brukes til aktiviteten som lommelykt og pepperkake former.  Vet ikke helt hvordan dette blir mottatt enda men satser på suksess 😆 ellers enig i at det ikke skal være julaften hver dag fram til selve julaften og det har jeg fortalt han også, slik at forventningene ikke er for høye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fekk min (då) 4-åring pakkekalender. Der var det sokkar, genser, småleiker, klistremerker, vaskeklutar, Tom&Jerry-hefte, tegnesaker osv. Det var heilt umulig å forutsei kva gaver han kom til å lika, og kva gaver han ikkje likte. Vaskeklut og sokkar falt fleire dagar i smak, men eg blei nærmast smekka med Tom&Jerry-heftet, for DET ville han då IKKJE ha!!! Så sjølv om tannbørsten var kjedelig, kan det jo henda at ein av gavene du trur blir kjip, fell veldig i smak. :)

Når det er sagt, mista eg heilt lysta på å laga ny pakkekalender etter fjorårets erfaring, så i år blei det julekalender med julepynt i staden - vekselvis vindusdekor og pynt til minijuletre. Nytt forsøk med pakkekalender får eventuelt komma når barna er litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min jente kommet med en sånn kommentar hadde hun ikke fått pakker på flere dager, det er helt klart! Og heller ikke gavekalender neste år. Utskknemmelighet er ikke greit!

Det er ikke meningen at man skal få masse dyre, fine ting. Det er en nedtelling til julaften, som er dagen der de "ordentlige" pakkene kommer. Og jeg syns det er mer enn nok med en sjokoladekalender! 

Anonymkode: e646b...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...