Gå til innhold

Athen og Sparta


lovelife61

Anbefalte innlegg

Hei!

Øver til en historieprøve. Har svart på mange spørsmål om dette, men det er tre spørsmål jeg sliter med. Jeg kan heller ikke finne noe i boka.

 Hvordan skilte kultur og samfunnsliv i Sparta seg fra forholdene i Athen?

Pek på forhold som kan forklare hvorfor Athen betegnes som et demokrati og Roma som et oligarki.

Hvorfor lyktes romerne i å ekspandere?

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi

KG er ikke til for å hjelpe folk med leksene. Du vil aldri lære noe om du ikke studere selv.

 

Vil du finne ut det du spør om kan du bare bruke Internet eller gå på biblioteket og les i en bok

Endret av Gregory V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Disse spørsmålene tror jeg faktisk det er veldig lett å finne litt om i læreboken din. Les en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er ikke til for å hjelpe folk med leksene. Du vil aldri lære noe om du ikke studere selv.

 

Vil du finne ut det du spør om kan du bare bruke Internet eller gå på biblioteket og les i en bok

Nei, dette er ikke lekser, jeg prøver å få hjelp med noe jeg ikke finner et annet sted. Ikke studere selv? Hva er det du snakker om egentlig? Du kjenner meg ikke engang. Jeg gjør alt selv, dette er bare noe jeg gjør frivillig. Lær deg forskjellen!

Jeg har funnet litt om det, ville høre om noen hadde litt mer, men neida!! Står ikke i boka mi og finner bare litt på nettet, så RO NED!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse spørsmålene tror jeg faktisk det er veldig lett å finne litt om i læreboken din. Les en gang til!

Nei, dessverre står det ikke i boka mi. Har lest gjennom alt, men finner ikke noe om dette. Spørsmålene er ikke fra boka, men fra nettet så kan hende det er derfor de ikke er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er interessert i dette kan du skaffe deg antikkens historie av Johan Henrik Schreiner, samme som de bruker på universitetet og omhandler det du spør om, i tillegg til at det er en liten bok som det er lett å komme seg gjennom.

Anonymkode: 8b05e...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er interessert i dette kan du skaffe deg antikkens historie av Johan Henrik Schreiner, samme som de bruker på universitetet og omhandler det du spør om, i tillegg til at det er en liten bok som det er lett å komme seg gjennom.

Anonymkode: 8b05e...914

Prøven er imorgen kjære, har ikke tid til dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står nok i historieboken, ndla, nettsiden til historien, portal, osv. Bare å lete

Finner det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det ikke

Se i oppslagsregisteret. Dersom dere har om det er det mest sannsynligvis et kapittel i læreboken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så plagsomt at dere reagerer slikt når jeg stiler noen spørsmål. Hvis dere ikke vil svare, så ikke svar!! Dette er ikke lekse, så det gjør ingen ting om dere hjelper!

Og tro meg, hvis jeg hadde klart å finne svaret selv hadde jeg ikke spurt dere!

 

HADEE!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...