Gå til innhold

Erfaringer med Sparebank 1 (bank og forsikring)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket DNB som bruksbank og Gjensidige til forsikring. Jeg gikk fra medlem av YS (fordeler i Gjensidige) til medlem av LO (fordeler i SP1), og fra å med 1. januar blir mine forsikringer i Gjensidige dyrere. Vi skal også kjøpe oss bolig på nyåret, SP1 kan tilby meg 2.1% rente, mens DNB vil ikke gi meg noe lavere enn 2,4% (flytende). 

Så tanken har slått meg på å bytte bank helt. Skal i SP1 på torsdag og se hva de kan tilby meg i forsikringer. 
Har dere noen erfaringer med SP1, enten positivt eller negativt? Hvordan er nettbanken? iOS appene (veldig fornøyd med TouchID innlogging hos DNB)? Erfaringer med forsikring? 

Anonymkode: 96974...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettbanken er super! Når du logger deg inn, får du trøkka opp i trynet hva du har brukt mest penger på den siste måneden (grafer). Veldig effektivt og oversiktlig. 

Innboforsikringen og reiseforsikringen jeg har der var billigere enn IF sin forsikring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbanken er super! Når du logger deg inn, får du trøkka opp i trynet hva du har brukt mest penger på den siste måneden (grafer). Veldig effektivt og oversiktlig. 

Innboforsikringen og reiseforsikringen jeg har der var billigere enn IF sin forsikring.

Ja, den grafen er ofte ting jeg helst ikke vil se :fnise:
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har boliglån i både dnb og sparebank1, forøvrig er jeg kunde i flere.andre banker. DnB har desidert den beste nettbank løsningen, oversiktlig og greit. Sparebank1 sin er rotete og tungvint. I tilegg finnes ikke mulighet for mobilbank uten bankbrikke god sp1. For noe vas, med andre ord skal du flytte penger ut av konto(bet regninger) må du ha bankbrikke selv på mobil. Jeg har lavere rente på boliglån i DnB en i sp1. Litt pga god kontaktperson.. Negativt og positivt med begge, velg ut i fra de som gir deg best vilkår.. 

Anonymkode: c8473...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Sparebanken!

Og jeg må kommentere svaret over:

Bruker du bankID på mobil slipper du kodebrikken både på appen, mobilbanken og på PC.

jeg har hatt både Nordea, og DNB, og fordeler og ulemper med alle - men sparebanken er den eneste jeg har vært 100% fornøyd med! Lykke til!

Endret av Prinsesse788
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har SB1, jeg har DnB. Lån har vi i SPK. Forsikringer i SB1/LOFAVØR. 

Fornøyd med forsikringene.

Ikke fornøyd med nettbanken til SB1.

Lån ble best i SPK.

Anonymkode: bbb69...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...