Gå til innhold

Mme. Kan jeg bruke vannkoker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ny i mme-verdenen, babyen er 5 mnd. Har kjøpt meg noen flasker jeg tenker å fylle opp med litt kokt vann og sette i kjøleskapet på morgenen. Så når jeg skal lage flaske tenkte jeg å bare koke opp vann, og blande med det avkjølte vannet som allerede er i flaska så det blir rett temp, for å så tilsette pulvere. Er dette en grei måte å gjøre det på? Mitt spm er da om jeg kan koke opp vann i vannkokeren, eller må det koke noen minutter i kjele?

Anonymkode: 69a38...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte den metoden til de to første mine når jeg kuttet ammingen og det funka kjempe for oss

På natten hadde jeg en flaske-varmer fra Avent (som en termos jeg satte mme flaskene i.  Gikk ikke på strøm)  

Fyllte flasken med kokt varmt vann på kvelden og den var akurat passe temperert når baby våknet kl 04.00 og ville ha mat. Slapp da å stå opp å varme vann.  ;-)  

Endret av Barenzrotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den metoden til de to første mine når jeg kuttet ammingen og det funka kjempe for oss

På natten hadde jeg en flaske-varmer fra Avent (som en termos jeg satte mme flaskene i.  Gikk ikke på strøm)  

Fyllte flasken med kokt varmt vann på kvelden og den var akurat passe temperert når baby våknet kl 04.00 og ville ha mat. Slapp da å stå opp å varme vann.  ;-)  

 

hvhvahvhvatdrntd

drittelefon..

Hva het den?

Anonymkode: 50d46...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg kjøpte. Men husker det var Avent. Jeg skal Google og se om jeg finner den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være veldig greit. Vi har også hatt kokende vann på termos, og merket at det har fin temperatur ved mating om natten. Vi bruker en liten termos, da mindre termoser holder på varmen litt dårligere enn de større. Da er ikke vannet for varmt når det skal brukes. Vi har bare kjøpt en liten en av ukjent merke... tror de fleste små termoser som vil fungere bra til formålet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den alderen der kokte vi vann og blandet bare med kaldt vann fra springen. De putter jo alt mulig rart i munn da så ser ikke behovet for å koke og koke.

Anonymkode: 6bef1...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den alderen der kokte vi vann og blandet bare med kaldt vann fra springen. De putter jo alt mulig rart i munn da så ser ikke behovet for å koke og koke.

Anonymkode: 6bef1...165

det spørs litt hvor i landet man bor og vannkvalitet. Noen koker til baby er 6 mnd noen lenger og kortere. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere blander med kaldt vann, hvor mye kaldt har dere og hvor mye varmt (som er nykokt) Hvis for eksempel man skal ha 180ml med vann for å få 200ml mme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lager vi bare flasker med 150 ml vann, og da tar vi 60 kokene og resten opp til 150 ml streken med kaldt vann fra springen :)

Anonymkode: 6bef1...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...