Gå til innhold

Helsesekretærer hos fastlege


riceberry

Anbefalte innlegg

Har flere merket hvor lite hyggelig mange helsesekretærer er? Har akkurat byttet fastlegekontor. Trodde det var særtilfelle at helsesekretærene var så lite imøtekommende og serviceinnstilte på den forrige. Men har akkurat byttet fastlegekontor, og ringte dit for første gang i dag. Ble møtt av en lite imøtekommende sekretær. Spurte et spørsmål, som hun misforsto, så hun svarte ikke på det jeg spurte om. Så når jeg spurte igjen, så forsto hun det likevel ikke, og repeterte det forrige svaret høylydt :ohmy:  Vet at dette ikke er noe big deal, men syns bare det er rart. Er heller ikke en person som ringer dit ofte, ca 1-2 ganger i året, og det frister ikke å ringe hvis jeg absolutt ikke må.

 

Er dette vanlig? Flere som har opplevd dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helsesekretær, men har opplevd det ja. På legekontoret der jeg har fastlege så er de ufattelige sure. De svarer frekt og blir irriterte bare jeg missforstår et spørsmål hos legen. 

Nå jobber ikke jeg som helsesekretær enda, men kommer nok til å finne meg en jobb etterhvert. Og jeg skal ikke være en sånn sur kjerring som mange av de er. Hva er vits med å svare surt til en pasient? Pasientene er syke og da blir man fort mer sårbar. Jeg merker selv hvor frustrert, sint og lei meg jeg blir når jeg er syk.

Anonymkode: 01fa3...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw; Jeg hadde sendt inn en klage om jeg var deg.

Anonymkode: 01fa3...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del er sure ja, men langt fra alle. Og det er jammen meg mange meggete pasienter også, så at de ikke orker å være overstrømmende blide til enhver tid forstår jeg godt. Men normalt høflig bør være standarden. At hun ikke svarte på det du spurte om kan jo bety at du ikke ordla deg så klart? Ikke alle er like god på å forklare det de lurer på på en enkel måte, å skrike svar er ikke greit, men tenker denne saken og har to sider. 

ftw: jeg er ikke helsesekretær, men jobber i helsevesenet med en jobb som innimellom innebærer skrankefunksjon. Selv om jeg passer på å alltid være høflig, så er et grovt overslag at halvparten av pasientene til dagen ikke er det. Noen ignorerer det du spør om, noen kjefter fordi de ikke liker kaffen, noen skjeller deg ut fordi dagens avis ikke er ledig på venterommet eller du får kjeft fordi legen ikke skrev ut resept på alle beroligende du ville ha. 

Anonymkode: f3a51...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen på mitt legekontor er veldig sure, mens andre igjen er veldig hyggelige. Har også hatt praksis på et legekontor i nabokommunen og der synes jeg alle helsesekretærene var kjempehyggelig.

Anonymkode: 4da0c...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd noen imøtekommende eller hyggelige helsesekretærer.

Takker for tips til hvordan man kan si fra på en høflig måte om at man synes de ikke er vennlige..

Anonymkode: ea836...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de verste av de verste er samla på mitt legekontor. Finnes ikke en blid sjel der. Når jeg sitter på venterommet hører jeg flere av pasientene baksnakke helsesekretærene. Det er seriøst aldri et smil å få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...