Gå til innhold

Netthandelen - hvordan har de råd til det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært borti Netthandelen flere ganger, men har aldri kjøpt noe derfra. Det jeg der i mot lurer litt på, er hvordan de har råd til å selge disse varene for så lav pris? (forutsatt at budrunden er lav). Man kan jo få ganske fine ting til under 100-lappen, som har en verdi på 500 kr f.eks, og derfor lurer jeg litt på hva de tjener på det. 

Noen som vet? 

Anonymkode: cd1fd...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke... Husker jeg kjøpte en iPod fra QXL til noe rundt 100kr for mange år siden... Tror den fortsatt funker, så det skal være ekte vare. Men skjønte aldri hvordan jeg kunne få den så billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti Netthandelen flere ganger, men har aldri kjøpt noe derfra. Det jeg der i mot lurer litt på, er hvordan de har råd til å selge disse varene for så lav pris? (forutsatt at budrunden er lav). Man kan jo få ganske fine ting til under 100-lappen, som har en verdi på 500 kr f.eks, og derfor lurer jeg litt på hva de tjener på det. 

Noen som vet? 

Anonymkode: cd1fd...97d

Vent til du ser frakten....:)

Anonymkode: fd5f2...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til du ser frakten....:)

Anonymkode: fd5f2...d64

Jeg vet at frakten kan være dyr, men hvis man kjøper flere ting samme døgnet så kommer det ikke ekstra frakt mener jeg å huske? Dvs kjøper du en del varer, så er det samme frakten. Da kan jo ting bli ganske mye billigere uansett!

Det er jo derfor jeg lurer. Man kan jo få lamper, kraftige lommelykter, knivesett, kjøkkenutstyr for under 100-lappen om man er heldig, og en frakt på 200 kr for varer som har verdi godt over 1000 kr syns jeg nå ikke er så innmari ille.

Anonymkode: cd1fd...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netthandelen kjøper opp konkursbo og overskuddslagre, samt direkte fra produsenter. De kutter dermed fordyrende mellomledd, og får veldig gode priser på varene. Noen varer selges med tap, mens andre selges med veldig høy fortjeneste. Legg til frakta, og millionene ruller inn på konto til Herr Brandsdal.

Anonymkode: f5a27...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel:

Nå er det en budrunde på en verktøykasse til en verdi av 7000 kr. Nåværende bud er på 2000 kr. Dvs 5000 kr avslag, om prisen holder seg på rundt 2000 kr frem til bud-slutt. Da kommer frakten på ca 150-200 kr i tillegg, så uansett hvordan man ser på det så "taper" de jo omtrent 4500 - 5000 kr! 

Skjønner? Det er DERFOR jeg lurer på hvordan de har råd til det...

TS

Anonymkode: cd1fd...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For eksempel:

Nå er det en budrunde på en verktøykasse til en verdi av 7000 kr. Nåværende bud er på 2000 kr. Dvs 5000 kr avslag, om prisen holder seg på rundt 2000 kr frem til bud-slutt. Da kommer frakten på ca 150-200 kr i tillegg, så uansett hvordan man ser på det så "taper" de jo omtrent 4500 - 5000 kr! 

Skjønner? Det er DERFOR jeg lurer på hvordan de har råd til det...

TS

Anonymkode: cd1fd...97d

Kjøpte de det for 1000 så har de jo fått fortjeneste på det.

Anonymkode: a6bb6...e96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjøpte de det for 1000 så har de jo fått fortjeneste på det.

Anonymkode: a6bb6...e96

Netthandelen kjøper opp konkursbo og overskuddslagre, samt direkte fra produsenter. De kutter dermed fordyrende mellomledd, og får veldig gode priser på varene. Noen varer selges med tap, mens andre selges med veldig høy fortjeneste. Legg til frakta, og millionene ruller inn på konto til Herr Brandsdal.

Anonymkode: f5a27...c2d

Da skjønner jeg. De kjøper opp varene for mindre enn det folk betaler for, og folk tror de får ekstremt gode tilbud (hvis de vinner budrunden), + frakt, men egentlig er det Netthandelen sin fortjeneste!

Sykt...

Anonymkode: cd1fd...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel:

Nå er det en budrunde på en verktøykasse til en verdi av 7000 kr. Nåværende bud er på 2000 kr. Dvs 5000 kr avslag, om prisen holder seg på rundt 2000 kr frem til bud-slutt. Da kommer frakten på ca 150-200 kr i tillegg, så uansett hvordan man ser på det så "taper" de jo omtrent 4500 - 5000 kr! 

Skjønner? Det er DERFOR jeg lurer på hvordan de har råd til det...

TS

Anonymkode: cd1fd...97d

Verdien på en vare er ofte lik et tilsvarende eller samme produkt som man kjøper i butikk (høyest mulig pris). Dermed vil det for deg se ut som tidenes kupp om du kan få kjøpt den for 2000 kroner, og dermed også "lure" deg til å handle. 

Sannheten er derimot at fysiske butikker har utgifter som Netthandelen ikke har, og dermed trenger Netthandelen mindre fortjeneste enn den fysiske butikken for å gå i pluss. I tillegg har gjerne denne fysiske butikken kjøpt varen gjennom en norsk importør. Netthandelen derimot har gjerne kjøpt opp et overskuddslager i utlandet, som gir en mye lavere kostpris per vare. Du vet heller ikke hvor stor fortjeneste den fysiske butikken har på varen til 7000 kroner.

I realiteten har kanskje Netthandelen betalt 1000 kroner per verktøykasse, og tjener 1000 kroner per solgte produkt. I tillegg selger de verktøykasser i bøtter og spann, mens butikken kanskje bare selger noen få. Dermed kan Netthandelens fortjeneste bli ekstremt høy, selvom salgsprisen på produktet er vesentlig lavere.

Anonymkode: f5a27...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da skjønner jeg. De kjøper opp varene for mindre enn det folk betaler for, og folk tror de får ekstremt gode tilbud (hvis de vinner budrunden), + frakt, men egentlig er det Netthandelen sin fortjeneste!

Sykt...

Anonymkode: cd1fd...97d

Folk får jo et ekstremt godt tilbud. De sparer penger på det.

 

Anonymkode: a6bb6...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en budrunde på en verktøykasse til en verdi av 7000 kr. Nåværende bud er på 2000 kr. Dvs 5000 kr avslag, om prisen holder seg på rundt 2000 kr frem til bud-slutt. Da kommer frakten på ca 150-200 kr i tillegg, så uansett hvordan man ser på det så "taper" de jo omtrent 4500 - 5000 kr! 

Siden det er auksjon og de selger Kina-ting som ingen andre har så er veiledende pris bare noe de har funnet på. Søk på nettet og se hvor mye andre butikker skal ha for den. Hvis ingen andre selger samme vare er den sannsynligvis overdrevet høy.

Anonymkode: 61468...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...