Gå til innhold

Hvor mye MME når man ikke ammer lenger...6 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye MME skal jeg gi til babyen min? Får ikke produksjonen til å gå rundt lenger. Han er ikke interessert i pupp, 6 mnd. Han spiser kun på morgen og kveld. Jeg gir et måltid med frukt og en halv skive, et halvt middagsglass og en god porsjon grøt ellers. Skal jeg da følge anvisningen som står bakpå MME pakken? 210 ml 5 ganger til dagen? Kan de få for mye MME eller fast føde?

Anonymkode: 720b2...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på akkurat det samme.. De gangene jeg har lagd 210 ml spiser han bare litt over halvparten. Gir ca like mye mat som deg jeg også, 2 grøtmåltider, frukt og litt middag. Gir du vann til måltidene? Og melk før/etterpå? Innser nå hvor mye letterer det er med den amminga:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på akkurat det samme.. De gangene jeg har lagd 210 ml spiser han bare litt over halvparten. Gir ca like mye mat som deg jeg også, 2 grøtmåltider, frukt og litt middag. Gir du vann til måltidene? Og melk før/etterpå? Innser nå hvor mye letterer det er med den amminga:-p

Jeg gir vann til måltidene ja. Nå har jeg testet noen dager og der er foreløpig ca. slik:

6/7: pupp..

8/9: 160 ml NAN

11/12: litt skive og frukt, 180 ml NAN

15/16: et halvt middagsglass + pupp etterpå

17/18: 180 ml NAN

18/19: litt over en porsjon grøt + pupp

Han sover gjennom hele natten, så han går jo lenge uten mat. Mistenker at puppene mine egentlig bare blit brukt til tutt, de føles helt tomme ut. Hvor mye mat og melk gir du? Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er rett! Melk skal vel være hovednæringen frem til de er et år?

Anonymkode: 720b2...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir vann til måltidene ja. Nå har jeg testet noen dager og der er foreløpig ca. slik:

6/7: pupp..

8/9: 160 ml NAN

11/12: litt skive og frukt, 180 ml NAN

15/16: et halvt middagsglass + pupp etterpå

17/18: 180 ml NAN

18/19: litt over en porsjon grøt + pupp

Han sover gjennom hele natten, så han går jo lenge uten mat. Mistenker at puppene mine egentlig bare blit brukt til tutt, de føles helt tomme ut. Hvor mye mat og melk gir du? Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er rett! Melk skal vel være hovednæringen frem til de er et år?

Anonymkode: 720b2...a8d

Jeg synes også dette er vanskelig. Når jeg spør helsesøster sier hun bare at barnet regulerer seg selv, og at det vil gradvis ordne seg selv dette, men det hjelper ikke meg så mye nå synes jeg.. Slik ser dagen vår ut i det siste:

07: Ammer i senga

08: Grøt (her begynner han å bli trøtt og sutrerte så han spiser kanskje bare en kvart porsjon..)+ litt frukt. Vann som drikke.

11/12: Her har jeg vanligvis ammet og gitt frukt/avocado o.l, men nå prøver jeg med litt mer grøt siden han spiser så lite om morgenen, men tenker å prøve brødskive etterhvert. Hvordan gjør du det når du gir skive? Må de ha tenner? Får vann til grøten. Gir 210 ml mme etterpå, og han drikker som regel alt.

ca kl 15/16: Prøver å amme hvis han nettopp har våknet, men ikke alltid det går, da gir jeg mme, og da drikker han ca 100 ml. Så får han grønnsaker og vann etterpå.

18: Grøt + vann.

18.45: Prøver å amme, går det ikke får han mme, blander 210 mml, men han drikker kanskje bare halve.

23: Prøver å amme her også, går det ikke får han 210 mml mme, her sluker han alt;-) Skal prøver å kutte ut dette måltidet etterhvert, men orker ikke den kampen nå:-P

Ammer av og til på natten, men det er kun hvis han våkner og ikke roer seg. Sover ofte til neste morgen.

Vurderer å bare slutte helt å amme, men noen ganger så vil han jo ha, så da bør han vel få.. Virker som det er lettere å amme når han er trøtt og nettopp sovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...