Gå til innhold

Har reservert meg mot telefonsalg


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri jobbet som telefonselger, men jeg skjønner frustrasjonen din over hvor tilbakestående mennesker kan være. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare dropper å ta telefon, eventuelt blokkerer nummeret. Jeg er selv ikke reservert, men blir stort sett aldri oppringt av noen andre enn mennesker som utfører diverese undersøkelser. Da sier jeg stort sett at jeg ikke ønsker å være med, for å så ønske de en fin dag videre. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan se hvor enkelt det er. 

Ser mange her hevder at de blir "terrorisert" når de blir ringt toppen 2 ganger i månenden. Det er virkelig ikke terrorisering, og hvis det er det minste problemet i livene deres så har de veldig få problemer i livet. 

1. Dersom man ikke tar telefonen ringer de igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen etc. 

2. Aktører innenfor markedsføring har svært mange forskjellige telefonnumre. Dersom man blokkerer ett nummer er det å forvente å bli oppringt på nytt igjen fra samme aktør med et annet nummer. 

Jeg har reservert meg. Dersom man sier at man er reservert fraskriver se seg alt ansvar og sier at de ikke har noe med listene å gjøre, nettopp slik Sølvrosen (som har jobbet som telefonselger) selv bekrefter. 

Dette er irriterende nettopp på grunn av at man ikke har bedt om å bli oppringt av slike aktører. Faktisk har man jo reservert seg mot å bli kontaktet i det hele tatt. Svært mange telefonselgere tar ikke nei for et nei, og enkelte ringer opp igjen selv om man sier tydelig at man ikke er interessert. Det er svært mange sleipe salgsteknikker, og alt går selvsagt på at de skal få en bedre inntekt. 

Det er for øvrig ingen her i tråden som hevder at de blir "terrorisert" når de blir ringt toppen 2 ganger i måneden. Det er én bruker som trekker frem trakassering ved å bli kontaktet av samme aktør to ganger i måneden til tross for at man er reservert. Dette ER trakassering. Dersom det hadde vært ulike aktører hadde det ikke vært trakassering. Det hadde vært forbudt (da han er reservert), men ikke trakassering. Ettersom det er den samme aktøren som gjentatte ganger tar uønsket kontakt (som heller ikke er lovlig) er det per def. trakassering. Du kan gjerne lese det opp i lovverket. 

Anonymkode: 9a265...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Veslemøøy

1. Dersom man ikke tar telefonen ringer de igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og igjen etc. 

2. Aktører innenfor markedsføring har svært mange forskjellige telefonnumre. Dersom man blokkerer ett nummer er det å forvente å bli oppringt på nytt igjen fra samme aktør med et annet nummer. 

Jeg har reservert meg. Dersom man sier at man er reservert fraskriver se seg alt ansvar og sier at de ikke har noe med listene å gjøre, nettopp slik Sølvrosen (som har jobbet som telefonselger) selv bekrefter. 

Dette er irriterende nettopp på grunn av at man ikke har bedt om å bli oppringt av slike aktører. Faktisk har man jo reservert seg mot å bli kontaktet i det hele tatt. Svært mange telefonselgere tar ikke nei for et nei, og enkelte ringer opp igjen selv om man sier tydelig at man ikke er interessert. Det er svært mange sleipe salgsteknikker, og alt går selvsagt på at de skal få en bedre inntekt. 

Det er for øvrig ingen her i tråden som hevder at de blir "terrorisert" når de blir ringt toppen 2 ganger i måneden. Det er én bruker som trekker frem trakassering ved å bli kontaktet av samme aktør to ganger i måneden til tross for at man er reservert. Dette ER trakassering. Dersom det hadde vært ulike aktører hadde det ikke vært trakassering. Det hadde vært forbudt (da han er reservert), men ikke trakassering. Ettersom det er den samme aktøren som gjentatte ganger tar uønsket kontakt (som heller ikke er lovlig) er det per def. trakassering. Du kan gjerne lese det opp i lovverket. 

Anonymkode: 9a265...830

Det er også trakassering å true ansatte med å "forfølge" dem. Det strider i mot norsk lov, og jeg håper hun anmelder. Har forretningsjus på studiet mitt, men vi er ikke omfattet av markedsføringsloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også trakassering å true ansatte med å "forfølge" dem. Det strider i mot norsk lov, og jeg håper hun anmelder. Har forretningsjus på studiet mitt, men vi er ikke omfattet av markedsføringsloven. 

Vennligst forhold deg til det jeg faktisk skriver. Å anmelde en reaksjon på gjennomgående trakassering er selvsagt tullete. 

At du "har forretningsjus på studiet ditt" er helt irrelevant. 

Anonymkode: 9a265...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jammen da så. Takk for svar.. Jeg tar ikke telefonen. Men det er jo irriterende når man tror det er noe viktig når tlf ringer. Jeg har endel sjuke i slekta for tida så man tror jo det verste, så er det bare joviale Hans Telefonselger som skal terrorisere litt. 

Glad for avvisningslisten, men de har jo kjempemange forskjellige nummere de selgerne.. Sukk

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kusine var telefonselger en stund. Hun hatet jobben, for de ble instruert i å skryte produktet opp i skyene, selv om både de selv og sjefene visste at produktet var det reneste søppel. Husker dessverre ikke hva slags produkt det var snakk om.

 

Og nei, man må ikke fornye reservasjonen. Det er også en løgn skruppelløse sjefer forteller til de ansatte, som er godtroende nok til å spre den videre.

Anonymkode: ce8af...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...