Gå til innhold

NAV - skatt i Desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er dessverre min første jul med AAP, og jeg lurer på hvordan det er i jula. Er det halv skatt som alle andre? Tusen takk for alle svar jeg forhåpentligvis får :helen:

Anonymkode: 89bd7...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke halv skatt i desember..staten holder igjen de andre månedene fordi vi er for dumme til å klare spare til julefeiringen selv. Hvordan dette fungerer med AAP vet jeg ikke, men antar de holder igjen hos deg også. Er vel ingen grunn til at du som attpåtil går på NAV skulle være noe flinkere med penger enn den gjennomsnittlige norske sau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

 

Det er ikke skattetrekk på to AAP-utbetalinger i juni, samt den første AAP-utbetalingen i desember.

 

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskuddskatt, tenker jeg vi kaller det.

For skatten er der når totalen for året skal gjøres opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Du får 2 utbetalinger, den ene er skattefritt, den andre er "normal". 
Det kommer an på oddetall og partall og slike ting, husker ikke helt. Men det er 50/50 for hvilken utbetaling du får skattefritt. 

Det er den første utbetalingen man får i desember som er skattefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke halv skatt i desember..staten holder igjen de andre månedene fordi vi er for dumme til å klare spare til julefeiringen selv. Hvordan dette fungerer med AAP vet jeg ikke, men antar de holder igjen hos deg også. Er vel ingen grunn til at du som attpåtil går på NAV skulle være noe flinkere med penger enn den gjennomsnittlige norske sau.

Flinkere med penger? Jeg spurte kun et spørsmål, siden jeg nå dessverre har kommet ut for en ulykke og må gå AAP til jeg er frisk igjen. Må si du var en skikkelig solstråle. Veldig nyttig i forhold til hva jeg spurte om må jeg si ;) 

Anonymkode: 89bd7...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...