Gå til innhold

Noe ala Vektklubb i Storbritannia?


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Jeg har nylig flyttet til Skottland, et land som ikke er veldig kjent for sin helse. All mat er fritert, man får potetgullposer og annet snacks kastet etter seg over alt, det er mye mer fokus på ferdigmat enn gode råvarer og alkoholen er billig. Jeg har nå bodd her i tre måneder og begynner å merke at klærne sitter litt trangere, og jeg kjenner at det er på tide å gjøre noe før det blir for ille. 

Jeg har verken kjøkkenvekt eller baderomsvekt her, så jeg før verken veid meg selv eller maten. Skal hente kjøkkenvekta mi fra Norge til helga, og så får jeg vel skaffe meg en baderomsvekt ganske snart også. Er klar over at det å ha kontroll over tallene er svært viktig. 

Jeg har gått ned i vekt en gang før. Da gikk jeg ned 15kg ved hjelp av vektklubb.no. Jeg er veldig glad i å fylle ut skjemaer på internett, men ikke spesielt glad i å måtte sitte og skrive ned selv i en bok og slå opp og finne ut av kaloriene til hver eneste matvare, spesielt når jeg lager en del mat fra bunnen. Jeg lurer derfor på om noen vet om en side ala Vektklubb her i Storbritannia, hvor man får et antall kalorier og kan fylle ut matvarer som typisk selges på butikken her borte, og ellers om noen har noen gode råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Weightwatchers

Takk :laugh: Kjøpte en måned der nå så får jeg så hvordan jeg liker det. Blir deilig å leve litt sunnere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :laugh: Kjøpte en måned der nå så får jeg så hvordan jeg liker det. Blir deilig å leve litt sunnere igjen.

Jeg har en totrinnsmetode for å gå ned i vekt:

  • Spis mindre
  • Beveg deg mer

Det siste trinnet er valgfritt. 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg har en totrinnsmetode for å gå ned i vekt:

  • Spis mindre
  • Beveg deg mer

Det siste trinnet er valgfritt. 

Lykke til! :)

Haha, det vet jeg, og det er slik jeg har gjort det før (ikke noe lavkarbo eller droppe ulike matvarer og de greiene der), men jeg er dårlig på å ha oversikt over om jeg får i meg lite nok når jeg ikke ser tallene, og ender som oftest opp med å spise for mye da. 

Weightwatchers var fryktelig komplisert. ProPoints og sånn, og ingen enkel måte å telle kalorier, og vanskelig å finne riktige matvarer med riktig mengde kalorier. Ville bare ha en fin oversiktelig kaloriteller, jeg :/ men får prøve dette i en måned nå som jeg har betalt for det. 

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det vet jeg, og det er slik jeg har gjort det før (ikke noe lavkarbo eller droppe ulike matvarer og de greiene der), men jeg er dårlig på å ha oversikt over om jeg får i meg lite nok når jeg ikke ser tallene, og ender som oftest opp med å spise for mye da. 
Weightwatchers var fryktelig komplisert. ProPoints of sånn, og vanskelig å finne riktige matvarer med riktig mengde kalorier. Ville bare ha en fin oversiktelig kaloriteller, jeg :/ men får prøve dette i en måned nå som jeg har betalt for det. 

Da ville jeg prøvd My Fitness Pal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Da ville jeg prøvd My Fitness Pal.

Takk. Skal prøve det :)
Sendte mail til weightwatchers om refund. Det opplegget der var bare rart og funket ikke for meg. Irriterende at man ikke kan prøve det gratis i en kort periode før man bestemmer seg for om man vil kjøpe det fast. Styr å drive og be om refund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt Vektklubb igjen tror jeg. Den ha forum og er veldig motiverende. Det meste av maten er jo den samme. De du ikke finner kan du søke opp og legge inn. Evt. MyFitnessPal eller Lifesum. Begge er internasjonale.

Anonymkode: 47b4d...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg i Skottland brukte weightwatchers, hun gikk å målte seg hos dem en gang i uken. Usikker på hvordan resten av opplegget var, men tror det motiverte henne det at hun skulle bli målt en fast dag i uken!

Ellers kan du kanskje prøve å kontakte et treningssenter å få kostholdveiledning/PT? Kan kanskje være billigere med slik oppfølging der enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere her angående MFP.

Jeg har akkurat begynt å bruke My Fitness Pal igjen og jeg hadde glemt hvor motivert man faktisk blir av den appen.

Det er noe tilfredsstillende ved å plotte inn alt man har gjort og spist hver dag slik at man føler at man er på vei et sted. Det er veldig brukervennlig så den høres unektelig mye mindre komplisert ut enn weightwatchers.

Hver gang jeg er på ferie i Skottland, så går jeg opp noen kilo faktisk. Var derfor helt i ekstase da jeg fant Whole Foods i Giffnock i fjor. Første gang jeg spiste en "sunn" snack der nede på mange år😀

Anonymkode: 43ffb...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Enig med flere her angående MFP.

Jeg har akkurat begynt å bruke My Fitness Pal igjen og jeg hadde glemt hvor motivert man faktisk blir av den appen.

Det er noe tilfredsstillende ved å plotte inn alt man har gjort og spist hver dag slik at man føler at man er på vei et sted. Det er veldig brukervennlig så den høres unektelig mye mindre komplisert ut enn weightwatchers.

Hver gang jeg er på ferie i Skottland, så går jeg opp noen kilo faktisk. Var derfor helt i ekstase da jeg fant Whole Foods i Giffnock i fjor. Første gang jeg spiste en "sunn" snack der nede på mange år😀

Anonymkode: 43ffb...79d

Ja, det er så lett å gå opp i vekt her. Ut på pub med venner veldig ofte, masse cider, middag ute på pub og lunsj på univversitetet, potetgull i bøtter og spann (Meal Deal er billigere med potetgull enn uten!), masse snacks or gratis vin på arrangementer. For ikke å snakke om alt de friterer her borte! Er heldigvis ikke spesielt glad i fritert mat. Det ble en halv deep fried Mars bar for å prøve... aldri igjen!! Og hvem friterer pizza?! Har endelig ordnet meg baderomsvekt og jeg er visst akkurat på grensa til overvektig nå. Det skal ikke skje igjen! 

Endte opp med å melde meg inn i vektklubb igjen. Liker så godt at man får en liste matvarer med kalorimengde opp, for da velger jeg bare den som ligger nærmest det jeg faktisk har spist. Denne metoden funket ypperlig for to år siden, så det skal gå her borte også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng deg på forumet på Vektklubb. Det er 90% av grunnen til at jeg er medlem. :) For kaloriberegning er Lifesum bedre. Har ikke prøvg MFP.

Anonymkode: 47b4d...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...