Gå til innhold

Automatisk oversatte nettsider i Google - hvordan skru av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er noe som skjer kun i Firefox eller om det er en generell Googlegreie, men når jeg søker etter ting på nettet på norsk, kommer det ofte opp nettsider som er auomatisk oversatt fra andre språk. Oversettelsen er ofte elendig og resultatet er som regel uinteressant og irriterende, så jeg vil gjerne slå av denne funksjonen slik at jeg kun får opp nettsider i det språket jeg søker på, men finner ikke ut hvordan... Hjelp? Det er så kjedelig å gå inn på avanserte innstillinger og manuelt velge norsk/svensk/hva jeg nå enn søker på, for hver gang jeg foretar et søk!

Anonymkode: 25e7c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke klart å finne noen addons eller extensions som har noe med oversetting av nettsider å gjøre, så jeg tror ikke det er det. Er det bare jeg som har dette problemet?? Man merker det jo så fort man søker etter noe som ikke har kjeempemange treff fra norske nettsider..

Nettsidene oversettes både i Firefox og Internet Explorer, så jeg tror det er søkemotoren (Google) som slipper igjennom nettsider som er oversatt av bots (om ikke det er Google selv som oversetter, men det ser ikke slik ut).

 

Anonymkode: 25e7c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et screenshot av siden du får oversatt.

Jeg bruker FF og har ikke dette problemet. Skjer kun om jeg bruker Chrome, da får jeg spm om jeg vil ha siden oversatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettsidene ser helt normale ut såvidt jeg kan se, både i IE og FF, bare at de åpenbart har vært kjørt igjennom et eller annet ubrukelig oversettelsesprogram..

Det skjer ikke når jeg søker etter "vanlige" ting, men så fort temaet blir litt for obskurt for norske forhold kommer altså disse drittsidene

 

u.jpg

x.png

Anonymkode: 25e7c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er din pc som gjør noe med siden? Hva om det er de som har laget siden. Som har vært en flittig bruker av Google Translate?

Har du en link slik at jeg kan teste det ut selv? Fant ikke igjen siden du kom med screenshots av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo også være nettsidene selv, som du sier. Som sagt mistenker jeg at det er søkemotorens "feil", som slipper igjenom slikt søppel. Her er et annet eksempel, fra denne linken:  http://wki.beriger.com/hvordan-a-plante-en-avocado-tre#

(Søkte på "hvordan dyrka avocado", dette var det fjortende treffet på lista)

 

Website.png

Anonymkode: 25e7c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken søkemotor bruker du?

Siden du linket til kom opp som norsk hos meg. Men det jeg synes såg teit ut var bildet og at teksten står på engelsk og speilvent.

Jeg hadde ærlig talt ikke brydd meg så veldig mye om jeg kom over slike sider.
Kan dessverre ikke hjelpe deg med problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er åpenbart oversatt automatisk. Bruker google.com. Hadde håpet det fantes en funksjon som kunne igjenkjenne automatisk oversatte nettsider og blokkere de, men jeg får vel bare skrolle meg igjennom, og overse de.. Takk uansett!

Anonymkode: 25e7c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...